[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Wymiana piasta/lożysko przód
Zolar - 29-08-2013, 14:54
nerus napisał/a: | pewnie znizka klubowa,bo normalana cena w IC jest wyzsza
Zolar, a nie lepiej wymienic na kompletne lozysko z piasta
masz wtedy pewnosc ze piasta prosciutka i nie wymeczona |
Dzięki za odpowiedź. A o ile droższe powinno być łożysko za piastą Koyo? W Allparts jest za 350zł, ale z tego co wiem to tam mieli zawsze drogie części.
nerus - 29-08-2013, 15:11
Zolar, na alledrogo podobna cena
Zolar - 29-08-2013, 16:40
A mechanior powinien policzyć taniej za robociznę jeśli łożysko będzie z piastą?
nerus - 29-08-2013, 17:32
Zolar, szczerze to nie mam nawet pojęcia ile biora za wymianę łożyska
zawsze sam wymieniałem
robertdg - 29-08-2013, 18:04
Zolar, To wszystko zalezy od tego jak będzie sie rozłaczac przegub z wieloklinem piasty, ale łożysko z piastą powinno być trochę tańsze w wymianie przy założeniu, że nie ma trudności przy demontażu.
sveno - 29-08-2013, 18:28
Zolar napisał/a: | A mechanior powinien policzyć taniej za robociznę jeśli łożysko będzie z piastą? | tak, bo odchodzi mu robota z wyprasowywaniem starego łożyska i wprasowaniem nowego. Cała reszta pracy jest taka sama w obydwu przypadkach.
Ja mam mechanika, który mi wymienił całą piastę za 50zł Cene powiedział z góry zanim się wziął za robotę. Potem tego żałował, bo zeszło mu z tym kilka godzin. Potrzebny był nacisk 31 ton by wyprasować wieloklin przegubu z piasty, także zapytaj w warsztacie jaką prasę mają zanim się wezmą za robotę. Oczywiście możesz mieć farta i tak jak u kolegi Jackalla wybijesz wieloklin przegubu małym młotkiem na aucie bez konieczności zrzucania całej zwrotnicy.
Pieraś - 29-08-2013, 19:31
Ja zalozylem SKF i odpukac byle jak najdluzej
Krzyzak - 30-08-2013, 09:10
sveno napisał/a: | nacisk 31 ton by wyprasować wieloklin przegubu z piasty, także zapytaj w warsztacie jaką prasę | jak pod taką nie wyjdzie, to i tak nie ma sensu próbować na mocniejszej - prędzej zgnieciesz gwint i dziurę na zawleczkę w przegubie niż wyprasujesz
widziałem już taki przegub z prasy 100t - trzeba było go uciąć flexem (żeby uratować półoś) oraz założyć nową zwrotnicę, bo stara się już do niczego nie nadawała
tresorex - 30-08-2013, 11:40
U mnie z przodu z prawej półoś wyszła po kilku uderzeniach młotkiem... z lewej za cholerę nie chciała wyjść... mam do wymiany zębatkę abs-u i mam zagwozdkę czy kupić używaną półoś ze zwrotnicą, piastą itp czy bawić się w wybijanie
Zolar - 02-09-2013, 16:25
Ponawiam pytanie czy może ktoś ma dobrą "metę" na łożysko przednie Koyo (może być z piastą lub bez). Ile ewentualnie powinno to kosztować? Pytam bo szykują się obydwa do wymiany i trzeba ciąć koszty :/
Łysy88 - 03-09-2013, 11:54
Zaczęło mi huczeć prawe przednie koło. Wrzuciłem zapas i zero reakcji, pod obciążeniem tak samo jak i bez. Huczy bez względu czy jadę prosto, czy skręcam. Jedyne co zauważyłem to że przy delikatnym naciśnięciu hamulca dźwięk znacznie maleje.
Obstawiam że to łożysko. Widzę że na allegro są łożyska z małą i dużą piastą. Duża to rozumiem że bez szpilek i tu pojawia się moje pytanie. Czy równie łatwo jak w wersji ze szpilkami wymienia się taką piastę?
Krzyzak - 03-09-2013, 11:59
masz pewność, że prawe przednie? - ja też tak sądziłem i po wymianie okazało się, że jednak lewe przednie
Łysy88 - 03-09-2013, 12:30
Krzyzak napisał/a: | masz pewność, że prawe przednie? - ja też tak sądziłem i po wymianie okazało się, że jednak lewe przednie |
Lewe przednie wymieniałem jak tylko kupiłem Gala, huczało strasznie. Robił mi to mechanik i wymieniał same łożysko. Coś koło 180 zł za łożysko płaciłem ale nie wiem jakiej firmy. W każdym razie sam mechanik mówił żeby nie kupować w tej cenie z piastą. Więc jak to jest z tą małą piastą?
misza116 - 03-09-2013, 12:43
O "łatwość" wymiany sam pytałem parę postów temu...teraz bogatszy o doświadczenie - loteria trochę, u mnie osi przegubu z wieloklinu nie ruszył młot, ściągacz, zero reakcji, w drugim galu wyszło po kilku uderzeniach
sveno - 03-09-2013, 12:44
Łysy88 napisał/a: | Duża to rozumiem że bez szpilek | nie, duża piasta to kompletny węzeł łożyskowy: z piastą i szpilkami. Nasadzasz na wielowypust przegubu i przykręcasz do zwrotnicy. "Mała" piasta to samo łożysko, które trzeba wprasować w starą piastę, oczywiście wczesniej trzeba się pozbyć starego łożysko.
Tak wygląda "duża" piasta:
A tak "mała"
|
|
|