To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Problem ze sprzęgłem, wymiana sprzęgła

bialyjayz - 02-11-2015, 11:49

sampler napisał/a:
Pod zbiorniczkiem w obudowie pompki masz dwa otworki przez ktore plyn jest zasysany do srodka pompki. Jeden tloczek ten tylny spreza plyn i przy cofaniu wtlacza go do zbiorniczka podnoszac cisnienie i zalewajac przy okazji przez drugi otworek ten mniejszy z przodu pompke przed przednim tloczkiem. Wciskajac sprzeglo, przedni tloczek wtlacza plyn do rurki tylny zwieksza cisnienie i tak cykl zaczyna sie od nowa. Wazna sprawa. Pompka musi byc zalana przy pierwszym ruchu. I druga sprawa jak układ jest niezalany to pompka przy pierwszym ruchu bardziej niz prawdopodobne ze sie zapowietrzy. Dlatego mozna uklad odpowietrzyc w sprytny sposob. Otoz bierzemy jakas wieksza strzykawe i podlaczamy sie z nia od strony wysprzegnika. Nastepnie odkrecamy krociec przy pompce tak aby powietrze mialo gdzie uciekac. Teraz wciskamy plyn do ukladu od strony wysprzegnika do momentu az nie wyjdzie na gorze przy pompce. Skrecamy krociec przy pompce i pozostaje nam odpowietrzenie tradycyjne pompki.

czy to jest cała procedura odpowietrzania sprzęgła?
A jak pompkę odpowietrzyć :)

milo - 02-11-2015, 15:03

sampler popatrz tu na budowe pompy sprzęgła zasada działania jest inna jest jeden tłoczek i jest tylko trzpień popychający tłoczek czytam ze zdumieniem :shock: http://japancars.ru/index...id=1&blk_id=210
bialyjayz napisał/a:
A jak pompkę odpowietrzyć

Sama sie odpowietrzy i to bardzo szybko procedura odpowietrzania układu sprzegłowego, płyn dolewanie ,pompowanie i odpowietrzanie wysprzęglika

DziadekMirek - 02-11-2015, 18:59

Witam wszystkich Mitsumaniakow
Chcialbym podzielic sie z Wami pewna ciekawostką. Dla mnie przynajmniej to nie tylko ciekawostka ale tez ból głowy.
Moj Galant EA2A to taki wynalazek, z lutego 99. Okazało sie ze tarcza sprzegła to wlasnie ta posrednia (trzeci rozmiar) 230mm. Jest to podobno jakas wersja posrednia, niby poliftowa ale nie do konca. Amerykanska? Tak mechanik uslyszal w hurtowni gdy zamawial sprzegło.
Ciekawostką tez jest fakt, ze gdy zamowilem cewke zaplonowa, fajka okazała sie minimalnie za krotka. Kilka milimetrow ale iskra juz "niedomagala" i strasznie szarpalo samochodem. Zamienilem tylko moduł a fajka niestety musiala zostac stara.
2 dni temu zostaly wymienione przewody WN. Jutro dopiero dostane samochod to sprawdze czy nie jest gorzej niz bylo.

sampler - 02-11-2015, 20:27

bialyjayz napisał/a:
Pod zbiorniczkiem w obudowie pompki masz dwa otworki przez ktore plyn jest zasysany do srodka pompki. Jeden tloczek ten tylny spreza plyn i przy cofaniu wtlacza go do zbiorniczka podnoszac cisnienie i zalewajac przy okazji przez drugi otworek ten mniejszy z przodu pompke przed przednim tloczkiem. Wciskajac sprzeglo, przedni tloczek wtlacza plyn do rurki tylny zwieksza cisnienie i tak cykl zaczyna sie od nowa. Wazna sprawa. Pompka musi byc zalana przy pierwszym ruchu. I druga sprawa jak układ jest niezalany to pompka przy pierwszym ruchu bardziej niz prawdopodobne ze sie zapowietrzy. Dlatego mozna uklad odpowietrzyc w sprytny sposob. Otoz bierzemy jakas wieksza strzykawe i podlaczamy sie z nia od strony wysprzegnika. Nastepnie odkrecamy krociec przy pompce tak aby powietrze mialo gdzie uciekac. Teraz wciskamy plyn do ukladu od strony wysprzegnika do momentu az nie wyjdzie na gorze przy pompce. Skrecamy krociec przy pompce i pozostaje nam odpowietrzenie tradycyjne pompki.

A jak pompkę odpowietrzyć :)


To jeden ze sposobów. Łatwiej zalać pompę i cały układ i niech robi za nas grawitacja. Odkręcasz przy wysprzęgniku króciec i czekasz aż bedzie szedł czysty płyn w wężyku
czy to jest cała procedura odpowietrzania sprzęgła?

Pomidorek23 - 09-02-2016, 21:09

Witam. Pacjent to 2.5 2000r. Mam do wymiany sprzęgło. Jakiej firmy polecacie kompletne sprzęgło? Zastanawiałem się nad EXEDY i LUK. LUK mogę mieć kompletne za 390zł. I jeszcze, co warto wymienić przy wymianie sprzęgła?

To co przychodzi mi do głowy to:
-wysprzęglik
-simering wału przód i tył
co jeszcze?
Chodzi mi o uszczelniacze, gumy które przy okazji warto wymienić.

Czekam na odpowiedź i pozdrawiam.

Piwor - 09-02-2016, 21:36

Exedy.

Uszczelniacz wału tył, uszczelniacze półosi.

milo - 09-02-2016, 21:42

Pomidorek23 napisał/a:
Zastanawiałem się nad EXEDY i LUK

Zdecydowanie exedy
Pomidorek23 napisał/a:
co warto wymienić przy wymianie sprzęgła?

Nasmarowac łape sprzęgła na kulce tak na wszelki wypadek
Jesli uszczelniacze nie ciekną nie pocą sie zbytnio nie ma sensu, zalezy jeszcze o przebiegu auta
Pomidorek23 napisał/a:
wysprzęglik

Jest problem ? jak nie to po co ruszać
W skrzyni która bedziesz zrzucał uszczelniacze przegubów ,osłony warto jest im sie przyjrzeć

Owczar - 09-02-2016, 22:08

Uszczelniacze bym bezwzględnie wymieniał nie patrząc na ich stan. Łożysko oporowe też bym zmienił.
milo - 10-02-2016, 14:55

Owczar napisał/a:
Łożysko oporowe też bym zmienił.

Łożysko oporowe jest w komplecie z tarczą i dociskiem

mela87 - 12-02-2016, 21:05

witam mam do wymiany sprzęgło (objawy: śmierdzi sprzęgłem w aucie, obroty na 4 biegu 6tyś a na liczniku 60km i ledwo jedzie.) i mam dwa pytania czy to się nada? http://allegro.pl/sprzegl...5932294945.html
http://allegro.pl/valeo-s...5572853988.html
http://allegro.pl/sprzegl...5573094304.html i które będzie lepsze?
oraz jaki olej do skrzyni ? ( najlepiej tani:)

milo - 12-02-2016, 21:22

mela87 jaki masz silnik ?
mela87 - 12-02-2016, 21:26

2.0 136 1999r
milo - 12-02-2016, 21:31

Kompletne sprzegło exedy ,te co podałas to sobie daruj , co do oleju dosc czesto stosowany texco mtf94
Owczar - 13-02-2016, 03:02

Dokladnie, jesli chcesz wymienic i miec spokoj to kup exedy.
robertdg - 13-02-2016, 07:43

mela87 napisał/a:
2.0 136 1999r
Wypadałoby sprawdzić po VIN jaka wielkość tarczy sprzęgła, były dwie 215mm i 225mm


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group