To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Zawieszenie przednie, diagnoza luzów, stukanie w zawi

Hugo - 08-11-2012, 20:05

dawidoski13, a łożysko koła? U mnie jest podobnie, też chrupie, ale przy większych prędkościach z prawej strony. Co ciekawe nie wyczuwam nawet najmniejszego luzu na łożysku po podniesieniu auta, ani w zawieszeniu nic nie słychać i nie czuć. To chrobotanie jest tak silne, że czuć je na pedale gazu i hamulca oraz na kierownicy. Wczoraj zamówiłem kompletną piastę z flanszą i zobaczymy po wymianie. Aha, chrupanie bardzo się nasila przy zakręcie w lewo.
dawidoski13 - 08-11-2012, 21:31

Hugo,właśnie po cichu liczyłem na Twoją pomoc :wink: ale raczej łożysko wykluczam bo luzów nie ma i nic nie wyje ani na wprost ani na zakrętach. U mnie nawet jak jadę bardzo powoli po kamienistej drodze to tak chrupie,ze normalnie strach zeby cos sie nie urwało...tylko tak jak mówię po wciśnięciu hamulca jest cisza :roll:
komarsnk - 08-11-2012, 21:44

dawidoski13, podjedź kiedyś na Hutę to posłuchamy razem co tam w kole brzęczy :)
dawidoski13 - 08-11-2012, 21:50

komarsnk, dzięki jakby co to będe się kontaktował bo w sumie mam blisko pracuje Nad Drwiną... :wink:
Hugo - 09-11-2012, 08:00

dawidoski13 napisał/a:
raczej łożysko wykluczam bo luzów nie ma i nic nie wyje ani na wprost ani na zakrętach
U mnie też nic z tych dźwięków. Rytmiczne chrupanie to dość typowy objaw uszkodzonego lożyska.
dawidoski13 - 09-11-2012, 08:31

U mnie to raczej mylny trop bo nie występuje jakies rytmiczne chrupanie tylko normarnie na kazdej nierownosci a i jeszcze jak szybciej puszcze sprzeglo to jest bardzo glosne stuknięcie jakby coś sie mialo urwac...
robertdg - 09-11-2012, 08:45

dawidoski13, spróbuj zdusić auto na biego od 3 w zwyż, albo podjazdem pod górke albo hamulcem, do tego stopnia, że silnik osiagnie cieńką granice pracy tuż przed zdechnięciem, ewentualnie spróbuj mało efektownie ruszyć z dwójki bez dodawania gazu, jezeli usłyszysz ten sam dźwięk co na szybkich drobnych nierównościach to swoje podejrzenia ukieruj na zaciski przednie/mocowanie klocków
Marcino - 09-11-2012, 08:47

dawidoski13 napisał/a:
U mnie to raczej mylny trop bo nie występuje jakies rytmiczne chrupanie tylko normarnie na kazdej nierownosci a i jeszcze jak szybciej puszcze sprzeglo to jest bardzo glosne stuknięcie jakby coś sie mialo urwac...


Obstawiam banan.... miewałem podobne objawy, ale u mnie są nieregularne, a dodatkowo mam chyba luzy na prowadnicach/klockach.

dawidoski13 - 09-11-2012, 09:54

Cytat:
dawidoski13, spróbuj zdusić auto na biego od 3 w zwyż, albo podjazdem pod górke albo hamulcem, do tego stopnia, że silnik osiagnie cieńką granice pracy tuż przed zdechnięciem, ewentualnie spróbuj mało efektownie ruszyć z dwójki bez dodawania gazu, jezeli usłyszysz ten sam dźwięk co na szybkich drobnych nierównościach to swoje podejrzenia ukieruj na zaciski przednie/mocowanie klocków

robertdg, tak tez myslalem,ze to albo luz na zaciskach albo na klockach dlatego,ze podczas hamowania nic nie chrupie,wymienilem tarcze,klocki razem z blaszkami,ktore jeszcze specjalnie podgiąłem żeby było sztywniej i nic nie pomoglo,a na zaciskach nie ma luzów bo tez sprawdzone...

[ Dodano: 09-11-2012, 10:05 ]
Cytat:
Obstawiam banan.... miewałem podobne objawy,

Marcino, wszystkie wachacze sprawdzane kilka razy i z tego co mi powiedziano to wszystko w najlepszym porzadku no chyba,ze luz na bananie tak ciezko zdjagnozowac...? Mysle,ze na tak mocne odglosy to wachacz musialby byc w naprawde oplakanym stanie...

Hugo - 09-11-2012, 14:37

dawidoski13 napisał/a:
wszystko w najlepszym porzadku no chyba,ze luz na bananie tak ciezko zdjagnozowac...?
No trzeba wiedzieć jak. Najlepiej w manualnej skrzyni włączyć 1 bieg (w A/T na P), jedna osoba buja autem przód tył, a druga chwyta ręką za kołem za sworzeń banana. Jak będzie nawet minimalny luz to od razu wyczujesz jak wahacz "chodzi" góra-dół na sworzniu.
dawidoski13 - 09-11-2012, 16:32

Dzięki Hugo,dziś już nie mam możliwości ale na pewno sprawdzę w ten sposób :!: Tylko powiedz jeszcze czy jeśli rzeczywiście sworzeń na bananie jest wybity to podczas hamowania może się jakoś tak naprężać,że nie chrupie :?:
Hugo - 09-11-2012, 19:28

dawidoski13 napisał/a:
Tylko powiedz jeszcze czy jeśli rzeczywiście sworzeń na bananie jest wybity to podczas hamowania może się jakoś tak naprężać,że nie chrupie
A kto to może wiedzieć... Wszystko jest możliwe.
dawidoski13 - 09-11-2012, 19:49

Hugo napisał/a:
A kto to może wiedzieć... Wszystko jest możliwe.


No tak, masz rację. Sprawdzę tego banana bo przynajmniej już wiem jak to prawidłowo zrobić...pamiętam,że było gdzieś jeszcze jak sprawdzić fachowo dolny prosty(bodajże trzeba rozpiąć te widełki od amortyzatora,czy jakoś tak :wink: ) ale coś nie mogę znaleźć... :?:

bluecard88 - 09-11-2012, 21:31

Witam. Byłem u mechanika wymienić końcówki drążków i przeraziłem sie gdy zobaczyłem poje stare końcówki YAMATO , (pewnie podróbki) jeden był krótszy o milimetr od drugiego ( mierzone suwmiarką) i inne gwinty jeden cieńszy, drugi grubszy!!! Ani żadnych oznaczeń, napisów, .Żal, że takie coś sprzedają.



Druga sprawa, miałem przełożyć przeguby wewnętrzne, ale zabrakło czasu u mechanika. Ale patrzyłem na podnośniku i mają taki luz, że ręką latają o jakieś 2-3 mm( myśle ,że nie powinno tak być i podejrzewam,że przekładka napewno pomoże)


Trzecia sprawa, że przymierzam się wymienić DOLNE PROSTE ( profilaktycznie) ,ale wyglądają bardzo dobrze,luzów nie ma na tulejach, na sworzniu nie ma także, gumy całe nawet nie skruszonę NIC. Więc nie wiem czy warto wymieniać , żeby nie okazało się ,że NOWE zamienniki będą gorszej jakości niż obecne




A przy skręcaniu kół w miejscu jak mi stukało tak stuka dalej, muszę jeszcze te sworznie górnych wahaczy wymienić, miałem dużo dziś wymienić a wymienione tylko zostały końcówki.....trzeba czekać na next termin ;)

dawidoski13 - 09-11-2012, 21:47

Jeśli proste wyglądają ok to lepiej je zostaw w spokoju i nie kombinuj bo sam widzisz jakiej jakości są zamienniki.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group