[07-XX]Lancer CYxA Ogólne - Lancer vs. Reszta Swiata.
gzesiolek - 15-12-2009, 22:05
arturro napisał/a: | 1200kg to jest lekkie nadwozie |
1250kg
i nie wiem czy wliczona płyta pod silnikiem którą wiele 1.5 dostało w standardzie
no i zgadzam sie ze 1.5 daje rade z ta masa... nie jest potworem ale daje rade... jedyna wada halas-dziura...
Paweł_BB - 16-12-2009, 05:25
krzychu napisał/a: | Elementów wspólnych jest sporo chociażby cała płyta podłogowa jest ta sama (zresztą w Outku też jest ta sama) i to nawet podobno w moim i Twoim także była ta sama (redukcja kosztów produkcji). Cała elektryka, wyposażenie, poduszki, audio to te same elementy... Wydaje mi się że także takie elementy jak drzwi są także te same (tył i przód przemodelowany głównie ze względu na poszerzenie nadkoli + aluminiowy dach z tego co pamiętam). Zasadnicze różnice to silnik, układ przeniesienia napędu oraz zawieszenie. Reszta niewiele się różni lub jest taka sama. W moim jak popatrzeć od spodu to można zauważyć za duży tunel na rurę wydechową (za pewne tamtędy idzie wał napędowy do tylnego dyfra w EVO). |
Możemy kiedyś z ciekawości porównać nasze auta (także od spodu), ale wątpię żebyśmy znaleźli dużo podobieństw. Może i płyta podłogowa jest ta sama choć pewnie pod Evo jest mocno zmodyfikowana, może Outlanderowi bliżej do Evo niż zwykłemu Lancerowi.
Nadwozie: wszystkie drzwi jak sądzę są inne bo dopasowane do szerokich błotników choć otwory drzwi mogą być te same (może szyby też). Dach w Evo 8 jest stalowy, dopiero w 9 jest ALU. Maska zupełnie inna i aluminiowa. Błotniki zupełnie inne a przednie na dodatek ALU, wszystkie światła też kompletnie inne, zderzaki również. Tylna klapa moim zdaniem też jest inna. Pod maską też wszystko jak sądzę inne bo choćby kilka chłodnic w Evo przybyło, bezpieczeników pewnie też.
Wnętrze: Evo X jest podobne do Lancerka ale nasze chyba baaardzo się różnią, pomijam oczywiście fotele, ale cała deska (zegary oczywiście też) pewnie będzie inna, boczki drzwi pewnie też. Nie wiem jak z poduszkami, ale moim zdaniem cała deska rozdzielcza jest inna (kierownica również). A że audio takie same albo jakieś wiązki elektryczne? Byłoby bezsensem robić co innego więc nie ma co winić Mitsu
Podwozie: nie wiem jak konstrukcyjnie (np. rodzaj zawieszenia) ale bebechy są kompletnie inne, wszystkie elementy przeniesienia napędu i układu kierowniczego również, nie wierzę żebyś miał tyle wzmocnień, łączników itp. co ja bo ju mnie wygląda to z dołu mega pancernie - w życiu nie widziałem tylu elementów w zawieszeniu ale ja jestem laik
Same mocowania elementów (np. układu wydechowego) jak sądzę też masz kompletnie inne w innych miejsach a o dużym tłumiku u mnie nie wspomnę.
Hamulce, silnik, skrzynia i napęd oczywiście inne. Może Twoja elektronika (np. ABS) ma coś wspólnego z moją ale podejrzewam, że Evo ma jednak wszystko swoje z powodu systemów ACD i SAYC.
Trik - 16-12-2009, 07:48
gzesiolek napisał/a: | i nie wiem czy wliczona płyta pod silnikiem |
Przecież raptem to 2-3kg plastiku, a nie jakaś pancerna blacha.
Lestat - 16-12-2009, 07:57
A nie jest ona przypadkiem stalowa?
krzychu - 16-12-2009, 14:41
Paweł_BB napisał/a: |
Możemy kiedyś z ciekawości porównać nasze auta (także od spodu), ale wątpię żebyśmy znaleźli dużo podobieństw. |
Możemy ale moim zdaniem drzwi są te same. Zobacz sobie że nadkola do drzwi nie bardzo pasują... Opieram się na obserwacji i trendą. Jeśli taki księgowy miał możliwość zrobić coś tak samo to na pewno tak zrobił.
A kokpit w Twoim i Lancerze CS 2.0 Sport (przed liftem) jest to samo (na zegarach masz raptem 3 kontrolki więcej) nawet kierownica jest albo taka sama albo wygląda na taką samą. Mój kokpit odpowiada EVO 9.
Takie jak moje
EVO 9 w wersji z climatronikiem. Można się pobawić w zabawę jakie różnice są na obrazkach
Nowy Lancer też ma ten sam kokpit w EVO i zwykłym.
banzajek - 16-12-2009, 15:07
oprocz kierownicy i kilku przyciskow to faktycznie ta sama lipa co w zwyklym... te plastiki rysuja sie od zbyt dlugiego patrzenia na nie ;/ i chyba jeszcze te elementy dekoracyjne w zwyklym sa inne ,ale tego juz nie wiem ;D
adasieniek - 14-01-2010, 10:05 Temat postu: Lancer vs. Reszta Swiata. Witam!
Powoli przymierzam się do kupna używanego autka do 55tys zł. Póki co w moim kręgu zainteresowań jest Honda Civic 1.8 140KM, nowa Mazda 3 1.6 105KM no i Lancer. Jeśli chodzi o lancera to do wyboru jest europejska wersja sedana 1.8 Invite 143KM lub amerykańska 2.0 152KM z automatem. Który z tych samochodów możecie mi polecić? Jaka jest różnica między europejską a amerykańską wersją lancera (spalanie, dostępność części, dynamika)??
tomekrvf - 14-01-2010, 16:23
adasieniek, jak masz 55 kPLN to może lepiej kupić nowego Lancera 1.5?
Robson86 - 14-01-2010, 16:26
adasieniek napisał/a: | Honda Civic 1.8 140KM |
Osobiscie oscylowalbym miedzy Lancerem 1,8 a Civic'kiem 1,8 ze wskazaniem na Civic'ka mimo wszystko.
Pozdroo
adasieniek - 14-01-2010, 17:59
nowy civic produkowany jest chyba w Anglii. Co do lancera to silnik 1.5 raczej odpada.
jaca71 - 14-01-2010, 18:07
adasieniek napisał/a: | nowy civic produkowany jest chyba w Anglii. Co do lancera to silnik 1.5 raczej odpada. |
A w Madzi 1.6 jest ok? To przecież wcale nie jeździ
A poważnie panie kolego to ja wybierałem między corolla 1.8, civiciem 4dr 1.8, Mazdą 3 4dr 2.0 i Lancerem 4dr 2.0. Wybór padł na Lancera sedana ze względu na cena/wyposażenie, ze względu na pojemność bagażnika, ze względu na wygląd, ze względu na fun z jazdy. We wszystkich tych kategoriach wygrał Lancer razem z Mazda 3. Ale Madzia przegrała tym że to był schodzący model.
jaca71 - 14-01-2010, 18:39
MITSUBISHI_GT,
Ja robiłem zakupy w USA.
1. Corolla i civic robione w USA vs. Japonia (mazda 3 i Lancer)
2. Za kwotę jaką mogłem dać za nowy samochód w corolli miałbym szyby na krbki a w civicu nie miałbym klimy
3. w Civicu i w corolli silniki były 1.8 vs. 2.0 w Maździe i mitsu. Z tym że ten w hondzie jest całkiem całkiem. w Corolli tez niby ok (nowa wersja z podwójnym VVTi) ale jakaś taka przymulona była chyba przez skrzynię z dużym nadbiegiem.
adasieniek - 14-01-2010, 19:55
Właśnie najbliżej jestem kupna lancera 1.8. Ma świetny wygląd, podobno fajnie się prowadzi no i jest produkowany w Japonii. Co do civica to słyszałem opinie na temat słabej jakości lakieru, tandetnych plastików wewnątrz no i małej widoczności (tylna szyba). Poza tym civiców już trochę jeździ a ja nie lubię mieć to co wszyscy. Spalanie aż tak bardzo mnie nie interesuje bo nie dojeżdżam do pracy. Samochód będzie mi służył do jazdy po mieście, wyjazdów na mecze, na wakacje itd.
Robson86 - 14-01-2010, 20:39
adasieniek napisał/a: | nowy civic produkowany jest chyba w Anglii |
Dokladnie, ale to zadna wada. Prawda jest taka, ze swoja bezawaryjnoscia autka "produkowane w Europie" spokojnie moga konkurowac z rodowitymi japoncami. Civic stoi bardzo wysoko pod tym wzgeldem. Druga strona medalu jest taka,ze nie ma teraz aut typowo z japonii czy Niemiec itd. Teraz jest globalizacja na jedenj plycie podlogowej smiga kilka aut roznych marek, silnik sa wymienne jak klocki lego, szyby sa przykladowo sprowadzane z firm podwykonawczych typu S.Gobain, systemy poduszek, abs itd to bosch z niemiec itd itd
adasieniek napisał/a: | Co do civica to słyszałem opinie na temat słabej jakości lakieru |
W lancerze jest to samo, to nie wina samochodow ale lakierow opartych na wodzie. Wymogi ochrony srodowiska, kosztem trwalosci niestety...
Pozdroo
adasieniek - 15-01-2010, 09:21
Robson86 napisał/a: | Osobiscie oscylowalbym miedzy Lancerem 1,8 a Civic'kiem 1,8 ze wskazaniem na Civic'ka mimo wszystko.
Pozdroo |
Troche dziwne, że na forum mitsubishi doradzają mi kupno civica
|
|
|