To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Problem ze sprzęgłem, wymiana sprzęgła

milo - 01-08-2015, 21:30

Silnik 2.0 L sprzęgło 215 mm exedy, aisin
Tomasz87 - 06-08-2015, 22:34

Kurcze, po wymianie sprzęgło bierze jak szalone juz centymetr po uniesieniu pedała...
Myślicie, że wystarczy regulacja przy pedale? Jak duże ruchy śrubą trzeba zrobić i w którą stronę by sprzęgło brało wyżej...? Kto tak regulował?

STax - 07-08-2015, 00:02

Tomasz87 napisał/a:
Kurcze, po wymianie sprzęgło bierze jak szalone juz centymetr po uniesieniu pedała...
Myślicie, że wystarczy regulacja przy pedale? Jak duże ruchy śrubą trzeba zrobić i w którą stronę by sprzęgło brało wyżej...? Kto tak regulował?

W moim było to samo, regulacja na max a auto ruszało już na myśl o puszczeniu sprzęgła, oczywiście sytuacja po wymianie na nowe kompletnego sprzęgła.
Trochę pomogło jego odpowietrzenie.

Tomasz87 - 07-08-2015, 10:03

STax napisał/a:
Tomasz87 napisał/a:
Kurcze, po wymianie sprzęgło bierze jak szalone juz centymetr po uniesieniu pedała...
Myślicie, że wystarczy regulacja przy pedale? Jak duże ruchy śrubą trzeba zrobić i w którą stronę by sprzęgło brało wyżej...? Kto tak regulował?

W moim było to samo, regulacja na max a auto ruszało już na myśl o puszczeniu sprzęgła, oczywiście sytuacja po wymianie na nowe kompletnego sprzęgła.
Trochę pomogło jego odpowietrzenie.

Trochę? To znaczy ile?
Tyle, że zostawiłeś to tak i jeździsz?

Marcino - 07-08-2015, 10:30

Trzeba może wkręcić trzpien pod pedałem, tzn skrócić go żeby był jakby mniejszy skok i bedzie brał wyżej.
Tomasz87 - 07-08-2015, 11:04

Marcino napisał/a:
Trzeba może wkręcić trzpien pod pedałem, tzn skrócić go żeby był jakby mniejszy skok i bedzie brał wyżej.

To w zasadzie rozumiem przez regulację... luz pedałowy nic nie zmienia.
Dobra, odfajkuje do końca dzisiejsze 8 godzin i będę próbował...

milo - 07-08-2015, 13:35

Marcino napisał/a:
Trzeba może wkręcić trzpien pod pedałem, tzn skrócić go żeby był jakby mniejszy skok i bedzie brał wyżej.

Będzie problem z wrzuceniem biegów sprzęgło nie do końca wysprzęglone, nie dobry pomysł
Tomasz87 napisał/a:
Kurcze, po wymianie sprzęgło bierze jak szalone juz centymetr po uniesieniu pedała.

Musisz wykręcić trzpień na pompie tzn poluzować kontrę i wykręcić ale nie wiele bo jak dużo wykręcisz to nie będzie pobierało płynu z zbiorniczka ,na sam początek wykręć 1- obrót

STax - 07-08-2015, 15:51

Tomasz87 napisał/a:
Trochę? To znaczy ile?
Tyle, że zostawiłeś to tak i jeździsz?

No sprzęgło bierze nisko, ale na tyle że jest to akceptowalne, trudno to dokładnie opisać, ale trzeba kilka centymetrów je puścić żeby ruszyć a nie tak jak poprzednio, że już po 1mm puszczenia jechało.

tom580 - 07-08-2015, 17:12

Witam ja u siebie miałem podobny problem po wymianie sprzęgła (na troszkę mocniejsze) na początku próbowałem regulować przy pedale ale nic to nie dało najlepiej ustawić tak aby trzpień miał delikatny luz i go pozostawić w spokoju, samochodzik nie chciał do końca wysprzęglać ale po odpowietrzeniu całego układu i wymianie wysprzęglika na nowy było tak samo winnym okazał się przewód elastyczny który z powodu swoich latek po prostu puchł pod obciążeniem i po jego wymianie wszystko wróciło do normy więc radzę go sprawdzić ;)
Tomasz87 - 09-08-2015, 07:40

w końcu rozwiązałem problem... winowajca: pompka układu sprzęgła - nie cofała się do końca. Miałem zregenerowaną w zapasie, szybka wymiana, nowy płyn do układu, odpowietrzeni i hula! Sprzęgło rewelacja...
ALEX-77 - 11-08-2015, 12:29

A u mnie taki problem, sprzęgło bierze na samym dole ,ale tak było już jak go kupiłem ( 5lat temu) natomiast teraz mam ogromne problemy z wrzuceniem 1 i 2 biegu ,3 zawsze zgrzytnie ,4 w miarę ok ,ale wszystko to muszę robić na maksymalnie wciśniętym pedale sprzęgła ,co ciekawe po dłuższej jeździe bez zmiany biegu np. na autostradzie ,jak chcę zredukować bieg to jest masakra 1 prawie nie możliwy do wbicia 2 z ledwością , a zauważyłem że jak jest wyższa temp. na zew. to jest gorzej ,śrubę mam już rozkręconą na MAX ,czy to oznacza ze sprzęgło się skończyło ? czy może układ zapowietrzony ? bo nie wiem czy kupować już nowe czy może to nie to ?
STax - 11-08-2015, 12:49

Jakby sprzęgło się skończyło to by się ślizgało.
Albo układ Ci się zapowietrza, albo pompa sprzęgła/wysprzęglik pada.

milo - 11-08-2015, 14:08

ALEX-77 napisał/a:
śrubę mam już rozkręconą na MAX

Tu jest błąd... pompka nie pobiera płynu z zbiorniczka na max wydłużonym trzpieniu
ALEX-77 napisał/a:
czy może układ zapowietrzony ?

Najlepiej i najskuteczniej jest odpowietrzyć wysprzęglik dodatkowo cofając łapę sprzęgła przy odkręceniu odpowietrznika szybciej pozbędziemy się powietrza

ALEX-77 - 12-08-2015, 11:28

Dobra , zamówiłem nowy wysprzęglik ,znajdę gdzieś na forum instrukcję jego wymiany ? jak ustawić tą śrubę przy pedale sprzęgła ? bo teraz mam wykręconą na max ,dużo z tym roboty ? czytałem coś ze z odpowietrzaniem jest problem ,że lepiej zrobić to przelewowo ?! tzn. jak ? wlewać płyn do zbiorniczka odkręcić kalamitkę i czekać aż samoczynnie poleci sam płyn bez powietrza tak ? bez pompowania pedałem ? opisał by ktoś jak to zrobić krok po kroku tzn. wymiana z odpowietrzaniem w EA 2.5 ,z góry dzięki za podpowiedzi.
Michał94 - 06-09-2015, 22:04

Cześć chłopaki :D
Muszę wymienić w swoim Galim sprzęgło, ponieważ moje już mocno się ślizga.
Mój styl jazdy jest dość agresywny i właśnie z tego powodu myślałem nad jakimś "lepszym" sprzęgłem.
Zastanawiam się nad tymi dwoma:
http://www.ebay.co.uk/itm...=item35e88f0071
lub
http://www.ebay.co.uk/itm...=item5d349a7395
Co o nich sądzicie? Ma to sens czy kupić u nas coś takiego:
http://allegro.pl/sprzegl...5607475517.html

Pacjent to Gali 2,5 V6 Sport z 1998 roku.

Pozdrawiam



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group