[07-XX]Lancer CYxA Ogólne - Klimatyzacja, wentylacja, ogrzewanie - problemy z nawiewem.
olosoft - 30-08-2011, 10:13
jareksk napisał/a: | No i mam diagnozę. Silniczek + opornik. Złą wieść - naprawa za 10-14 dni - brak części. Na razie jeżdżę przy otwartym oknie, wdycham spaliny i liczę, że nie będzie padać. |
Rezystor dmuchawy poleciał mi też w Astrze, to popularna usterka. Dobrze, że masz gwarancję bo rachunek mógłby być bolesny.
jaca71 - 30-08-2011, 12:03
olosoft,
Ze złota są te oporniki? Ja w Corsie i w Civicu zakładałem za 2zł ceramiczne
A jak komuś szkoda 2zł a ma starą suszarkę to może użyć kawałek drutu oporowego z tejże
jareksk - 30-08-2011, 12:18
Chyba jednak na gwarancji nie powinienem w to wnikać. Mój problem to jazda przy otwartych oknach.
olosoft - 30-08-2011, 12:23
jaca71 napisał/a: | olosoft,
Ze złota są te oporniki? Ja w Corsie i w Civicu zakładałem za 2zł ceramiczne
A jak komuś szkoda 2zł a ma starą suszarkę to może użyć kawałek drutu oporowego z tejże |
No nie ze złota ale to dedykowany zespół rezystorów dużej mocy z chłodzeniem. Niestety nie jest to typowy opornik za 20gr. Nie widziałem na żywo tego z lancera ale drogie to jest, zobacz np. na alledrogo może być 50zł za używkę do 750zł za nówkę zależnie od modelu auta a w ASO pewnie więcej.
jaca71 - 30-08-2011, 12:30
olosoft,
W lancerze ok - bo w nim jest sterownie elektroniczne i dodatkowo posypał się silnik, ale w oplu też tak drogo było?
[ Dodano: 30-08-2011, 12:32 ]
olosoft napisał/a: | No nie ze złota ale to dedykowany zespół rezystorów dużej mocy z chłodzeniem. |
jakoś nie przypuszczam by w Lancerze stopniowanie biegów wentylatora było realizowane na opornikach - bez sensu.
olosoft - 30-08-2011, 12:38
jaca71, w Oplu miałem mechaniczne, drut na porcelance z kilkoma odczepami, to płaciłem jakieś grosze. Ale Mitsu to inna półka... cenowa.
RalfPi - 30-08-2011, 15:17
Szczerze wątpie, żeby do regulacji zostały użyte rezystory.. I to napewno nie rezystory ze złota:)
Niby jaki byłby w tym sens:)?
Myślę, że procesor sobie wylicza jakie ma być napięcie i jest ono regulowane metodą PWM lub MSI(po polsku). Rezystory to były 20 lat temu..
mjsystem - 30-08-2011, 15:21
jareksk napisał/a: | No i mam diagnozę. Silniczek + opornik |
tak myślałem, tylko coś mi z tym opornikiem nie pasuje... W lancerach jest dość płynna regulacja prędkości obrotów dmuchawy, no ale może to jakiś zespół oporników...Może ktoś wie coś więcej? Sam umieram z ciekawości
jareksk - 14-09-2011, 08:28
Wczoraj sprawę załatwiono. Naprawa - 1 godz. Obsługa sympatyczna. Samochodzik w pełni sprawny. Niestety jak widać trwało to 2 tygodnie. Chyba mam pecha.
Przy okazji: mam(y) drugiego Miśka. Żona odebrała zamówionego w maju Colta - 1.3 Inform, trzydrzwiowy, białas. Śliczny i ładnie się prezentuje koło mojego czerwonego. Jednym słowem pod domem mam barwy narodowe
mjsystem - 14-09-2011, 11:35
jareksk napisał/a: | Wczoraj sprawę załatwiono. Naprawa - 1 godz |
Oby sie juz nic nie psuło
MartinMM - 11-10-2011, 11:38
Ktoś z was napisał, że musiał jezdzić przez 14 dni na otwartym oknie. Mhm ja jezdzilem praktycznie ponad miesiąc, miałem identyczna sytuacje, potrzebny był nowy silniczek do wentylatora, w tym czasie wylądowałem w Łebie i miałem 90 km do najbliższego ASO. Po dwoch wizytach w koncu stwierdzili co jest przyczyna braku wentylacji, ASO ściągało praktycznie przez miesiąc Silniczek + opornik. Przy okazji stwierdzono, że filtr był cały zapchany " tak jakby nie był wymieniany". Podejrzenie padło na ASO w Bielsku, gdzie miałem robiony przegląd. Cale wydarzenie mialo miejsce w środek wakacji, w największe upały. Pech to pech. Osobiście nie polecam ASO w Gdyni
Arek_75 - 11-02-2012, 11:05 Temat postu: [CY4A 2.0] Kontrolka nawiewu wewnętrznego - nie działa! Cześć,
W moim Lancerze nie działa nawiew wewnętrzny. Po przyciśnieciu przycisku nie zapala się kontrolka i nawiew wewnętrzny nie uruchamia się. Klima manualna. Orientujecie się co może być powodem - bezpecznik? Jeżeli tak, to gdzie się znajduje?
Janek_W - 12-02-2012, 13:54
Arek_75 nie wiem czy wiesz, ale nawiewu wewnętrznego nie da się się uruchomić kiedy dmuchawa ustawiona jest "na szybę" albo "na nogi i szybę" (wtedy nawiew przestawia się na powietrze z zewnątrz i uruchamia klimę).
Sprawdź czy w innych ustawieniach nadmuchu też nie da się włączyć recyrkulacji, wtedy ewentualnie sprawdzaj bezpieczniki
Arek_75 - 12-02-2012, 18:22
OK, sprawdzę to w pierwszym kroku. Dzięki za podpowiedź
jaca71 - 12-02-2012, 19:01
przytrzymaj przycisk wyboru obiegu ponad 10 sekund aż będzie pikać. Wtedy możesz wybrać dowolny obieg niezależnie gdzie wieje w zimie jak znalazł do odmrażania szyby.
|
|
|