To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

ASX Techniczne - Awaria silnika/układu paliwowego

JCH - 14-02-2012, 21:53

Takie lekkie OT... ;)
W trakcie weekendu kolega z pracy byl w Szaflarach k. Zakopca. W niedziele rano -30'C - byl przekonany ze nie odpali. Renault Scenic 1.9 dci odpalil. Paliwo: zwykly ON z Auchana.

Haniball - 15-02-2012, 07:48

JCH napisał/a:
Takie lekkie OT... ;)
W trakcie weekendu kolega z pracy byl w Szaflarach k. Zakopca. W niedziele rano -30'C - byl przekonany ze nie odpali. Renault Scenic 1.9 dci odpalil. Paliwo: zwykly ON z Auchana.


Znajomego Fiat Ducato na common rail garażowany pod chmurką, chyba 5 latek przy -27 ~~-29 też odpalić( męczył się) i śmigał a zwykłe ON z Orlenu, co ważne silnik nie miał czkawki.

desko - 15-02-2012, 08:23

Mieszkam w Norwegii, są tygodnie gdzie temperatura -20 to już upał, czytam o waszych problemach z zapalaniem i zastanawiam się, jaka jest różnica pomiędzy ASX-ami zamawianymi przez Mitsubishi w Norwegii i w Polsce, wszystkiego na paliwo nie da się zwalić skoro inne auta działają. Różnica między zapalaniem latem, a zimą to tylko dłuższy czas grzania święc.
Student - 15-02-2012, 08:34

Już wam pisałem że to filtr jest dziadowski a właściwie zbyt gęsty (wyjać go na zimę i problemów nie będzie) , do tego dojdzie paliwko i sukces gotowy :badgrin:
Haniball - 15-02-2012, 13:08

Student napisał/a:
Już wam pisałem że to filtr jest dziadowski a właściwie zbyt gęsty (wyjać go na zimę i problemów nie będzie) , do tego dojdzie paliwko i sukces gotowy :badgrin:

Raczej NIE

Dostałem dziś odp. od FILTRONA cyt." Planujemy wdrożyć ten filtr pod numerem PP 852/3 w październiku 2012r."

edit
Fota felernego ON(ok-18~~-20stC) wyciągnięte za okna http://www.fotoszok.pl/upload/b8c73ffc.jpg a tu po chwili w cieple jak się rozmraża http://www.fotoszok.pl/upload/de057492.jpg

maciej79 - 06-05-2012, 20:25

tomekrvf napisał/a:
Student napisał/a:
Wymieńcie filtr na tak badziewny jak paliwo czyli np. Filtrona, jeżeli jest albo jeszcze tańszy

Student, pamiętaj że za filtrem jest pompa i wtryski które kosztują ciut więcej jak filtr :D

w 1.8 benz nie wystepuje wymienny filtr paliwa ,filtr w postaci sitka jest zintegrowany z pompa paliwa (info serwis) i co w takim przypadku myslec o trwalosci wtryskow???

krzychu - 06-05-2012, 20:50

maciej79 napisał/a:

w 1.8 benz nie wystepuje wymienny filtr paliwa ,filtr w postaci sitka jest zintegrowany z pompa paliwa (info serwis) i co w takim przypadku myslec o trwalosci wtryskow???


A tam wtryski w benzynie są raczej bezproblemowe i nie tak precyzyjne jak w dyszlu. U mnie też się filtra paliwa nie wymienia i jakoś jeżdżę ja i jeżdżą inni.

vavoom - 13-12-2012, 10:16

Zima przyszła, temperatury coraz niższe...
Minąłem dziś na trasie ASXa, który miał przesłonięty cały dolny wlot powietrza, ten poniżej tablicy rejestracyjnej. Czy ktoś może powiedzieć, czy to w jakiś sposób pomaga/ułatwia jazdę w mroźnych warunkach?

krzychu - 13-12-2012, 10:19

vavoom :shock: znaczy co miał pod rejestrację włożony karton czy jak?
sh - 13-12-2012, 10:20

Szybciej sie nagrzewa. Dobre do diesel'a na miasto, zamiast nagrzewac sie w 15 minut to nagrzeje sie w 5. Ale na trasie? Albo cos zepsute albo szybko sie zepsuje ;-)
vavoom - 13-12-2012, 10:41

Przy temperaturze -10 stopni ASX potrzebuje jakieś 15 kilimetrów na pełne rozgraznie silnika. W zeszłym roku, przy poniżej -20 nie nagrzewał się w ogóle do "pełnego poziomu", czyli wskaźnik był lekko poniżej środka. Może stąd ta przesłona właśnie...

krzychu napisał/a:
znaczy co miał pod rejestrację włożony karton czy jak?

Miał cały dolny wlot przesłonięty chyba czymś plastikowym, dociętym do kształtu wlotu. Gdyby to było czarne, to nawet bym nie zauważył, ale było białe... Wizualnie katastrofa ;)

krzychu - 13-12-2012, 10:46

sh napisał/a:
zamiast nagrzewac sie w 15 minut to nagrzeje sie w 5


Mówisz poważnie, że jest aż taka katastrofalna zmiana żeby usprawiedliwić tą katastrofę?

vavoom napisał/a:
Wizualnie katastrofa ;)


W poprzednim samochodzie zmiana była, ale jak miałem uwalony termostat. Po wymianie już nie stosowałem tego starego patentu.

Wedrowiec - 13-12-2012, 11:06

W temacie cytując faceta z serwisu "w asx filtr ma metalową obudowę, niczym nie osłoniętą, im dłużej/szybciej się jedzie tym filtr jest bardziej chłodzony, tym samym z upływem czasu zamiast zmniejszać wytrącanie z paliwa - zwiększa się ono". Ale wszelkie osłanianie zdecydowanie odradził.
krzychu - 13-12-2012, 11:10

Wedrowiec - a co nie odpaliłeś ASX-a kiedyś? Czy to takie czysto teoretyczne rozważanie?
vavoom - 13-12-2012, 11:19

Ja z odpalaniem nie miałem nigdy najmniejszego problemu, nawet przy -25. Problem był z jazdą, bo przy takiej temperaturze silnik kręcił się do max 3 tys. obrotów, a pod górkę, kiedy turbina mocniej pracuje, to nawet przy 2,5 wymiękał. I pytanie, czy przesłonięcie tego wlotu cokolwiek zmieni...


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group