To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - Stuki z okolic silnika, klekotanie, buczenie, huczenie ?

Silverrr - 22-05-2013, 21:14

Mika podjedź do serwisu bo z ostatnio dowiedziałem się, że przy około 120.000km łańcuch rozrządu (tak, podobno ten "life-long"...) może ulec wydłużeniu nawet o 1cm. Skutków opisywać nie trzeba :P Niech zbadają.
Zorro - 30-05-2013, 18:27

Witam,

1. Klekot, o którym pisze Mika, słyszę w silnikach 1.5 i 1.6 w zasadzie od nowości
i pewnie tak ma być.

2. Ryż, o którym pisze Mika, słyszę w silnikach 1.5 i 1.6 od nowości. W 1.5 jest on znacznie głośniejszy niż w 1.6 i najbardziej słyszalny podczas przyspieszania. Na pewno to łańcuch i pewnie tak ma być.

3. Świerszcz tylko w 1.6. Uważam, że to zjawisko jest nieprawidłowym objawem pracy silnika.

Mam nadzieję, że piszemy o tych samych dźwiękach.

Pozdrawiam.

bart210 - 05-06-2013, 19:47

Witam,
Jestem posiadaczem Lancera 1.8 benzyna 2010r. i mam ten sam problem. Na biegu jałowym i rozgrzanym silniku klekotanie pojawia się po ok. 5-10 sek. Tak jakby się coś załączało.
Sprawdzałem przy wyłączonej dmuchawie.

Samochód ma przejechane dopiero 17 tys.km.

W ASO udają zdziwionych a przypuszczam, że spotykają się z tym nie pierwszy raz.

RalfPi - 05-06-2013, 20:20

bart210 napisał/a:
W ASO udają zdziwionych a przypuszczam, że spotykają się z tym nie pierwszy r

Hej, już o tym pisałem - jakiś tam zawór PCV (czy cóś takiego) hałasuje w taki sposób - rada naprawdę wporzo Serwisanta - "zostawić w spokoju" ;)

tyku - 05-06-2013, 20:58

bart210, Zebrałem wcześniejsze posty i zacytuję :

Zawór PCV

"No i po strachu, hałasuje zawór PVC, zresztą zrobiony z tworzywa sztucznego. Przeczyszczony trochę mniej sie odzywa, ale trzeba bedzie kupić nowy, a nowy tylko w ASO.
Możesz sam sprawdzić czy to jest zawór PCV, potrzebny jest klucz nasadowy 10mm i szczypce płaskie.

Odkręcasz osłonę z logiem mitsu (2 śruby) i po lewej stronie masz wkręcony zawór PCV w pokrywę zaworową. Z zaworu wychodzi wężyk, należy go ścisnąć szczypcami i jeżeli odgłos zniknie, to zawór jest do wymiany/przeczyszczenia.
ITEM CODE zaworu: VALVE,PCV 1035A422 i kosztuje około 260PLN
Cała operacja zajmuje około 15 min

Miałem wymieniany jeszcze na gwarancji, ale wtedy silnik chodził jak kosiarka. Teraz faktycznie jak się zrobiło zimniej słychać go , ale nie tak jak wcześniej. Zawór taki w Asio koszt. ok 260 zł. Można kupić używany z samochodu który ma przejechane 6 km - firma MITSUSTYLE (koszt ok.130 zł) . Oznaczenie 1035A422 .
W USA :
VALVEPCV [Part# 1035A422]

bart210 - 05-06-2013, 21:02

Dzięki za pomoc.
Samochód jest jeszcze na gwarancji, więc nie będę nic sam grzebał. Skoro to taka prosta sprawa to myślę, że w serwisie zrobią to na miejscu.

dr2ke - 26-02-2015, 10:37

tyku,

miałem wielką nadzieję, że też mi hałasuje zawór PCV. Wykonałem test zgodnie z Twoją instrukcją i niestety nadal... stukanie, pukanie, cykanie (nie wiem jak to nazwać)
Dodam, że u mnie ten hałas na pewno nie jest w okolicy zaworu PCV. (przykładałem ucho). Ciężko zlokalizować źródło, ale wg mnie są to okolice kolektora ssącego - czy ktoś może pomóc ?

Hałas ten pojawia się na rozgrzanym silniku na wolnych obrotach. Inaczej słychać go we wnętrzu auta przy wyłączonym radiu i zamkniętych drzwiach, a inaczej gdy stoi się przed otwartą maską. Stojąc przodem do auta i z otwartą maską dźwięk wydobywa się z prawej strony silnika. (chyba, że przez rezonanse ten dźwięk się rozchodzi)

Kolega waldinio wrzucił nawet nagranie tego pukania z okolic pedałów. W moim odczuciu mam ten sam dźwięk jednak przyznam, że nigdy przy pedałach nie nasłuchiwałem.

Podsumowując,
Denerwuje mnie to. Rozgrzany silnik chodzi ładnie i cichutko a tu nagle jakieś dodatkowe, niepotrzebne odgłosy.

tyku - 26-02-2015, 10:58

dr2ke, Nagraj ten dźwięk. Ja nagram pracę swojego silnika i porównamy. Sam mam dziwne podejrzenia, :P z tym klekotaniem od samego początku, ale żadnych przykrych objawów nie mam. :P
dr2ke - 26-02-2015, 12:12

tyku, Dobry pomysł. :P Najpóźniej do soboty wrzucę moje nagrania.

Co do przykrych objawów, też żadnych nie mam. Auto przyspiesza normalnie, jedzie jak trzeba, spalanie OK, jednym słowem wszystko pasuje oprócz denerwującego odgłosu.

Poza tym, jak pisałem wcześniej zupełnie inny odgłos jest we wnętrzu kabiny, a zupełnie inny na zewnątrz. Jednak źródło tych odgłosów na 100% to samo. Aha i jeszcze dodam, że sobie puka, puka, na 10 sekund jest ok i znowu dalej puka przez dłuższy czas. I tak okresowo się powtarza. Postaram się zrobić dwa nagrania:
1) z wnętrza kabiny (wyłączone radio, wyłączone nawiewy itp.)
2) stojąc przy podniesionej masce

tomaszekk7 - 26-02-2015, 12:29

Może to być odgłos od filtra węglowego paliwa. Jest zlokalizowany po prawej stronie stojąc przodem do silnika. Ten filtr węglowy jest mocowany na zaczepie, dochodzi do niego kilka rurek. Możesz go wyciągnąć i sprawdzić czy pukanie w środku ustanie.
tyku - 26-02-2015, 12:38

dr2ke, Mam dokładnie takie same objawy i odczucia. Nie wiem jak to wyjdzie na nagraniu. Przez weekend postaram się nagrać pracę silnika. :D
tomaszekk7 napisał/a:
odgłos od filtra węglowego. jest zlokalizowany po prawej stronie stojąc przodem do silnika.
Wrzuć jakieś foto z zaznaczeniem. Dzięki :wink:
Masiak - 28-02-2015, 14:13

Panowie tylko spokojnie
To charakterystyczne pukanie pochodzi z zaworu podciśnienia.
Znajduje się patrząc z przodu samochodu po prawej stronie przy kolektorze .Jest to zawór połączony z filtrem węglowym gumową rurką gdzie dalej leci przez wspomniany zawór i wchodzi do silnika.
Jego zadanie ponoć to (ekologia) odsysanie oparów paliwa i dostarczanie ich do komory silnika. A prawda jest taka ze czy on jest czy go nie ma to nic się nie dzieje oprócz wspomnianego pukania Puka w nim elektrozawór który ma gumową membranę w środku i komputer daje impulsy do otwarcia i zamknięcia.
Ja też tego nie mogłem zlokalizować i w ASO też się dziwili. Ale ponieważ miałem trochę czasu wziąłem miska na kanał i słuchałem aż w końcu dotarłem do sedna. Odpiąłem wężyk gumowy od filtra węglowego i ten charakterystyczny stukot stał się bardzo wyraźny. Pierwsze co zrobiłem to odłączyłem zasilanie od zaworu i tak jeździłem ponad miesiąc aby zobaczyć ewentualne skutki uboczne. I nic wszystko było jak przed odłączeniem tylko tyle ze nie było słychać tego pukania .Potem pojechałem do stacji diagnostycznej aby zbadać emisję spalin z zaworem włączonym i bez niego .Wynik był taki sam. No ale nadal nie dawało mi to spokoju i poszukałem trochę w necie i znalazłem na niemieckim forum info dotyczące tego ustrojstwa.

I tak .Część nazywa się VALVES EMISS nr części 8657A049
W Polsce występuje pod nazwą :ZAWÓ PODCISNIENIA nr kat taki sam a cena na rok 2013 wynosiła w ASO 380ZŁ

I faktycznie stukanie ustało ale tylko na rok po roku to samo.
Co ja zrobiłem ? Dołożyłem na wężyku gumowym wychodzącym z filtra węglowego zwykły filterek paliwowy który tłumi te stukanie i teraz jest OK .Słychać delikatnie ze chodzi ale nie wali tak jak poprzednio.

[ Dodano: 28-02-2015, 14:20 ]
Mam zdjęcia tego zaworu Ale nie wiem jak je dodać?

dr2ke - 28-02-2015, 23:01

tyku, próbowałem nagrać moim "dyktafonem" dźwięk we wnętrzu kabiny - niestety nic nie zarejestrowałem:P ale mam nagranie z telefonem przyłożonym do prawej strony silnika będąc na zewnątrz.
Oto moje dzieło: Record_0005.wav

Trochę jakby traktor chodził (mimo, że nie posiadam), ale najważniejsze, że słychać ten denerwujący mnie dźwięk. Nie wiem jak to opisać... cyk cyk cyk, albo jakby świerszcze lub chrabąszcze tam były ;)

Masiak, konkretnie gadasz. :) Na pewno pożyteczna informacja. Nigdy tu nie wrzucałem zdjęć - jestem świeży. Ale myślę, że możesz korzystać z zewnętrznych serwerów i tutaj wkleić link.

Masiak - 01-03-2015, 10:02

To jest właśnie ten odgłos .Dodatkowo słychać zawory ale podejrzewam ze silnik był zimny .
dr2ke - 01-03-2015, 10:09

Masiak napisał/a:
To jest właśnie ten odgłos .Dodatkowo słychać zawory ale podejrzewam ze silnik był zimny .


Dzięki za pomoc :!: W miarę możliwości nadal prosimy o fotkę zaworu ;)

Niestety silnik był ciepły - czyli rozumiem, że jak najszybciej na sprawdzenie luzów zaworowych ? Telefon miałem tuż przy samym silniku i wg mnie jakość tego nagrania nie jest najlepsza.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group