To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Ogólne - [CY3A 1.8] turbienie

Greku1410 - 08-02-2015, 12:25

Arczi89 napisał/a:
Ale większe tarcze to i większy zacisk. Więc trzeba zrobić swapa


zakładając ze kupisz używane części koszt nie jest bardzo wysoki a efekt zadowalający

mjsystem - 08-02-2015, 13:28

Panowie, temat turbienia. Koniec z OT.
Nizarn - 03-12-2018, 23:07
Temat postu: [CY3A 1.8] Czy da się rozsądnie uturbić lancerka 1.8?
Cześć, od pewnego czasu jestem właścicielem lancera sedan z 2008 roku. Powoli zbierałem się do sprzedaży autka pomimo tego, że troszkę go dopieściłem. Jednak zorientowałem się, że w związku z rosnącym trendem sprowadzania ich zza "magicznej" zachodniej granicy ceny drastycznie spadły. Z autkiem postanowiłem się więc związać trochę na dłużej i planuję już szereg modyfikacji, ALE! Chcę wiedzieć czy ten silnik da się dobrze i rozsądnie uturbić. Chodzi mi o ogólną wytrzymałość silnika i osprzętu po uturbieniu, jakie możliwe dodatkowe koszta mogą mnie spotkać i czy ktokolwiek zna kogoś kto realizował taki projekt. I od razu z góry dziękuję za odpowiedź typu sprzedaj i kup evo albo ralliarta, bo właśnie z tego zrezygnowałem (mam wrażenie, że będzie taniej uturbić 1.8).
Mazin89 - 04-12-2018, 21:39

Czy ktoś uturbiał Lancera 1.8 - nie wiem, ale sam kiedyś miałem taki szalony pomysł żeby uturbić Astrę 1.6. Generalnie temat pojawił się już na forum:

https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=31452

Polecam też poczytać ten wątek na forum Nissana:

https://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=1907

całkiem ciekawie opisane. Wiadomo, że koszty mogą być inne (raz marka, dwa artykuł z przed kilku lat) ale daje ogólny obraz tego z czym wiąże się założenie turbo do wolnossaka. Poza tym wiadomo, że silnik projektowany jest pod konkretne obciążenia więc różnie mogą poszczególne elementy znosić przyrost mocy i momentu. Nie uwzględnili też w kosztach wymiany hamulców, a może okazać się, że Twoje obecne będą za słabe do uzyskanej mocy.
Domyślam się, że auto użytkujesz na codzień, więc zależy Ci na bezawaryjności a z tym może być różnie po takim modzie.
Moje zdanie na ten temat jest takie, że pewnie da się to zrobić ale czy wyjdzie to w ostatecznym rozrachunku taniej, ciężko powiedzieć - ja uważam, że nie, a na pewno więcej problemów i nerwów. Dlatego odpuściłem, sprzedałem Astre póki była jeszcze warta jakiś dobrych pieniędzy, trochę dołożyłem i kupiłem Ralliarta na którego chorowałem od dawna:) - moim zdaniem najrozsądniejsza opcja:P
Poza tym z doświadczenia wiem, że apetyt rośnie w miarę jedzenia - będzie kusiło żeby dalej modzić. Oczywiście zrobisz co uważasz, być może jesteśmy świadkami narodzin nowego projektu:)

oEdGein - 07-12-2018, 20:38

Hmm, nie było by prościej zainwestować w silnik który jest przystosowany do takich mocy ?
Gdzieś widziałem lub czytałem (nie pamiętam) że przekładali silnik od Ralliarta właśnie i podobno się udało .
Nie wiem czy efekt był zadowalający itd , lecz to było z 2 lata temu .
pozdrawiam

mkm - 07-12-2018, 23:59
Temat postu: Re: Czy da się rozsądnie uturbić lancerka 1.8?
Nizarn napisał/a:
I od razu z góry dziękuję za odpowiedź typu sprzedaj i kup evo albo ralliarta

Ale to jest najrozsądniejsze wyjście, które daje gwarancję sukcesu :mrgreen:

Mazin89 - 08-12-2018, 21:42

oEdGein napisał/a:
Hmm, nie było by prościej zainwestować w silnik który jest przystosowany do takich mocy ?
Gdzieś widziałem lub czytałem (nie pamiętam) że przekładali silnik od Ralliarta właśnie i podobno się udało .
Nie wiem czy efekt był zadowalający itd , lecz to było z 2 lata temu .
pozdrawiam


Wg mnie nie warto w to iść. Koszt silnika to przedział 10 - 20 tys. Do tego osprzęt do silnika, robota, wymiana sprzęgła, wydechu, hamulców itp itd. A i tak uzyskujemy Lancera o mocy jak Evo/Ralliart ale bez skrzyni SST i napędu 4x4 za to z ryzykiem różnych awarii.
Lancera 1.8 w zależności od stanu można sprzedać za 20 - 25 tys. (może lepiej).
Ralliart w dobrym stanie kosztuje około 45 - 50 tys. w zależności od rocznika i wyposażenia. Więc zamiast inwestować takie pieniądze lepiej rozejrzeć się za Ralliartem. Inna bajka to to, że niełatwo go dorwać, a w sedanie to już wogóle.

mkm napisał/a:
Ale to jest najrozsądniejsze wyjście, które daje gwarancję sukcesu :mrgreen:


Zgadzam się w 100%

michok - 08-12-2018, 22:38

Lancera za 20 tys. to chyba ulepa można kupić.
Swoją drogą nie widzę sensu turbienia. Tuning optyczny lancera (zwłaszcza sedana) jest jak najbardziej ok i daje satysfakcję, tak zwiększanie mocy w tym motorze jest bezsensowne. Gra nie warta świeczki.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group