To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero III - ZBIORNIK PALIWA

kriss499 - 01-10-2016, 22:19

Nesene napisał/a:
U mnie wymiana zbiornika g.... dała pompa padła po 10 kkm od wymiany choć przed wymiana słyszałem że to ja zabezpieczy przed zgonem. Po wymianie już śpiewka się zmieniła ale ponieważ nie ma możliwości zweryfikowania czy cała pompa jest zajechana czy nie stwierdziłem że niech jeździ aż stanie bo i tak zapłacę 6000 zł bez względu co w niej będzie. Niestety mam wrażenie że zbiornik to tylko połowa problemu bo w wymienionym zbiorniku nie wiadomo skąd znalazły się opiłki zupełnie inne niż te błyszczące g... które pochodziło z powłoki zbiornika. Teraz po wymianie pompy i płukaniu układu zastanawiam się nad tymi magnes ami na wszelki wypadek gdyby okazało się że znów pompa się łuszczy. Martwi mnie tylko jak powłoka chromowane będzie reagować z ropą z tym wszystkimi dodatkami bio.


mały filterek przed filtrem głównym i magnes neodymowy dobrany średnicą do małego filterka (nałożony na niego) i całość przykleić do ściany grodziowej i po sprawie..

Wojt111 - 04-10-2016, 01:33

Witam, mam podobny problem z moim PAJERO 3,2, automat, Krótki. Ile kosztuje zbiornik, czyszczenie pompy i co tam jeszcze trzeba zrobić. Jaki zbiornik warto zamontować. Gdzie czyścić pompę? Wiem że dużo pytań, ale po 8 latach użytkowania bezawaryjnego dopadł mnie problem a PAJERO z 2003 roku więc i wartość koło 20000. Dzięki z góry za pomoc!

Pozdrawiam wszystkich

Georg - 04-10-2016, 11:50

TangoKK napisał/a:
Kolego zawsze ale to zawsze lepiej zlikwidować przyczynę niż leczyć skutki i tyle. To jest czysta logika :lol:

...zlikwidować przyczynę.

Korozja dotyka nie tylko baków Pajero ale także instalacji rafinerii, cystern transportowych i zbiorników na stacjach paliw. Sprawcą jest dodawany do paliwa, obowiązkowo od kilku lat, biokomponent - aktywne chemicznie estry metylowe kwasów tłuszczowych (FAME).
Tankujemy zanieczyszczony diesel i solidne filtrowanie jest konieczne w ochronie układów zasilających - zresztą, po coś filtry wymyślono. To jest czysta logika. :wink:

TangoKK - 04-10-2016, 13:21

Georg napisał/a:
TangoKK napisał/a:
Kolego zawsze ale to zawsze lepiej zlikwidować przyczynę niż leczyć skutki i tyle. To jest czysta logika :lol:

...zlikwidować przyczynę? :wink:

Korozja dotyka nie tylko baków Pajero ale także instalacji rafinerii, cystern transportowych i zbiorników na stacjach paliw. Sprawcą jest dodawany do paliwa, obowiązkowo od kilku lat, biokomponent - aktywne chemicznie estry metylowe kwasów tłuszczowych (FAME).
Tankujemy zanieczyszczony diesel i solidne filtrowanie jest konieczne w ochronie układów zasilających - zresztą po coś filtry wymyślono. To jest czysta logika.


No właśnie po to masz już filtr fabryczny. Natomiast opiłki od łuszczącej powłoki zbiornika przebijają te filtry dlatego trzeba wymienić na wolny od tej wady. To jest czysta logika :lol:

Georg - 04-10-2016, 13:37

TangoKK napisał/a:
(...) dlatego trzeba wymienić na wolny od tej wady. To jest czysta logika :lol:

...tyle że do zbiornika "wolnego od tej wady" lejemy diesel już zanieczyszczony produktami korozji - i tu logika się kończy. :wink:

Nesene - 04-10-2016, 16:01

Ciekawi mnie czy ktoś nie związany z biznesem wymiany baków i naprawy pomp kiedykolwiek sprawdził czy opiłki z pompy i to co się łuszczycy w baku to ten sam materiał.
TangoKK - 04-10-2016, 17:22

Georg napisał/a:
TangoKK napisał/a:
(...) dlatego trzeba wymienić na wolny od tej wady. To jest czysta logika :lol:

...tyle że do zbiornika "wolnego od tej wady" lejemy diesel już zanieczyszczony produktami korozji - i tu logika się kończy. :wink:


No nie wiem może Ty lejesz bo ja mam czyste paliwo od kiedy wymieniłem zbiornik i zwykły oryginalny filtr mi w zupełności wystarcza

kriss499 - 04-10-2016, 20:59

Nesene napisał/a:
Ciekawi mnie czy ktoś nie związany z biznesem wymiany baków i naprawy pomp kiedykolwiek sprawdził czy opiłki z pompy i to co się łuszczycy w baku to ten sam materiał.


W sensie czy to faktycznie opiłki z baku niszczą pompe? No raczej jej niepomagają.

Georg - 04-10-2016, 22:16

TangoKK napisał/a:
No nie wiem może Ty lejesz bo ja mam czyste paliwo od kiedy wymieniłem zbiornik i zwykły oryginalny filtr mi w zupełności wystarcza
Widzę, że dyskusja przybiera formę, której chciałbym uniknąć...
TangoKK - 05-10-2016, 09:30

Georg napisał/a:
TangoKK napisał/a:
No nie wiem może Ty lejesz bo ja mam czyste paliwo od kiedy wymieniłem zbiornik i zwykły oryginalny filtr mi w zupełności wystarcza
Widzę, że dyskusja przybiera formę, której chciałbym uniknąć...


Chyba źle mnie zrozumiałeś. Nie miałem nic złego na myśli. Napisałem "Ty lejesz bo ja mam czyste paliwo od kiedy wymieniłem zbiornik" bo wcześniej napisałeś "lejemy diesel już zanieczyszczony". Ja bardzo często sprawdzam filtr "taki uraz :lol: po problemach z pompą" i nie widzę żeby były zanieczysczenia.

Nesene - 06-10-2016, 10:33

kriss499 napisał/a:
Nesene napisał/a:
Ciekawi mnie czy ktoś nie związany z biznesem wymiany baków i naprawy pomp kiedykolwiek sprawdził czy opiłki z pompy i to co się łuszczycy w baku to ten sam materiał.


W sensie czy to faktycznie opiłki z baku niszczą pompe? No raczej jej niepomagają.


Pytanie czy się do niej dostają czy sama pompa opiłkuje i to ją zabija

zbyszekm2 - 06-10-2016, 10:58

Gdyby pompa opiłkowała to sądząc po ilości opiłków nic by z niej nie zostało :)





jepm - 06-10-2016, 11:13

Nesene napisał/a:
Pytanie czy się do niej dostają czy sama pompa opiłkuje i to ją zabija


Sadzę ze zostało już wielokrotnie empirycznie udowodnione ze opiłki z baku załatwiają pompę.

Oczywiście pewnie zdarza się że pompa mimo wymiany baku i tak pada - ale jak się zastanowić to nic dziwnego. Czy ktoś rzeczywiście wierzy że te wszystkie III wystawiane na różnych serwisach mają przejechane max.250 kkm ? Ja już dobijam do tego przebiegu a 10 lat nie minęło tak jak kilka innych IV które znam. Sadzę ze realny przebieg większości sprzedawanych egzemplarzy to grubo ponad 300 kkm a nawet 400 kkm. Pompy pewnie więc padają tez dla tego bo są po prostu wyeksploatowane i to bardzo (no i oczywiście garść opiłków im na pewno nie pomaga :mrgreen: )

Nesene - 07-10-2016, 09:50

zbyszekm2 napisał/a:
Gdyby pompa opiłkowała to sądząc po ilości opiłków nic by z niej nie zostało :)

Obrazek


Nie twierdzę że powłoka zabezpieczająca w baku się nie łuszczy tym bardziej że to zdjęcie to mój ssak przed wymianą baku. Niestety po mimo jego wymiany w nowym znajdowały się opiłki i to inaczej wyglądające niż te że zdjęć. Bardziej przypominały opiłki powstające przy cięciu metalu brzeszczotem ciemne i małopołyskliwe. Te płatki że zdjęć pamiętam że przypominały coś w stylu błony z farby która rozcierała się pod palcami pozostawiając coś w rodzaju pyłu a te które znalazłem teraz w baku to wyczuwalne opiłki.

[ Dodano: 07-10-2016, 09:52 ]
jepm napisał/a:
Nesene napisał/a:
Pytanie czy się do niej dostają czy sama pompa opiłkuje i to ją zabija


Sadzę ze zostało już wielokrotnie empirycznie udowodnione ze opiłki z baku załatwiają pompę.



a po czym wnosisz???

jepm - 07-10-2016, 11:06

Nesene napisał/a:
. Niestety po mimo jego wymiany w nowym znajdowały się opiłki i to inaczej wyglądające niż te że zdjęć


W która stronę u Ciebie pompa tłoczy ? Nawet zakładając że opiłki z pompy (zakładając ze to ona się łuszczy) wracają do baku to muszą przejść również tak czy siak przez zespól wtryskiwaczy (zakładają ze jak piszesz to opiłki przypominające bardziej takie z metalu to pewnie by je załatwiły, tak samo biorąc pod uwagę ich ilość - wszystko to co znalazłeś w baku a nawet znacznie wiecejj - bo przecież powrót paliwa nie jest dominujący - najpierw szłoby na wtryski - naprawdę mało prawdopodobne aby to wytrzymały). Oczywiście ze nie muszą być to opiłki z baku - może brudne paliwo albo skorodowana rura wlewu paliwa ale z pompy to mało prawdopodobne. BTW - właśnie tzw łuszczące się pompy (cokolwiek to znaczy - rozumie ze chodzi choćby o Mondeo) załatwiają przede wszystkim wtryski - rzadziej same siebie.

Nikt oczywiście nie twierdzi ze łuszczący się bak to jedyne źródło możliwych problemów z pompą :(

Nesene napisał/a:
a po czym wnosisz???


Bo opiłki są znajdowane w filtrze i nastawniku. Bo sprawdzano ze przechodzą przez filtr. Bo jednak większość z tych którzy wymieniali nie ma już potem kłopotów. Fakt - co do uzycia słowa empirycznie - chba nikt nie sprawdzał pompy porzez celowe dodanie opiłków i obserwacje czy padnie - moja wina. :biggrin:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group