To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander II GEN Techniczne - Błąd systemu autopoziomowania reflektorów

Maniek600 - 01-12-2018, 18:49

no wlasnie chodzi dosyc ciezko, a nawet bardzo ciezko, nie idzie tego rozruszac, psikalem wd40 ale nie pomoglo....nie widze takze szansy by to rozebrac...
kajos - 01-12-2018, 22:18

a dziala?

kup przeguby kulowe stalowe i polacz je gwintem
wszystko bedzie mocne i powinnoi dac rade

Maniek600 - 02-12-2018, 12:34

jak przekrecilem tą dzwignie na dół to wyskoczyl mi błąd reflektorow na zegarach, a jak dałem ją do góry to błąd zniknąl, tak wiec zakladam ze dziala. Trzeba sporej sily by ruszyc ten czujnik, chyba poszukam nowego bo te metalowe ramie moze i by dzialalo ale moze narobic takze szkod.
kajos - 02-12-2018, 15:27

stan przed sciana,zapal swiatla mijania i poruszaj dzwignia
jak swiatla beda sie obnizac/podnosic to znaczy ze dziala

ale jak wykakuje tobie blad to pewnie walniety jest

Maniek600 - 02-12-2018, 16:11

ok, a orientujesz sie czy taki sam czujnik ale z innym numerem seryjnym podejdzie? czy gdzies ten czujnik sie koduje, czy tylko podlacza i ma dzialac bo wszystkie dzialaja na tej samej zasadzie.
kajos - 02-12-2018, 19:13

nie wiem
ale jak pasuja wtyczki to powinny pasowac

ksipi - 06-12-2018, 16:23

Maniek600 napisał/a:
witam, takze i mnie dopadl problem z tym peknietym lacznikiem przy tylnym czujniku...ale mam inne pytanie, a mianowicie jak zlapiecie za to metalowe ramie co jest przykrecone bezposrednio do czujnika to porusza sie ono swobodnie, leciutko czy z dosyc duzym oporem, bo nie wiem czy mam zatarty ten tylny czujnik i dlatego peklo to ramie, czy moze ma ono celowo tak ciezko chodzic, zeby lampy nie lataly na wybojach przy kazdym jego ruchu???


Witaj, przeguby wraz osią czujnika muszą pracować płynnie i lekko. Wszelkie trudności , skoki lub brak możliwości ruchu, są koniecznością naprawy/wymiany. Duże i długotrwałe usztywnienie/blokada - korozja przegubów - doprowadzi do uszkodzenia czujnika - koszt w serwisie Mitshbishi ok 3000zł. Skorodowane, wyrobione przeguby kwalifikują się do wymiany. I jakie kolwiek próby smarowania, rozruszania nie przyniosą długotrwałego pozytywnego efektu - smar zostanie powtórnie wypłukany i korozja przegubu ruszy dalej, sytuacja się powtórzy. Jeżeli przeguby ulegną zablokowaniu mogą doprowadzić do mechanicznego uszkodzenia czujnika. I teraz najważniejsze - cięgna z przegubami można dorobić, lecz trzeba to zrobić z głowa, starannie i dokładnie!!, najlepiej samemu. Ponieważ większość mechaników -jak sama nazwa wskazuje jest mechanikami a nie automatykami, to nie dokładna i cwaniacka usługa zakończy się w perspektywie wymianą czujnika. Przerobiłem to. Na forum są propozycje zastosowania przegubów od ciągnika ale nie są one szczelne, można natomiast kupić przeguby z uszczelniaczem. No i dokładność wykonania .
pozdrawiam
KP

Maniek600 - 07-12-2018, 16:34

Dziekuje za odpowiedzi. Postanowilem kupic nowy czujnik bo tamten zdecydowanie za ciezko chodzil. Ramie z przegubami sam sobie dorobie na wymiar.
kajos - 07-12-2018, 18:01

okolo 60 zlociszy kosztuje na pewnym portalu :wink:
Maniek600 - 08-12-2018, 09:45

No wlasnie kupilem nowy zamiennik za niecale 100zl...co prawda w opisie do toyoty ale wizualnie identyczny. Zobaczymy czy bedzie pasowal za 4 tygodnie jak przyjdzie.
Moody - 08-12-2018, 11:03

Maniek600 napisał/a:
No wlasnie kupilem nowy zamiennik za niecale 100zl...co prawda w opisie do toyoty ale wizualnie identyczny. Zobaczymy czy bedzie pasowal za 4 tygodnie jak przyjdzie.

Jak już przyjdzie to sprawdź proszę jaka jest jego oporność. Powinien mieć trzy piny - opór mierzyć na dwóch skrajnych.
Spisz także numery OEM - może się przydać.

Po wymianie, z tego co wiem to trzeba uruchomić procedurkę w interfejsie. Ustawia się auto na powierzchni z poziomem i uruchamia. System przyjmuje pozycję jako wyjściową.

ksipi - 10-12-2018, 00:43

Moody napisał/a:
Maniek600 napisał/a:
No wlasnie kupilem nowy zamiennik za niecale 100zl...co prawda w opisie do toyoty ale wizualnie identyczny. Zobaczymy czy bedzie pasowal za 4 tygodnie jak przyjdzie.

Jak już przyjdzie to sprawdź proszę jaka jest jego oporność. Powinien mieć trzy piny - opór mierzyć na dwóch skrajnych.
Spisz także numery OEM - może się przydać.

Po wymianie, z tego co wiem to trzeba uruchomić procedurkę w interfejsie. Ustawia się auto na powierzchni z poziomem i uruchamia. System przyjmuje pozycję jako wyjściową.


Co do czujnika wiem tylko tyle:

>nie jest to potencjometr

>jest to czujnik hallotronowy i pracuje w 2 osiach nie będącymi pod kątem 90 stopni względem siebie

Ja kupiłem sprawną używkę za 100zł , wymiana wraz z dorobionym dokładnie cięgnem, nie wymagało to dodatkowej korekcji.
Co to znaczy: "uruchomić procedurkę w interfejsie"?



KP

kajos - 10-12-2018, 11:34

ja nie wiem co to za procedura

napewno zmieniajac czujnik lub ciegno trzeba ustawic pozniej swiatla na tzw. 0

Moody - 13-12-2018, 21:12

ksipi napisał/a:
Moody napisał/a:
Maniek600 napisał/a:
No wlasnie kupilem nowy zamiennik za niecale 100zl...co prawda w opisie do toyoty ale wizualnie identyczny. Zobaczymy czy bedzie pasowal za 4 tygodnie jak przyjdzie.

Jak już przyjdzie to sprawdź proszę jaka jest jego oporność. Powinien mieć trzy piny - opór mierzyć na dwóch skrajnych.
Spisz także numery OEM - może się przydać.

Po wymianie, z tego co wiem to trzeba uruchomić procedurkę w interfejsie. Ustawia się auto na powierzchni z poziomem i uruchamia. System przyjmuje pozycję jako wyjściową.


Co do czujnika wiem tylko tyle:

>nie jest to potencjometr

>jest to czujnik hallotronowy i pracuje w 2 osiach nie będącymi pod kątem 90 stopni względem siebie

Ja kupiłem sprawną używkę za 100zł , wymiana wraz z dorobionym dokładnie cięgnem, nie wymagało to dodatkowej korekcji.
Co to znaczy: "uruchomić procedurkę w interfejsie"?



KP


A skąd to info, że to hallotron? Możesz coś wskazać?

Co do procedury.
Nie wiem jak u Was w VW ale u mnie w Lexii jest taka opcja - nie pamiętam jak się to nazywa i gdzie jest - musiałbym podłączyć.
W każdym razie po grzebaniu w tych sprzętach trzeba klasycznie ustawić geometrię świateł i uruchomić ową procedurę aby komp od aut. poziomowania sczytał pomiary z czujników i przyjął ten stan jako odniesienie.

asalok - 26-12-2018, 12:19

podepne sie pod temat , poniewaz ostatnio zauwazylem ze nie ma charakterystyczneg ruchu lamp gora dol przy ich odpaleniu , nie pojawia mi sie zaden komunikat na desce rozdzielczej o blaedzie czy to moze byc wina tych przegubow od czujnika?? No i wydaje mi sie ze lampy jakos swieca krocej niz ostatnio jak jezdzilem w ciemnosciach .


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group