To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Galant - Ogólne - Za co kupic Galanta?

radek79 - 05-04-2014, 20:04

Cytat:

radek79, od opon na pewno...ja miałem zjechane 15"nastki i jedynie ruszanie "bez gazu" wchodziło w gre :wink:

ja zawsze kupuje continentale na zimę co drugi sezon do forda kupiłem nokainy i więcej ich nie kupię

madź - 05-04-2014, 21:54

radek79 napisał/a:
madź, nie obraź się ale głupoty piszesz,sześć zim przejechane i żadnych problemów przy ruszaniu, automat bardzo miękko rusza i nie traci przyczepności

Taaaa... to w lato na 225/45R17 spokojnie można zabuksować kołami przy starcie a w zimę nie? :mrgreen:

radek79 - 06-04-2014, 08:36

madź napisał/a:
radek79 napisał/a:
madź, nie obraź się ale głupoty piszesz,sześć zim przejechane i żadnych problemów przy ruszaniu, automat bardzo miękko rusza i nie traci przyczepności

Taaaa... to w lato na 225/45R17 spokojnie można zabuksować kołami przy starcie a w zimę nie? :mrgreen:

manualem tak a automatem to już nie tak łatwo

WreX - 06-04-2014, 10:22

radek79 napisał/a:
manualem tak a automatem to już nie tak łatwo


Ale też nie tak bardzo trudno, na D potrafi zamielić bo wysprzęgli a za to na tiptronicu na 1 prawie nigdy ;D

slasz129, co do tej Twojej hondy to mojemu tyle wyszło na A/T


slasz129 - 06-04-2014, 18:25

No to chyba troche lepiej jak moja honda, musiałbym sie teraz odezwac do nowego własciciela mojej byłem i nagrac nowy filmik bo teraz jest jeszcze lepiej. no ale widocznie galant jedzie tak samo a duzo lepiej na podjazdach bo ma duzy moment od zera.
Owczar - 07-04-2014, 13:46

WreX napisał/a:
slasz129, co do tej Twojej hondy to mojemu tyle wyszło na A/T


Z całym szacunkiem, na prostej drodze w życiu nie uzyskasz takiego czasu. U Ciebie w temacie już o tym pisaliśmy. To 4 biegowy AT z bardzo długimi biegami. Czasy na poziomie 9sek to dla tego silnika i skrzyni bardzo dobry wynik. 7,8 zrobi V6 w super kondycji w manualu. Do tego wyniku musiałbyś mieć coś w okolicach 190KM.

Żeby podać jakieś miarodajne wyniki, musiałbyś na tej samej drodze zrobić min 4 pomiary- 2 w jedną i 2 w drugą, a potem wyciągnąć średnią ze wszystkich.

Jak nagrasz film, na którym wyświetlisz ustawienia UKP, a potem zrobisz 4 przejazdy pomiarowe w różne strony to wysyłam Ci flaszkę i zdejmuję czapkę z głowy ;) A taki wynik po takiej próbie będzie wskazywał, że masz grubo powyżej 160KM. Bo na 160KM nie ma szansy tego zrobić, chyba że z góry ;)

WreX - 07-04-2014, 14:08

Owczar, podejmuje wyzwanie :mrgreen:
Fragu - 07-04-2014, 18:38

WreX, czekamy! :P
Bartekkita - 07-04-2014, 21:31

Fragu napisał/a:
WreX, czekamy! :P


podpinam się :)

pipi_ja - 07-04-2014, 21:33

UKP sie nie kieruj bo on źle to liczy.
Mi kiedyś wyszło 7.1s, a przecież to nierealne.
Zbyt późno zaczyna liczyć czas i do tego sekundy są jakby dłuższe.
Na wynik ma też wpływ kalibracja urządzenia.
Zrób test zwykłym stoperem i na bank czas już nie będzie taki rewelacyjny.

WreX - 07-04-2014, 22:06

pipi_ja, Przede wszystkim to podstawą jest zsynchronizowanie prędkości UKP z GPSem, po drugie czas zaczyna lecieć przy pierwszym impulsie wtryskiwacza czy jakoś tak, czyli jeszcze moment przed tym jak auto zaczyna jechać. Oczywiście ma błąd pomiarowy ale przy dobrej kalibracji raczej bym mu dał 0,1-0,2s
Owczar - 07-04-2014, 22:44

WreX, producent podaje dla AT czasy grubo powyżej 9s. Dla zwykłej skrzyni i silnika 163KM to jest aż 9,9s! Jazda na D w tiptronicu daje czasy powiedzmy 9,6s przy dobrej kondycji silnika. Jak przeciągniesz tiptroniciem pod granice odcięcia na pierwszym biegu i nie przegapisz momentu, w którym auto zacznie zwalniać, to uzyskasz czas w okolicach ~9s. To jest maks, który wykrzesasz z tego setupu. Mierzyłem z UKP i programem tempes GTX, a także nagrywałem film, a potem ucinałem klatki. Na filmie ruch wskazówki obrotomierza powyżej 1k uznawałem za start, a w exellu przeliczałem przełożenie skrzyni i obliczałem przy jakich obrotach będzie setka na 2 biegu. W zasadzie wszystkie wyniki dały podobny rezultat- czyli te okolice 9s. Raz było 8,6s na tempes gtx ale nie udało się powtórzyć tego wyniku, więc uważam go za błąd pomiarowy. Już nie raz dostawali ode mnie baty tacy, który mierzyli swoje auta i twierdzili, że robią setkę w 8 sek ;)
WreX - 07-04-2014, 23:20

Owczar, wiem o tym, dlatego też się dziwiłem, przecież pytałem tws o błędy pomiarowe w UKP itp, na alusach co wyszło 7,8 VSS było 0,400 tak jak ma Bartek, ale teraz zmieniłem na 0,390 także pewnie będzie słabiej. No ogarne temat i zobaczymy jak to wyjdzie. Wiadomo raz wrzuciłem dla jaj zjazd z górki ale reszta to pomiary na prostej, niektóre nawet powtarzane i albo były takie same albo 0,2s roznicy.

A co do:

Owczar napisał/a:
Już nie raz dostawali ode mnie baty tacy, który mierzyli swoje auta i twierdzili, że robią setkę w 8 sek


Doskonale wiem o co chodzi ;p Jak jest to rzędówka z niemiec do 190km to Galant ma szanse.

pipi_ja - 08-04-2014, 22:17

Zaczyna liczyć od pierwszego impulsu z czujnika prędkości w skrzyni.Tyle w teorii,praktyka (przynajmniej u mnie) pokazała co innego.
Skoro producent podaje czasy powyżej 9s dla nowego samochodu to nie ma możliwości aby ten sam samochód bez ingerencji w silnik kręcił lepsze czasy po kilkunastu latach.
Akurat tą funkcję ukp traktuję jako gadzet.

slasz129 - 15-04-2014, 06:51

Ok temat można zamknąć i pokazywać każdemu kto chce kupić galanta. Mnie jednak nie przekonaliście i kupiłem Accorda VI z silnikiem H22A7 czyli 212KM, pozdrawiam przyszłych szukających tego ładnego autka jakim jest galant, i dzięki za wszystkie odpowiedzi w tematach.
co do acco to wcale nie jest źle od dołu, przy 2.5 tys juz mam 190 NM, a przy ponad 5 czyli po przekroczeniu magicznego /VTEC jest ponad 220, także da sie jeżdzic tym autem ni krecąc go wysoko. Tylko gorzej z psychiką bo ciągle by sie chciało jezdzic na VTEC.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group