To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Carisma] Evoscan i kabel VAG KKL-USB /Nie ELM327/

MichciuGT - 17-10-2014, 23:48

parę pytań:

1. z którego roku masz Cari? i to jest polift?, jak tak to sprawdzałeś błędy evoscanem >2000r
albo spinaczem <2000r, warto zobaczyć jakie komputer zapamiętał błędy (o ile jakieś są)

2. dodaj parametry typu (tak żeby były zapisane w logu):

- Wysokie ciśnienie paliwa
- AFR Map
- Boost (MDP)

3. nie wiem czego to wina, ale na logu widać szumy albo coś co zakłóca i wychodzi coś takiego z pierwszego logu:

http://www.fotosik.pl/pok...df11773be9.html

według evoscana napięcie po odpaleniu skacze od ok. 12 do 14V (choć to też może być wina szumów) można zobaczyć miernikiem czy nie jest podobnie w rzeczywistości

4. Polecam chociaż przeczytać pierwsze 15 stron - o ile dobrze pamiętam to na 13 jest plik z ustawieniami evoscana :)

[ Dodano: 17-10-2014, 23:52 ]
i w drugim logu na szybko spojrzałem że czujnik temp. powietrza pokazuje ok. 70 stopni :D

są 3 tego powody:
- coś z czujnikiem
- wartości źle ustawione w evoscanie i mi się źle przeskalowało
- zasysasz powietrze z okolic gorącego wydechu :D

albo jakieś inne których nie znam ;)

mnap86 - 18-10-2014, 12:06

Cari po lifcie, rok 2000 (tak mam w dowodzie, ale auto z niemiec, wiec nie mam pewnosci czy nie jest 99, bo tam bylo jakos, ze w papiery pisali date 1 rejestracji)

Sprawdzalem bledy evoscanem, DTC=0

Nie wiem jak dodac parametry, maja byc odhaczone na liscie? Jezeli tak to zrobie w najblizszym czasie.

Nie wiem czy miernik pokaze, jezeli juz to bardziej oscyloskop chyba, wszystko zalezy od czestotliowsci i od czasu probkowania miernika chyba, nie?

Czytalem temat, ale ustawien evoscan nie przypominam sobie, moze przeoczylem przy nadmiarze informacji.

Co to za program do czytania logow? Ja uzywalem Data Log Lab ale widze, ze ten ciekawiej wyglada.

Temperatury sa chyba w F a nie w C. Zerknij na coolant temp. Evoscan pokazywal mi od gornych 60 przed odpaleniem do 200 po nagrzaniu i bucie. (nie wiedzialem jak to zmienic w evoscanie wiec sobie sam przeliczalem na C)

Dolot jest fabryczny i raczej szczelny (sprawdzalem jakims latwopalnym sprayem - nie pamietam czym konkretnuie, ale z pewnoscia rownie latwopalnym co samostart, pryskalem caly dolot dookola, zero reakcji)


W tych logach problem nie wystepowal, postaram sie zlogowac go jak faktycznie bedzie problem, chociaz to trudne bo za kazdym razem przy 1 odpaleniu danego dnia bede musial miec podlaczonego laptopa... ale postaram sie.

Do tej pory obstawialem czujniki temperatury, albo wody albo IAT, o ile woda to kosztuje grosze, to IAT juz nie tak prosto... dlatego kupilem kabel zeby w ciemno nie robic...

A tak to wyglada ok? bez zastrzezen?

EDIT: configa nie mozna sciagnac, link juz nie dziala.


EDIT2: Dziwnie sie nakladaja na siebie spadki napiecia na odczyty czujnikow... Ale do pewnego czasu tylko.

Nie pamietam kiedy wlaczylem silnik, najpier chodzila tylko dmuchawa, bo szyby paruja a za chwile dolaczylem klimatyzacje i ogrzew3anie tylknej szyby i lusterek... moze tu cos?

Ale co do tego maja czujniki?


Ewidentnie widac, ze odczyty pokrywaja sie z napieciem..

benton66 - 18-10-2014, 13:04

Tu jest do pobrania config od arena. To jest podstawa do pracy z evoscanem
http://przeklej.org/file/lzvium/data.rar
Resztę trzeba doczytać uważnie, pierwsze 13 stron tego tematu...
W Twoim roczniku błędów evoscanem nie sprawdzisz, mozesz je tylko wykasować

mnap86 - 18-10-2014, 13:32

Dzieki za link. Zaraz zobacze.

Ogolnie to nie pali mi sie check. Zanim kupilem kabel (prawidlowy) probowalem tez spinaczem, kontrolka miga jednostajnie w kolko, czyli bledow brak.

[ Dodano: 18-10-2014, 14:46 ]
Logi z dzisiaj

Juz nie widac problemu z napieciem 12-14V, ylaczylem wszystkie odbiorniki + wylaczylm auto-reconnect'a (jak pisalo w temacie), ktores z tych dwuch musialo cos psuc...


Kod:
http://speedy.sh/8rsjs/EvoScanDataLog-2014.10.18-13.47.24.csv

Kod:
http://speedy.sh/cBTgT/EvoScanDataLog-2014.10.18-13.54.06.csv


Z tego co widze to cisnienie na pompie trzyma okolo 5...

Na logu z jazdy jest pod koniec kawalek buta do ok. 160 na 5.. a tak to wczesniej spokojna jazda miejska.

Dodam, ze jakis czas temu byla czyszczona przepustnica i lekko dlubalem przy TPS bo trzymal obroty zbyt nisko i mial tendencje do duszenia sie. Ustawilem go mniej wiecej tak jak byl ustawiony przed operacja (zamarkowalem mazakiem) a ustawilem go na 0.65V co sie pokrylo ze znakami sprzed dotykania.

Tak dla informacji co bylo robione.

Mam nadzieje, ze teraz logi beda lepsze.

benton66 - 18-10-2014, 16:49

Z tego co wiem TPS powinno sie ustawic na 0,529V, tak jak wczesniej robil to kolega volve. Logi robi sie w okreslonych sytuacjach cytat:
"Potrzebne byłyby logi z określonych sytuacji.
Zrób log z ostrzejszej jazdy, popatrzymy jak się trzyma się ciśnienie na WC pod obciążeniem, jak pracuje sonda itd.
Drugi to na postoju-bieg jałowy z momentem odpalenia i tak minimum 6 minut. Gazu nie dotykasz, odbiorniki elektryczne włączone. Koniecznie 6 minut, będzie podgląd przejścia między trybami uwarstwiona/stechiometryczna.
Trzeci, na postoju, 2-3 minuty- stałe 2000 obr.
Testy przeprowadź na ciepłym /80 stopni i więcej/ silniku.
Może wtedy się dać wyciągnąć jakieś wnioski. "
Tak więc rozgrzej silnik do 90 stopni, zrób loga z postoju i zobacz, czy po 4 min. podbije Ci obroty do 750. Wczesniej obroty powinny byc ok. 650-680. U Ciebie te obroty przed przejsciem na stechiometryczną sa jakby troche za wysokie

mnap86 - 18-10-2014, 16:59

Bedziesz to powtarzac jak mantre?

Przeczytalem ten temat od poczatku i nic ie nie dowiedzialem nowego.

Z ostrzejszej jazdy? Masz loga z rogrzanym silnikiem, jest gaz do dechy od 80 do 160 na piatym biegu, za krotko?

Co ma moment przejscia do mojego problemu ktory wystepuje od razu po odpaleniu? 2-3 minuty na potoju na 2k rpm? po co, problem wystepuje tylko na obrotach jalowych, bez dotykania gazu.

Testy na cieplym? Masz na cieplym i masz na zimnym, pozatym moj problem wystepuje tylko pry pierwszym paleniu z zimnego.

Nie zebym Cie atakowyl czy sie czepial, ale kazdez mi czytac temat zebym mial obeznanie, a zaraz kazez mi praktykowac voodoo jk jakis szaman...

Wszystko co przytoczyles mija sie z sytuacjami kiedy moj problem wystepuje.

Patrzales na te logi w ogole? Czy tak tylko od niechenia klepiesz?


EDIT Przestawienie TPS'a o 0,05V w jedna i druga strone dosc znacznie zmienia oborty biegu jalowego, a przestawienie o 0,1V w jedna lub druga od 0,65 powoduje przejscie w tryb awaryjny przy operowaniu gazem.

benton66 - 18-10-2014, 17:24

Po pierwsze: Loga z postoju robi się jak silnik na 90 stopni a nie 40 jak u ciebie
Po drugie: Loga z ostrzejszej jazdy robi sie dając buta do 160km/h na trzecim biegu, a nie na piatym :badgrin:
Naucz sie czytac ze zrozumieniem
Moim zdaniem problemem u ciebie jest przestawiony TPS, octan level też bardzo niski...
Powtorz loga z postoju i zrob go jak sie nalezy
Jak ustawiałes tego TPS? Jak na moje oko 0,65V to za dużo...
Mam nadzieje, że chociaz ustawianie TPSa robisz zgodnie z zasadami?

mnap86 - 18-10-2014, 17:37

Ocatne level tez mi nisko wyglada, leje 95 na statoilu. Wczesniej pare razy lalem 98 i ronicy nie widzialem zbytnio, moze nizsze spalanie, ale kosztowo wychodzilo na to samo cena*spalanie. Wiec wrocilem do 95... Za jakis czas chyba naleje 98 i zobacze co bedzie.

Nie wiem czy cari na 3 poleci 160....


Miernikiem, moge ustawic dowolnie wg zalecen i sprawdzic, ale juz nie dzis bo sie ciemno robi...

Czytanie ze zrozumieniem? A co z logicznym mysleniem i dedukcja? moj problem ma zwiazek tylko z niska temperatura i pierwszym odpaleniem...

Ale ok, mysle, ze jutro zrobie loga przy 90C o dlugosci 6 minut, tylko nie wiem co to uwidoczni, skoro problem jest przy pierwszym odpaleniu.

benton66 - 18-10-2014, 17:44

Po pierwsze: TPS ustawiaj evoscanem (jest dokładniejszy), nie miernikiem.
Po drugie: Prawidłowo wykonany log z jałowego da nam m. in. obraz, czy obroty są prawidłowe w tych 2 trybach pracy...
Ja u siebie znalazłem sposób na niski octan level... Gdy po jakimś czasie spokojnej jazdy (GDI tego nie lubi :) ) Octan level spada mi poniżej 90, leje benzynke z orlena 98 i jazda na autostradę :badgrin:
Po kilkudziesięciu km mocno "nieprzepisowej" jazdy autostradą, octan level wraca mi na 100% :D

mnap86 - 18-10-2014, 17:49

Moj miernik jest dosc dokladny.

miernik 0,65, evoscan 0,647.

Ale jutro dla penosci sprawdze.

benton66 - 18-10-2014, 17:59

mnap86 napisał/a:

Nie wiem czy cari na 3 poleci 160....


Cari poleci 160... :mrgreen:
Trzeci bieg do odciecia zapłonu... Ja na dwójce miałem kiedys prawie 110 :biggrin:

mnap86 - 18-10-2014, 18:15

To Ci niezle oszukuje licznik.

Przy 6,5K jest ledwo 140 z marnymi groszami.. Wlasnie sprawdzilem.

Wiesz... jakis czas temu jezdzilem lekko dlubnieta 3 litrowa GTV, ktora fabrycznie setke robi w niecale 7 sekund i przy skrzyni 5 na 2 ledwo zapinala setke... v-max wynosil 250 na 5.

Wiec albo spadales z urwiska, albo pomylily Ci sie biegi o +1, albo daj namiar na dilera :)

benton66 - 18-10-2014, 18:47

Tu jest zrzut ekranu z loga przy sprawdzaniu pompy wysokiego cisnienia carismy GDI. Widac tam prędkość, obroty i cisnienie na pompie
http://www.fotosik.pl/pok...9050c2ca8e.html
mnap86, koncze dyskusje z toba, skoro wszystko wiesz najlepiej...

mnap86 - 18-10-2014, 19:22

No to ja z Toba tez koncze dyskusje...

Bo...

Dla cari z oponami 195/60/15 przy podanej predkosci obrotwej 6812rpm predkosc wynosi

1. 54
2. 99
3. 153
4. 199
5. 252

I sa to wartosci wyliczone na podstawie rozmiaru opony, przelozenia biegu, przelozenia glownego i predkosci obrotowej.

Wskazanie 158, wyliczone 153.. To jest ponad 3% roznicy...

Ale coz.... uwielbiam takich co to twierdza, ze swoja 316 czy 318 e36 lataja ponad 2 paki...

Mialem 166 V6 turbo, troche ponad 200 koni, mialem GTV 3.0 zrobion na okolo 240 koni, w miedzyczasie 156 2.0 na codzien i Fiacika CC sporting ktorego sam podlubalem (glowica 1.2 8V po delikatnej obrobce + MPI, v-max 180) i wiem czego moze sie po autach spodziewac.

I nie lece w kulki z dokladnoscia do 3%... bo 250km/h z dokladoscia do 3% to niemalze 260... a zeby zrobic auto na tyle zeby z 250 polecialo 260 to nie wystarczy zalozyc stozek albo duzy wydech....

pozatym jakby nie patrzec 153 to nie 158, a w druga stone rozumujac to 158 to prawie 163...

widzisz do czego daze?

To co piszesz jest mozliwe, przy oponie 195/65/15, wtedy obwod opony, przelozenie 3 biegu i FD przy tych obrotach dadza realne 158kmh... i to jest 3% roznicy :)

+3% tu, -3% tam... w sumie amplituda jest juz 6%.... i zaczyna sie niezdrowy optymizm.


Ale ok, Twoja cari wycia 160 na 3, nie sprzeczam sie... serio.

MISIEK743 - 23-10-2014, 15:14

Witam,
zamierzam kupić kabel do Carismy 1.8 GDI po lifcie ale nie wiem który wybrać. Przeszukałem prawie cały temat ale nie znalazłem podobnego wpisu wiec postanowiłem utworzyć własny.

Na Allegro są 3 rodzaje:

Kabel za 25 PLN od PMfactory
Kabel za 29 PLN od Robin_ni
Kabel za 85 PLN od Robin_ni

Gdyby ktoś miał styczność z powyższymi kablami proszę o opinię.Głównie chodzi mi o różnicę pomiędzy kablem za 29 PLN a tym za 85 PLN. Wiem że ten za 25 PLN powinien działać ale nie chcę kupić jakiegoś chińskiego kabla który rozpadnie się po kilku podłączeniach.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group