To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - mystek - Mitsubishi Mirage Turbo '89

Hubeeert - 28-02-2012, 07:22

mystek napisał/a:
Nie za wysoka temperatura Miragea? :/
Spokojnie. Pochodził na wolnych obrotach to się i zagrzał. Obie dmuchawy pracują? termostat się otwiera? Weź pod uwagę, że stał więc trzeba posprawdzać to i owo.
rosomak1983 - 28-02-2012, 09:11

Mystek moze na poczatek płukanie ukł. chłodniczego. :wink: nie ma co sie martiwc tylko obserwuj bo moze termostat by trzeba wymienic, wymiana jest banalna w tym modelu.
mystek - 28-02-2012, 12:38

Wszystko Panowie pod kontrolą. Dedoor napisał do mnie, że te zegary są źle skalibrowane i auto się nie grzeje, wszystko jest w porządku. Wypadałoby skalibrować te wszystkie wskaźniki, gdyż w związku ze zmianą tarcz na białe przez Wojtka od tamtego czasu źle coś pokazują te kursory.

No ale na pewno będę patrzył na to dla pewności :) .

Jestem po telefonie od p. Leszka. Do roboty:

- tłoczki w hamulcach (pordzewiałe i z nich wyciekał ten płyn) + gumki,
- gumy stabilizatorów (nie wiem czy wszystkie, czy ile),
- przewód paliwowy (pordzewiały, puszcza paliwo),
- czyszczenie całego układu hamulcowego,
- filtry + wymiana płynów i oleju,

koszt części - 490zł wyniósł w sumie (możliwe, że czegoś zapomniałem w tej liście).

Do tego p. Leszek zastanawia się odnośnie pompy hamulcowej, ale mówi, że raczej ją zostawi w spokoju, że będę widział jak hamuje, to najwyżej się wymieni.

No i jeszcze rozrząd - gadaliśmy chwilę odnośnie niego i p. Leszek oceni stan rolek i napinaczy, gdyż jeszcze tam nie zaglądał. Natomiast poprosiłem go, żeby na pewno wymienił pasek.

Reasumując - w rachubę brałem kilka opcji. Opcję tanią (do 1500zł), drogą (do 3000zł) i ... wymianę silnika (nieokreślono). Także jestem bardzo szczęśliwy, że nie ma dużo do roboty :)

Zielu - 28-02-2012, 12:44

Ciekaw jestem jak ma wyglądać ta kalibracja zegarów.. :)
Marcin-Krak - 28-02-2012, 12:50

Zaraz zadzwonię chyba do Leszka żeby coś extra doliczył :P
Działaj działaj i obyś się wreszcie autem pochwalił - myślę, że mkm który stał się prawie ojcem chrzestnym auta już się tym zajmie :mrgreen:

Tomek - 28-02-2012, 12:52

Marcin-Krak napisał/a:

Zaraz zadzwonię chyba do Leszka żeby coś extra doliczył :P


np. moje przyszłe operacje przy aucie !! :mrgreen:

mystek - 28-02-2012, 12:53

#Zielu - też nei wiem :P przerzucę chyba ori tarcze, albo po prostu nie będę się tym przejmował - takie są opcje :)

#Marcin - nawet nie próbuj!! :P

autem na pewno się pochwalę, zobaczymy jedynie jak będę stał z czasem w czasie spotów Małopolskich :)

mkm - 28-02-2012, 13:03

Zielu napisał/a:
Ciekaw jestem jak ma wyglądać ta kalibracja zegarów.. :)

Stawiasz auto na rolki i przestawiasz strzałeczki :wink:
Nawet jakby mystek, chciał je zostawić to trzebaby coś zrobić, bo prędkościomierz też będzie kantował :wink:

mystek, trochę mało Ci powiedział. A co z nieszczelnościami? Jeżdzić do momentu w którym bardziej puści czy coś będzie uszczelniał?
Co ze skrzynią i sprzęgłem?

mystek - 28-02-2012, 13:05

#Mkm - czekam jeszcze na telefon odnośnie tego rozrządu, więc powiem, żeby obadał temat. Auta nie planuję odebrać wcześniej niż w piątek, nawet jak będzie zrobione, gdyż lusterka powinienem mieć właśnie dopiero w ten dzień.
mkm - 28-02-2012, 13:09

No to trzeba jeszcze Mirage-a w tygodniu odwiedzić :wink:
Przewód ogarnie bez problemu?

Hubeeert, nie wiesz czy są różnice w szybie przedniej mirage - colt?
Jaki kolor miały fabrycznie?
Mocowanie i uszczelki są takie same?

Zielu - 28-02-2012, 15:03

Imo. zdecydowanie lepiej wygląda na seryjnych tarczach zegarów.
Szyby i mocowania powinny być takie same, nie sądzę żeby się różniły.
Co najwyżej jakieś oznaczenia seryjne... Szyba jest wklejana, ale siedzi na uszczelce!

rosomak1983 - 28-02-2012, 15:04

A jak wykalibrowac wskaznik paliwa za cholere nie chce mi opasc na ostatnia kreske. Tankowałem do pełna i nic :|
mkm - 28-02-2012, 15:16

Zielu napisał/a:
Szyba jest wklejana, ale siedzi na uszczelce!

To było wiadome. :wink:
Tam jest jeszcze trochę "nadprogramowych uszczelkoplastików", ale ta
kwestia ogarnięta. Szybę najprawdopodobnie będzie wklejał ten sam człowiek, który wklejał obecną, więc mam nadzieję, że co się da to odzyska.

Zielu napisał/a:
Imo. zdecydowanie lepiej wygląda na seryjnych tarczach zegarów.

Moim zdaniem też. :D

rosomak1983, sprawdź pływak lub zegary (czasem wychodzą lekkie cyrki przy przekładce licznika z innego modelu).

Hubeeert - 28-02-2012, 15:28

mkm napisał/a:
Hubeeert, nie wiesz czy są różnice w szybie przedniej mirage - colt?
Jaki kolor miały fabrycznie?
Mocowanie i uszczelki są takie same?

Nie ma żadnych różnic.

Hubeeert - 28-02-2012, 15:31

mystek napisał/a:
No i jeszcze rozrząd - gadaliśmy chwilę odnośnie niego i p. Leszek oceni stan rolek i napinaczy, gdyż jeszcze tam nie zaglądał. Natomiast poprosiłem go, żeby na pewno wymienił pasek.

Napinacz i procedura jego sprawdzenia jest w serwisówce.
Pompa wody lubi cieknąć pod obciążeniem - weź to pod uwagę.
Uszczelnienia warto sprawdzić bo głupio by było gdyby poleciał ten na wale...

Pamiętaj, że ten silnik kręci się do ~8000 obrotów i nie warto kupować taniego paska ani rolek...

No i jeszcze coś - uśmiechnij się, ten silnik nie ma wałka balansowego :mrgreen:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group