[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - Wymiana oleju w skrzyni (manualnej)
Lipson-L1 - 10-07-2014, 11:09
Uwex napisał/a: | stasiekx- nie ma na co czekać- jak najszybciej zdiagnozować co się dzieje i zrobić porządek. Chyba nie chcesz sobie "załatwić" skrzyni ? |
Panowie, przeglądnąłem wszystkie wpisy dot. tego tematu i nie znalazłem informacji po jakim przebiegu lub z jaką częstotliwością należy wymieniać olej w skrzyni biegów?
Proszę o info
Bizi78 - 10-07-2014, 19:52
Na stronie mitsu możesz sprawdzić:
http://mitsubishi-katowice.pl/lista_przegladow
pablo diablo - 10-07-2014, 21:29
ja mam w coś takiego
Wymienić olej w manualnej skrzyni biegów (F6MBA, W6MBA)Co 195.000 km (DODATKOWO w stosunku do przeglądu CO KAŻDE 15.000 km)
co to znaczy że co ile mam wymienić ?
michaello - 10-07-2014, 22:21
po 195.000 km.
u mnie w 1.8 co 200.000 lub 13 lat, owczym pedem wymienilem przy 80.000, kompletniej zadnej różnicy nie odczulem i chyba o to chodzi, skrzynia pracuje i pracowala git.
tyku - 18-05-2015, 14:09
Ponawiam pytanie
Jaki rodzaj zakrętki (gwint) zastosowano w skrzyni biegów do spuszczania oleju i napełniania
tomaszekk7 - 18-05-2015, 14:22
Jak dobrze pamiętam to klucz oczkowy 24. Masz dwie śruby do odkręcenia . Jak będziedz wymieniał to dokup jeszcze 2 podkładki aluminiowe.
Trik - 18-05-2015, 16:22
pablo diablo napisał/a: | ja mam w coś takiego
Wymienić olej w manualnej skrzyni biegów (F6MBA, W6MBA)Co 195.000 km (DODATKOWO w stosunku do przeglądu CO KAŻDE 15.000 km)
co to znaczy że co ile mam wymienić ? |
co 195.000km trzeba wymieniać, a co 15.000 sprawdzić poziom i jeśli zajdzie taka potrzeba uzupełnić.
gaciar - 25-05-2015, 19:44
tomaszekk7 napisał/a: | Jak dobrze pamiętam to klucz oczkowy 24. Masz dwie śruby do odkręcenia . Jak będziedz wymieniał to dokup jeszcze 2 podkładki aluminiowe. |
Sorry za laickie pytanie, ale te podkładki to w jakim celu?
RalfPi - 25-05-2015, 20:07
gaciar napisał/a: | tomaszekk7 napisał/a: | Jak dobrze pamiętam to klucz oczkowy 24. Masz dwie śruby do odkręcenia . Jak będziedz wymieniał to dokup jeszcze 2 podkładki aluminiowe. |
Sorry za laickie pytanie, ale te podkładki to w jakim celu? |
Pewnie w celu zabezpieczenia przed poluzowaniem, podobnie jak w korku spustowym w misce olejowej (tzn. jest tam śruba z podkładką, którą ostatnio z Teściem wymieniliśmy, a po 5 latach miałem już zapoconą miskę olejową).
Za Wikipedia:
http://pl.wikipedia.org/w...adka_(technika)
Marcino - 26-05-2015, 10:45
gaciar napisał/a: | tomaszekk7 napisał/a: | Jak dobrze pamiętam to klucz oczkowy 24. Masz dwie śruby do odkręcenia . Jak będziedz wymieniał to dokup jeszcze 2 podkładki aluminiowe. |
Sorry za laickie pytanie, ale te podkładki to w jakim celu? |
Podklładka się wygniata, jak załozysz nową to jest pewnosć że bedzie szczelnie.
Może byc aluminiowa lub miedziana/mosiężna, ważne zeby z miękkiego materiału który się zagniecie lekko i uszczelni połączenie.
tyku - 26-05-2015, 11:23
Zakrętka skrzynia biegów: 3713A012 - Gwint M18x1,5 - klucz 27 (w skrzyni znajdują się 2 szt.).
Uszczelka korka skrzynia biegów: 1200A277
Cena w ASO 17,50 zł. za szt.
RalfPi - 26-05-2015, 13:41
tyku - podkładka z Merca od Teścia - 90gr
willliam - 07-06-2015, 14:04
Jeśli ktoś wymieniał sam olej w skrzyni, może zamieścić dokładny proces krok po kroku?
Wiem, że jest mini relacja wyżej z 2 zdjęciami ale przydałoby się więcej szczegółów.
Marcino - 08-06-2015, 09:26
willliam napisał/a: | Jeśli ktoś wymieniał sam olej w skrzyni, może zamieścić dokładny proces krok po kroku?
Wiem, że jest mini relacja wyżej z 2 zdjęciami ale przydałoby się więcej szczegółów. |
Bez przesady, przecież to tylko dwa korki do odkręcenia - spustowy i zalewowy:)
willliam - 08-06-2015, 18:21
Lepiej wlać olej skrzykawką czy wężykiem.
Czy potrzebny będzie pierścień uszczelniający?
Chodzi mi o takie wskazówki praktyczne a nie ogólny pogląd: spuścić i zalać... bo to ja wiem
|
|
|