To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Automat dziwnie pracuje

mario mario - 12-05-2011, 23:16

Hugo napisał/a:
Też tak mam, ale nie zawsze. Jak mocno szarpnę ręczny do góry to trzyma od razu.

dokładnie jak piszesz, chyba tak budowa.

pompec - 13-05-2011, 01:59

mam jeszcze jedno pytanie odnośnie automatu... jak jadę na 4. biegu i zredukuje (przez wciśnięcie pedału gazu) na "trójkę" obroty dochodzą do ok 3 tysięcy i tam się na jakiś czas zatrzymują pomimo mocno wcisniętego gazu. W tym czasie auto przyspiesza ale nie jakoś bardzo szybko. Czy to normalne w tiptroniku czy coś jest nie tak?
robertdg - 13-05-2011, 06:41

Ja proponuje sprawdzić, czy dywanik nie podszedł pod pedał gazu jak komuś nagle auto osłabło :P
Hugo - 13-05-2011, 08:04

Z tym przetaczaniem na ręcznym to chyba typowe dla tarczobębnów.
adt81 - 13-05-2011, 09:00

Ja tak kapkę z innej beczki - planuję wymianę oleju i chyba zaleję MaxLife ATF bo wychodzi jakieś 32zł/litr ale przy okazji muszę odkręcić miskę olejową bo mi coś tam cieknie - zawsze wisi jakaś kropelka oleju i cała skrzynia upaprana od dołu. Prawdopodobnie silikon coś puszcza na uszczelnieniu i muszę to zmienić. Mam uszczelkę i dodatkowo dam odrobinkę silikonu i powinno być ok. Tylko pytanie czy po odkręceniu miski robiąc wymianę oleju trzeba jakieś dodatkowe czynności wykonać czy wystarczy zrobić dynamiczną wymianę ? Generalnie skrzynia działa dobrze ale nie wiem kiedy był wymieniany olej u jaki jest więc chyba warto wymienić. Na bagnecie jak wyciągnę to wygląda na bursztynowy (po wytarciu w chusteczkę) ale jak wezmę na palec ten co kapie z miski to już tak jakby bardziej czerwonawy i bądź tu mądry :-) .
mario mario - 14-05-2011, 10:02

Cytat:
Ja tak kapkę z innej beczki - planuję wymianę oleju i chyba zaleję MaxLife ATF bo wychodzi jakieś 32zł/litr ale przy okazji muszę odkręcić miskę olejową bo mi coś tam cieknie - zawsze wisi jakaś kropelka oleju i cała skrzynia upaprana od dołu. Prawdopodobnie silikon coś puszcza na uszczelnieniu i muszę to zmienić. Mam uszczelkę i dodatkowo dam odrobinkę silikonu i powinno być ok. Tylko pytanie czy po odkręceniu miski robiąc wymianę oleju trzeba jakieś dodatkowe czynności wykonać czy wystarczy zrobić dynamiczną wymianę ? Generalnie skrzynia działa dobrze ale nie wiem kiedy był wymieniany olej u jaki jest więc chyba warto wymienić. Na bagnecie jak wyciągnę to wygląda na bursztynowy (po wytarciu w chusteczkę) ale jak wezmę na palec ten co kapie z miski to już tak jakby bardziej czerwonawy i bądź tu mądry :-) .
_________________


właśnie i bądź mądry i jak się nic ze skrzynią nie dzieje to oleju nie wymieniaj, szczególnie na ten który opisałeś. Z twojego opisu wynika, ze olej masz dobry, a jego wygląd jak najbardziej w porządku. Jak tak bardzo chcesz, to spuść olej tyle ile ci zleci z miski, poczekaj pół godziny i później delikatnie sprawdź co osiadło na dnie naczynia do którego spuściłeś olej, wymień uszczelkę lub daj nowy sylikon, załóż miskę i zalej stary olej. Być może że masz tera Dia Qin SPII, wywalisz go, a to dobry i drogi olej, zalejesz gorszym o innych właściwościach i będziesz się doszukiwał co się stało. Jeżeli ten olej co masz po zlaniu nie wzbudzi twoich podejrzeń to nic nie kombinuj. Wymieniam oleje w asb co tydzień i wiem co piszę. Byli już nie raz tacy magicy co chcieli polepszyć i w konsekwencji pogorszyli.

adt81 - 14-05-2011, 18:18

No właśnie nie dawało mi to spokoju i dzisiaj troszkę powęszyłem pod maską i wygląda na to że na 99% winowajcą jest oring który znajduje się w tej zaślepce wałka rozrządu od strony skrzyni gdzie jest uchwyt do podnoszenia silnika- z instrukcji wnioskuję że to oring i ponoć tam czasem też puszcza następnie cieknie po głowicy a pęd powietrza robi resztę czego efektem jest upaprany kolektor wydechowy od dołu, podstawa filtra oleju i skrzynia biegów a że kolor oleju podobny to dlatego myślałem że to skrzynia. Jak tylko zmienię oring to się okaże czy pomogło. Nie wiem tylko jak się to fachowo nazywa a nie znam wymiarów żeby dobrać w sklepie.

Sorki za OT.

mario mario - 14-05-2011, 20:45

u mnie też cieknie, ale nie panikuję.
adt81 - 17-05-2011, 09:23

Jeszcze jedno pytanko - czy po odkręceniu miski olejowej skrzyni ( a właściwie pokrywy zaworów wg instrukcji) i uzupełnieniu oleju trzeba skrzynię jakoś odpowietrzać czy wystarczy pomachać wajchą po wszystkich przełożeniach i sama się odpowietrzy ? I gdzie jest tak w ogóle korek spustowy oleju ? :-)
fj_mike - 17-05-2011, 12:20

adt81, http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=515 ;)
mario mario - 17-05-2011, 12:45

Korek powinien być z boku skrzyni, nie w misce tylko wkręcony w obudowę. Skrzyni nie trzeba odpowietrzać. Skrzynia się zapowietrzy jak masz za mało oleju, i jak będzie jakiś kanał niedrożny, czyli jeden z zaworów nie będzie puszczał oleju w obieg. Instrukcja opisana przez Bartka jest dokładna tak że taki zabieg wystarczy.
adt81 - 17-05-2011, 12:52

fj_mike napisał/a:
adt81, http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=515 ;)


Tak wiem i przepraszam za OT - już więcej nie zawracam gitary - w tym wątku :-) . Dzięki za pomoc mario mario.

barney85 - 17-05-2011, 14:21

pompec napisał/a:
mam jeszcze jedno pytanie odnośnie automatu... jak jadę na 4. biegu i zredukuje (przez wciśnięcie pedału gazu) na "trójkę" obroty dochodzą do ok 3 tysięcy i tam się na jakiś czas zatrzymują pomimo mocno wcisniętego gazu. W tym czasie auto przyspiesza ale nie jakoś bardzo szybko. Czy to normalne w tiptroniku czy coś jest nie tak?


Ja mam tak samo w moim aucie,wydaje mi sie, jesli nie to poprawcie koledzy ze jest to zwiazane z overdrivem, bo na czworce jak jedziesz i lekko wcisniesz gaz to obroty podskakuja wyzej i auto ciagnie lepiej bez zmiany biegu. Rozumuje wobec tego ze po zruceniu na 3 auto w ten sposob wyrownuje obroty i w pewnym momencie 'ciagnie' znowu. Jesli mocno przyspieszam i na przyklad przy predkosci 80 kmh odpuszczam lekko gaz to obroty spadaja o jakies 800-1000 obr/min i auto jedzie jakby spokojniej. Mam nadzieje ze jest to normalny objaw, a olej i filtr w skrzyni wymienilem jakies 10 tys temu.

Pozdro

mario mario - 17-05-2011, 21:32

Normalny, normalny, nie doszukujcie się niczego złego. Te skrzynie dostosowują się do sposobu jazdy kierowcy. Komputer czyta wszystkie parametry i odpowiednio steruje skrzynią.
Zolar - 20-10-2011, 02:29

grzala61 napisał/a:
Jak jade to słychać buczenie, czy szorowanie jakby jakieś element o siebie tarły.
Wcześniej nic takiego nie było bieg sie załanczał i cichuteńko podczas jazdy chodził.

[ Dodano: 02-09-2009, 13:51 ]
Facet mi powiedział, że może być konwerter do regeneracji albo sprzęgło do wymiany.
Generalnie jak rozbierze to mi powie. Tylko ciekawe ile mi wyjdzie zrobienie tego.


Mam podobne objawy. Podczas przyspieszania, tuż przed zmianą na następny bieg (3-4 tys. obrotów) pojawia się z okolic skrzyni biegów takie szuranie, jakby jakieś elementy zaczynały o siebie ocierać. Sama zmiana biegów jest płynna, bez szarpnięć.

Auto ma przebieg 90tyś. Olej zmieniany jakieś 5 tyś. temu na Transmax Z i cały czas oczywiście trzyma swój poziom.

Grzala61 stwierdził potem, że to kosz forwardu, ale chciałbym to potwierdzić przed rozebraniem skrzyni. Czy ktoś może spotkał się z takim problemem?

[ Dodano: 22-10-2011, 01:10 ]
Ponawiam swoją prośbę o radę kolegów kompetentnych w dziedzinie skrzyń automatycznych. Treść jw.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group