To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [FAQ] sonda lambda w Galancie EAxx

wbren - 30-01-2014, 20:18

Cytat:
Padla mi ostatnio sonda lambda w Galeonie 2.5l V6. numer katalogowy mojej sondy to mr507750
czy ktos moze mi wskazac odpowiedni zamiennik ?
od tygodnia wertujac forum i internet udalo mi sie namierzy jedynie FAE 77292 i WALKER PRODUCTS 250-24933 ale wiem ze najlepsze sa denso lub ngk tylko ni cholery nie wiem ktora bedzie pasowac na miejsce mr507750. widze ze czesto ludzie wybieraja denso DOX-0313 ale patrzac na oem to jest to zamiennik do mr507749 a nie mojej mr507750. prosze o pomoc bo jestem w temacie sond totalnie zielony a chial bym to zrobic w miare szybko bo srednie spalanie poszo mi o 4l w gore w tej chwili...



anybody?

arturj123 - 30-01-2014, 20:31

Która to sonda przed katalizatorem czy za katalizatorem? Jaki rocznik auta (który lift?)

W większości przypadków sond przed katalizatorem polecamy uniwersalną sondę lambdę NTK:
http://allegro.pl/promocj...3927545072.html

albo Denso.

Tomek - 30-01-2014, 20:37

arturj123 napisał/a:
W większości przypadków polecamy uniwersalną sondę lambdę NTK:
http://allegro.pl/promocj...3927545072.html

albo Denso
http://allegro.pl/denso-s...3884565334.html


ale to zależy w którym roczniku/lifcie
no i ta sonda Denso 0109 jest za katalizatorem (jeśli chodzi o auto po 2 lifcie)

wbren - 30-01-2014, 20:51

tego mi akurat w mitsu w lublinie nie powiedzieli ktora to sonda... dali mi tylko wydruk z numerem katalogowym padnietej sondy (numer katalogowy mojej sondy to mr507750) i zastraszajaca cena dlatego szukam zamiennika. galant 2002 2.5l V6
arturj123 - 30-01-2014, 20:51

Tutaj kolejny FAQ-u, może być pomocny:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=74290

Coś takiego mi google znalazło:
"Przednia górna MR507749 prawidłowa oporność grzałki przy 20st C 45-8 ohm Tylna górna MR507750 prawidłowa oporność grzałki przy 20st C 45-8 ohm Przednia dolna MR507751 prawidłowa oporność grzałki przy 20st C 11-18 ohm Tylna dolna MR507752 prawidłowa oporność grzałki przy 20st C 11-18 ohm Polecam ściągnąć manuala z działu Download (wraz z suplementem 2001r). ..."

CZyli to jest ta:
Tylna górna MR507750

Która to dokładnie wg zdjęcia z FAQ-u?? 1??
DOX-0313 - 39 cm - góra od chłodnicy
DOX-0341 - 42 cm - dół od chłodnicy
DOX-0342 - 79 cm - dół od grodzi (jedna i druga sonda)

Coś tutaj:
http://www.autopartoo.com...i/mr507750.html

wbren - 30-01-2014, 21:56

dzieki arturj123!
bardzo pomocny link ktorego wczzesniej nie znalem i bardzo konkretne pomoc z twojej strony!
powiedz mi jeszcze jak mozesz, bo pewnosci u mnie brak wciaz z powodu znikomej wiedzy w dziedzinie motoryzacji, piszac
Cytat:
Tylna górna
mam rozumiec ze chodzi o sonde za katalizatorem i mam szukac sondy DOX 0109 :rolleyes: ?
arturj123 - 30-01-2014, 22:24

Przejrzałem manual poliftowego Galanta V6, ta nazwa za katalizatorem nie do końca jest prawidłowa (w przypadku tego silnika to są tzw. prekaty):





Wstrzymaj się jeszcze z kupnem. Potrzebujesz sondy z lewej strony, 0-1V; 4,5-8 Ohm (20*C)

wbren - 30-01-2014, 22:32

czyli wciaz nie wiem ktore denso mam kupic zaby zastapic ta mr507750 ;(
arturj123 - 30-01-2014, 23:03

Wg mnie to ta: DOX-0313 - 39 cm - góra od chłodnicy

Denso: DOX-0313 lub powinna pasować także uniwersalna (tylko tu musisz wziąć pod uwagę, że sam musisz dorobić końcówkę):
http://allegro.pl/promocj...3927545072.html

Dla pewności poczekaj, niech ktoś potwierdzi.

wbren - 30-01-2014, 23:14

ponownie dzieki za informacje. ogladalem ta sonde, jednak to co mnie glownie niepokoi to podawane numery katalogowe sond ktore moga one zastapic czyli
Cytat:
MR507846, MR560331, MR561593

jak widac mojej nie ma.
przyciecie koncowki i polaczenie przewodow to akurat nie problem (kolega mechanik to skarb ;)
no coz. moze ktos potwierdzi albo moze ktos wylozy jak chlopu na miedzy w tym stylu 'zwalila ci sie sonda mr507750 to kup DOX-**** albo ntk z tej aukcji ;)

arturj123 - 30-01-2014, 23:29

Czytamy FAQ-u
WreX napisał/a:
4. Ogólnie są dwa zamienniki: DENSO i NGK (NTK), denso jest droższy i podobno dużo lepiej wykonany od NGK, wybór zależy od Ciebie, nikt nie będzie gwarantował odpowiedniego działania sondy. Od siebie dodam, że mam denso i jestem zadowolony. Przy Miśku 4 lambdowym, sondy przed katalizatorem wymieniamy na te z oznaczeniem DOX0113 (w przypadku denso oraz DOX0313-ta jest 2x droższa z zarobionym gniazdem) Polecam iść do sklepu z częściami i po prostu poprosić żeby ściągnęli. Podając odpowiednie dane modelu. Od nas zależy wybór czy chcemy z zarobioną końcówką, która jest 2x droższa w przypadku denso czy bez, różnicy nie ma żadnej poza ceną i gotowym gniazdem do wpięcia, którego zarobienie to nie problem, kolory się zgadzają. Sonda musi mieć 4 przewody. W przypadku NGK kable podłączamy:


ORYGINAŁ – NTK(NGK)
Czarny - Biały
Czarny - Biały
Niebieski - Czarny
Biały - Szary

Wymiary kabli sond denso do 4 lambdowego Miśka:
DOX-0313 - 39 cm - góra od chłodnicy
DOX-0341 - 42 cm - dół od chłodnicy
DOX-0342 - 79 cm - dół od grodzi (jedna i druga sonda)


I jeśli zaufamy temu:
"Tylna górna MR507750 prawidłowa oporność grzałki przy 20st C 4,5-8 ohm"

to musi być ta: DOX-0313 lub zamiennie NTK/DOX-0113 ale trzeba dorobić końcówkę :P

Tomek - 31-01-2014, 09:11

Cytat:

Wg mnie to ta: DOX-0313 - 39 cm - góra od chłodnicy


zamiast tego lepiej (taniej) wziąć DOX-0113
jest to ta sama sonda, tylko bez wtyczki

arturj123 napisał/a:

Denso: DOX-0313 lub powinna pasować także uniwersalna (tylko tu musisz wziąć pod uwagę, że sam musisz dorobić końcówkę):
http://allegro.pl/promocj...3927545072.html


z tymi uniwersalnymi nie jest ponoć tak różowo w aucie po 2 lifcie

[ Dodano: 31-01-2014, 09:12 ]
arturj123 napisał/a:

to musi być ta: DOX-0313 lub zamiennie NTK/DOX-0113 ale trzeba dorobić końcówkę :P


teraz zauważyłem, że artur123 już to napisał

dmi - 03-04-2014, 00:04

czy to normalne, że check mi się nie zapalił jak odłączyłem sondę i przejechałem z hmm 4km ? Musiałem wymienić, jeszcze ciężko ocenić czy jest lepiej(za duże spalanie miałem gazu, około 19l już nawet) Średnio uśmiecha mi się na kts'a wydawać 80zł póki co.
arturj123 - 03-04-2014, 08:38

Wysokie spalanie LPG to nie tylko sonda lambda.
Na spalanie ma wpływ sporo czynników, ciężko stwierdzić co to w Twoim przypadku:

Zacząłbym od sprawdzenia:
- opony ciśnienie (musi być 2.3 przód bara, 2.1 bara tył)
- sprawdź czy ta samo jest na benzynie
- sonda lambda - grzanie do sprawdzenia i jak oscyluje
- przepływomierz (to jedynie przez podmianę)
- układ wydechowy - szczelność
- katalizator czy nie jest przytkany, ta sama sprawa jeżeli są prekaty
- LPG - tu musi być dobra instalacja i dobrze wyregulowana (a to nie jest proste...)
i pewnie wiele wiele innych czynników

dmi - 03-04-2014, 13:23

Dzięki za odp. W oryginalnej sondzie niestety grzałki nie sprawdziłem, w nowo zamontowanej grzeje, więc zobaczymy. Co do reszty rzeczy do diagnozowania to oczywiście racja, masa rzeczy do sprawdzenia, regulacja była+ wymiana filtrów no ale jeszcze raz na regulacje skoczę chyba, będę informował.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group