To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [FAQ] sonda lambda w Galancie EAxx

jarek80 - 01-05-2014, 10:11

Witam wszystkich. Ostatnio spalanie gazu podskoczyło do 15l gazu a dziś zapaliła się kontrolka chec engine i wymrugałem kod 11 ( sonda lambda). Tylko którą mam wymienić przed czy za katalizatorem? Znalazłem że są takie same, powinna pasować denso DOX-0109. Z tego co wyczytałem to ta za katalizatorem odpowiada za spalanie, to może ta padła i ją wymienić? gal 2.0 gls 97r
arturj123 - 01-05-2014, 11:10

Słabo czytałeś w takim razie. Za katalizatorem jest odpowiedzialna za kontrolę sprawności katalizatora. Pierwsza sonda przed katalizatorem jest odpowiedzialna za ustawianie dawki.

Jeżeli świeci Ci się Check Engine i sygnalizuje uszkodzenie sondy to nie koniecznie tak jest, ten błąd pojawia się także od źle wyregulowanej instalacji LPG.

Sondę możesz sprawdzić: jej grzanie oraz jak oscyluje (0-1V)


jarek80 - 01-05-2014, 11:18

no kiedyś zapalała mi się na gazie ale wystarczyło przełączyć na benzynę i gasła a teraz świeci i świeci
Łysy88 - 01-05-2014, 11:59

Ale może to być spowodowane złymi korektami dlugoterminowymi. Najlepiej zresetuj ecu i przejedz ze 20 km na pb i wtedy sprawdź błędy. Ja jak miałem ISA2 włączoną w lpg to takie korekty miałem ze też wywalilo mi błąd sondy. Wystarczyło wyłączyć ISE i skasować mapy, zresetować ecu i od nowa wszystko ręcznie poustawiac.
jarek80 - 01-05-2014, 12:02

kontrolka zgasła po kilku km ale na desce rozdzielczej nadal się wymruguje błąd 11 sonda lambda. przy pedale gazu znalazłem złączkę ,kolory dwa czarne, biały i niebieski,sprawdzę voltomierzem

[ Dodano: 01-05-2014, 12:03 ]
ja mam stag 4 plus, tam chyba nie ma isa 2

Łysy88 - 01-05-2014, 12:08

Ale jak masz źle ustawiona instalacje to korekty poszły w kosmos. Masz kable + evoscan? Albo przynajmniej interfejs do staga?
jarek80 - 01-05-2014, 12:11

nie mam . moja pani nie zgodziła się na taką inwestycję :lol:
Łysy88 - 01-05-2014, 12:33

No tak, z tym że VAG KLL + interfejs do staga to tyle co jedna wizyta u gazownika.. A masz diagnostyke od ręki za free. Co śmieszniejsze byłem w Lidzbarku we wtorek i miałem obydwa kable + komp i mogłem Ci podpiąć auto - wszystko było by jasne.

[ Dodano: 01-05-2014, 12:36 ]
jarek80 napisał/a:
kontrolka zgasła po kilku km ale na desce rozdzielczej nadal się wymruguje błąd 11 sonda lambda. przy pedale gazu znalazłem złączkę ,kolory dwa czarne, biały i niebieski,sprawdzę voltomierzem

[ Dodano: 01-05-2014, 12:03 ]
ja mam stag 4 plus, tam chyba nie ma isa 2



Odnośnie tego co napisałeś, odłącz akumulator na minutę. Podłącz i przejedź ze 20 km i wtedy sprawdź błędy. Błąd wymrygany zdaje się że zapisuje się do resetu, nawet jeśli już jest nieaktualny. To tym bardziej wskazuje na złą regulację lpg.

[ Dodano: 01-05-2014, 12:54 ]
Łysy88 napisał/a:
No tak, z tym że VAG KKL + interfejs do staga to tyle co jedna wizyta u gazownika.. A masz diagnostyke od ręki za free. Co śmieszniejsze byłem w Lidzbarku we wtorek i miałem obydwa kable + komp i mogłem Ci podpiąć auto - wszystko było by jasne.

[ Dodano: 01-05-2014, 12:36 ]
jarek80 napisał/a:
kontrolka zgasła po kilku km ale na desce rozdzielczej nadal się wymruguje błąd 11 sonda lambda. przy pedale gazu znalazłem złączkę ,kolory dwa czarne, biały i niebieski,sprawdzę voltomierzem

[ Dodano: 01-05-2014, 12:03 ]
ja mam stag 4 plus, tam chyba nie ma isa 2



Odnośnie tego co napisałeś, odłącz akumulator na minutę. Podłącz i przejedź ze 20 km i wtedy sprawdź błędy. Błąd wymrygany zdaje się że zapisuje się do resetu, nawet jeśli już jest nieaktualny. To tym bardziej wskazuje na złą regulację lpg.

jarek80 - 01-05-2014, 13:06

Zaproponuj jakiś zestaw z allegro do staga (jest zgoda na zakup) :D OT w technicznym
Łysy88 - 01-05-2014, 13:13

OT w technicznym

Co do staga to albo :

http://allegro.pl/interfe...4178426110.html i to jest kabel 5

albo coś co sam teraz sobię kupię to:

http://allegro.pl/interfe...4191637135.html

nie musisz przeciągać kabli, montujesz na stałe i jak masz telefon z androidem to sobię nawet z telefonu podejrzysz co i jak.


Jak masz podłączoną sondę do staga to już w programie staga zobaczysz czy oscyluje czy nie. Ja korzystam jeszcze z VAGa KKL żeby podjerzeć korekty, ładowanie, i całą resztę parametrów auta.

jarek80 - 01-05-2014, 13:34

DZIĘKI WIELKIE ZA POMOC
pawel02041979 - 09-05-2014, 16:20

po podłączeniu akumulatora nie wolno od razu jechać.silnik musi chodxić na biegu jałowym około 15 minut.potem się go gasi na ok.15 sekund i ponownie zapala.i wtedy przepustnica jest dobrze ustawiona.
Kojec - 14-05-2014, 12:06

Witam, potrzebuję pomocy w doborze sony do swojego miśka. Chodzi mi o sondę znajdującą się za tłumikiem środkowym o nr. 065500 3950 . Rozglądam się na allegro ale nie widzę nic o podobnym numerze. Na większości aukcji wygląda to tak że w galancie EA, w każdym jednym silniku sonda jest ta sama?? Proszę o pomoc
Tomek - 14-05-2014, 12:08

Kojec napisał/a:
Na większości aukcji wygląda to tak że w galancie EA, w każdym jednym silniku sonda jest ta sama?? P


nie jest

Kojec, jakiej sondy szukasz?
bo w kupie piszesz, że chcesz do GDI, ale piszesz też, że swapowałeś na 2.5 V6, więc sondę powinieneś brać od 2.5 V6.

Kojec - 14-05-2014, 12:19

nr sondy która została wyrwana to: 065500 3950
Silnik mam przedliftowy 163 konie.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group