To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Spryskiwacze reflektorów, lamp przednich

Gruby96 - 20-01-2010, 20:47

szpala85 napisał/a:
Gruby96, że tak się zapytam ... dużo musi byś miejsca za zderzakiem na taki spryskiwacz ?

Twój kolega ze srebrnego Gala jest z Jelonki ???

miejsca jest dużo za zderzakiem, zamontowane zostały do wzmocnienia w zderzaku a kolega jest stad co ja czyli z Jawora

benek-36 - 25-01-2010, 11:20
Temat postu: Spryskiwacze przednich lamp!! pomozcie atak huliganow
witam
jak zwykle po weekendzie mam problem z galem otoz w czasie pewnie powrotu z jakiejs imperzy angielskimm szczeniakom sie nudzilo i urwali mi przedni prawy spryskiwacz lamp (notabene tydzien temu stracilem lusterko prawe)
wymienial ktos to juz kiedys macie jakis manual pomozcie
dzieki

swinks_UK - 25-01-2010, 11:52

Wymienić nie jest trudno ale pracochłonne. Po pierwsze musisz się upewnić, że nie wyrwali ci spryskiwacza z kawałkiem zderzaka, bo potem wstawić ciężko. Po drugie musisz zdobyć spryskiwacz (tu polecam lokalne szrotownie, lub eBaya i "Galant Breaking" w wyszukiwarce).
Jak zrobić wymianę wygodnie:
1. Demontujesz przedni zderzak
- grill
- 4 śruby 10mm mocujące zderzak pod grillem (2 są jednocześnie mocowaniem lamp, 2 mocują takie metalowe wąsy do przedniego crash-panelu)
- 4 śruby 10mm mocujące na krawędzi zderzaka do błotnika (po 2 z każdej strony, dostęp po usunięciu klipsów i odchyleniu osłony przeciwbłotnej)
- zderzak wysuwasz delikatnie do przodu i opuszczasz na ziemię, odpinasz kostki przeciwmgielnych, odpinasz wężyk do bańki spryskiwacza na pompce (podłożyć miskę pod bańkę by złapać uciekajacy płyn)
- zderzak twój, teraz możesz go sobie odwrócić i masz dostep do mocowań spryskiwacza.
2. Demontaż spryskiwacza
- odłącz wąż gumowy
- odkręć 2 śruby mocujace (nasadka 10mm)
- spryskiwacz się "przepołowi" na część zewnetrzną (z dyszą) i wewnętrzną, które skręcone razem mocują go do zderzaka.

Montaż odwrotnie do opisu.

robertdg - 25-01-2010, 18:34

benek-36, tutaj było o tym http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=45847
swinks_UK - 25-01-2010, 22:59

No właśnie tego nie mogłem znaleść.
Zastanawia tylko mnie dlaczego tak wszyscy uparcie do demontażu zderzaka też demontują lampy...? Przecież to niepotrzebne.
Dużo prościej jest zdjąć zderzak razem z tym stalowym profilem na "wąsach" :D

Anonymous - 25-01-2010, 23:14

A lampy nie są wkręcone w zderzak?
robertdg - 25-01-2010, 23:33

swinks_UK i AnoniM79 wybaczcie za mały OT, ale juz po krótce napisze, jak to jest, pod atrapą każda lampa ma po jednej śrubce M6 przykręcanej do listwy zderzaka, zderzak natomiast jest zamocowany na kołkach do tej listwy, jest ich sporo, może 10 lub wiecej, te kołki sa tuż pod lampami także, listwa przedłuza się pod mocowanie boczne zderzaka w blotniku, dodatkowo listwa przykręcana jest na 2 śrubki, a raczej nakretki usytuowane od strony chłodnic, więc istnieje mozliwość sćiągnięcia zderzaka z lampami i bez, zalezy kto i jak do tego podchodzi, demontując uprzednio lampy nie ryzykuje sie ze ukreci sie ta śruba na listku/beleczce od strony chłodnicy, ściągamy wtedy zderzak i zostawiamy listek w spokoju ;-)
swinks_UK - 25-01-2010, 23:56

AnoniM79 napisał/a:
A lampy nie są wkręcone w zderzak?


Nie, tylko mają 1 wspólną śrubę (tą dolną od strony grila). Tak więc zamiast walczyc ze ściąganiem lamp, wystarczy odkręcić te dwie śruby, plus dwie mocujące listwe do przedniego crash-panelu (jak lekko przyrdzewiała, to wd-40 zrobi swoje, ja zresztą nigdy nie miałem z tym problemów). Jeszcze po 2 na krawędziach (razem 4) i zderzak nam się elegancko wysunie.

Gruby96 - 27-02-2010, 22:52

odświeżam temat miałem trochę czasu , a że po zimie miałem małe szkody ze zderzakiem postanowiłem zabudować wysuwane spryskiwacze do zderzaka z wersji Avance okazało się to jestże prostsze niż w innych wersjach a efekt widać na filmiku
http://img22.imageshack.us/img22/8933/mov00054.mp4

robertdg - 27-02-2010, 23:05

Gruby96, fajny filmik, ale poglądowo lepiej by to wyglądało, jakby nie świeciły się żarówki w reflektorach, przy okazji mogłeś także zrobić FAQ & How to
Anonymous - 17-03-2010, 21:11

To ja się zapytam

Jak nastąpiła wymiana manetki, trzeba było zdjąć kierwnicę i wymieniać cały środek, czy sama manetka jest wyciągalna na podmianę czy może sama obkręcana główka manetki została wymieniona na taką z przyciskiem uruchomienia pompki.

Pozdrawiam

Rafal_Szczecin - 17-03-2010, 21:41

u mnie film nie chce sie otworzyc, a szkoda, bo ostatnio tez myslalem o wysuwanych spryskiwaczach lamp
fergul11 - 17-03-2010, 23:15

Gruby96 napisał/a:
odświeżam temat miałem trochę czasu , a że po zimie miałem małe szkody ze zderzakiem postanowiłem zabudować wysuwane spryskiwacze do zderzaka z wersji Avance okazało się to jestże prostsze niż w innych wersjach a efekt widać na filmiku
http://img22.imageshack.us/img22/8933/mov00054.mp4

kolego normalnie pełen szacunek :rolleyes: :shock: uchyl jednak rąbek tajemnicy i powiedz czy spryski wypycha ciśnienie z pompki ,czy ma sterowanie niezależne elektryczne?
i z czego pobrałeś implanty do przeszczepu !!!
Jako pionier w tej dziedzinie powinieneś wykonać opis step by step !!! Może ktoś podąży twoim tropem?

Gruby96 - 18-03-2010, 00:10

A więc tak Panowie części potrzebne do zabawy na pewno spryskiwacze ja zaadaptowałem ze skody Oktawi2 zbiornik spryskiwaczy jest od gala z Anglii który miął oryginalnie spryskiwacze i do tego z tego samego gala manetka a i nie zapomnijcie o kostce jak możecie to bierzcie razem z zbiorniczkiem , pompkę wysokiego ciśnienia tez dostałem razem ze zbiorniczkiem ,a wiec tak jak rozbierzecie manetkę to są do tego przycisku 2 przewody jak się nie mylę to biały i niebieski niebieski dajecie na plusa a biały mostkujemy z czarnym masa , ja u siebie pociągałem ten niebieski przewód do skrzynki z przekaźnikami w komorze silnika i tam podłączyłem pod przekaźnik i od bezpieczników od świateł pociągałem napięcie ,wiadomo będziecie musieli pociągnąć jeszcze od pompki wysokiego ciśnienia plus do skrzynki z bezpiecznikami gdzie zamontowałem przekaźnik i tam wszystko do kupy poskładałem , no chyba że będziecie mieli gotową instalacje to mniej kombinacji,niestety u mnie nie było takowej.
Demontaż przycisku ze starej manetki pod spodem jest taka mała dziurka niby imbus ,to nie jest imbus nie wykręcajcie tego ja wziąłem mały pilnik iglak i delikatnie wcisnąłem go aż poczujecie upór i wyciągacie zabezpieczenie ,rozbieracie delikatnie bo jest tam sprężynka może wyskoczyć i narobić kłopotu,spryskiwacze zamontowane są na stelażu zbudowanym na osłonie halogenów ,ciśnienie z pompki wystarczy do wysunięcia spryskiwaczy ,jest bardzo duże wiec se poradzi bez problemu i na sam koniec a w zasadzie początek powinien to być trzeba ściągnąć ze zderzaka jeżeli jest to wersja Avance formę zaślepki na spryskiwacze ,ponieważ gdy wytniecie dziury pod spryskiwacze żeby się wysuwały nie będzie takiej opcji , ja zaślepki odlałem z żywicy i maty porostu kupiłem mały zestaw naprawczy a nad wszystkim czuwał znajomy w jednej osobie blacharz lakiernik elektryk i bóg wie kto ja go nazywam magikiem :D
jeżeli czegoś zapomniałem opisać to sorki w razie w pytać postaram się pomóc

Anonymous - 18-03-2010, 21:36

Dzięki
Ciekawi mnie jeszcze jak zdjełeś formę ze zderzaka na zaślepki



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group