To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Ogólne - Opony letnie-zimowe - Lancer CYxA

matiudgk - 05-05-2017, 18:12

Przyszła kolej na nowe opony letnie do Lancera, po zakupie felg 18calowych (oryg Mitsubishi firmy Enkei) i zastanawiam się na takimi oponami Hankook Ventus S-1 Evo2 K-117, oczywiście w rozmiarze fabrycznym 215/45. Czy ktoś może coś powiedzieć dobrego o tych gumach (lub złego) :lol:
BodzioBDG - 15-07-2017, 07:51
Temat postu: Maksymalny profil opony na felgi 18"
Witajcie mitsu maniacy!

Jako że już od jakiegoś czasu jestem posiadaczem Lancera w wersji Sportback, prześledziłem już całą masę wątków na tym forum i nadal nie mogę znaleźć odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie.

A mianowicie rozchodzi się o dobór opon do felg 18" (fabryczne)

Aktualnie posiadam opony: Nexen n'fera su1 225/40 zr18 92y etykieta E-opory toczenia/A-na mokrym/72dB hałas (2 fale)
Na felgach jedyne oznaczenia jakie znalazłem na wewnętrznej stronie: 18x7JJ 46

jeździ się na nich całkiem dobrze, ale twardo i głośno, plus za chwilę zrobią się z nich slicki...

Orientuje się ktoś jaką maksymalną wysokość profilu opony da się wcisnąć na te felgi w tym modelu Lancera?

(ideałem pewnie by było gdyby dało się tam wrzucić profil 60 ale nie chcę iść wzorem niektórych beemek i przy skręcaniu wadzić oponą o błotnik)

Z tego co znalazłem na serwisach oponiarskich polecane są jako opcjonalne: 215/45 R18

Generalnie z nowych opon szukam według opinii i etykiety UE (maksymalnie "C" dla oporów toczenia i kategoria "A" dla jazdy na mokrym, ideałem byłoby też gdyby były dość ciche, przy cenie do 500zł za sztukę...


Jesteście mi w stanie coś poradzić?

Sądzicie że zmieści się na tej feldze w tym modelu opona 225/50? Może jakieś inne?

Lucas123w - 15-07-2017, 12:41

BodzioBDG, 215/45 R18 to jest standardowy rozmiar do oryginalnych felg 18.

GY

BodzioBDG - 16-07-2017, 03:55

Lucas123w napisał/a:
BodzioBDG, 215/45 R18 to jest standardowy rozmiar do oryginalnych felg 18.

GY



Dzięki za info z mojego posta, ale moje pytanie brzmiało jaka maksymalna wysokość profilu (i tym samym szerokości) jest w stanie zmieścić się na te felgi?

Czy wszyscy (absolutnie wszyscy) jeżdżą tylko i wyłącznie na tym co przewidywała instrukcja?

Czyli nikt nie ma do Lancera założonych chociażby kół 17"?

może ktoś poczynił jakieś odstępstwo od normy?

Czy mylę się sądząc że szerokość opony ma jakiś wpływ na przyczepność auta na drodze?

tyku - 16-07-2017, 18:13

BodzioBDG napisał/a:
Czy wszyscy (absolutnie wszyscy) jeżdżą tylko i wyłącznie na tym co przewidywała instrukcja?
Nie wszyscy, ale lepiej trzymać się fabrycznych rozmiarów.
Tu masz kalkulator zamienników opon: https://www.oponeo.pl/nar...rnativeTireTool
BodzioBDG napisał/a:
Czyli nikt nie ma do Lancera założonych chociażby kół 17"?

Były felgi fabryczne 17" (7X17 5X114.3 ET46 - MME31778) z oponami 215/50/R17 :wink:
http://test.mitsubishi.pl...zewn%C4%99trzna
BodzioBDG napisał/a:
Czy mylę się sądząc że szerokość opony ma jakiś wpływ na przyczepność auta na drodze?
Oczywiście, że ma. :D
KmL22 - 16-07-2017, 21:27

BodzioBDG napisał/a:
Dzięki za info z mojego posta, ale moje pytanie brzmiało jaka maksymalna wysokość profilu (i tym samym szerokości) jest w stanie zmieścić się na te felgi?

Poprzedni właściciel wpakował gumy 235/40/18, ale sama felga jest szersza i też jest ok.
ps. powyższe felgi z oponami mam na sprzedaż, oryginalne bardziej mi się podobają :)

Alex85 - 17-07-2017, 22:22

Rozmiar rozmiarem, ale trzeba pamiętać o kilku rzeczach:
1. Zamienniki często bywają tańsze od oryginalnych rozmiarów, o ile ten drugi jest mało popularny. Po prostu opony o rozmiarach, których mało na rynku będą droższe.
2. Przy montażu zamiennika trzeba pamiętać, że troszkę będzie oszukiwał zarówno licznik jak i prędkościomierz w granicach +/- 2%.
3. Nie dajmy się zwieść i nie wszystkie 18 calowe opony, będą pasowały na naszą 18 calową felgę. I nie mówie tylko o tym że podczas jazdy koło może obcierać o nadkole ale po prostu mmoże być problem z ich montażem.

Co do opon zimowych to polecam praktycznie wszystkie modele nokiana opisane na blogu wulkanista.pl czyli dla leniwych - nokian wr d4, D3 (starszy model) i A4.

BodzioBDG - 19-07-2017, 04:27

hmmm a co w kwestii aspektu prawnego?

Jak mają się inne opony niż zalecane przez producenta? (czyli inna szerokość i wysokość)

Jaki to ma skutek prawny?

Dla przykładu:

jeśli ktoś ma reflektory z żarówkami H7 i zamiast nich wstawi sobie Chiński żarnik - czyli taki bez homologacji - i nastąpi kolizja drogowa, np. z kimś jadącym z naprzeciwka kto wjedzie na pas auta z żarnikami, albo ktoś wyjedzie z podporządkowanej,

to w sytuacji gdy ta druga strona będzie twierdzić że doszło do wypadku bo została oślepiona przez kierującego (który miał żarniki) to wówczas sprawcą zdarzenia nie jest osoba która chciała wymusić pierwszeństwo wyjeżdżając z podporządkowanej ani ktoś kto zjechał ze swojego pasa a właśnie winien zdarzenia będzie ten z żarnikami


Analogicznie, czy podobna sytuacja może mieć miejsce jeśli ktoś będzie miał za szerokie/wąskie lub zbyt wysokie/niskie opony niż deklarowane przez producenta?

Co prawda jesli chodzi o zdarzenia drogowe nigdy nie słyszałem w kwestii opon innego argumentu jak zużycie i inny model opony na jednej osi, ale tu na forum jest trochę ludu, co nie?





Nawiązując do wcześniejszych postów, szersza opona to lepsza przyczepność i zapewne większe spalanie (pomijam), to czy nie lepiej montować tych troszkę szerszych (pomijam że droższych)?

No i właśnie dlaczego fabryczny zestaw 215/40r18 jest lepszy od 225/45r18?

Ja tu głównie widzę zalety niefabrycznego:
- lepsza przyczepność
- bardziej miękko bez ingerencji w zmianę zawieszenia
Wady:
- odrobinę większe spalanie (większe opory toczenia 225 niż 215?)
- potencjalne przekłamanie prędkościomierza +/- 2%
- zamiennik 225/45 jest droższy niż oryginał 215/40


//pisząc o oponach zamiennych czyli o rozmiarze 225/45 nie mam na myśli najtańszych w stylu Apollo (klasa mniej niż ekonomiczna?) po 150zł szt, a bardziej fulda (klasa średnia)

dla przykładu
Fulda SportControl 2 225/45 R18 95 Y XL, MFS cena: 931 po przecenie: 493

Fulda SportControl 2 225/40 R18 92 Y XL, MFS cena: 645 po przecenie: 343

Jak widać sama "wyższość" opony sprawia że ta jest droższa, więc nie wiem czy to co bym chciał jest "tańsze"...


Przy wyborze opony nie kieruję się bynajmniej tym aby była najtańsza ze wszystkich czyli najbardziej popularny rozmiar, ale żeby zapewniała bezpieczeństwo (w połączeniu z poduszkami powietrznymi i strefami zgniotu daje to pewne uczucie komfortu)


Edit:

A co powiecie o Oponach typu Run Flat? Nadają się do Lancera?

PLFRRU - 19-07-2017, 09:09

Cytat:
A co powiecie o Oponach typu Run Flat? Nadają się do Lancera?


Artykuł: Wszystko o oponach RUN FLAT

Ogólnie to jak czytam komentarze pod artykułem i w ogóle na forach na temat run flatów to opinie na temat używania tych opon są raczej nieprzychylne. Kierowcy skarżą się głównie na niski komfort jazdy i odczuwalną twardość opon. Ktoś pisze: "to tak jakby jeździć na oponach z drewna czy kamienia". Na run flaty decydują się zazwyczaj osoby które a) muszą bo mają takie auto a nie inne. b) miały już w przeszłości przygodę z przebiciem opony podczas jazdy i cudem uszły z życiem, c) ciekawscy którzy nie czytają opinni innych kierowcó i decydują się na zakup opon run flat w ciemno.

tyku - 19-07-2017, 11:23

BodzioBDG napisał/a:
No i właśnie dlaczego fabryczny zestaw 215/40r18 jest lepszy od 225/45r18?
No i właśnie namieszałeś :wink:
Fabrycznie jest 215/45/R18 :!:
BodzioBDG napisał/a:
A co powiecie o Oponach typu Run Flat? Nadają się do Lancera?

Czemu miałby się nie nadawać. Gorzej z dostępnością w rozmiarze 215/45/R18. :(
Na oponeo znalazłem RUN ON FLAT tylko w rozmiarze 225/45/R18 Continental ContiSportContact 5- cena 794 zł szt. :wink:

PLFRRU - 19-07-2017, 13:38

Chyba z księżyca się urwali z ta ceną. Na ceneo po 100 zł taniej sztuka ta sama opona. Cena ok 680 zł.

https://www.ceneo.pl/24550748

Poza contim w runflacie w tym rozmiarze jeszcze:
bridgestone Dueler H/P Sport (tańszy niż conti)
pirelli p7 cinturato (droższy niż conti)
goodyear efficientgrip

.swat. - 24-07-2017, 22:29

BodzioBDG napisał/a:
hmmm a co w kwestii aspektu prawnego?

Bodzio, kolego. Oponą fabrycznie przystosowaną do 18 " oryginalnych felg są opony o rozmiarze 215/45R18. Tak mówi homologacja. Dzięki temu opona będzie miała idealne warunki do toczenia, a bezpieczeństwo będzie optymalne. Oczywiście możesz wstawić sobie jakie tylko zechcesz, w zakresie jakie narzuca prawo - w przeciwnym razie auto nie będzie dopuszczone do ruchu, a w przypadku kontroli, jeśli nie zmieścisz się w widełkach, albo zastosujesz model bez homologacji, może być ci zabrany dowód rejestracyjny ( zapewne na pewno), i możesz narazić się na niepotrzebne koszta i nieprzyjemności. Gdy zamontujesz inne wymiary felgi czy opony- inne niż homologowane autem przy wyższych prędkościach może bujać, może być niestabilny, opona może np zahaczać o rant, lub o hamulce, co będzie stwarzało realne niebezpieczeństwo dla wszystkich uczestników ruchu, mogą mieć miejsce wibracje, itp. Pewności nie ma, że auto będzie stabilnie jechać.

Co do odpowiedzialności karnej.
To wszystko zależy od szkody jaka i czy zostanie wyrządzona, czy w związku ze zdarzeniem drogowym będą ranni, czy nawet zabici. Jakie wystąpią szkody. Od raportu policji i papugi strony oskarżającej, jeśli dojdzie do sprawy karnej, zależeć będzie dalszy tok postępowania. I szczęścia.
Jeżeli papuga będzie ambitny wywlecze wszystko co się da, będzie cię niemiłosiernie dręczył o każdą pierdołę niezgodną z homologacją. Gdy prokurator będzie upierdliwy- dowali ci podwójnie. Papuga będzie się czepiał wszystkiego po to, aby wyciągnąć z ciebie jak najwięcej kasy zrzucając odpowiedzialność. Oczywiście ostatecznie wszystko zależeć będzie od sędziego, czy uwzględni wszystkie żądania strony przeciwnej, czy będzie miał dobry dzień, czy mu politycy go nie popsują..... Samo życie.

Dlatego dla świętego spokoju lepiej montować tak aby w przyszłości nie mieć problemów.
Czort nie śpi.

BodzioBDG - 26-07-2017, 00:19

.swat. napisał/a:

...


i to jest sensowna i w miarę merytoryczna wypowiedź!


A z takiej ciekawości: na jakiej minimalnej wysokości jeździcie?


(Polskie prawo z tego co pamiętam dla aut osobowych dopuszcza opony, na których jest minimum 1,6 mm bieżnika :
Rozporządzenie Ministra Infrastruktury Dz. U. z dnia 26 lutego 2003 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia.)

.swat. - 29-07-2017, 10:56

1,6mm to już kaplica. Na mokrej nawierzchni nie da zapanować się nad autem. Oczywiście gdy opona osiąga taką graniczną grubość jest zapewne zjechana również na bocznych krawędziach. Mieszanka też traci swoje właściwości. Przez to przy skręcie, nawet na niewielkich prędkościach, na mokrej nawierzchni, a na 100% gdy będzie ślisko zimą (trochę śniegu i błota poślizgowego wystarczy) będzie wpadać w poślizg i zarzucać. Przy dużych prędkościach wjazd w dużą kałużę na takich oponach to już realne niebezpieczeństwo gwałtownej zmiany kierunku jazdy. Ja bym nie ryzykował.

Jak dla mnie, 4mm to znak, że trzeba oponę wymienić.

BodzioBDG - 05-08-2017, 02:28

Które byście wybrali:

Uniroyal Rainsport 3 215/45 R18 93 Y XL, FR (klasa średnia)
C - opór toczenia
A - jazda na mokrym
72dB - hałas

+ rant ochronny na felgę
+ opona wzmocniona (XL- podniesioną ładowność)

Cena: około 446zł (przecena z 609zł)

versus:

Kumho KU31
215/45 R18 93 Y (klasa średnia)
C
A
71dB

+ cena?

Cena: 430zł (przecena z 823zł)

versus:

Vredestein Ultrac Satin 215/45 R18 93 Y XL, ZR (klasa premium?)
C
A
70dB

+ opona klasy premium (cokolwiek więcej to daje?)?
+ opona wzmocniona
+ opona wzmocniona (XL- podniesioną ładowność)
+ ZR (oponę można użytkować z pełnym dopuszczalnym obciążeniem do wskazanych prędkości ZR - do 240 km/h)

Cena: 589zł (przecena z 1264zł)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group