To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [FAQ] sonda lambda w Galancie EAxx

Giziu - 08-07-2015, 09:32

Witam,
i mnie zapalił się CE, po podpięciu do kompa którym dysponuje znajomy wywaliło błędy następującej treści
1. błąd sonda lambda rzędu 1
2. praca katalizatora poniżej normy
Sprawdziliśmy miernikiem sondę od strony chłodnicy - praca poprawna, nie sprawdziłem drugiej od strony grodzi bo bardzo się spieszyłem (wyjazd na wczasy). Teraz to ogarniam.
Pytanie;
wymieniać w ciemno sondę - tą niesprawdzoną, lub dwie, bo ich czas dochodzi końca.
Co z błędem katalizatora - czy jak wymienię sondy to wróci do normy, czy katem również trzeba się zająć.
Auto w ostatnim czasie trochę więcej pali.
pozdrawiam

plecho1 - 08-07-2015, 10:53

Giziu, napisz z którego roku jest ten Galant, jeśli starszy niż 2001 to błędy lepiej wymrugać bo nie wszystkie kompy diagnostyczne ogarniają starsze Miśki a metoda błyskowa pokaże wszystkie jakie są zapisane w sterowniku silnika. Aby to wykonać trzeba zewrzeć piny 1 i 4 w złączu diagnostycznym a następnie przełączyć kluczyk w pozycję zapłon aby zapaliły się kontrolki a następnie zliczyć mrugnięcia kontrolki silnika. Jeśli jednak auto młodsze niż 2001 to napisz jaki dokładnie nr. błędu odczytaliście ze znajomym.
Giziu - 08-07-2015, 11:01

misiek jest po drugim lifcie - 2002 r.
błędy na laptopie były takie jak napisałem powyżej - tak było napisane. Czy były kody cyfrowe nie pamiętam, ale chyba nie.

komarsnk - 08-07-2015, 13:25

Giziu, bez numerów kodów to jest trochę wróżenie z fusów.
Giziu - 08-07-2015, 14:07

Ok, postaram się jeszcze raz podłączyć miśka.
ale jaki by to nie był błąd sondy - to ona i tak jest do wymiany. Dobrze myślę?

komarsnk - 08-07-2015, 14:29

Jest LPG na pokładzie?
Giziu - 08-07-2015, 14:43

LPG jest, ale jest odłączone. Padły wtryski, instalacja z Niemiec tartarini - nikt tego nie chce robić, więc trzeba ją przerobić, więc na razie z gazu zrezygnowałem.
Gdy jeszcze jeździłem na gazie - CE zapalał się, gdy przełączyłem na Pb, po kilku przejechanych km, gasł. Teraz pali się cały czas. Po skasowaniu czy kompem czy aku zapala się po pierwszym km.
Nie wiem dokładnie jakim sprzętem dysponuje mój znajomy, podłączył za darmo tylko po to żeby sprawdzić co to za błąd. Nie pamiętam czy był kod, ale komunikat był następującej treści - "błąd sondy lambda rzędu 1" oraz "praca katalizatora poniżej normy". Sonda rzędu 1 to ta przy grodzi, to już wynalazłem. Może kupie denso dox-0113, i w ciemno wymienię?
Zapomniałem dodać, że CE, który się palił wcześniej nie był związany z sondą, tylko z wtryskami lpg, dlatego po przełączeniu na Pb błąd gasł samoczynnie.

plecho1 - 08-07-2015, 15:39

Jeśli możesz to podaj jednak ten kod błędu bo Twoje auto najprawdopodobniej ma 4 sondy i być może jest tylko wina katalizatora więc sonda za katalizatorem na banku nr. 1 to zgłasza ale bez numeru błędu nie da się tego stwierdzić. Twój znajomy najprawdopodobniej podłączał się za pośrednictwem interfejsu ELM327 którym spokojnie błędy da się sprawdzić.
Giziu - 08-07-2015, 15:52

Dzięki Panowie,
właśnie dzwoniłem do znajomego. Kody spokojnie mi odczyta, bo ja podniecony wyjazdem nad morze zupełnie o tym zapomniałem. Telefonicznie powiedział mi ze to był błąd, nie samej sondy tylko grzałki. Jutro sprawdzimy czy przechodzi napięcie, i raczej sonda do wymiany.
jak będę miał kody jutro to podam.
pozdrawiam

plecho1 - 08-07-2015, 20:50

Jeśli błąd dotyczył grzałki to faktycznie możesz szukać nowej sondy.
Giziu - 09-07-2015, 10:19

Witam ponownie
jestem już po diagnostyce, pojawiły się dwa nowe błędy. Znajomy powiedział, że zapewne są one konsekwencją padniętej sondy. Proszę o zerknięcie, czy oprócz sondy coś jeszcze trzeba kupić. Oto one:
P0135 - obwód grzałki sondy lambda (rząd 1 czujnik 1)
P0421 - sprawność katalizatora 1 poniżej wartości progowej (rząd 1)
P0173 - korekta dawki paliwa (bank 2)
P0125 - niewystarczająca temperatura płynu chłodzącego do sterowania paliwem w pętli sprzężenia
Będę wdzięczny za pomoc

komarsnk - 09-07-2015, 10:48

P0135 - do sprawdzenia obwód grzałki sondy górnej od strony grodzi ale raczej sonda do wymiany.
P0421 - to trochę kiepsko bo albo jest padnięty kat albo sonda - jeśli jeździł na gazie nie wiadomo jakim to jeśli miał za bogato to kat mógł się przytopić.
P0173 - trzeba sprawdzić czy sonda żyje, czy wtrysk któryś nie leje czy łapie lewego powietrza, ew. analiza spalin.
P0125 wynika pewnie z błędów sond.
Generalnie nieciekawie :( Auto normalnie jeździ? Nie szarpie? Nie dławi się? Beną nie śmierdzi z wydechu?

Giziu - 09-07-2015, 11:06

Obwód grzałki sondy górnej sprawdzony - nie działa - sonda górna do wymiany
Sugerujesz, że dolna sonda w tym rzędzie tez jest walnięta? (lub kat)
Dwa ostatnie błędy pojawiły się w ostatnim tygodniu - pewnie wynik walniętej sondy.
Auto jeździ normalnie, nic się nie dzieje, nie szarpie, nie dławi się. Od czasu pojawiania się CE, więcej pali - nawet do 2 litrów w stosunku do tego co było.
Dobra zamawiam sondę na górę. Wymienię, zresetuję kompa i zobaczymy co się będzie działo.

Marcino - 09-07-2015, 18:00

Gdzie pod maską znajde wpietą sonde z przed katalizatora? Chciałbym jak podłaczyć pod kompa LPG...
Bizi78 - 09-07-2015, 19:22

Marcino napisał/a:
Gdzie pod maską znajde wpietą sonde z przed katalizatora? Chciałbym jak podłaczyć pod kompa LPG...

Ale u ciebie to chyba są dwie i obie pod podwoziem :wink: .



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group