To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Przygody z Galantem i Galantem 2.0 V6 MIVEC

areksz121 - 07-02-2017, 16:04

Kabelek zaizolowany. Troszkę gimnastyki i wszystko git. Najciekawsze jest, że na tym słabym aku na wtryskach z FTO lepiej odpala :wink:

tomchuck, jak będę zmieniał ECU, to zrobię fotki jak to rozwiązałem. W każdym razie wiązka jest uniwersalna i wtyczki wszystkie obecne. Dodatkowo oporniki-cygany bo dwa ECU z FTO mam z wersji z TCL. Również alternator z regulatorem GLSF - w Galu ori był LS.

areksz121 - 20-02-2017, 20:50

18-02-2017 Stary akumulator wyzionął ducha - zwyczajnie z rana Gal już nie odpalił.
Przeprosiłem się ze Złomkiem i jak półtora miesiąca stał nie ruszany z miejsca, tak na raz pokonał trasę 400km :wink: Po powrocie kupiona nowa bateria dla czerwonego 55Ah - większego nie zakładam ze względu na ostatnio krótkie odcinki jakie robi. Szybciej zdąży się doładować, przynajmniej tak mi się wydaje. Za to teraz pali z półobrotu, co oczywiście cieszy :wink:
Zapiernicz, że nie ma czasu załadować, przygotowania do swojego garażu itp, itd i nie miałem jeszcze czasu podmienić ECU, a strasznie jestem ciekaw efektów :roll:

jacek11 - 20-02-2017, 20:56

areksz121 napisał/a:
nie miałem jeszcze czasu podmienić ECU, a strasznie jestem ciekaw efektów

Nie tylko Ty :wink:
Szkoda,że złomek w sedanie,bo może bym go przytulił.

areksz121 - 02-04-2017, 12:26

Przygotowania do warsztatu idą pełną parą...czekam na klucz, a każdy dzień oczekiwania działa na nerwy :roll:

Ostatnio zaglądałem do LPG i wszystko ogólnie w porządku, troszkę ciśnienie korygowałem, na rozgrzanym 1,15bar i przy pedale w podłodze na 3 biegu spadki max do 0,9, więc leciwe Artic-i dają sobie nadal radę :wink:

Tydzień temu trasa 600km bez zająknięcia.
Fotki miejsc, które mnie drażnią ostatnio, choć jak na prawie 3 lata od malowania i codzienny użytek nie ma źle :wink: Palnięty zderzak z tyłu (nie ma winnych) i spory odprysk prawy przód.

Wleciał nowy pasek alternatora bo stary (max rok):

I takie wczorajsze nocne widoki :wink:

areksz121 - 23-04-2017, 11:19

Wczoraj znalazłem w końcu chwilkę i podmieniłem ECU :wink: Kilka fotek z przełączania między ECU; pierwsza to kostki w sąsiedztwie sterownika - "M" opcja podłączenia MIVEC'a i "G" opcja ori z Gala.

Oporniki podłączone zamiast solenoidów od TCL do "+"


Potem odłączamy przepływomierz, a podłączamy MAP i IAT(temp w dolocie) i odpalamy :) Coś źle dobrałem jeden opornik bo wywala błąd 71 "Vacuum control solenoid valve (TCL)", ale poza tym jedzie do odcinki. Pierwsze spostrzeżenia, to w operowaniu pedałem gazu zrobił się miększy i przy dodawaniu/ puszczaniu gazu mniej buja silnikiem na poduszkach. Druga sprawa, to jakby ciut szybciej schodził z obrotów. A w całokształcie trzeba podglądnąć sondę lambda jak teraz się zachowuje przy pedale w podłodze. A przechodząc do sedna to albo placebo, albo 15KM mogło przybyć :wink: W planie mam potwierdzić testy na hamowni, ale kiedy to będzie to sam nie wiem :roll:


I kilka fotek z nowego garażu (jeszcze sprzęt niekompletny, ale na dniach ma zawitać):



I w rolach głównych :mrgreen:

MichciuGT - 23-04-2017, 11:49

Wow, garaż robi wrażenie, ale gdzie się podziały w nim okna? :p
czym sprawdzasz parametry silnika?,(nie czytałem zbytnio wątku) skoro jest solenoid(elektrozawór), to jest automat - masz czym sprawdzić jego parametry?

areksz121 - 06-06-2017, 23:00

MichciuGT napisał/a:
Wow, garaż robi wrażenie, ale gdzie się podziały w nim okna?


Okno jedno jest :wink:

Stan nowego licznika 183 000km:
Dwie nowe oponki Hankook Ventus Prime 3 205/55/16
Nowe końcówki drążków (prawa padnięta, lewa była ok, ale poszły dwie do wymiany)
Klocki tył i regeneracja tylnych zacisków; Przy wymianie klocków lewy tył była spuchnięta osłonka od płynu, który jeszcze nie wyciekał na zewnątrz. Zaciski były w oryginale z dawcy (montowane około 2012), więc i tak pozostało- ori zestawy naprawcze na tył za jedyne 65 euro. Wszystko ładnie wyczyszczone i odmalowane pędzlem na srebrny młotkowy. Znów chwilę posłużą :wink:

Do zrobienia geometria, udoskonalenie końca wydechu i przegląd techniczny (APK).

Poza tym CE się świeci bo nie miałem czasu pobawić się z tymi opornikami od TCL, tankujemy LPG i jeździmy.

I na dniach na świat ma przyjść mała Zosia, ale coś jej się nie spieszy heh :wink:

Hugo - 07-06-2017, 07:48

areksz121 napisał/a:
nowe oponki Hankook Ventus Prime 3 205/55/16
I jak się jeździ? Jak z głośnością na różnych nawierzchniach?
areksz121 napisał/a:
I na dniach na świat ma przyjść mała Zosia, ale coś jej się nie spieszy heh
Dobrze jej tam, spokój ma :D
areksz121 - 07-06-2017, 21:18

Hugo napisał/a:
areksz121 napisał/a:
nowe oponki Hankook Ventus Prime 3 205/55/16
I jak się jeździ? Jak z głośnością na różnych nawierzchniach?


Hmm...cena/jakość w tym rozmiarze zadowalająca. Jeździłem na Ventus Prime 2 i zadowolony byłem, to i na "trójki" złego słowa nie powiem. Ścieralność akceptowalna w stosunku do przebiegu/ceny. Jeszcze od 2014 brakuje mi części wygłuszenia w nogach z przodu po obu stronach co stosunkowo mocno odbija się na hałasie wewnątrz. Ogólnie jak dla mnie mimo wszystko ciche i na mokrym dają sobie nieźle radę :wink:

Hugo - 08-06-2017, 08:06

Żonie w Space Starze założyłem Hankook Ventus Prime 2 o szerokości 195 i są rewelacyjne. W ogóle ich nie słychać. Nie mam żadnych zastrzeżeń. W Galu mam Dunlop SP Sport Maxx w rozmiarze 225, które na papierze są najcichsze na rynku. W rzeczywistości jadąc po chropowatym asfalcie z prędkościami 20-70 km/h potwornie wyją. Na gładkim asfalcie są praktycznie niesłyszalne. Dlatego zastanawiam się nad zmianą i szukam dodatkowych opinii o Hankookach.
Krzyzak - 08-06-2017, 08:30

Hugo napisał/a:
jadąc po chropowatym asfalcie z prędkościami 20-70 km/h potwornie wyją
nie mam czegoś takiego u siebie, opony te same
i weź pod uwagę, że 195 a 225 to będą zupełnie inne opony - przede wszystkim dlatego, że mają inny profil = inna konstrukcja barku

vrangsinn - 08-06-2017, 08:30

Hugo napisał/a:
Żonie w Space Starze założyłem Hankook Ventus Prime 2 o szerokości 195 i są rewelacyjne. W ogóle ich nie słychać. Nie mam żadnych zastrzeżeń. W Galu mam Dunlop SP Sport Maxx w rozmiarze 225, które na papierze są najcichsze na rynku. W rzeczywistości jadąc po chropowatym asfalcie z prędkościami 20-70 km/h potwornie wyją. Na gładkim asfalcie są praktycznie niesłyszalne. Dlatego zastanawiam się nad zmianą i szukam dodatkowych opinii o Hankookach.


kup yokohame....zaskoczą Cię jeśli chodzi o głośność na + (brakuje mi już tylko sprawdzenia ich w upale na rozgrzanym asfalcie - mówie o advan sport ofkoz)

Hugo - 08-06-2017, 22:40

Krzyzak napisał/a:
nie mam czegoś takiego u siebie, opony te same
Dziwne, może jestem przewrażliwiony, a może je zmienię na inne, np.
vrangsinn napisał/a:
yokohame advan sport
:D

Łożyska wszystkich kół wymienione jakby co, zresztą na niektórych nawierzchniach cisza jak makiem zasiał.

Krzyzak - 09-06-2017, 08:34

Hugo napisał/a:
może jestem przewrażliwiony
niekoniecznie - może jeździsz po innych drogach, inne ciśnienie w gumie
dodaj jeszcze fakt, że mój sedan był gruntownie wygłuszony z sufitem włącznie i nie jest to seryjne auto

Hugo - 09-06-2017, 10:33

Ciśnienie w kołach miałem 2,4 przód, 2,2 tył w tamtym sezonie. Teraz wczesną wiosną koła założyłem i muszę sprawdzić, bo rzeczywiście opony mocno się uginają.

Mój jest jeszcze bardziej wygłuszony, bo również pas tylny i błotniki tylne od wewnątrz Noxudolem 1600 :wink: Ponadto matami butylowymi 2 mm i pianka kauczukową podłoga w kabinie i bagażniku, dach, ściana grodziowa, drzwi oraz tapicerki drzwiowe.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group