Nasze Miśki - Nasza Niebieska Sigma
wojtas - 27-03-2018, 14:01
A w tym sklepie który podesłał Lukasz12, nie mają?
Wojciech Bogacz - 28-03-2018, 08:11
Pewnie mają W sumie na mógłbym przez internet kupić bo są dostępne ale jakoś się nie spieszę na razie
Wojciech Bogacz - 31-03-2018, 17:42
Przegub zmieniony - na szczęście policzyłem dobrze rowki na i pasował
Wojciech Bogacz - 09-11-2018, 10:04
Sigma (ostanio mówię na nią "Bydlę") została uratowana po raz kolejny (już byłem gotowy za tysiaka sprzedać, anwet ogłoszenie dałem), ale potrzebuję auta do dojeżdżania do pracy a że w Krakowie jeżdżą jak wiaraci to się nie boję bo to jest czołg.
Generalnie w celu wykonania przeglądu wymienione zostały osłony przekładni kierowniczej, prawy przedni amorek (miałem jakiś na zapasie i okazał się dobry ). Wleciały też nowe przednie tarcze hamulcowe bo lewa pękła (tak była zjechana heh).
Pozostają tylne tarczobębny - dam swoje do przetoczenia i zobaczymy. Zamawiam też nowe amorki na tył (po 133 zł sztuka) i to będzie tyle.
Silnik dalej niedomaga, bierze olej, kopci i żre paliwo jak głupi, skrzynia też już prosi się o remont ale z tym można życ
Auto jeździ i miejmy nadzieję, że kolejny rok się nim pobujam (teraz już nie dosłownie )
Bizi78 - 09-11-2018, 20:35
Wojciech Bogacz napisał/a: | Pozostają tylne tarczobębny - dam swoje do przetoczenia i zobaczymy. |
Jeśli będzie co toczyć .
Czyli zaborzański handel nie wypalił
To może chociaż lancerka pogoniłeś.
Wojciech Bogacz - 12-11-2018, 20:38
Bizi78 napisał/a: | Jeśli będzie co toczyć . |
To się okaże - jak będę pamiętał to jutro je zabiorę do warsztatu.
Bizi78 napisał/a: | Czyli zaborzański handel nie wypalił |
Jakbym się tak na Sigmę nie napalał to pewnie bym kupił inną
Bizi78 napisał/a: | To może chociaż lancerka pogoniłeś. |
Owszem - ale Piotrek rozwalił Gala i na razie kasy brak na robienie Lancera a mówił mi, że niestety sprzęgło padło (podejrzewam, że się chłopaki bawili bo prawdę mówiąc fajne auto :PPP)
Wojciech Bogacz - 13-03-2019, 07:49
wojtas, - dzięki za info jakie amorki mają być - wczoraj wleciały nowe na tył Pasują. Prawy tylny latał sobie już luźno a lewy znowu był przytarty.
Z nowymi amorkami maszyna będzie się prowadzić aż miło.
Poza tym wymieniam także tylne tarczpbębny (miałem ładne używki, zostały przetoczone tam gdzie się tylko dało) i jutro też do autka wlatują. Dodatkowo wszystkie elementy do ręcznego - w tym szczęki - także nowe. Wprawdzie intercarsowe ATE ale mój mechanik powiedział, że są nawet OK - poza tym to tylko ręczny - ile go będę używał, co ?
Z racji, że silnik niedomaga i mocy brak będzie zmierzona kompresja i na koniec podejście nr. 2 do klimatyzacji.
Trzymajcie kciuki bo jak klima nie ruszy to do Suśca będę jechał Volvo
Wojciech Bogacz - 24-03-2019, 22:58
Sigma wróciła od mechanika nieco odmieniona - na plus
Wymienione tylne amorki - prowadzi się aż miło.
Stare troszkę już były słabe...
Wymienione tarczobębny sprawiły, że hamuje aż miło. Ręczny wyregulowany, nowe szczęki, wszystkie sprężynki i inne pierdoły wymienione.
Wydech pospawany - jest cisza. Stara plecionka wyglądała tak:
Założony też (ponownie) pasek od klimy - tym razem jednak wymieniona rolna napinacza i jest w miarę cicho. Trochę słychać łożysko w sprężarce klimatyzacji ale nie aż tak.
Kompresja zmierzona - 10,5 na trzech garach, 11 na pozostałych. Chyba ujdzie, co ? Gdzieś czytałem na forum, że dla tego silnika ponad 9,5 jest do przyjęcia.
Przepływomierz też "sprawdzony" ale niestety niezależnie od obrotów wartości na pinach się nie zmieniały (mechanik nie wiedział za bardzo jak go pomierzyć bo ma 7 pinów a nie 5 heh). Brak zmian jednak sugerował, że jest uszkodzony.
Żonka mi przypomniała, że chyba mam taki no i się znalazł. Po chwili już paliłem maszynę z nowym "starym" i zrobiłem jazdę próbną. Lepiej chyba, ale nie byłem pewien, więc po uśpieniu młodzieży poprosiłem Agatę o weryfikację. Potwierdziła - znacznie lepiej, bez "zadęć"
Przybyło pewnie z 15-20 km ale nadal czegoś brak... jest może 140... Czyli brakuje 37. Wiem, że LPG nie jest ustawione idealnie, więc będziemy walczyć dalej.
Generalnie w ramach podtrzymania dobrego humoru Agatka stwierdziła, że pora zmienić kierownicę na oryginalną (mamy obecnie w Sigmie z Gala EA ). Żonka zafundowała jej więc gruntowne czyszczenie i pewnie jutro spróbujemy ją zamontować - tylko żeby tą z EA odkręcić potrzebny jakiś gigantyczny torx i muszę jutro kupić
mkm - 24-03-2019, 23:25
Wojciech Bogacz napisał/a: |
Wymienione tylne amorki - prowadzi się aż miło.
Stare troszkę już były słabe... |
Przesadzasz... Odrobinę nadgryzione zębem czasu, a Ty od razu "słabe"
Hugo - 25-03-2019, 07:40
Uuu Sigma ma z tyłu wentylowane tarczobębny? Jakie wymiary mają?
Krzyzak - 25-03-2019, 09:19
Hubert - to samo co E88, MSW, Pajero itd. - 282mm.
Generalnie to najlepiej byłoby ją podpiąć do Palma żeby przepływkę sprawdzić - no chyba, że masz oscyloskop to można inaczej. Pinów jest więcej bo tam masz przepływomierz na 16 bitach a nie 8.
Wojciech Bogacz - 25-03-2019, 10:14
mkm napisał/a: | Wojciech Bogacz napisał/a: |
Wymienione tylne amorki - prowadzi się aż miło.
Stare troszkę już były słabe... |
Przesadzasz... Odrobinę nadgryzione zębem czasu, a Ty od razu "słabe" |
Już mnie wybujało dostatecznie - pora na nowe
Hugo napisał/a: | Uuu Sigma ma z tyłu wentylowane tarczobębny? Jakie wymiary mają?
|
Krzyzak napisał/a: | Hubert - to samo co E88, MSW, Pajero itd. - 282mm. |
Niestety w Sigmie głębokość tego bębna jest inna niż w 3000GT czy E88 - niestety te nie pasują
Dokładne wymiary może podać Wojtas - niestety ja nie pamiętam już
Krzyzak napisał/a: | Generalnie to najlepiej byłoby ją podpiąć do Palma żeby przepływkę sprawdzić |
Tak się składa, żę mam Palma O takie coś chodzi ?
Krzyzak - 25-03-2019, 14:14
Tak i do tego program MMCd.
Nie dalej jak wczoraj regulowałem nim Eclipse 1G i bardzo polecam do Misiów sprzed 1994 r.
http://mmcdlogger.sourceforge.net/
ps. kabel nie musi być tak skomplikowany bo np. m505 który pokazałeś ma pełne RS232 i wystarczy dosłownie dioda i opornik by wszystko baglało
Wojciech Bogacz - 25-03-2019, 14:21
Krzyzak napisał/a: | Tak i do tego program MMCd.
Nie dalej jak wczoraj regulowałem nim Eclipse 1G i bardzo polecam do Misiów sprzed 1994 r. |
Teraz sobie przypominam, że właśnie w tym celu kupiłem Palma Tyle, że wtedy to Gala jeszcze. W takim razie muszę sobie po niego skorzyć (mam w domu na wsi) i zobaczymy - nie pamiętam jaki mam model ale chyba właśnie 505
Teraz pytanie - gdzie się wpiąć z kabelkami ? Ze zdjęcia nie mogę wykminić
Wpadłem jeszcze na pomysł, żeby (wreszcie) zrobić tą regulację wyprzedzenia zapłonu - chyba zadzwonię i warsztatu i się umówię
Krzyzak - 26-03-2019, 16:23
Wojktu, masz pełno linków - przeczytasz schemat i będziesz wiedział gdzie.
Ja mam take ło:
|
|
|