To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA5A/W 2.5] Regulacja obrotów. Czyszczenie przepustnicy

wilukce - 26-12-2010, 14:41

Chciałem ostatnio podkręcić lekko wolne obroty na przepustnicy, ale ta śrubka jest taka stara i chyba się aluminium utleniło, bo jak chciałem odkręcić to jakby była z masła :-( Niszczy się. Zalałem WD-40 ale nie pomogło. Ma ktoś jakiś pomysł co z tym zrobić. Na ciepłym silniku na N mam obroty 400-500 - więc za małe.
kurak80 - 15-01-2011, 17:04

Chciałbym wyczyścić przepustnice i krokowca (przy okazji) boję się jednak grzebać przy tym sam...no i obawiam sie tez zlecać to jakiemuś mechanikowi bo nie wiadomo co z tego wyjdzie....z ciekawości zadzwoniłem do serwisu mitsu we Wrocławiu ASV Lider z zapytaniem ile by wzięli za czyszczenie przepustnicy regulację obrotów i ustawienie TPS'a...powiedziano mi że około 450 zł za wszystko wyjdzie....w porównaniu z cenami o jakich tu pisaliście wychodzi bardzo drogo...może ktoś z Was zna kogoś kto mógłbym to zrobić taniej i pewnie w okolicach Wrocławia i Legnicy?
Tomek - 15-01-2011, 21:45

kurak80 napisał/a:
Chciałbym wyczyścić przepustnice i krokowca (przy okazji) boję się jednak grzebać przy tym sam...no i obawiam sie tez zlecać to jakiemuś mechanikowi bo nie wiadomo co z tego wyjdzie....z ciekawości zadzwoniłem do serwisu mitsu we Wrocławiu ASV Lider z zapytaniem ile by wzięli za czyszczenie przepustnicy regulację obrotów i ustawienie TPS'a...powiedziano mi że około 450 zł za wszystko wyjdzie....w porównaniu z cenami o jakich tu pisaliście wychodzi bardzo drogo...może ktoś z Was zna kogoś kto mógłbym to zrobić taniej i pewnie w okolicach Wrocławia i Legnicy?


zdaje sie, że kolega Deejay Ci pomoze

450 zł, fajna cena
ja za wymiane oleju, przeglad zawiechy i czyszczenie przepustnicy (bez zdejmowania, bo tak sobie zyczylem, bo nie mialem czasu) zaplacilem ostatnio u mechanika 60 zł

za czysczenie przepustnicy i krokowca, ze sciaganiem przepustnicy itp, to dalbym maks 100

kurak80 - 16-01-2011, 13:38

Hm....w jaki sposób kolega Deejay mógłby mi pomóc?...muszę wiedzieć zanim sie zwrócę o pomoc :lol:
Torp12 - 16-01-2011, 14:47

Ja u siebie bede w 2.0 bede to robil w tygodniu albo najpozniej w weekend. To mozemy sie dogadac to moge potem i Tobie przeczyscic:)

pozdr.

Tomek - 16-01-2011, 14:49

kurak80 napisał/a:
Hm....w jaki sposób kolega Deejay mógłby mi pomóc?...muszę wiedzieć zanim sie zwrócę o pomoc :lol:


zdaje sie, ze ma swoj warsztat

kurak80 - 16-01-2011, 16:35

Torp 12 dzięki za zaoferowanie pomocy ale jak widze jestes z Warszawy a ja mieszkam w okolicach Wałbrzycha wiec musiałbym doginać przez pół Polski :) .....no chyba że przyjedziesz do mnie :lol:
spown - 20-01-2011, 10:42

Takie mam pytanie natury technicznej, czy jak wymienię krokowca, to będę musiał regulować obroty w ASO, czy sam się ustawi na pozycji?

Pytam, bo trochę mi falują, wyjmowałem go, oglądałem, ale wyglądał zdrowo, może ma jakiś inny problem "w sobie", a bym wyeliminował tą usterkę. Nie falują bardzo i nie zawsze... Jednak jak już to zawsze na jałowym.

Torp12 - 20-01-2011, 12:06

Mam dokładnie własnie to samo i w weekend chce zaczac od przeczyszczenia przepustnicy i krokowca..

Mi sie wydaje skoro wyjmujesz stary i go wkladasz i wszystko dziala to z nowym nie powinno byc problemow. Co najwyzej reste ECU, ale niech sie wypowie ktos kto robil:)

stig1 - 20-01-2011, 16:23

podczas czyszczenia przepustnicy tylko nie ruszajcie tps-a pozostałe manele śmiało można wyciągnąć i czyścic

oczywiście po czyszczeniu reset ecu i na nowo uczenie obrotów zgodnie z procedurą którą kiedyś opisał chyba BigTomala

niech nikomu po czyszczeniu nie przyjdzie do głowy przestawianie tps-a bo obroty na pewno sie zmienią, po kilku dniach wszystko wróci do normy i będzie śmigać jak trzeba.Poprostu ecu musi sie nauczyć wszystkiego od nowa

spown - 20-01-2011, 22:16

właśnie że nie... wyjmowałem krokowca, rozebrałem go na części pierwsze i już nie udało się ustawić obrotów - skończyło się na ASO i MUT... (nie pamiętam, żebym ruszał TPS) istotne jest właśnie, żeby krokowiec włożyć w takiem samej pozycji jak był wyjęty, a jak włożymy inny to będzie inaczej ustawiony...
Hugo - 20-01-2011, 23:22

spown napisał/a:
Nie falują bardzo i nie zawsze... Jednak jak już to zawsze na jałowym
Miałem to samo. Ustawiłem TPS i problem na PB zniknął całkowicie (wskazówka stoi ja zaczarowana w miejscu), na LPG na zimnym silniku minimalnie falują, ale uważam to za dopuszczalny objaw.
spown - 21-01-2011, 00:34

Hugo napisał/a:
spown napisał/a:
Nie falują bardzo i nie zawsze... Jednak jak już to zawsze na jałowym
Miałem to samo. Ustawiłem TPS i problem na PB zniknął całkowicie (wskazówka stoi ja zaczarowana w miejscu), na LPG na zimnym silniku minimalnie falują, ale uważam to za dopuszczalny objaw.


Właśnie TPS mi ustawiali na MUT w ASO i zasugerowali, że może być coś z nim nie tak. Ale co tam ma być nie tak nie mam pojęcia...

Hugo - 21-01-2011, 07:48

W niektórych autach wypalają się ścieżki i TPS nie działa jak powinien. We Fordach chyba. W Mitsu nie słyszałem, ale jakieś zimne luty itp. zawsze mogą sie pojawić.
Torp12 - 21-01-2011, 09:22

[quote="Hugo"]
spown napisał/a:
Ustawiłem TPS i problem na PB zniknął


Jak sie ustawia TPS??

pozdr.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group