To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

ASX Techniczne - [1.8DI-D] Dioda powiadamiania o wypalaniiu DPF

Fredi1 - 24-04-2021, 23:02

A ta dioda na przycisku od ogrzewania tylniej szyby też się świeci? Wystarczy że włączysz tylnią wycieraczkę i już startuje podgrzewanie tylniej szyby automatycznie,ja nabrałem sie tak kilka razy.
keram16 - 25-04-2021, 11:38

Dzięki bardzo za te sugestie. Czy nie włączam ogrzewania lusterek przy starcie????? No właśnie, a gdzie się je włącza. Jeśli robi się to przez włączenie ogrzewania tylnej szyby to nie włączam i nie zapala się też kontrolka ogrzewania tylnej szyby, a świeci się zainstalowana dioda dlatego jestem w szoku. Dwa dni temu też na zimnym silniku zapaliła się dioda, a że miałem trochę czasu to postanowiłem pojeździć. Jeździłem około 5 - 7 minut aż dioda zgasła ale w tym czasie nie zaobserwowałem wzrostu obrotów chodziażby jak stałem na światłach na skrzyżowaniu. Gdy kontrolka zgasła to temperatura silnika na wyświetlaczu zegara ledwie się pokazała. Ale dobra rada i sugestia - pojadę zapiąć się na komputer może wtedy coś odkryję. Dzięki wszystkim za odezwę. Pozdrawiam życząc zdrowia i odporności.
em_es - 25-04-2021, 12:04

Zanim pojedziesz na komputer - sprawdź kable. Mi też pierwsza dioda wariowała. Okazało się, że podczas montażu w lampie koszulka się wygięła, a klej w szczelinę nie wszedł i nóżka stykała z płaskownikiem (prąd do lampek idzie gołymi blaszkami, a nie po kablu). Wymiana diody i dodanie izolacji rozwiązało problem.

Opcja druga - kabel jest podłączony pod niewłaściwy przekaźnik i co innego ci diodę uruchamia. Działa prawidłowo, gdy włączasz/wyłączasz ogrzewanie tylnej szyby?

keram16 - 25-04-2021, 20:27

Wielkie dzięki za tę sugestię. Jutro umówię się z tym elektrykiem samochodowym co mi to montował i przekaże twoją sugestię. Nawiasem mówiąc on nigdy przede mną takich rzeczy nie montował, zrobił to na moja prośbę według tego co wydrukowałem mu z tych postów. Dzięki ci bardzo. Życzę zdrówka i jak zwykle odporności. Jestem młokos w tych tematach więc nie wiem kiedy będę mógł się odwdzięczy jakaś poradą. Pozdrawiam.
kamil508 - 26-04-2021, 16:56

Ja mam podłączone bezpośrednio pod bezpiecznik ogrzewania szyby i jak DPF się wypala to dioda się świeci a lampka w pokrętle od nawiewu odpowiedzialna za ogrzewanie tylnej szyby się nie świeci.
A jak się dpf nie wypala, dioda się nie świeci, włączając ogrzewanie szyby kontrolka się załącza i dioda też, więc działa nieprawidłowo.
Wcześniej jak nie miałem wyprowadzonej diody to nie raz wieczorem jak z pracy wracałem to widziałem że ogrzewanie tylnej szyby działa (bo odparowywała tylko na liniach grzejnych) a kontrolka na pokrętle nawiewu od szyby się nie świeciła.

keram16 - 27-04-2021, 20:31

Dzięki Kamil508 ja też mam podłączone bezpośrednio pod ten bezpiecznik o to przynajmniej prosiłem mechanika i faktycznie jak zaświeciła mi się dioda wypalania i ogrzały się lusterka to kontrolka na pokrętle ogrzewania szyby się nie świeciła i dokładnie jak mówisz jak załączę ogrzewanie tylnej szyby to zaświeca się i ta od wypalania DPF. No cóż po ostatnim incydencie który opisałem z zimnym silnikiem, jak pojeździłem i sama kontrolka zgasła to na razie mam spokój. Zobaczymy jak długo. Dzięki za odezwania się i za tę info. Pozdrawiam życząc zdrówka i odporności.
Nomada 60 - 14-05-2021, 20:42

Witam wszystkich forumowiczów. Odważyłem się napisać i może poprosić o pomoc!!!. W moim miśku DPF zaczął się wypalać co 50 ( pięćdziesiąt) km, wypala się średnio przez 14-18km w zależności od kultury jazdy i warunków na drodze. Po każdym wypalaniu dolewa paliwa do oleju. Wymiana oleju co 1500- 2000 km. Wszystkie czujniki sprawne. DPF wypalony, czysty - diagnostyka w serwisie ASO. ASO rozkłada ręce, nie mieli takiego przypadku. Wysłali wszystkie parametry do działu Technicznego Mitsu .
Czy ktoś spotkał się z takim przypadkiem ??? Co można zrobić w takim przypadku?? Oddać do czyszczenia mechanicznego? Wyciąć ?? Pozdrawiam .

Fredi1 - 15-05-2021, 00:44

Napisz coś więcej ,jaki przebieg czy coś było robione czy masz auto od nowości itp.Akcja serwisową na pierścienie i Dpf była robiona ,może turbina sie kończy i olejem wali.Zresztą poszukaj na forum w innym temacie.
misiekr - 20-05-2021, 13:23

Cześć wszystkim. Zainstalowałem diodę zgodnie z waszymi podpowiedziami i już wiem że było warto.

Decyzja o diodzie pojawiła się przy podobnej okazji jak u Nomady 60. Info o potrzebie wymiany oleju po 2200km.

Moja sytuacja obecnie : przebieg ok 98000km

podczas największej zimy, jazda tylko po mieście, krótkie dystanse 80-120km

teraz tylko po mieście ok 140km
trasa ostatnio 240 i 300 km

Uwagi - na shell v power przebiegi pomiędzy wypaleniami są ok 20-40 km dłuższe.(przypadek zimowy, te same trasy).
Zalany Motul Xclean - też wydaje mi się że większe dystanse pomiędzy wymianami oleju jestem w stanie zrobić niż na innych - podczas tych 2200km jeżdziłem na Valvoline

Jedyny minus jaki odczuwam że czasem jest to nawet 14 km zanim się wypali.
Kwestia uruchamiania wypalania minutę dwie po zapłonie - jeżeli poprzednie się nie dokończyło to ponownie uruchamiało się wypalanie.

Nomada 60 - 20-05-2021, 21:03

Witam. Ale to i tak nie jest normalne żeby DPF wypalał się co 50 czy 100 km. Tym bardziej że za każdym razem dolewa do miski. Smarowanie żadne. Panewki ledwie dyszą. strach depnąć powyżej 2 tyś obr. W przyszłym tygodniu jadę do "MAGIKA" polecanego przez ASO- zobaczymy co wymyśli.
(na marginesie ) - sąsiad jeździ volvem w dieslu. Rocznik podobny - problemów żadnych. Wie że jest u niego coś takiego jak DPF : Turbina: EGR; Intercooler itp, ale nawet serwis o tym nie wspomina. I nie wie co to wypalanie.

misiekr - 27-06-2021, 21:48

u mnie ponownie 120-160 miasto
trasa ok 280

kurde przejechałem 4kkm, trochę dolało ale teraz pytanie czy jechać wymienić olej przed wakacjami czy cisnąć w ciemno :D

tomalik - 28-06-2021, 14:53

keram16 napisał/a:
Dzięki bardzo za te sugestie. Czy nie włączam ogrzewania lusterek przy starcie????? No właśnie, a gdzie się je włącza. Jeśli robi się to przez włączenie ogrzewania tylnej szyby to nie włączam i nie zapala się też kontrolka ogrzewania tylnej szyby, a świeci się zainstalowana dioda dlatego jestem w szoku. Dwa dni temu też na zimnym silniku zapaliła się dioda, a że miałem trochę czasu to postanowiłem pojeździć. Jeździłem około 5 - 7 minut aż dioda zgasła ale w tym czasie nie zaobserwowałem wzrostu obrotów chodziażby jak stałem na światłach na skrzyżowaniu. Gdy kontrolka zgasła to temperatura silnika na wyświetlaczu zegara ledwie się pokazała. Ale dobra rada i sugestia - pojadę zapiąć się na komputer może wtedy coś odkryję. Dzięki wszystkim za odezwę. Pozdrawiam życząc zdrowia i odporności.




Zainstalowałem diodę już ponad rok temu. Nie wyobrażam sobie teraz jazdy bez tego ,w tym czy innym dieslu. Ale do rzeczy ,wypalałem już kilkadziesiąt razy. Często włącza się przy totalnie zimnym silniku. Wypala mi się regularnie co 400- 500km. przebieg mam 200 tys km. Jak zatrzymasz się na dłużej chyba niż 2 minuty ,przerywa ,ale po ruszeniu odpala od nowa. Tyle z moich doświadczeń.

misiekr - 28-06-2021, 15:32

@Tomalik

a jaki % trasy masz w tych 400-500? Z którego roku masz furę?

U mnie max 300km przebieg 100kkm :/

tomalik - 28-06-2021, 15:38

Trasy mało , może 10 %,jeżdżę do pracy 8 km w jedna stronę, 2014 rok , W lecie prawie wcale (motorek)
Klajusz - 11-07-2021, 12:46

tomalik napisał/a:
Trasy mało , może 10 %,jeżdżę do pracy 8 km w jedna stronę, 2014 rok , W lecie prawie wcale (motorek)


Czesc,
w moim przypadku asx-a uzywa zonka.
Jak kupowalismy to nie mialem pojecia o bolaczkach z dpf-em.
Patrzylismy bardziej na naped z dolaczenie 4wd.
Auto z 2010 roku kupione w grudniu 2019 z przebiegiem sprawdzonym i potwierdzonym okolo 97tys.km.
Jak tylko sie dowiedzialem to zainstalowale diode ostrzegawcza.
Okazalo sie ze filtr sie wypalal co 150km.
Uzylem pianke do czyszczena i przegonilem auto na 3 biegu (3500 obrotow = okolo 80km/h) na autostradzie jakies 50km, pozniej przedmuchalem kompresorem te gumowe rurki od czujnika pomiaru cisniena roznicowego filtra (pod maska od strony kabiny po prawej stronie).
Od tego czasu staramy sie nie przerywac procesu wypalania (w miare mozliwosci) i nie przymulac silnika. Krotko mowiac uzywamy go jak benzyniaka zawsze powyzej 2000 obrotow (jak sugerowal Kolega Tokyo).

Efekt:
Wypalanie co 400-500 km.
Dodam tylko ze na przebiegi co robi zona (srednio 20km dziennie podzielone na 4 razy dojazdy :ANAL: ), od 1,5 roku okresy wypalania ksztaltuja sie na tym samym poziomie.

M.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group