EVO Ogólne - EVO IX tansze w eksploaacji niz diesel
Artii - 26-12-2008, 16:24
czarnuch23 napisał/a: | Samochod z LPG ma tyko jedna dla mnie oczywista wade:
przeglad kosztuje 50 zeta wiecej i tyle... |
Myślę że ta wada każdego posiadacza lpg wkurza.
cns80 - 26-12-2008, 18:53
Artii napisał/a: | czarnuch23 napisał/a: | Samochod z LPG ma tyko jedna dla mnie oczywista wade:
przeglad kosztuje 50 zeta wiecej i tyle... |
Myślę że ta wada każdego posiadacza lpg wkurza. | Kwota zaporowa Nie warto montować gazu
Artii - 26-12-2008, 21:53
cns80 napisał/a: | Artii napisał/a: | czarnuch23 napisał/a: | Samochod z LPG ma tyko jedna dla mnie oczywista wade:
przeglad kosztuje 50 zeta wiecej i tyle... |
Myślę że ta wada każdego posiadacza lpg wkurza. | Kwota zaporowa Nie warto montować gazu |
Biorąc pod uwagę obecne ceny paliw należy się zastanowić nad tym.
siwek - 26-12-2008, 21:56
Artii napisał/a: | Biorąc pod uwagę obecne ceny paliw należy się zastanowić nad tym. | cieszcie sie póki są takie ceny... wiecznie tak nie będzie a pozniej znowu wróca czasy że Pb będzie prawie po 5 zł...
cns80 - 26-12-2008, 23:45
Artii napisał/a: | Biorąc pod uwagę obecne ceny paliw należy się zastanowić nad tym. | Tia... 30% różnicy to nadal mało
Anonymous - 27-12-2008, 01:11
cns80 napisał/a: | Tia... 30% różnicy to nadal mało |
Właśnie "Tia...." mało. Ja tankuję średnio za 800zł/mies. Zakładając, że oszczędność na gazie wyniosłaby 1/3 to wychodzi 267zł/mies. Koszt instalacji (16tys.) dzielimy na owe 267zł i wychodzi, że muszę jeździć 60 miesięcy (5 lat) żeby mi się zwróciło założenie instalacji. Nie doliczam kosztów jej ewentualnego serwisowania.
I wychodzi, że "Tia... 30% to nadal mało" w przypadku Evo.
Aha, jeszcze mała prośba, błagam tych co piszą 75tyś żeby zapamiętali, że pisze się 75tys. Wydaje mi się, że pisze się "tySiąc" a nie "tyŚąc"
czarnuch23 - 27-12-2008, 03:56
Sith czyli malo jezdzisz od zawsze bylo ze LPG oplacalo sie tym ktorzy duzo smigaja...
Liczac ze tankuje srednio za 1200 miesiecznie oszczednosc 30% daje mi 360zl miesiecznie przy moim aucie koszt instalacji okolo 3000zl czyli po okolo 9 miesiacach zwrocila by mi sie instalacja..... ale prawda jest taka ze jakbym chcial jezdzic tanio posluchal bym mamuski ktora mi chce podmienic miska na punto z gazem
Im wiecej jezdzisz tym taniej jest na LPG ale sa ludzie ktorzy zakladaja bezmyslnie (i prawda jest taka ze zanim instalacja sie zwroci samochod sprzedaja... i sa tacy jak ja ktorym by sie oplacalo -ale nie zagazuja bo maja takie widzimisie a "racja jest jak dupa kazdy ma swoja" (cytat by nie pamietam kto )
Zeby niebylo OT nigdy nie mialem doczynienia z LPI jestem ciekaw jak to sie sprawdza przy doladowanym silniku.... Teoria mowi ze wydluzy zycie silnikowi (chlodzi powietrze ma wyzsza liczbe oktanowa- mozna nie odprezac tak drastycznie silnika jak przy benzynie...
pfx - 27-12-2008, 10:02
To właśnie im więcej żre silnik - tym bardziej opłaca się gaz montować . Innymi słowy - szybciej odrobimy instalację w samochodzie, który pali 14 l PB i powiedzmy 17 l LPG, niż w aucie palącym 6/7,5 l/100 km. Bardziej opłaca się założyć gaz do paliwożernego silnika niż do cytowanego Punto.
Sekwencja zestrojona na mapę fabryczną musi zżerać w doładowanym silniku ok 15-20% więcej gazu niż PB - szczególnie na wysokich obrotach, co by dziurek w tłokach i zaworach nie wypalało. Żywotność reduktorów znacznie krótsza niż na wolnossakach - bo muszą być ustawiane wyższe ciśnienia i duża wydajność. A redukrory do tych aut nie tanie.
Miałem 3 auta na LPG i z moich obliczeń - opłaca się montaż przy przebiegu ponad 30 kkm rocznie.
[ Dodano: 27-12-2008, 10:17 ]
I jeszcze do przeciwników gazu.
Przez 10 lat jeżdżąc na gazie zaoszczędziłem ok. 65 tys PLN. Może to niedużo dla niektórych - ale to prawie połowa watrości mojego EVO. Żadne z aut nie padło mi z powodu gazu, a przebiegi miały po 300, a nawet jeden 600 kkm na LPG. Nic silnikom się nie stało, z tym, że dbałem o silniki i instalacje (przglądy - analizy spalin itp). Nie wszystko nadaje sie do zagazowania, ale sądzę, że IX to nie zaszkodzi, jak dobrzez zestroją mapę.
A może to dzięki LPG gościa stać na utrzymanie EVo, na klocki np. Może tak kocha ten samochód, że za wszelką cenę chciał go utrzymać? Może kupił, a potem gorszy kontrakt podpisał, lub mu dochody spadły? Nic o kliencie nie wiecie, a traktujecie gościa jakby postradał zmysły. Spójrzcie koledzy na siebie. Kim jesteście, skoro traktujecie EVO jak majestat, z którym wolno, lub nie wolno tego, czy owego zrobić. To tylko samochód - jak każdy inny. Nic więcej. Więc wyzywanie właściciela, który miał kaprys akurat takiej majsterki w aucie świadczy o Was - wybaczcie poświąteczną szczerość.
Swojego X nie zamierzam gazować, ale to właśnie jako jedyny mój samochód niezagazowany kląkł po 5 kkm - ironia losu?
[ Dodano: 27-12-2008, 10:48 ]
Sith - skąd wziąłeś koszt instalacji 16 tys. Sądzę, że za ok. 8 tys spokojnie dałoby się założyć. Tylko ja inaczej trochę kalkulowałem. Auto ma przejeździć ok. 150 kkm, z czego rocznie co najmniej 30. W przypadku mojego EVO i jedno i drugie nierealne. Szczególnie mam wątpliwości, czy przejeździ nawet połowę z tego - na benzynie.
tomusn - 27-12-2008, 12:45
ponieważ dostałem ostrzeżenie, proszę o również o zwrócenie uwagi na
pawliku napisał/a: | zaszlachtować go | post pod tytułem groźba karalna Słownik PWN napisał/a: | szlachtować
1. daw. «dokonywać uboju bydła»
2. pot. «mordować ludzi» |
jakby poczuł się ten człowiek, gdyby był uczestnikiem naszego forum? a może jest?
wegiel napisał/a: | Noooo, prawdziwy wielbiciel aut rajdowych
Ja bym jeszcze dorzucil kołpaki z tesco | post wiele wnoszący do tematu, wg mnie offtopic Robert napisał/a: | te z krecacymi sie obudowami a'la hamerykanskie | floł pawliku napisał/a: | wegiel napisał/a: | Ja bym jeszcze dorzucil kołpaki z tesco | +neonki = fura full wypas | floł na maxa Morfi napisał/a: | Wysmiałbym go na stacji benzynowej .
Idiota i tyle | wyśmiewanie posiadacza Mitsubishi - i wyzywanie go od idiotów - potencjalnego uczestnika forum pawliku napisał/a: | Morfi napisał/a: | Wysmiałbym go na stacji benzynowej |
ojj nie tylko ty | jak wyżej pawliku napisał/a: | Są ludzie i parapety | określenie używane jako obraźliwe (wobec potencjalnego uczestnika forum)
Jackie - 27-12-2008, 12:49
tomusn, słusznie.
pozdrawiam
pawliku - 27-12-2008, 12:53
tomusn napisał/a: | ponieważ dostałem ostrzeżenie, proszę o również o zwrócenie uwagi na
pawliku napisał/a: | zaszlachtować go | post pod tytułem groźba karalna Słownik PWN napisał/a: | szlachtować
1. daw. «dokonywać uboju bydła»
2. pot. «mordować ludzi» |
jakby poczuł się ten człowiek, gdyby był uczestnikiem naszego forum? a może jest?
wegiel napisał/a: | Noooo, prawdziwy wielbiciel aut rajdowych
Ja bym jeszcze dorzucil kołpaki z tesco | post wiele wnoszący do tematu, wg mnie offtopic Robert napisał/a: | te z krecacymi sie obudowami a'la hamerykanskie | floł pawliku napisał/a: | wegiel napisał/a: | Ja bym jeszcze dorzucil kołpaki z tesco | +neonki = fura full wypas | floł na maxa Morfi napisał/a: | Wysmiałbym go na stacji benzynowej .
Idiota i tyle | wyśmiewanie posiadacza Mitsubishi - i wyzywanie go od idiotów - potencjalnego uczestnika forum pawliku napisał/a: | Morfi napisał/a: | Wysmiałbym go na stacji benzynowej |
ojj nie tylko ty | jak wyżej pawliku napisał/a: | Są ludzie i parapety | określenie używane jako obraźliwe (wobec potencjalnego uczestnika forum) | przepraszam poniosło mnie . zgadzam się z tym RB należy mi się (bynajmniej wiem za co dostałem RB )
Jackie - 27-12-2008, 12:54
pawliku,
Rozumiem, że pozamiatane chłopaki, hę?
Pozdrawiam
pfx - 27-12-2008, 12:55
Szkoda, ze nie ma informacji gdzie zagazowane. Auto pochodzi z okolic Tarnowa, a jeśl BRC - to sądzę, że Czakram Tarnów. Mają duże doświadczenie i na takie fury gazowali. Auto pewnie zestrojone na hamowni i jeśli jest jakiś ubytek mocy - to ok 3-4 % max. Tylko czemu taki mały przebieg?
Anonymous - 27-12-2008, 13:14
Matejko napisał/a: | jaceksu25 napisał/a: | W punkcie 3 drażnią mnie Twoje sformułowania o emulacji wtryskiwaczy. |
hmmm, mam inna wiedze ... |
Nie masz innej wiedzy, tylko "troszeczkę" uszczuploną
Anonymous - 27-12-2008, 13:54
czarnuch23 napisał/a: | Sith czyli malo jezdzisz od zawsze bylo ze LPG oplacalo sie tym ktorzy duzo smigaja...
Liczac ze tankuje srednio za 1200 miesiecznie oszczednosc 30% daje mi 360zl miesiecznie przy moim aucie koszt instalacji okolo 3000zl czyli po okolo 9 miesiacach zwrocila by mi sie instalacja..... |
No tak, ale tematem jest instalacja w Evo za 16 tys. i jej zasadnośc w tego typu aucie a nie w Colcie za 3000
Nie mówmy o 2 różnych sprawach. Czy mało jeżdżę? Pewnie tak, i dlatego mam Evo. Niewielu jest posiadaczy Evo którzy robią (tym autem) jakieś wielkie przebiegi. Najczęściej mają drugie w długie trasy.
Oczywiście, że instalacja która zwraca się do roku jest opłacalna. Ale jeszcze raz napiszę, niewielu jest takich, co robią w Evo ponad 20tys./rok.
[ Dodano: 27-12-2008, 14:04 ]
pfx napisał/a: |
Sith - skąd wziąłeś koszt instalacji 16 tys. Sądzę, że za ok. 8 tys spokojnie dałoby się założyć. Tylko ja inaczej trochę kalkulowałem. Auto ma przejeździć ok. 150 kkm, z czego rocznie co najmniej 30. W przypadku mojego EVO i jedno i drugie nierealne. Szczególnie mam wątpliwości, czy przejeździ nawet połowę z tego - na benzynie. |
Ja cenę instalacji wziąłem z tego forum i z tego tematu. Czytaj gdzieś wyżej
Pozatym, a propos różnicy w kosztach, to jak sam napisałeś wyżej, ludziska się zrzymają i oszczędność z jazy na gazie takim autem jak Evo moze szlag trafić przy próbie odsprzedaży, bo trzeba będzie zejść z ceny żeby ktoś zagazowane Evo kupił. Dlatego ja nie planuję. Zresztą nigdy nie wiadomo, kiedy rządzącym znów przyjdzie do głowy akcyzę na gaz podnieść.
I jeszcze pytanko, nie sprzedajesz już swojego Evo?? Chyba Twoje ogłoszenie widziałem na necie??
|
|
|