To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Problem ze sprzęgłem, wymiana sprzęgła

majster6669 - 09-04-2015, 18:27

Witajcie! 2.5 v6, 2001r. Po wymiane sprzęgła, wysprzęglika i uszczelek w pompce sprzęgła wg mnie pedał sprzęgła po wciśnięciu wraca z lekkim opóźnieniem. Mechanik mówił, że po wymianie samego sprzęgła była tragedia, lecz po odpowietrzeniu i naprawie pompki i wymianie wysprzęglika jest już dobrze lecz jednak ja stwierdzam, że nie :( Co robić?
milo - 09-04-2015, 21:52

majster6669 napisał/a:
wg mnie pedał sprzęgła po wciśnięciu wraca z lekkim opóźnieniem.

Jak wciśniesz pedał sprzęgła i puścisz podciągnij nogą do góry jak będzie luzny to prawdopodobnie tłoczek w pompie nie wraca jak powinien , może nie ma sprężyny wewnątrz :?:

komarsnk - 09-04-2015, 22:25

Mi pedał słabo odbijał jak płyn był zimny. Winny był szajsowaty płyn K2. Wlałem Ferrodo i jak ręką odjął.
rolando - 10-04-2015, 12:55

Panowie jest ktoś w stanie potwierdzić czy ta pompa na 100% podejdzie do Galanta VI EA2A 2.0 136KM http://www.iparts.pl/czes...161-pnb526.html ? TRW myślę, że dobry wybór a mogę dostać taką w dobrych pieniądzach, dlatego też chciałbym się upewnić. Jeszcze podam kod: TRW PNB526.
Hubeeert - 10-04-2015, 13:01

rolando napisał/a:
czy ta pompa na 100% podejdzie do Galanta VI EA2A

Tak.

azbest - 11-04-2015, 15:59

Co to za tubeczka w zestawie sprzegla excedy ? Smar do lozyska oporowego ?
KsiadzRobak - 13-04-2015, 08:40

azbest napisał/a:
Smar do lozyska oporowego ?
nie tylko - smarujesz wałek po którym przesuwa się łożysko oraz kulkę na której waha się łapa
powinna być instrukcja z zaznaczonymi miejscami smarowania

majster6669 - 15-04-2015, 19:40

Witam! A czy jesli mechanik nie użył tych smarów moge mieć objaw trzęsącego się pedału (a nawet troche całej budy) przy redukcji i puszczaniu pedału sprzęgła? Mam taki objaw i strasznie mi to przeszkadza -.-
pawe2605 - 15-04-2015, 19:52

majster6669 napisał/a:
Witam! A czy jesli mechanik nie użył tych smarów moge mieć objaw trzęsącego się pedału (a nawet troche całej budy) przy redukcji i puszczaniu pedału sprzęgła? Mam taki objaw i strasznie mi to przeszkadza -.-

ja mam tak rano jak auto postoi przez noc ale nie wymieniałem jeszcze sprzęgła. Też jestem ciekaw jaka jest przyczyna.

KsiadzRobak - 16-04-2015, 07:28

ale w ogóle jakiś smar użył? - bo generalnie jest tak, że trzęsiawka przy ruszaniu i puszczaniu sprzęgła jest kwestią uszkodzenia (zużycia) tarczy i/lub docisku
teoretycznie jestem w stanie sobie wyobrazić, że przez brak tego smaru łapa sprzęgła pracuje skokowo a nie płynnie i stąd gwałtowne zasprzęglanie i szarpanie

majster6669 - 18-04-2015, 20:24

KsiadzRobak napisał/a:
ale w ogóle jakiś smar użył? - bo generalnie jest tak, że trzęsiawka przy ruszaniu i puszczaniu sprzęgła jest kwestią uszkodzenia (zużycia) tarczy i/lub docisku
teoretycznie jestem w stanie sobie wyobrazić, że przez brak tego smaru łapa sprzęgła pracuje skokowo a nie płynnie i stąd gwałtowne zasprzęglanie i szarpanie


smaru uzyl. sprzeglo nówka. wymieniony płyn [dot-4] oraz odpowietrzone. co dalej? przypomne iz pare postow wczesniej pisalem rowniez o 'zamulastym' pedale przegla, chodzi o odbijanie. wraca nadal troszkę wolniej. moze polecicie jakis warsztat/experta w woj. opolskim/śląskim??????

glowkamario89 - 22-04-2015, 21:06

Witam, taka dziwna sprawa, zmieniłem płyn w pompce i auto dostało objawów konczacego sie sprzegla. Na 4 i 5 biegu zaczyna sie silizgać nawet przy nie duzym dodawaniu gazu. 1,2,3 gaz w podloge i nic sie zlego nie dzieje. Czy to objawy zapowietrzonej pompki????(oczywiście odpowietrzylem układ w trakcie zalewania nowego płynu) Dodam, że jak kupilem auto rok temu, też miałem wrazenie że konczy sie sprzęgło, tyle że sytuacja odwrotna, slizgało sie na niskich biegach i ostrym gazowaniu. Mechanik odpowietrzył solidnie i rok było dobrze. Teraz biegi wchodzą lepiej, szczególnie 3 ale za to slizga sie jak...
Tomaszowski - 22-04-2015, 21:53

glowkamario89 napisał/a:
Czy to objawy zapowietrzonej pompki????

tak, ale może też byc wina kończącego się sprzęgła lub pękniętej łapy (ja tak miałem). Sprzawdź czy jak wciskasz i puszczasz sprzęgło to łapa wpycha maksymalnie wysprzęglik. Jak nie, to łapa pękła. jeśli tak to albo zapowietrzony układ albo koniec sprzęgła. Odpowietrz-znajdziesz na forum instrukcję. Jeśli będzie się powtarzał problem tzn koniec sprzęgła. Sprawdź też czy płyn Ci się nie sączy pod gumka na wysprzęgliku. Jeśli sączy zmień gumy-a najlepiej cały wysprzęglik-mi na dwa kupione jeden okazał sie felerny...

glowkamario89 - 27-04-2015, 03:05

Dzięki za odpowiedź. Okazuje się, że pompka, łapy i wodziki w normie. Niestety do wymiany szykuje się komplet sprzęgła. Znalazłem LUK-a za 550zł może ktoś wie gdzie kupić taniej??? Albo jakiś dobry zamiennik???
Tomasz87 - 01-08-2015, 13:45

Pomóżcie w doborze sprzęgła... JMBSNEA2AVZ007694. Czy 215mm? Przeczytałem dużo i dalej nie wiem co najlepiej wybrać w stosunku jakość/cena...


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group