To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Przygody z Galantem i Galantem 2.0 V6 MIVEC

areksz121 - 17-01-2017, 23:35

Pewnie i racja Jacku, może niedługo doczekam się testów związanych z wzmocnieniem obecnej jednostki w Czerwonym. Taki mały mod a jest nadzieja na choć kilka- kilkanaście kucy i coś niutów :wink: Wiązka jest już w aucie od jesieni, więc nic tylko próbować, ale trzeba mieć jeszcze ten cholerny czas na próby i hamownię, bo diabeł wie ile teraz w ogóle jest po ostatnim składaniu z jesieni 2015 :roll: Cierpliwość nie jest moim atutem :rolleyes:
Ziemba. - 17-01-2017, 23:48

jacek11 napisał/a:
Szkoda roboty dla 10 KM


A moment? 179Nm, a 223Nm?

areksz121 - 18-01-2017, 01:17

Ziemba., właśnie. Jest odczuwalna różnica, bo to jednak moment odpycha przy znikomej różnicy w mocy w zakresie średnich i niskich obrotów. Złomek na 205/17 ma większą skłonność do zakręcenia kołem z niższych obrotów niż Czerwony w zasadzie na 205/16.

Posiłkując się wykresem z 2014:


....realne jest 166 kucy i 200Nm. Na wykresie na niebiesko mamy moment i moc na odłączonych elektrozaworach MIVEC w głowicach, więc do odcinki leci w zwykłym trybie, bardzo zbliżonym do zwykłego 6A12. Wiązka w aucie, przepinam dwie wtyki i działa na ECU MIVECa. Do tego wtyczki do wtrysków są zdublowane, bo gal i FTO mają inne i różnią się wydajnością (145 i 166 ale widocznie wystarcza) Zatem: ECU, wtrysk i MAP zamiast MAF i do dzieła :wink: Jak będzie za bogato, to trzeba później zainwestować w jakiegoś DETa, a może i regulowane koła w końcu na coś się przydadzą :rolleyes:

:twisted: :mrgreen:

Hugo - 18-01-2017, 07:53

jacek11 napisał/a:
Szkoda roboty dla 10 KM. Ja zrezygnowałem gdzie wszystko pasuje p&p.
Popsujesz sobie auto tym silnikiem.
2,0 V6 w porównaniu z 2,5 V6 nie jedzie. Jak mozna zepsuć auto ładując mu silnik nie do zarżnięcia? :wink:
jacek11 - 18-01-2017, 09:43

Zrobisz jak uważasz. Nadal twierdzę,że gra nie warta świeczki.
tomchuck - 18-01-2017, 12:35

może 6a13 dohc? bez problemu osadzisz swoje głowice na słupku 6a13. Będzie rzeźba z króćcem wodnym, oraz kolektorami, ale sie da :)
Nie byłem jeszcze na hamowni, ale jedzie lepiej niż 6a12 mivec.



I filmik, żeby pokazać że to pracuje ;]
Nowszego nei mam, a tutaj jeszcze bez wydechu był i z paroma niedoróbkami.
https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be

Hugo - 18-01-2017, 12:43

tomchuck napisał/a:
może 6a13 dohc?
Pamiętam jak wspominałeś o tej hybrydzie. Jak myślisz ile to może mieć KM i Nm?
jacek11 - 18-01-2017, 15:57

Głowice z 6A13TT ?
tomchuck - 18-01-2017, 16:11

Czapki są z fto gr.
Może na wiosnę sprawdzę na hamowni, ale szacuję ok 200KM i 230Nm.
Generalnie hybryda zachowała to co najlepsze z obu silników, czyli ma mocny dół i ciągnie ładnie do 8k obr.

areksz121 - 18-01-2017, 21:42

Czyli słupek 6A13, czapki DOHC z FTO GR... a wtryski ori z 2.5? I widzę fajkocewki, więc komp z GR czy GPX? Jeszcze może być z E5, bo są niemal bliźniacze mimo że fizycznie zapłon jest troszkę bardziej rozrzucony pod maską :wink:
Spróbuję swoje domysły, bo potrzebuję jedynie znaleźć jeden zagubiony wtryskiwacz z FTO, pół godzinki i podmianka. Na teście ECU MIVEC + wtryski z Gala, okazuje się, że chyba mapa ma za małe tolerancje korekt albo coś. Lambda przy pedale w podłodze wstaje dopiero w okolicy 5krpm co wskazuje na niedobór paliwa. Na wykresie wyżej widać, że MIVEC cały czas na bogato leciał bo AFR poniżej 13.

tomchuck - 18-01-2017, 23:03

Tak wtryski są ori z 6a13 czyli CDH210. chociaż na filmiku było jeszcze na 166 z fto bo nie miałem sprawnych z galanta. Ale poluję też na CDH240 do testów.
Elektronika jest z GPX celowo żeby było na MAP sensorze, ułatwia to sprawę składu mieszanki bez strojenia przy takich hybrydach.
Ale przy ostatecznych testach będę też sprawdzał na MAF i ECU z e88
Generalnie kompy sa bardzo kompatybilne, swoim GR-em jeździłem na kompie z GPX, e88, legnum vr4 i sigmy 24v :) Wszystko na wiązce i cewkach z GR.

Z moich doświadczeń GR pomimo wyższej mocy, z niskich obrotów zbiera się gorzej niż galant e54, ale to mało obiektywne porównanie, bo miałem dłuższą skrzynię od tej z gala.
Także jestem ciekaw jak to wyjdzie u Ciebie :)

areksz121 - 19-01-2017, 14:04

Dokładnie. E5 w zasadzie idzie z dwójki nawet. Jedynka taka krótka, że przydałoby się faktycznie przełożenie końcowe z diesla :wink:
areksz121 - 31-01-2017, 22:05

W ostatnią sobotę miałem choć chwilkę dla Czerwonego :)
Wleciały nowe kostki do H4, bo stare oryginalne już były wygrzane i od ciepła same się luzowały, a do tego taki komplet żarówek:


Jak dla mnie zmiana na plus, białe intensywne światło, sam wygląd auta wieczorem się zmienił. Oczywiście podstawą są zdrowe odbłyśniki, jakie mam szczęście posiadać :wink: Night Breakery odpuściłem ze względu na opinie odnośnie żywotności. Philipsy bardziej na próbę, ale skoro zwykłe H4 z marketu dawały radę dłuuugo, to myślę, że te spokojnie rok powinny wytrzymać :)

W kolejną sobotę może doczeka wymiany oleju i kilka pierdółek, jak dam radę to wlecą w końcu wtryski z FTO i przymierzę serwo hamulcowe z 2.4 GDI :wink:

areksz121 - 05-02-2017, 00:05

UP:
4.02.2017
177000km olej 5W40 i filterek
Zdecydowanie wymiana oleju przysługiwała, na świeżym jakoś tak inaczej :wink:
Wleciały wtryski CDH166 i nie było problemu z lewym powietrzem (bo gumki pod wtryskami mięciutkie jak aksamit :mrgreen: ). Odpalił normalnie na ECU z Gala, z tym, że po zagrzaniu wskoczył na gaz i niby wolne obroty w porządku a przy dodawaniu gazu się krztusił/przerywał. Myślałem że zagiąłem któryś z wężyków między hankami a dolotem, ale w drodze do domu nie dało rady włączyć LPG. Spalony bezpiecznik 20A przy aku od zasilania. Znów trzeba dolot zrywać, bo cymbał ze mnie i pewnie gdzieś przycięło kabelek od wtryskiwacza na tylnej głowicy :roll:
W poniedziałek to pewnie ogarnę, i potem próba podmiany na ECU z FTO GPX :wink:

tomchuck - 05-02-2017, 21:59

A masz zostawioną instalację pod MAP sensor z poprzedniego silnika? Czy chcesz tak po prostu wpiąć ecu z gpx?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group