To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Tylna tuleja wahacza prostego ze śrubą mimośrodową Po

nurek20 - 04-06-2014, 15:41

Kolego 2h pod autem i uciąłem śrubę mimośrodową brzeszczotem :) ) od strony sruby ciąłem nie nakrętki
artufcb - 04-06-2014, 21:35

Jedna udało się wybić, druga się ruszyła ale stoi. Chyba i mnie brzeszczotem czeka
komarsnk - 04-06-2014, 23:59

artufcb, jest jest ;) sam tak robiłem. Tylko trzeba bardzo ostrożnie żeby nie pociąć sobie belki :twisted:
nurek20 - 05-06-2014, 07:27

U mnie wyrwało gumę z tulejki a śruba nie drgnęła :D po wycieciu nie byłem w stanie tego wyciągnąć ręczna praską także podejrzewam że od 1998r tam siedziało :)
ALEX-77 - 28-06-2014, 00:21

Macie jeszcze jakieś ciekawe patenty na zdemontowanie tych wahaczy ? bo dzisiaj próbowałem odkręcić śrubę mimośrodowa i ułamałem z nakrętką a śruba ani drgnie ,czytam że brzeszczotem a szlifierką kątową nie dało by rady ? mam dostęp do małej 215 lub dużej 230 tarczy ,wiem że z dojściem jest tragedia ,macie jakieś patenty ?doświadczenia co by w warunkach garażowych zdemontować te cholerne wahacze ?
robertdg - 28-06-2014, 06:52

ALEX-77 napisał/a:
mam dostęp do małej 215 lub dużej 230 tarczy ,wiem że z dojściem jest tragedia ,macie jakieś patenty ?doświadczenia co by w warunkach garażowych zdemontować te cholerne wahacze ?
W garażowych warunkach nie ma szans ze szlifierką bo później musiałbyś pospawać nacięcie na belce (no chyba, że masz elektrodowke i bardzo sprawną/precyzyjną ręke), a jak już ciąc to lepiej wyciągnac belke z auta bo nie wiadomo w jakim stanie osprzęt paliwowy.
Jak masz dostep pod 400V to możesz jeszcze elektroda upalic, ale to trzeba mieć wprawną reke bo mozna sobie belke zniszczyć, pozatym guma z tulei będzie strasznie syfić.
Zwróć uwagę na fasolki bo demontażu wahacza, jezeli będa rozrobione, to albo do naprawy albo wymiana belki

komarsnk - 28-06-2014, 14:15

Ja ciąłem dużą szlifierką - z jednej strony naciąłem belkę :/
Ale druga strona wyszła cacy więc przy dużej precyzji da się wyciąć...

artufcb - 29-06-2014, 12:51

Polecam dobry brzeszczot za kilka złotych i w miarę sprawnie idzie
Tomasz87 - 09-05-2020, 19:09

Panowie, podzielcie się proszę wiedzą... jeszcze nie działałem w tym obszarze...
Prosty tylny, dół w EA2A - czy jego sworzeń jest wymienialny, czy trzeba cały wahacz wymieniać?
Zauważyłem dzisiaj pęknięcie w tej gumce, tema świeży, bo dwa tygodnie temu jej nie było...
Może wystarczy wymienić gumę, wyczyścić i nasmarować gniazdo sworznia i będzie działać dalej...? Macie namiary na tą gumę, na alledrogo nie mogę namierzyć...?

Hugo - 09-05-2020, 22:15

Tomasz87 napisał/a:
Prosty tylny, dół w EA2A - czy jego sworzeń jest wymienialny, czy trzeba cały wahacz wymieniać?
Jest niewymienny. Trzeba wymienić cały wahacz, ewentualnie sworzeń można zregenerować w firmie, która się takimi rzeczami zajmuje.
Tomasz87 napisał/a:
Zauważyłem dzisiaj pęknięcie w tej gumce, tema świeży, bo dwa tygodnie temu jej nie było...
Może wystarczy wymienić gumę, wyczyścić i nasmarować gniazdo sworznia i będzie działać dalej...
Jak najbardziej, o ile sworzeń nie ma luzu, a pod gumą nie ma korozji.
Tomasz87 napisał/a:
Macie namiary na tą gumę, na alledrogo nie mogę namierzyć...?
Szukaj gumki z Hyundaia/Kii, ale uważaj, bo nie do każdego wahacza w zamienniku pasują, na pewno pasują idealnie na oryginalny wahacz. Numer oryginalnej osłony sworznia to: MB808555, tutaj masz oryginał: https://www.cartune.pl/or...acza,3,119,1032 :mrgreen: a tutaj febest, jakość mizerna, ale cena normalna i masz spis aut, od których jeszcze pasuje: https://e-pajero.pl/zawieszenie-i-uklad-kierowniczy/5507-oslona-sworznia-wahacza-przedniego-galant-lancer-evo-mb808555.html
Tomasz87 - 10-05-2020, 08:26

Hugo, rozmawiamy o tym wahaczu, prawda?



Czy dobrze rozumiem, w takim razie, że gumka o której mówisz pasuj zarówno na przedni prosty wahacz, jak i własnie na ten, o którym rozmawiamy(tylni)?

Hugo - 10-05-2020, 10:24

Tomasz87, o kurde, ja się tyle napisałem i nie na temat tego wahacza... :? Pisałem o wahaczach dolnych przednich, niestety gumki z nich nie pasują do tylnego wahacza ze sworzniem.
Tomasz87 - 10-05-2020, 18:56

Hugo napisał/a:
Tomasz87, o kurde, ja się tyle napisałem i nie na temat tego wahacza... :? Pisałem o wahaczach dolnych przednich, niestety gumki z nich nie pasują do tylnego wahacza ze sworzniem.


hehe, bywa...
to w sumie pytanie aktualne, wymienia się wahacz, czy da się sam sworzeń... bo na tyle co tam zaglądałem i zmacałem, to wygląda jakby się dało sam sworzeń...
tak nawet patrzę na zamienniki na allegro, to chyba tak wygląda https://allegro.pl/oferta/wahacz-tyl-prawy-poprzeczny-sebring-01-galant-92-9134628751

Hugo - 10-05-2020, 19:18

Tak, sworzeń w tym wahaczu jest wymienny: https://allegro.pl/oferta/febest-sworzen-wahacza-tyl-9025455754
Niestety robi je chyba tylko febest, więc jakość mocno taka sobie.

Krzyzak - 10-05-2020, 21:44

tak, sworzeń w wahaczu mimośrodowym z tyłu jest wymienny, tuleja też, ale ona z reguły stanowi jedność ze śrubą i trzeba ją wyciąć
podgrzewanie palnikiem i tak zrobi z gumy trupa, więc na jedno wychodzi
te wahacze rzadko padają, najczęściej właśnie tuleja - zmieniałem raz taki wahacz, założyłem SH za 90zł i jeździ do dziś



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group