To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

EVO Ogólne - EVO IX tansze w eksploaacji niz diesel

Artii - 26-12-2008, 16:24

czarnuch23 napisał/a:
Samochod z LPG ma tyko jedna dla mnie oczywista wade:
przeglad kosztuje 50 zeta wiecej :D i tyle...


Myślę że ta wada każdego posiadacza lpg wkurza.

cns80 - 26-12-2008, 18:53

Artii napisał/a:
czarnuch23 napisał/a:
Samochod z LPG ma tyko jedna dla mnie oczywista wade:
przeglad kosztuje 50 zeta wiecej :D i tyle...


Myślę że ta wada każdego posiadacza lpg wkurza.
Kwota zaporowa :wink: Nie warto montować gazu :mrgreen:
Artii - 26-12-2008, 21:53

cns80 napisał/a:
Artii napisał/a:
czarnuch23 napisał/a:
Samochod z LPG ma tyko jedna dla mnie oczywista wade:
przeglad kosztuje 50 zeta wiecej :D i tyle...


Myślę że ta wada każdego posiadacza lpg wkurza.
Kwota zaporowa :wink: Nie warto montować gazu :mrgreen:


Biorąc pod uwagę obecne ceny paliw należy się zastanowić nad tym.

siwek - 26-12-2008, 21:56

Artii napisał/a:
Biorąc pod uwagę obecne ceny paliw należy się zastanowić nad tym.
cieszcie sie póki są takie ceny... wiecznie tak nie będzie a pozniej znowu wróca czasy że Pb będzie prawie po 5 zł...
cns80 - 26-12-2008, 23:45

Artii napisał/a:
Biorąc pod uwagę obecne ceny paliw należy się zastanowić nad tym.
Tia... 30% różnicy to nadal mało :roll:
Anonymous - 27-12-2008, 01:11

cns80 napisał/a:
Tia... 30% różnicy to nadal mało :roll:

Właśnie "Tia...." mało. Ja tankuję średnio za 800zł/mies. Zakładając, że oszczędność na gazie wyniosłaby 1/3 to wychodzi 267zł/mies. Koszt instalacji (16tys.) dzielimy na owe 267zł i wychodzi, że muszę jeździć 60 miesięcy (5 lat) żeby mi się zwróciło założenie instalacji. Nie doliczam kosztów jej ewentualnego serwisowania.
I wychodzi, że "Tia... 30% to nadal mało" w przypadku Evo.
Aha, jeszcze mała prośba, błagam tych co piszą 75tyś żeby zapamiętali, że pisze się 75tys. Wydaje mi się, że pisze się "tySiąc" a nie "tyŚąc" :)

czarnuch23 - 27-12-2008, 03:56

Sith czyli malo jezdzisz :) od zawsze bylo ze LPG oplacalo sie tym ktorzy duzo smigaja...
Liczac ze tankuje srednio za 1200 miesiecznie oszczednosc 30% daje mi 360zl miesiecznie przy moim aucie koszt instalacji okolo 3000zl czyli po okolo 9 miesiacach zwrocila by mi sie instalacja..... ale prawda jest taka ze jakbym chcial jezdzic tanio posluchal bym mamuski ktora mi chce podmienic miska na punto z gazem :D

Im wiecej jezdzisz tym taniej jest na LPG ale sa ludzie ktorzy zakladaja bezmyslnie (i prawda jest taka ze zanim instalacja sie zwroci samochod sprzedaja... i sa tacy jak ja ktorym by sie oplacalo -ale nie zagazuja bo maja takie widzimisie a "racja jest jak dupa kazdy ma swoja" (cytat by nie pamietam kto :D )

Zeby niebylo OT nigdy nie mialem doczynienia z LPI jestem ciekaw jak to sie sprawdza przy doladowanym silniku.... Teoria mowi ze wydluzy zycie silnikowi (chlodzi powietrze ma wyzsza liczbe oktanowa- mozna nie odprezac tak drastycznie silnika jak przy benzynie...

pfx - 27-12-2008, 10:02

To właśnie im więcej żre silnik - tym bardziej opłaca się gaz montować . Innymi słowy - szybciej odrobimy instalację w samochodzie, który pali 14 l PB i powiedzmy 17 l LPG, niż w aucie palącym 6/7,5 l/100 km. Bardziej opłaca się założyć gaz do paliwożernego silnika niż do cytowanego Punto.
Sekwencja zestrojona na mapę fabryczną musi zżerać w doładowanym silniku ok 15-20% więcej gazu niż PB - szczególnie na wysokich obrotach, co by dziurek w tłokach i zaworach nie wypalało. Żywotność reduktorów znacznie krótsza niż na wolnossakach - bo muszą być ustawiane wyższe ciśnienia i duża wydajność. A redukrory do tych aut nie tanie.
Miałem 3 auta na LPG i z moich obliczeń - opłaca się montaż przy przebiegu ponad 30 kkm rocznie.

[ Dodano: 27-12-2008, 10:17 ]
I jeszcze do przeciwników gazu.
Przez 10 lat jeżdżąc na gazie zaoszczędziłem ok. 65 tys PLN. Może to niedużo dla niektórych - ale to prawie połowa watrości mojego EVO. Żadne z aut nie padło mi z powodu gazu, a przebiegi miały po 300, a nawet jeden 600 kkm na LPG. Nic silnikom się nie stało, z tym, że dbałem o silniki i instalacje (przglądy - analizy spalin itp). Nie wszystko nadaje sie do zagazowania, ale sądzę, że IX to nie zaszkodzi, jak dobrzez zestroją mapę.
A może to dzięki LPG gościa stać na utrzymanie EVo, na klocki np. Może tak kocha ten samochód, że za wszelką cenę chciał go utrzymać? Może kupił, a potem gorszy kontrakt podpisał, lub mu dochody spadły? Nic o kliencie nie wiecie, a traktujecie gościa jakby postradał zmysły. Spójrzcie koledzy na siebie. Kim jesteście, skoro traktujecie EVO jak majestat, z którym wolno, lub nie wolno tego, czy owego zrobić. To tylko samochód - jak każdy inny. Nic więcej. Więc wyzywanie właściciela, który miał kaprys akurat takiej majsterki w aucie świadczy o Was - wybaczcie poświąteczną szczerość.
Swojego X nie zamierzam gazować, ale to właśnie jako jedyny mój samochód niezagazowany kląkł po 5 kkm - ironia losu?

[ Dodano: 27-12-2008, 10:48 ]
Sith - skąd wziąłeś koszt instalacji 16 tys. Sądzę, że za ok. 8 tys spokojnie dałoby się założyć. Tylko ja inaczej trochę kalkulowałem. Auto ma przejeździć ok. 150 kkm, z czego rocznie co najmniej 30. W przypadku mojego EVO i jedno i drugie nierealne. Szczególnie mam wątpliwości, czy przejeździ nawet połowę z tego - na benzynie.

tomusn - 27-12-2008, 12:45

ponieważ dostałem ostrzeżenie, proszę o również o zwrócenie uwagi na
pawliku napisał/a:
zaszlachtować go :!: :!: :axe: :axe: :axe:
post pod tytułem groźba karalna
Słownik PWN napisał/a:
szlachtować
1. daw. «dokonywać uboju bydła»
2. pot. «mordować ludzi»

jakby poczuł się ten człowiek, gdyby był uczestnikiem naszego forum? a może jest?

wegiel napisał/a:
Noooo, prawdziwy wielbiciel aut rajdowych :)
Ja bym jeszcze dorzucil kołpaki z tesco ;)
post wiele wnoszący do tematu, wg mnie offtopic
Robert napisał/a:
te z krecacymi sie obudowami a'la hamerykanskie :D
floł
pawliku napisał/a:
wegiel napisał/a:
Ja bym jeszcze dorzucil kołpaki z tesco
+neonki = fura full wypas :-X
floł na maxa
Morfi napisał/a:
Wysmiałbym go na stacji benzynowej :D .
Idiota i tyle
wyśmiewanie posiadacza Mitsubishi - i wyzywanie go od idiotów - potencjalnego uczestnika forum
pawliku napisał/a:
Morfi napisał/a:
Wysmiałbym go na stacji benzynowej

ojj nie tylko ty :D
jak wyżej
pawliku napisał/a:
Są ludzie i parapety :evil: :roll:
określenie używane jako obraźliwe (wobec potencjalnego uczestnika forum)
Jackie - 27-12-2008, 12:49

tomusn, słusznie.
pozdrawiam

pawliku - 27-12-2008, 12:53

tomusn napisał/a:
ponieważ dostałem ostrzeżenie, proszę o również o zwrócenie uwagi na
pawliku napisał/a:
zaszlachtować go :!: :!: :axe: :axe: :axe:
post pod tytułem groźba karalna
Słownik PWN napisał/a:
szlachtować
1. daw. «dokonywać uboju bydła»
2. pot. «mordować ludzi»

jakby poczuł się ten człowiek, gdyby był uczestnikiem naszego forum? a może jest?

wegiel napisał/a:
Noooo, prawdziwy wielbiciel aut rajdowych :)
Ja bym jeszcze dorzucil kołpaki z tesco ;)
post wiele wnoszący do tematu, wg mnie offtopic
Robert napisał/a:
te z krecacymi sie obudowami a'la hamerykanskie :D
floł
pawliku napisał/a:
wegiel napisał/a:
Ja bym jeszcze dorzucil kołpaki z tesco
+neonki = fura full wypas :-X
floł na maxa
Morfi napisał/a:
Wysmiałbym go na stacji benzynowej :D .
Idiota i tyle
wyśmiewanie posiadacza Mitsubishi - i wyzywanie go od idiotów - potencjalnego uczestnika forum
pawliku napisał/a:
Morfi napisał/a:
Wysmiałbym go na stacji benzynowej

ojj nie tylko ty :D
jak wyżej
pawliku napisał/a:
Są ludzie i parapety :evil: :roll:
określenie używane jako obraźliwe (wobec potencjalnego uczestnika forum)
przepraszam poniosło mnie . zgadzam się z tym RB należy mi się (bynajmniej wiem za co dostałem RB )
Jackie - 27-12-2008, 12:54

pawliku, ;)
Rozumiem, że pozamiatane chłopaki, hę?
Pozdrawiam

pfx - 27-12-2008, 12:55

Szkoda, ze nie ma informacji gdzie zagazowane. Auto pochodzi z okolic Tarnowa, a jeśl BRC - to sądzę, że Czakram Tarnów. Mają duże doświadczenie i na takie fury gazowali. Auto pewnie zestrojone na hamowni i jeśli jest jakiś ubytek mocy - to ok 3-4 % max. Tylko czemu taki mały przebieg?
Anonymous - 27-12-2008, 13:14

Matejko napisał/a:
jaceksu25 napisał/a:
W punkcie 3 drażnią mnie Twoje sformułowania o emulacji wtryskiwaczy.


hmmm, mam inna wiedze ...


Nie masz innej wiedzy, tylko "troszeczkę" uszczuploną :D

Anonymous - 27-12-2008, 13:54

czarnuch23 napisał/a:
Sith czyli malo jezdzisz :) od zawsze bylo ze LPG oplacalo sie tym ktorzy duzo smigaja...
Liczac ze tankuje srednio za 1200 miesiecznie oszczednosc 30% daje mi 360zl miesiecznie przy moim aucie koszt instalacji okolo 3000zl czyli po okolo 9 miesiacach zwrocila by mi sie instalacja.....

No tak, ale tematem jest instalacja w Evo za 16 tys. i jej zasadnośc w tego typu aucie a nie w Colcie za 3000 :)
Nie mówmy o 2 różnych sprawach. Czy mało jeżdżę? Pewnie tak, i dlatego mam Evo. Niewielu jest posiadaczy Evo którzy robią (tym autem) jakieś wielkie przebiegi. Najczęściej mają drugie w długie trasy.
Oczywiście, że instalacja która zwraca się do roku jest opłacalna. Ale jeszcze raz napiszę, niewielu jest takich, co robią w Evo ponad 20tys./rok.

[ Dodano: 27-12-2008, 14:04 ]
pfx napisał/a:

Sith - skąd wziąłeś koszt instalacji 16 tys. Sądzę, że za ok. 8 tys spokojnie dałoby się założyć. Tylko ja inaczej trochę kalkulowałem. Auto ma przejeździć ok. 150 kkm, z czego rocznie co najmniej 30. W przypadku mojego EVO i jedno i drugie nierealne. Szczególnie mam wątpliwości, czy przejeździ nawet połowę z tego - na benzynie.

Ja cenę instalacji wziąłem z tego forum i z tego tematu. Czytaj gdzieś wyżej :)
Pozatym, a propos różnicy w kosztach, to jak sam napisałeś wyżej, ludziska się zrzymają i oszczędność z jazy na gazie takim autem jak Evo moze szlag trafić przy próbie odsprzedaży, bo trzeba będzie zejść z ceny żeby ktoś zagazowane Evo kupił. Dlatego ja nie planuję. Zresztą nigdy nie wiadomo, kiedy rządzącym znów przyjdzie do głowy akcyzę na gaz podnieść.
I jeszcze pytanko, nie sprzedajesz już swojego Evo?? Chyba Twoje ogłoszenie widziałem na necie??



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group