To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Carisma] Evoscan i kabel VAG KKL-USB /Nie ELM327/

i9i - 17-02-2015, 21:44

Bizi78 napisał/a:
Tylko muszę przestudiować temat jak tam to wszystko w evoscanie prawidłowo poustawiać .
Sterowniki bierzemy z folderu gdzie zainstalowany jest Evoscan.Zakładka Logging-> Select USB Device -> VagKKL i voila. Zaznaczamy Open Port 1.3 oraz Mitsubishi MUTII. W zakładce Logging można jesce mienić jednostki na metryczne i zaznaczyć AutoReconnect.
Co do spota to zobaczę jak będę pracował.

benton66 - 18-02-2015, 00:29

fanatyku napisał/a:
Szukam kogoś ze Śląska z Evoscanem.
Po czyszczeniu przepustnicy, EGR i kolektora dolotowego mam problem z obrotami i chcę to zdiagnozować. Na rozgrzanym silniku, po odpaleniu obroty trzymają się na 800 jednak po 4 minutach wskakują na 1600 i tak już zostaje. Podobnie przy zmianie niskich biegów (1 i 2) obroty falują bo komputer je podbija w zakresie 1000-2000.


Prawdopodobne rozwiązanie Twojego problemu znajduje się na stronie 21 tego tematu. Kolega volve miał podobny problem, rozwiązał go ustawiając śrubkę fixed sas w przepustnicy

fanatyku - 18-02-2015, 10:11

Czytałem ten wpis już wcześniej. Nie do końca dotyczy on mnie... Mam Carismę przed liftem i przepustnicę na linkę. Tych 2 śrubek nie chcę ruszać dopóki nie sprawdzę na kompie co się dzieje. Posiadam to auto 4 lata, wcześniej nie było problemów. Dopiero po wyczyszczeniu przepustnicy i kolektora ssącego. Więc prawdopodobnie ktoś kiedyś bawił się tymi śrubkami bo auto gasło (zapchany dolot) a po wyczyszczeniu zaczęło się gubić.
benton66 - 18-02-2015, 10:37

Tak czy owak bez evoscana ani rusz :) Spróbuj samemu obczaić ten program, wbrew pozorom wcale nie jest to takie trudne, a w razie nagłej potrzeby pod ręką jak znalazł :)
xluki - 18-02-2015, 16:47

zworka usunieta z 1 i 4 pina i dalej evoscan nie łączy sie z Coltem Cz3 :( w czym może być jeszcze problem?
MichciuGT - 18-02-2015, 17:03

powiedziałbym że zworka 1 z 4 standardowo jest w mut, co oznacza że nie wpływa na komunikację, może blaski w gnieździe zaśniedziały, albo któryś z przewodów jest odpięty od komunikacji z gniazda...

miałem przypadek że dopiero za 6 czy 7 razem jak włożyłem to się połączył (Cari), albo też pod pewnym kątem (Galant)

i9i - 18-02-2015, 18:48

xluki napisał/a:
w czym może być jeszcze problem?

Zaznaczyłeś OBDII zamiast Mitsubishi MUTII, ewentualnie DSM w Evoscanie?

xluki - 18-02-2015, 20:09

Próbowałem OBDII zamiast MUTII i też sięnie połączył... :/
Carisma elegancko się łączy (także bez zworki), więc kabel na 100% działa.

Zastanawiam się czy silniczek w tym Colcie pochodzi ze stajni Mitsubishi...

taurus2 - 18-02-2015, 20:14

Jakie masz opr komputera ?? ściągnij sterowniki EcuFlash z neta i zainstaluj, Jak masz win8 w kompie to uruchom program "rozwiąż problem ze zgodnością oczywiście po zainstalowaniu EcuFlash (mnie pomogło i nic nie miała do rzeczy zworka-dalej ją mam na kablu)
xluki - 19-02-2015, 07:53

mam win 7. Wina nie lezy po stronie systemu bo z Carisma łączy się bez zajakniecia.
fanatyku - 20-02-2015, 07:43

Witajcie!
Wczoraj się zabrałem za Evoscan i zrobiłem kilka logów. Auto łączy się bez problemów (Win 7), żadnych błędów nie ma - kontrolka ABS mruga jednostajnie, kontrolka silnika się nie świeci. W trakcie jazdy pali się tylko ABS, wiec chyba wszystko ok.

Przypomnę swój problem - Carisma 1.8 GDI, po czyszczeniu przepustnicy (wersja z linką), EGR i kolektora dolotowego pojawiły się problemy z obrotami - po 4 minutach postoju skaczą do ok. 1500-1600. Pojawia się też problem przy zmianie biegów lub po prostu zwalnianiu - kiedy obroty spadają do ok 1tyś to zaczynają falować, 2-3krotnie zostają podbite. Widać to pod koniec ostatniego loga.

BIEG JAŁOWY

TRZECI BIEG (do odcięcia)

NORMALNA JAZDA

Jeśli chodzi o pomiary to zrobiłem te wskaźniki, które były w config'u Arena - dzięki dobrym ludziom za udostępnienie :)

I z góry dziękuję za przeanalizowanie moich pomiarów!

benton66 - 20-02-2015, 11:35

Przydałby się jeszcze pomiar TPS przy zamknięciu klapki przepustnicy
taurus2 - 20-02-2015, 19:28

Może colt potrzebuje innego softu. Próbował może ktoś kabel OBDII Bluetooth i program Torque ???
MichciuGT - 20-02-2015, 20:09

taurus2 przeczytaj tytuł tematu :)
wichura1 - 20-02-2015, 22:04

xluki napisał/a:
Próbowałem OBDII zamiast MUTII i też sięnie połączył... :/
Carisma elegancko się łączy (także bez zworki), więc kabel na 100% działa.

Zastanawiam się czy silniczek w tym Colcie pochodzi ze stajni Mitsubishi...


W CZ-ach były 2 silniki ze stajni Nissana.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group