Nasze nieMiśki ;-) - CamperWagen Ducato L4H3
jacek11 - 03-03-2021, 20:38
Jakieś tulejki dystansowe wynaleźć, i przykręcisz do czego będziesz chciał.
Tomek - 04-03-2021, 13:52
Tymczasem z pomocą nadszedł nie kto inny, a Mitsumaniak, który odpowiedział na moje pytanie na FB.
I już prototyp się drukuje.
Na forum camperteam też znalazłem jednego kolegę z MM, który remontuje starego kampera.
Tomek - 04-03-2021, 21:13
Podstawki na przekaźniki w fazie projektowo-testowej:
HUGIO - 04-03-2021, 21:45
Tak z doświadczenia z drukiem 3D i projektowaniem często warto dodać zaokrąglenia nawet 0,5 mm na ostrych krawędziach - wtedy drukarka lepiej "planuje" przyspieszenia przy takich zmianach ruchu o 90 stopni, i powstaje dokładniejszy wydruk. Widać to nawet na Twoim wydruku tam gdzie jest zmiana kierunku o 90 powstały takie zaokrąglone wybrzuszenia. Wynika to z tego, że np.(zależnie od slicera i procesu zamiany na g-code) drukarka dojeżdża do tego krańca, zatrzymuje się na ułamek sekundy i zmienia kierunek, a podczas tego zatrzymania powstaje naddatek materiału. Jak ktoś ogarnia robotykę, to jest to analogiczna sytuacja z zone: fine, a inną wartością. Dodanie takiego zaokrąglenia upłynnia ten ruch na krawędzi i nie powstaje naddatek materiału, bo nie ma zatrzymania ekstrudera.
Jeśli nie zależy Ci na jakiejś mega dokładności i kształtach, to można to potraktować tylko jako ciekawostkę .
Tomek - 04-03-2021, 22:08
HUGIO, dzięki HUGIO
przekazałem do wykonawcy
odpisał:
Kod: | Dodałem
Jest jeszcze kwestia wytrzymałości, inaczej się siła rozkłada
Spoko, ogarniam temat
Pół bmw wydrukowałem |
HUGIO - 04-03-2021, 23:10
Spoko
Tomek napisał/a: | Jest jeszcze kwestia wytrzymałości, inaczej się siła rozkłada |
Akurat w przypadku wytrzymałości to się za bardzo nie wypowiem, bo w tym mam małe doświadczenie (głównie na symulacjach), ale osobiście bym się tym jakoś specjalnie nie przejmował, bo te przekaźniki przecież nie ważą kilogramów . Zwłaszcza, że warstwy wydruku po zamontowaniu będą prostopadle do ziemi, czyli nawet podczas drgań nie powinny powstać jakieś rozwarstwienia w wyniku przeciążeń. No chyba, że te wydruki są w formie skorupy.
Ja bym się prędzej troszkę obawiał temperatury (przy czym są to moje przypuszczenia) jeśli wydruk będzie z PLA, bo w budzie może być ciepło jak postoi na słońcu, a PLA czasami nawet przy 60 stopniach potrafi mięknąć. PETG/ABS/nylony to już wyższa odporność na temperatury (i siły), więc można się nad tym zastanowić w przypadku finalnego produktu. Chyba, że będzie to zamontowane w jakiejś skrzynce elektrycznej, to ona powinna ochronić przed temperaturą i wtedy nawet dla PLA nie powinno być problemu. Nie mówię, że od razu tak się stanie, ale może po czasie. Raz bratu drukowałem takie spinki/uchwyty na kable, żeby ładnie były przyczepione do przedniego pasu i po dwóch latach tak się odkształciły od ciepła, że w ogóle już nie trzymały (z drugiej strony pod maską jest dużo cieplej), potem wydrukowałem te same z ABS i do tej pory mają taki sam kształt jak w dniu wydruku.
Tomek - 04-03-2021, 23:26
HUGIO, nie wiem, nie znam się
ale nie ma to większego znaczenia
z tego co zrozumiałem to będzie drukowane finalnie z rPLA, bo akurat to jest na stanie
o temperatzurze też rozmawialiśmy
jest oczywiście opcja, że jak auto zostawię na słońcu na dłużej to go zagrzeje
ale z drugiej strony to będzie zainstalowane w plastikowej rozdzielnicy elektrycznej w bagażniku, cały bagażnik będzie odizolowany XPSem, gdybości 4+ cm
szansa, że te uchwyty złapią te 40-50 stopni jest raczej mała
jak popłyną, to trudno, będę myślał co dalej
Marcino - 05-03-2021, 08:47
W obróbce metalu wszelkie karby czyli ostre 90stopni wewnętrzne przeszkadza i osłabia. Najlepiej jak są promienie wprowadzone i łagodne przejścia.
Tomek - 05-03-2021, 09:06
myślę, że komentarz
Cytat: | Jest jeszcze kwestia wytrzymałości, inaczej się siła rozkłada |
był czysto teoretyczną dywagacją
bo przy tych elementach nie ma to żadnego znaczenia
Mr V - 05-03-2021, 12:39
Tomek napisał/a: | myślę, że komentarz
Cytat: | Jest jeszcze kwestia wytrzymałości, inaczej się siła rozkłada |
był czysto teoretyczną dywagacją
bo przy tych elementach nie ma to żadnego znaczenia |
Tak było, to była czysta dywagacja. Siema wszystkim po kolosalnej przerwie!
Tomek - 05-03-2021, 12:49
Mr V napisał/a: | Tomek napisał/a: | myślę, że komentarz
Cytat: | Jest jeszcze kwestia wytrzymałości, inaczej się siła rozkłada |
był czysto teoretyczną dywagacją
bo przy tych elementach nie ma to żadnego znaczenia |
Tak było, to była czysta dywagacja. Siema wszystkim po kolosalnej przerwie! |
no nie mogę, któż tu do nas zawitał
Mr V - 05-03-2021, 14:51
No to drukujemy i zobaczymy co z tego bedzie
Tomek - 05-03-2021, 21:27
Pneumatyczne zawieszenie od MTT System
Panel dedykowany pod Ducato, w miejsce po lewej stronie kierownicy, gdzie jest taka mała wnęka nikomu do niczego niepotrzebna
kompresor 2 tłoczkowy, jest raczej spory, jeszcze kminię gdzie go zamontować.
Czy marnowąc miejsce w garażu, czy np. wykorzystać przestrzeń pod 2 rzędem siedzeń, ew. podwyższenie podłogi pod stolikiem
Tomek - 07-03-2021, 12:50
Przez weekend walczyłem, żeby nasadzić prawy fotel na pojedynczą podstawę.
Nie powiem, żeby to była moja ulubiona robota, ale finalnie udało się.
Jeszcze wymaga trochę pracy, muszę podwiercić adaptery, żeby śruby srożkowe się chowały na płasko, wyciąć kawałek podstawy, żeby było podejście pod nakrętkę od dołu i pomalować wszystko. A potem jeszcze drugi fotel.
Bilans strat:
2 dni (jakieś 3-4h roboty)
jeden adapter zepsuty (pół metra płaskownika do kosza)
2 wiertła
1 spalona wiertarka
1 urwana śruba
1 ukręcony gwint
Krzyzak - 07-03-2021, 16:30
Tomek napisał/a: | Pneumatyczne zawieszenie | to się zamiast sprężyn wstawia?
|
|
|