To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Zawieszenie przednie, diagnoza luzów, stukanie w zawi

robertdg - 09-11-2012, 21:53

Banan przy wciśniętym hamulcy jest naprężony także nie będzie stukał, najpewniejsza metoda na sprawdzenie luzów to rozpięcie wahacza, albo tak jak pisał Hugo
bluecard88 - 09-11-2012, 22:06

dawidoski13 napisał/a:
Jeśli proste wyglądają ok to lepiej je zostaw w spokoju i nie kombinuj bo sam widzisz jakiej jakości są zamienniki.
tylko, że sciaga auto w prawo, zbierznosc ok. Podejrzewam właśnie dolny prosty.
dawidoski13 - 09-11-2012, 22:24

bluecard88 napisał/a:
tylko, że sciaga auto w prawo, zbierznosc ok. Podejrzewam właśnie dolny prosty.

A felgi proste :?:
Koła wywazone :?:
Stan opon :?:
:wink:

bluecard88 - 10-11-2012, 18:36

dawidoski13 napisał/a:
bluecard88 napisał/a:
tylko, że sciaga auto w prawo, zbierznosc ok. Podejrzewam właśnie dolny prosty.

A felgi proste :?:
Koła wywazone :?:
Stan opon :?:
:wink:

To jest pewne, od roku czyli od zakupu, jeździłem na stalowkach 14" w zimę i na 18" alu latem, a teraz 16 alu i zawsze to samo. Amory nie ciekną z przodu, z tylu cieknie ale lewy, a ściąga na prawo. Właśnie w tym temacie na 1 stronie pisze, że to moze być przyczyna prostych dolnych. Chyba zaryzykuję I kupię, a te zostawie na przyszłość do regeneracji.
Jeszce pytanie odnośnie DOLNEGO PROSTEGO przód, jeśli ściąga w prawo auto to mógł zawieść prawy czy lewy? Wbrew pozorom może być odwrotnie niż logika na to wskazuje, dlatego pytam.


Używał ktoś zamienników wahaczy SAKURA?
Np ten:
http://moto.allegro.pl/mi...2722450623.html
Konkretnie chcę tylny poprzeczny ten ze śrubą mimośrodową, tutaj daję tylko przykład firmy.
A jakie możecie polecić tylne poprzeczne? Jakiej firmy? Znalazłem jeszcze SRL, czytałęm o tej firmie ,że nie polecacie, ale to są najdroższe wahacze dolne poprzeczne na allegro , kosztują około 100zł/szt
Jeszcze takie coś: http://moto.allegro.pl/z9...2753600514.html

Proper - 10-11-2012, 20:08

Słuchajcie drodzy MM, już nie wiem co o tym wszystkim myśleć. Właśnie wróciłem z dwóch miejsc, w których sprawdzano zawieszenie w moim miśku. Jak już wcześniej pisałem coś tłucze się w lewym przednim kole. Mechanik nie znalazł żadnych luzów poza zaciskiem lewego hamulca (i to by się zgadzało). Ale jak chłopaki na kanale trzepali nim, kiedy ja byłem w środku, to ten dźwięk był o wiele słabszy od tego, który słyszę podczas jazdy na nierównościach. Zauważyłem już niestety pod domem, że idealnie słychać pukanie kiedy na 1 biegu popuszcza się energicznie sprzęgło, tak żeby tylko koło drgnęło lekko do przodu. Sprawdzałem też jazdę na 2 biegu i wciśniętym hamulcu - pukanie ustępuje. Pasują Wam te objawy do czegoś konkretnego, czy dalej to zbyt duży ogół?

Pisałem, że byłem w dwóch miejscach - drugim był wulkanizator, który podczas wymiany opon wyszarpał ponoć luzy na sworzniach wahaczy dolnych. Pojechałem przy okazji pogadać z gościem i to zweryfikować. Facet potrzepał kołem, jak poprzednio (w prawo - w lewo) i faktycznie jakby stukało w okolicach sworznia wahaczy dolnych prostych (z obydwu stron). Też znów pod domem naszło mnie, że wtedy był przecież wyłączony silnik a takie stukanie bez włączonego wspomagania kierownicy, to normalna rzecz.

Podsumowując. Byłem już u 2 mechaników, na 2 stacjach diagnostycznych (na jednej facet ruszał wszystkim czym się dało, nie tylko na szarpakach i u wulkanizatora. Wszyscy twierdzą (oprócz tego ostatniego), że wahacze, drążek, końcówki, łączniki, stabilizator, sworznie - wszystko jest w jak najlepszym porządku. Czy to możliwe, żeby zacisk hamulcowy aż tak głośno łupał? Normalnie, aż czuję to pod nogą. Ten stukot doprowadza mnie do szału :x Słychać to tak, jakby miało tam coś odpaść.

Hugo - 10-11-2012, 20:34

Proper napisał/a:
Czy to możliwe, żeby zacisk hamulcowy aż tak głośno łupał?
Tak.
deejay - 10-11-2012, 20:52

Proper napisał/a:
Czy to możliwe, żeby zacisk hamulcowy aż tak głośno łupał? Normalnie, aż czuję to pod nogą. Ten stukot doprowadza mnie do szału Słychać to tak, jakby miało tam coś odpaść.


Wystarczy zrobić prosty test , przejechac po kostce na lekko wcisnietym pedale ham. i spr czy stuki występują :wink:

dawidoski13 - 10-11-2012, 22:00

deejay napisał/a:
Wystarczy zrobić prosty test , przejechac po kostce na lekko wcisnietym pedale ham. i spr czy stuki występują

U mnie właśnie na wciśniętym hamulcu przestaje ale jednak zacisk luzów nie ma... :roll:

komarsnk - 10-11-2012, 22:11

dawidoski13, a utrzymujesz stałą prędkość z tym hamulcem? Tak żeby sworzeń bananowca nie był naprężony...
Proper - 10-11-2012, 22:31

deejay napisał/a:
Wystarczy zrobić prosty test , przejechac po kostce na lekko wcisnietym pedale ham. i spr czy stuki występują :wink:

Właśnie wtedy nie występują. Tyle, że hamulec muszę wcisnąć dość konkretnie, bo tak ok. 1/3 zakresu, może nawet trochę więcej. Jeśli mniej, to nadal stuka.

komarsnk - 10-11-2012, 22:35

Proper napisał/a:
deejay napisał/a:
Wystarczy zrobić prosty test , przejechac po kostce na lekko wcisnietym pedale ham. i spr czy stuki występują :wink:

Właśnie wtedy nie występują. Tyle, że hamulec muszę wcisnąć dość konkretnie, bo tak ok. 1/3 zakresu, może nawet trochę więcej. Jeśli mniej, to nadal stuka.

Trzeba wcisnąć lekko ale na tyle, żeby czuć, że zaczyna stawiać opór.
Jeśli nie stuka = zacisk
Jeśli stuka=coś w zawieszeniu :)

Hugo - 10-11-2012, 22:48

dawidoski13 napisał/a:
U mnie właśnie na wciśniętym hamulcu przestaje ale jednak zacisk luzów nie ma...
No to jednak ma jakieś luzy.
Proper - 10-11-2012, 23:50

komarsnk napisał/a:
Trzeba wcisnąć lekko ale na tyle, żeby czuć, że zaczyna stawiać opór.

Jak tylko stawia lekki opór to stuka. Jak docisnę trochę mocniej, żeby stawiał już bardziej zdecydowany opór - cisza. Chodzi mi o takie dociśnięcie hamulca aż zaczyna mulić i gdyby nie dodanie gazu, to auto szybko się zatrzyma i zgaśnie.

deejay - 11-11-2012, 11:00

Proper napisał/a:
Jak tylko stawia lekki opór to stuka. Jak docisnę trochę mocniej, żeby stawiał już bardziej zdecydowany opór - cisza. Chodzi mi o takie dociśnięcie hamulca aż zaczyna mulić i gdyby nie dodanie gazu, to auto szybko się zatrzyma i zgaśnie.


Koła dokrecone masz :?: , czy łożysko koła nie ma luzu :?: sprawdzamy trzymając rękoma w osi pionowej . Od podstawowej diagnostyki zawieszenia trzeba zacząć , to nic nie mówi ze auto było na szarpakach , nie zawsze wszystko tam znajdziesz .

dawidoski13 - 11-11-2012, 12:54

komarsnk napisał/a:
dawidoski13, a utrzymujesz stałą prędkość z tym hamulcem? Tak żeby sworzeń bananowca nie był naprężony...

Hamulec muszę wcisnąć trochę mocniej żeby przestało stukać.
Proper napisał/a:
Jak tylko stawia lekki opór to stuka. Jak docisnę trochę mocniej, żeby stawiał już bardziej zdecydowany opór - cisza. Chodzi mi o takie dociśnięcie hamulca aż zaczyna mulić i gdyby nie dodanie gazu, to auto szybko się zatrzyma i zgaśnie.

U mnie właśnie bardzo podobnie.
Ok, załóżmy,że to zacisk...w takim razie może ktoś poradzić jak najlepiej się za to zabrać tzn co kupić,wyczyścić itp.bo tak naprawdę nie ma nigdzie konkretnego wyjaśnienia a ta zaciskowa przypadłość jest dosyć częsta...

[ Dodano: 11-11-2012, 13:07 ]
Sorki pomyłka już znalazłem :wink:
Czasami zapomina się o opcji "Szukaj"
Więc jadę jutro sprawdzić jeszcze jak pisał Hugo tego bananowca a jeśli to nie on hałasuje to zestaw naprawczy i zobaczymy czy będzie poprawa...
link dla zainteresowanych:
http://forum.mitsumaniaki...ghlight=zaciski



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group