L200 Techniczne od 2006r - Oponki dla eLżbietki
Anonymous - 10-09-2007, 21:35
ja fabryczne Bridgestony wyrzuciłem po 25kkm - tragedia - zero trzymania na mokrym. Założyłem Coopery Discover H/T i póki co jestem w 100% zadowolony - co do Pirelli ATRów to jakieś pół roku temu ich szukałem i nikt w całej Europie nie mógł ich sprowdzić, także najpierw popytałbym o dostępność coby się później nie rozczarować
mam inne pytanie - przerabiał ktoś już MTki - powoli się przymierzam ale nie wiem czy 255/85/16 wejdą bez ocierania przodu? no i jeszcze jakie felgi do nich - strasznie mało informacji jest o tym w necie
Gene - 11-09-2007, 08:07
apex, do nowego czy starszego L200?
informacji w sieci to jest bardzo duzo tylko trzeba poszukac
oto przelicznik dla zainteresowanych:
http://www.kilometr.com/naprawiam-t-3.html#opony
[ Dodano: 11-09-2007, 08:28 ]
jeszcze cos takiego:
http://www.miata.net/garage/tirecalcold.html
http://www.opony.com.pl/o...imageField.y=15
co do opon na 17" do nowego L200 jeszcze czekamy
Anonymous - 11-09-2007, 08:39
Ja wczoraj byłem w serwisie i 265 można założyć bez problemu. Radzili jednak aby poprawić trzymanie na zakrętach zwiększyć rozmiar felgi. Mieli nawet jedno nowe L200 na kołach 20' z oponą 295 niskoprofilową. Co do pirelli atr to polecali tą opone.
Pozdrawiam
Cezar
Anonymous - 11-09-2007, 19:59
Gene - nowe l200
przeliczniki znam - tyle, że mnie interesuje czy ktoś już w praktyce założył takie opony - myślę nad drugim kompletem i nie bardzo wiem na jakie odsadzenie felg 16" patrzeć?
SCezar - a te ATRy Pirelli to Oni mają na stanie, albo do zamówienia? czy tylko tak sobie gadają?
a na 17" MTków nie chcę - bo i felgi droższe będą, a i profil opony nieco niższy - więc jaki to sens jak spokojnie 16" pasują - na asfalt to co innego i nawet jak SCezar pisał można sobie 20" kazać
Gene - 12-09-2007, 08:05
Opony typu MT - jako 2 zestaw super sprawa. Oczywiscie felgi 16" jak nie 15" ale podobno teraz duzo latwiej dobrac opone na 16-ki. Czy felga stalowa czy aluminiowa. Nie wiem tu zdania sa podzielone. Stalowe niby lepsze na jakies ostre upalanie ale i alu sie nadadza. Jesli auto jezdzi wiekszosc po czarnym to nie polecam MT-kow. Jednak jako komplet na zmiane po to aby dodac dzielnosci "elce" w terenie - bezcenne. Te opony po prostu robia. Ja sam nie odwazylem sie do siebie wsadzic a na zamienniki mnie nie stac. Szczegolnie, ze Sport raczej turystycznie w teren jezdzi. Jak mi AT-ki nie starcza to pora sie wycofac bo szkoda auta. Reasumujac MT w teren a szosowki na czarnym. Osobiscie nie widzialem nowego L200 na MT-kach ale starsze modele tak i to nawet na Simmex'ach lub innych nalewkach.
[ Dodano: 12-09-2007, 09:24 ]
L200 17"/lato/szosa: 245/65/17 (standard)
zamienniki 255/60/17, 275/55/17 nizsza o ok 0.5cm od standardu,
275/60/17 wyzsza od standardu o 0.5 cm.
245/65/17
- GoodYear Wrangler All Weather HP
- Yokohama Geolander A/T-S
275/60/17
- Yokohama AVS S/P Type 1
- Continental CrossContact LX
255/60/17
- GoodYear Wrangler All Weather HP
- Warangler F1 WRL 2
- Dunlop SP Sport 5000
- Dunlop Grandtrek ST 8000
- SP Sport 01
- Grandtrek PT 8000
- Yokohama Adwan S.T.
- Continental 4x4 contact
- Continental CrossContact LX
275/55/17
- GoodYear Wrangler All Weather HP
- Warangler F1 WRL 2
- Dunlop SP Sport 5000
- Yokohama Adwan S.T.
- Continental 4x4 contact
L200 16"/lato/szosa: 205/80/16 (standard z ksiazki )
- GoodYear Wrangler AT/S
- Dunlop Grandtrek TG 30
- Fulda Multitrac 4x4
245/70/16
- GoodYear Wrangler HP
- GoodYear Wrangler All Weather HP
- Dunlop Grandtrek PT 1
- Dunlop Grandtrek TG 35
- Dunlop Grandtrek Touring A/S
- Continental CrossContact LX
- Continental ContiTrac
Anonymous - 12-09-2007, 15:29
apex napisał/a: |
SCezar - a te ATRy Pirelli to Oni mają na stanie, albo do zamówienia? czy tylko tak sobie gadają?
: |
Mam link do strony gdzie je widziałem:
http://www.opony.com/opon...orpion_atr.html
niestety po telefonie do nich okazało się, że nie mają na stanie. Można złożyć tam zapytanie i w ciągu jednego dnia powinni odpowiedzieć czy da się ściągnąć je z zagranicy. W grę wchodzi dłuższe oczekiwanie. W moim serwisie nie można ich kupić.
Cezar
Gene - 12-09-2007, 15:41
Z innymi moze byc podobnie, to nie sa opony, ktorych produkcja jest ciagla. Fabryki robia to co masowo sprzedaja, a opony do samochodow terenowych nie sa tak popularnym produktem. Takie zycie, ja na swoje GoodYear'y czekalem kwartal, az murzynki zrobia.
Anonymous - 13-09-2007, 13:11
<usuniete przez autora>
Gene - 13-09-2007, 13:32
W "ksiazce oponiarskiej" sa to przewidziane alternatywne rozmiary do nowej "elki".
Ja mam zime (SJ6) i lato (AT/R) 265 zamiast 245 (fabryka) i nie ma zadnych klopotow ani z obcieraniem, ani prowadzeniem. Sport wyglada normalnie (lepiej) a nie jak terenowka na smiesznych koleczkach.
[ Dodano: 13-09-2007, 13:44 ]
http://www.netcar.info.pl...5523494,t1.html
Pirelli Scorpion Zero
http://www.netcar.info.pl...5528495,t1.html
Pirelli Scorpion ATR
Gene - 13-09-2007, 13:59
dla porownania
Anonymous - 13-09-2007, 14:18
olneyman, Skoro na Wyspach można kupić te opony bez problemu to napisz ile kosztuje komplet. Może jakiś import dało by się zrobić? W serwisie którą z tych opon polecają na zimę?
Cezar
Gene - 13-09-2007, 14:25
zadna to letnie opny
Anonymous - 14-09-2007, 13:10
Mam informacje z serwisu LR. Pirelli scorpion ATR będą lepsze na błoto i generalnie w terenie jednak pomimo większej ilości lameli zimą są gorsze z uwagi na mieszankę gumy.
Pirelli scorpion zero są lepsze na asfalt i można jeździć zimą. Zmiana ich jednak na zimowe robi odczuwalną różnicę.
W ten sposób sam sobie odpowiedziałem.
Czekam na wieści o cenach z Wysp.
Cezar
Anonymous - 14-09-2007, 14:18
<usuniete przez autora>
Anonymous - 14-09-2007, 14:36
Dzięki.
Ceny podobne jak w Polsce z tą różnicą, że u Ciebie można je kupić a u nas jest problem.
Cezar
|
|
|