To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Problem ze sprzęgłem, wymiana sprzęgła

fergul11 - 05-03-2015, 18:21

robertdg napisał/a:
Tuleje założyliście nową

Cały zestaw poszedł nowy

milo napisał/a:
Było z wiecem zębatym


ta przylgnia miała na obwodzie zębatkę
była inna niż ta na zdjęciu

[ Dodano: 05-03-2015, 17:23 ]
Kurcze może wkraść się problem w przekazie , bo ja nie znam fachowego nazewnictwa , a wielu rzeczy się tylko domyślam.

Hugo - 05-03-2015, 21:38

milo napisał/a:
Na pewno nie !!! niczym nie jest podparty ani ułożyskowany w kole zamachowym
Zgadza się.

[ Dodano: 05-03-2015, 21:39 ]
fergul11 napisał/a:
ta przylgnia miała na obwodzie zębatkę
To było koło zamachowe. Bez niego nie da się założyć sprzęgła, bo do niego się je przykręca (docisk-na zdjęciu u góry na prawo).
fergul11 - 05-03-2015, 23:05

Galant przeszedł dziś badanie techniczne śpiewająco !!!
95% aut starszych niż 2000 roku nie przechodzi badań za pierwszym razem z uwagi na usterki, gdy odbierałem kluczyki i wyniki testu wraz z certyfikatem usłyszałem " very nice car" :mrgreen:
Jest to oficjalna statystyka dostępna na stronach NCT.ie

Miodzik - 10-03-2015, 20:50

Czy ktoś mógłby pomóc mi odnośnie mojego zapytania strona 46 jak coś. Mógłbym wkleić to jeszcze raz ale nie widzę sensu.
robertdg - 10-03-2015, 20:56

Miodzik napisał/a:
ja pedał w podłodze obroty w miejscy tylko silnik wyje i dopiero jak koła przestaną się obracać ruszę tak jak bym stał w miejscu tylko że z dwójki ruszał, czy te sprzęgło jest do wymiany czy po prostu ja nie umiem jeździć :) ?
Napisz to raz jeszcze, który pedał w podłodze, jak to silnik wyje a obroty w miejscu :?:

Miodzik napisał/a:
2. podczas jazdy na 4 biegu powiedzmy 50 km/h trzęsie mi całym samochodem, odczuwalne są tylko przy wolnej jeździe, czym jest to spowodowane? zasłyszane że może być wina sprzęgła kwalifikującego się do wymiany?
Jak trzęsie na niskich partiach obrotów w szczególności przy przyśpieszaniu to raczej przeguby wewnętrzne wyrobione
Miodzik - 10-03-2015, 21:17

Odnośnie pierwszego problemu, przyznam źle mogłem opisać problem i dlatego jest nie zrozumiały.

Ruszam z pierwszego biegu z zamiarem spalenia trochę opon, chciałbym to kontynuować na drugim biegu lecz, po zmianie biegów z pierwszego na drugi przy powiedzmy 5000 rpm, obroty trochę spadną lecz utrzymują się i nie rosną wraz z wciśniętym pedałem gazu, co teoretycznie powinno się dziać. I wtedy zwyczajnie palę sprzęgło i pytanie brzmi dlaczego tak się dzieje?

Nie sądziłem że aż taki będzie problem wyrazić to słowami :D

Nie wiem czy kiedykolwiek w nim sprzęgło było wymieniane wg książeczki serwisowej to nie.

Właśnie o to chodzi że nim nie trzęsie przy przyspieszaniu tylko jak jadę stałą prędkością ale max. do 50km/h później już tego nie ma albo po prostu nie odczuwam.

komarsnk - 10-03-2015, 21:31

Miodzik napisał/a:
I wtedy zwyczajnie palę sprzęgło i pytanie brzmi dlaczego tak się dzieje?
Hehehe ja miałem nowe sprzęgło i nawet na mokrym mi czasem sprzęgło zaśmierdziało ;) Na suchym nawet nie podchodziłem do takich wygłupów :)
milo - 10-03-2015, 21:43

Miodzik masz poślizg sprzęgła może być już tarcza słaba i docisk nie dociska z odpowiednią siłą ,przy większym obciążeniu sprzęgło już nie daje rady
komarsnk napisał/a:
Hehehe ja miałem nowe sprzęgło i nawet na mokrym mi czasem sprzęgło zaśmierdziało

Nie zdarzyło mi się nigdy :shock:
komarsnk napisał/a:
Na suchym nawet nie podchodziłem do takich wygłupów

Czasem są sytuacje że trzeba się ratować 2- bieg i pisk opon :mrgreen:

Miodzik - 10-03-2015, 21:50

milo, też to podejrzewałem, ale chciałem się upewnić :D ogólnie samochód bardzo zaniedbany był dopiero po moim zakupie zaczął odżywać i staram się przywrócić go do blasku i chwały na jakie zasługuje ten samochód :D
azbest - 12-03-2015, 13:12

Przy demontowaniu skrzyni zauwazylem ze pomimo iz mam 6a13 nie posiadam clutch damper/?tlumik sprzegla? na ukladzie idacym do wysprzeglika. Zupelnie jakby ktos w to miejsce wmontowal uklad z 4g6. Za co jest odpowiedzialny owy tlumik i dlaczego nie byl montowany we wszystkich wersjach ? Czy powinienem zaczac rozgladac sie za takowym ?
Hugo - 12-03-2015, 13:38

azbest napisał/a:
Przy demontowaniu skrzyni zauwazylem ze pomimo iz mam 6a13 nie posiadam clutch damper/?tlumik sprzegla? na ukladzie idacym do wysprzeglika. Zupelnie jakby ktos w to miejsce wmontowal uklad z 4g6
Każdy Galant EA z silnikiem benzynowym miał ten tłumik (nie wiem jak wersja 2,0 TD). Wiec u Ciebie ktoś go usunął.
milo - 12-03-2015, 16:58

Hugo napisał/a:
Każdy Galant EA z silnikiem benzynowym miał ten tłumik (nie wiem jak wersja 2,0 TD). Wiec u Ciebie ktoś go usunął.

Każdy ma 2.0 TD też ma

azbest - 12-03-2015, 17:36

Wedlug manuala ten tlumik wystepowal w dieselu i v6. Wierzac serwisowce w 2.0 benzynie nie powinno go byc i taki wlasnie uklad jest u mnie. Pytanie jednak brzmi na ile on jest istotny badz jaka on funkcje pelni bo nie za bardzo rozumiem co on mialby tlumic ? W manualu jest on opisany jako clutch fluid line damper :shock:

[ Dodano: 12-03-2015, 18:06 ]
Odpowiem sobie sam po lekturze zagranicznych stron. Bedzie dla potomnych. Wychodzi na to ze ten tlumik powoduje lzejsza prace pedalu sprzegla a wycina sie go celowo dla poprawy czucia/precyzji sprzegla. Mod stosowany np w nissanach 200sx.

robertdg - 12-03-2015, 19:44

Hugo napisał/a:
Każdy Galant EA z silnikiem benzynowym miał ten tłumik (nie wiem jak wersja 2,0 TD). Wiec u Ciebie ktoś go usunął.
milo napisał/a:
Każdy ma 2.0 TD też ma


Nie każdy, dwulitrówka nie miała, diesle, V6 i GDI-ki miały fabrycznie to ustrojstwo

artufcb - 12-03-2015, 21:42

mam chyba problem ze sprzęgłem. Podczas dłuższego postoju w korku aż mnie boli noga od trzymania go, czy wciskania itd. Staram się jak najwięcej stać na luzie. Co może być przyczyną? Wysprzęglik? Sprzęgło wymieniane (tarcza + łożysko) kilkanaście tysięcy km temu. Płynu mam troszkę więcej niż max.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group