To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Galant - Ogólne - Co kupiłbyś po Galancie?

Krzyzak - 30-05-2017, 11:28

larelijux napisał/a:
Mi się podobają E39, E38
mamy ten sam gust; niestety ceny części są bardzo wysokie - Mitsubishi wychodzi przy nich zaskakująco tanio

Hugo napisał/a:
BLS, który jest po prostu brzydki
i tu się zgadzamy (chociaż)
eremita - 01-06-2017, 12:32

Kaucz napisał/a:
eremita napisał/a:
Tak mi się właśnie wydawało że przed twoim garażem stoi Honda

pytanie tylko czy bordowa czy czarna ;) . Jak bordowa to brata VI gen ;) . A Galant w garażu stoi póki co.
tutaj cała trójka:
[url=


Bordowa mi się w oczy rzuciła:)
Twoje jest czarna :D ? Dużo więcej miejsca niż w galu?

Kaucz - 02-06-2017, 00:35

eremita napisał/a:
Bordowa mi się w oczy rzuciła:)

Brata :) . Kupiony 2 tygodnie wcześniej ode mnie ;)
eremita napisał/a:
Twoje jest czarna ?

Tak, czarna. Nadszedł czas na kombiaka ;) . Przez chwilę myślałem, że pojadę w końcu po Vectrę C :P . Cięzko było znaleźć coś w dobrym stanie. Nie ma paru rzeczy, które chciałem, ale wynagradza to ogólny stan auta :) .
eremita napisał/a:
Dużo więcej miejsca niż w galu?

Jak dla mnie nie ma jakiejś wielkiej różnicy między Acco VII i Galantem. Większa różnica jest między Galantem a Acco VI, gdzie faktycznie jest wyraźnie mniej miejsca.

tommyc1 - 05-06-2017, 22:44

Cześć, długo się z żona też zastanawialiśmy co po Galancie. Wydawało się, że ni ma nic co by mogło go zastąpić a jeździliśmy dwoma, więc zżyci byliśmy z EA mocno. Po sprzedaniu kilka lat temu drugiego rekina musieliśmy szukać czegoś taniego i ekonomicznego, wybór padł na Corollę e11 z d-4d. Pierwszy diesel i niepewność...cóż, miły pupowozik ale nie porównywałbym w żadnym momencie do zacnego Galanta.
Rok temu przypadek sprawił, że nabyłem Saaba 9-3 II generacji po lifcie i...kurde, ten samochód godnie wypełnia lukę po "fajnym wozidle". Z silnikiem 1.9 TTiD, kombiak, wyposażony we wszystko co powinno być (oraz to co nie wiedziałem, że powinno być a teraz już wiem :) ).
Napalałem się na Alfę 159 i wiem, że niektórzy Mitsumaniacy poszli tą drogą chwaląc sobie wybór. Pewnie też kupiłbym Alfę, ale jak już wspomniałem wcześniej, przypadek i stało się. Po roku mogę polecić ten wybór. Jak ktoś szuka nietuzinkowego samochodu to się nie zawiedzie. Wiem, Saabów jeździ sporo więcej niż Galantów ale mimo wszystko mają w sobie to coś... :)

Hugo - 06-06-2017, 14:04

Saaby mają klimat, sporo większy niż Volvo. Te fiatowskie 1,9 jtd ponoć ładnie hulają i nie sprawiają problemów po wycięciu DPF-a :wink:
Rafal_Szczecin - 06-06-2017, 15:10

Hugo napisał/a:
Te fiatowskie 1,9 jtd ponoć ładnie hulają i nie sprawiają problemów po wycięciu DPF-a

dodałbym jeszcze usunięcie klapek w kolektorze i wycięcie egr'a ;)

tommyc1 - 06-06-2017, 17:04

EGR był wymieniony na nowy ze 2 lata temu, DPF poszeł...kolektor jeszcze nie ruszany, czeka w kolejce :) Przy okazji DPF wpadło kilka koników...
Owczar - 06-06-2017, 17:43

Jak tak czytam, to okazuje się, że producenci są "głupi". Montują DPF-a, EGR i klapki, które są tylko po to żeby je Cytryn i Gumiak musieli usuwać :P
tommyc1 - 06-06-2017, 19:01

Owczar napisał/a:
Jak tak czytam, to okazuje się, że producenci są "głupi". Montują DPF-a, EGR i klapki, które są tylko po to żeby je Cytryn i Gumiak musieli usuwać :P


Nie, oczywiście, że nie są głupi, robią to żebyś miał na co kasę wydawać. I żeby oszukiwać w raportach spalania/zanieczyszczania środowiska, vide afera VAG. Śrubuje się limity do niemożliwych poziomów a potem kantuje się, że niby DPFem czy FAPem wyłapujesz...i co-zjadasz? ;) Klapy, EGRy... Wiele razy dyskutowano nad tym, że to chybione pomysły, teraz się to modyfikuje, kombinuje żeby te dodatki jak najmniej zakłócały pracę silnika. Temat rzeka.

5eba - 13-06-2017, 21:28

Akurat klapki robią coś i za coś odpowiadają - na przykładzie wspomnianego SAABa ttid dowiedziałem się co, ale dopiero po usunięciu ich :) I fakt, saab 9-3 fajny na zastępstwo galanta
tommyc1 - 29-06-2017, 14:26

Po usunięciu dowiedziales się ze przestały blokować? ; )
Przesiadka fajna, bo rozwojowe dla silników, zwano jeździ, ma hamulce A nie spowalniacze i nie trzeba sie od rdzy kijem i brunoxem odganiac :)

5eba - 29-06-2017, 16:33

Nie, wiem ,że powinny być klapki. ktoś je tam wsadził i zadanie mają. Miałem sprawne(jeszcze) i je usunąłem (bo internet kazał :) ) i dlatego czuję różnice. A różnica polega na tym ,że dzięki klapkom turbiny nie pchają wszystkiego w cylindry kiedy tyle powietrza potrzebne nie jest - dolny zakres obrotów 1000+ - nie chce się czasami zredukować i przykładowo na 3 biegu zejdzie się do 1000 parę obrotów dasz nawet lekko gazu a turbiny walą na full momentalnie i go najzwyczajniej zdławi aż - z klapkami tego nie było.
Marcino - 30-06-2017, 15:22

Czy silniki benzynowe w mazda CX-5 da się zagazować ? Chodzi kino roczniki 2011 w górę i silniki 2.0 165 kupcy oraz 2.5...
Fragu - 30-06-2017, 17:53

Da sie - pytanie za ile $
Marcino - 30-06-2017, 22:22

Za chwile będzie na rynku DIS od stsga dual injection system Zagazować się da wtrysk bezpośredni.
Ale mazda chyba nie ma...



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group