[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - [CY8A 2.0DID] Chip tuning 1.8 DID / 2.0 DID
van_dal - 04-03-2015, 12:48
Witam,
Podłączę się trochę pod temat. Przeglądając allegro natknąłem się na Chipbox
http://allegro.pl/chip-mi...5107358870.html
Czy ktoś miał przyjemność zastosować takie "cudeńko" u siebie?Pytanie czy warto?Czy nie lepiej pojechać i zmienić mapę w ECU?
tyku - 04-03-2015, 13:20
van_dal napisał/a: | Czy ktoś miał przyjemność zastosować takie "cudeńko" u siebie?Pytanie czy warto?Czy nie lepiej pojechać i zmienić mapę w ECU? | W dziale [07-XX]Lancer CYxA są rozsądni ludzie i takie wynalazki omijają z daleka. Jak chcesz się bawić w tuning to polecam zrobić to w specjalistycznej firmie.
Uwex - 04-03-2015, 14:36
Poczytaj trochę zanim zepsujesz silnik !
Pietreck - 09-08-2015, 20:19
Witam, jestem świeżym użytkownikiem Mitsubishi i jest to pierwszy mój post na forum tak wiec wszystki ch witam serdecznie. Zastanawiem się nad zakupem PowerBoxa który z seryjnych 150km ma wycisnąc 175 oraz 350nm. Czy ktoś może testował o nie do końca wiem czy jest sens coś takiego montować i jak to się ma do póżniejszej awaryjności silnika. Wcześniej jeździłem benzyną i denerwuje mnie ten moment opóźnienia reakcji na pedał gazu przy niskich obrotach (turbodziura? ).. z góry dziękuje za pomoc.
Hubeeert - 10-08-2015, 12:29
Turbodziura i tak będzie występować. To raz.
Dwa, że jeżeli coś robić to zmieniać program w silniku.
Trzy, że taka operacja = utrata gwarancji na silnik i podzespoły z nim powiązane.
Awaryjność? Dużo zależy od tego jaki styl jazdy preferujesz. Dwumasa np. najbardziej się zuzywa w zakresie 1500-1900 obrotów.
.swat. - 10-08-2015, 18:40
Hubeeert napisał/a: | Turbodziura i tak będzie występować. To raz.
Dwa, że jeżeli coś robić to zmieniać program w silniku. | Co ciekawe w wolnossących benzyniakach też jest coś na wzór turbodziury, ciśnie się gaz i dopiero gdy osiągnie 3.000-3.500 o/min następuje odlot, jakby turbinka gdzieś była ukryta
I pytanie:
czy grzebanie w programie silnika benzyniaków jest bezpieczne? Nawet jeśli robi się to u profesjonalistów? Pytam, bo czasami brakuje wyższego momentu przy niższych obrotach.
RalfPi - 10-08-2015, 19:52
.swat. napisał/a: | Co ciekawe w wolnossących benzyniakach też jest coś na wzór turbodziury, ciśnie się gaz i dopiero gdy osiągnie 3.000-3.500 o/min następuje odlot, jakby turbinka gdzieś była ukryta
I pytanie:
czy grzebanie w programie silnika benzyniaków jest bezpieczne? Nawet jeśli robi się to u profesjonalistów? Pytam, bo czasami brakuje wyższego momentu przy niższych obrotach. |
MIVEC lub VVTI lub VTEC - zwał jak zwał - zmienne fazy rozrządu.
A grzebanie w wolnossącym Lancerze nie jest Nam w stanie nic dać, z tego co mówią znawcy..
A turbodziurę można zlikwidować kosztem żywtoności sprężarki.
mjsystem - 10-08-2015, 20:49
.swat., RalfPi, temat diesla, nie benzyny. Koniec OT.
Pietreck - 11-08-2015, 09:52
"Dwumasa np. najbardziej się zuzywa w zakresie 1500-1900 obrotów" czyli jak tu zmieniać biegi żeby sie nie ładowac w te zakres?
Gwarancji juz nie ma Lancer 2010/2011. Znajomy w skodzie octavi 1,9 tdi wgrał nową mapę i zlikwidował turbo dziurę, bierze od samego dołu i podniósł moc o 25km no i do tego mniej pali. Ciekawe czy można to zrobić na 1.8 did.
tyku - 11-08-2015, 10:02
Pietreck, Czytałeś temat od początku Na str. 4 i 5 kolega Arczi89, i wiewioor, opisali swoje doznania z podniesienia mocy i momentu obrotowego.
Pietreck napisał/a: | Ciekawe czy można to zrobić na 1.8 did. |
Można
Pietreck - 11-08-2015, 10:34
Wlasnie problem w tym ze czytalem go od poczatku i temat krecil sie wokół wolnossacej benzin no i zrezygnowalem... doczytalem dzieki tyku. Jednak mozna tylko jeszcze moze poczekam jak mi dpf przytka podobno dobrze jest go amputowac:)
Hubeeert - 11-08-2015, 11:20
Pietreck napisał/a: | Dwumasa np. najbardziej się zuzywa w zakresie 1500-1900 obrotów" czyli jak tu zmieniać biegi żeby sie nie ładowac w te zakres? | Wyżej niż pokazuje to komputer przy przyspieszaniu.
Jadąc stałą prędkością bez przyspieszania możesz zejśc poniżej, ale chcąc wydłużyć żywotnośc dwumasy trzymaj się powyżej 1900 obr przy przyspieszaniu.
To tylko rada - zrobisz jak będziesz chciał
krzychu - 11-08-2015, 11:39
Pietreck - to takie głupie nawyki z jazdy dieslem. Albo przyspieszasz delikatnie i wtedy zmieniasz biegi niżej albo but w podłogę i ciągniesz do 4000-4500 obrotów (szczególnie przy 1,8 DID MIVEC). Silnik nie wyskoczy z samochodu... Dynamiczne przyspieszanie i zmiana biegów przy 2500 to jest błąd w technice jazdy...
Pietreck - 11-08-2015, 11:51
Czyli jak dynamiczna jazda to do 4500tys a jak emerytstail plynne przyspieszanie i kolo 2.5-3.0 shift?
RalfPi - 11-08-2015, 12:02
Pietreck napisał/a: | Czyli jak dynamiczna jazda to do 4500tys a jak emerytstail plynne przyspieszanie i kolo 2.5-3.0 shift? |
Tak - może te 4.5 krpm, to też trochę przesada, ale 4krpm wystarczy - problem jest taki, że tak można przyspieszać na ciepłym (chcąc nie skracać żywotności silnika) - a diesel jest ciepły po powiedzmy 7km w takie dzień jak dziś, a w zimie to i po 15km (jw. to moja opinia - zrobisz jak chcesz)
|
|
|