To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Przygody z Galantem i Galantem 2.0 V6 MIVEC

Hugo - 06-10-2017, 19:24

areksz121 napisał/a:
Tarcze po II lifcie z EA a zaciski i klocki z tarcz 281mm
Pasują idealnie.
Marcino - 06-10-2017, 22:44

Hugo napisał/a:
areksz121 napisał/a:
Tarcze po II lifcie z EA a zaciski i klocki z tarcz 281mm
Pasują idealnie.

Żebym wędzial to wczesniej to by się bez zwrotnic obyło bo carismy na mały rozstaw idzie ... ale polift i jeden tłok tez jest Ok. A korektor siły masz jeszcze ?

areksz121 - 06-10-2017, 22:59

Jeśli chodzi o mój korektor to jeszcze wisi :wink: Jak już chyba Krzyżak wspominał, nie samym przodem auto hamuje. Na początek lata zregenerowałem zaciski tylne na ori zestawach z ASO i do dziś słyszę wyraźnie jak tył hamuje, czego wcześniej nie odczuwałem. Mam na myśli, że słychać jak klocki szurają po tarczach przy gwałtowniejszym przyhamowaniu w czasie dojeżdżania do skrzyżowań. Siła raczej dobra, a wnioskuję po tym, że jak już przy zerowej prędkości ciut docisnę pedał, to po całkowitym zatrzymaniu odpuszczam i tył auta wyraźnie opada.

Dziś troszkę pojeździłem ostrożne hamowania itd, powłoka starta i... odpukać nie bije. Jak długo tak zostanie to czas pokaże :wink: Nie napisałem wcześniej: tarcze ATE i klocki Textar.

jacek11 - 06-10-2017, 23:17

Ja zawsze zakładam TRW. Klocki mają dobre,może więcej pylą,bo są miękkie,ale za to nie katują tarczy. Tarcze dopiero testuję,ale jak do tej pory nie ma z nimi kłopotu. Miałem kilka nie planowanych hamowań,i jak na razie nic nie bije.
areksz121 - 07-10-2017, 17:21

Efekt zamierzony wyszedł:


Klocek zbiera na tarczy do samego końca po zewnętrznej, więc z czasem wizualnie nie będzie powstawać rdzawy rant (dobrze widać na dużym foto) :wink: Aż dziwnie teraz się hamuje bez tego okropnego bujania przy dojeżdżaniu do skrzyżowań :biggrin:

areksz121 - 20-10-2017, 00:14

Hamulce chyba już dotarte. Nie patrzyłem na licznik, ale coś koło 500km spokojnie jest i używam ich normalnie...ba, w porównaniu z tym co było to teraz nienormalne. Hamulec jest bardziej powtarzalny, jakby ciut sztywniejszy a przede wszystkim obawy, czy wyhamuje na czas sporo mniejsze w naglejszych sytuacjach :wink: Niech tak zostanie na te dwa lata, choć zobaczymy jak tarcze ATE będą współpracować z klockami Textara. Poprzedni zestaw ATE+ATE dojechał by może do 65tys, ale po 55 tarcze miały średnio 22,8, co przy toczeniu mogłoby zejść poniżej minimum. Nie wydaje mnie się też, że grubsze tarcze wolniej będą scierane, a z tego wychodzi, że max dwa komplety średnio twardych klocków na jednych tarczach i tyle.

Podświetlenie wskazówki temperatury wróciło w międzyczasie do łask po ostatnich dymach przed wyjazdem do Nl :wink: Poza tym tankujemy i jeździmy codziennie, brudny i zakurzony, ale jeszcze za myciem nie płacze :)

Marcino - 22-10-2017, 00:43

U mnie po ostrej jeździe tył gorący czyli hamuje. Przód sprawuje się Ok. U ciebuecwidac idealnie.
areksz121 - 08-11-2017, 22:13

Philips Racing Vision H4:
jedna padła już z miesiąc temu i założyłem nową tę samą z zapasu, a wczoraj padła druga. Jak tu ocenić te żarówki, jak w dzień świateł przeważnie nie używam? W skali do 6 daję 4+ bo średnio 9-10 miesięcy wytrzymały. Czas na drugi komplet i jakaś konkretniejsza średnia wyjdzie. Ogólnie dają dość przyjemne białe światło i są na pewno jaśniejsze od marketowych "zwyklaków".

areksz121 - 02-12-2017, 20:32

W Holandii w tym roku pewnie też zima zawita, bo mróz już wieczorami daje o sobie znać. Do tego duża wilgotność to i mgła. Wczoraj wieczorem po całym dniu stania nie mogłem otworzyć czerwonego... Jakoś powoli się udało, a potem z 15 min pozbywania się lodu z szyb. Dziś profilaktycznie przetarłem wszystkie uszczelki z brudu i przeleciałem smarem silikonowym, do tego popsikałem zamki. Jeździ bez przerwy i tylko tankowanie.
Czasem coś pojedynczego puknie z tyłu przy przejeżdżaniu przez progi pod kątem (może wystarczy w bagażniku poukładać graty :mrgreen: ), a przy parkowaniu z lewego przodu zatrzeszczy- prosty wahacz niedawno był przeglądany, może górne mocowanie amortyzatora się wyrobiło czy coś w ten deseń.
Spalanie czy trasa emerycko, czy ciut szybciej lub miasto takie samo, co mnie zadziwia - 12-12,5LPG :)
Focia z Cejotą brata :wink:

Hugo - 02-12-2017, 20:54

Wolno starzeje się ten Gal. Wygląda na 10 lat młodsze auto.
areksz121 - 30-12-2017, 21:48

Pewnie ostatni wpis w tym roku :wink: Święta spędzone 2 tygodnie bez Czerwonego, jedynie zawiózł nas na lotnisko i odebrał po powrocie, Sylwka już spędzamy w NL.

197200km:

Olej 5W40 + Filtr Mann


Zamówiony przed świętami i dostarczony szybciej niż przewidywano nowy maszt anteny od kolegów z Chin (7,5 euro z przesyłką, a ori w ASO 70 :roll: ):


Po wymianie oliwki było chwilę na zabawę z dopasowaniem i tjuningiem - eliminacja luzu na taśmie powodującego zgrzyty. Ori napęd z wyłącznikiem przeciążeniowym działa elegancko i nie pcha na siłę aż radio skończy odliczać czas, a w tanich napędach nie ma nic zupełnie w środku i wszystko działa na sztywno, do tego jest "nierozbieralne". Po pierwszym złożeniu działała od końca do końca, ale przy osiąganiu maksymalnego wysuwu zaczynało przeskakiwać. Składanie od początku było ok, lekkie pyk i cisza. Podłożyłem kawałek plastiku między obudowę a taśmę tak, żeby dociskało ją do napędu i po kilku próbach w końcu się udało :wink: Do montażu trzeba było jeszcze wykorzystać pierwszą rurkę, gdzie na dole zaprasowana jest plastikowa tulejka, którą to od dołu trzeba było przyciąć o jakieś 36mm. Zostało z niej może z 3mm. U nasady zamiennik też lekko podpiłowany, żeby wchodził w pierwszą rurkę z ori masztu i ograniczyłem wysuw wykorzystując tępy nożyk obrotowy do rurek hamulcowych. W efekcie powstało "oryginalne" przetłoczenie. Jest i ładnie i wystarczająco mocno, że maszt nie wyskoczy zwisając na resztce taśmy :wink:



I gotowe (chyba jedyna usterka, która czekała na usunięcie dobre 3 lata :mrgreen: ):


A tak działa :rolleyes: :
https://www.youtube.com/watch?v=lZxSXj8RcCk

Tak długo słuchałem muzyki z USB, że zapomniałem jak zapamiętać wyszukane stacje w radiu :rolleyes:

To pewnie tyle na ten rok i widzimy się w 2018 :rolleyes:

Życzę wszystkim udanego Sylwestra i najlepszych fantów dla Miśków w nadchodzącym Nowym Roku :twisted: :partyman:

jacek11 - 30-12-2017, 23:27

Nareszcie zrobiłeś coś porządnego w tym aucie :P :mrgreen:

Najlepszego w Nowym Roku życzę :D

areksz121 - 18-02-2018, 01:18

Temat spadł na drugą stronę, ale w końcu nadszedł czas na aktualizację z małymi fajerwerkami i stukami :wink: Wszystko działo się sukcesywnie w przeciągu minionego 1,5 miesiąca.

Do rzeczy, w miarę po kolei.
Na początek roku przyszła pierwsza paczka od Chińczyków z Niemiec :rolleyes:


Radyjo 2DIN z Androidem 7.1.2 jak widać o to tu:


Działa super, po kluczyku wstaje szybciej i gra od razu w porównaniu z wysłużonym JVC. Do tego nawigacja daje sobie bardzo dobrze radę jak na Holandię, micro USB z przodu, z tyłu dwa zwykłe jak w komputerze. Z leciwymi głośnikami (tym bardziej przednimi pierdziawkami w desce) gra zadowalająco, w sumie żaden ze mnie audiofil. Odbiera stacje bardzo dobrze w porównaniu z poprzednikiem na tej samej antenie. Wybór podświetlenia klawiszy, ogólnie bajera jak za 155 euro :wink:


Wpis z 2011
areksz121 napisał/a:
Jak się nic nie posypie, poza zawiechą to w najbliższym czasie plan UKP jest bardzo realny


Dzięki Bogu mamy 2018 :mrgreen: :mrgreen:
Gal dostał w końcu swoje UKP w wersji PRO z wyświetlaczem OLED:



Podłączone do UKP:
- sygnały niezbędne do spalania czyli jeden wtryskiwacz benzynowy, prędkość i sygnał z zaworu do LPG
- temperatura silnika (z czujnika ECU)
- lambda
- temperatura zewnętrzna/wewnętrzna na cyfrowych czujnikach z zestawu
- ciśnienie oleju z takim czujnikiem (trójnik wkręcony w miejsce przełącznika od kontrolki na desce):


- temperatura oleju na oryginalnym czujniku 2 pin taki jak do chłodziwa dla ECU, wkręcony w pompę olejową, tak żeby był dobry przepływ i pomiar (pod samym alternatorem):

powyższy czujnik wyskalowany "na piechotę" z pomocą cyfrowego termometru:


Do tego ciśnienie LPG :wink:

Przy pierwszych dniach użytkowania UKP okazało się, że potrafi się zawiesić i po konsultacjach z producentem, wyszło, że trafiłem na błąd w oprogramowaniu, gdzie nikt wcześniej na to nie trafił. Chodziło dokładnie o zawieszanie po wciśnięciu SW1 w czasie powitania - niedługo będzie update z poprawkami.
Szacunek również dla chłopaków, bo pracują nad aplikacją UKP na Androida, wersja alfa już wstępnie działa dość nieźle, z czasem ma być więcej bajerów :wink:

W międzyczasie zmuszony zostałem, żeby w końcu zajechać na myjnię (około dwa tygodnie temu):


Potem przyszła kolej na świeczki, wleciały Denso K20TT z korekcją elektrod na 0,8 mm


Jak już kolektor dolotowy był zdemontowany, to wymieniłem zębatkę na ośce od klap zmiennej długości, ustawiony czujnik przy napędzie, żeby zgrywało się to jakoś razem :wink:

Następnie doszła ramka na rejestrację z kamerą i montaż (widok ustawiony tak, że na środku w dole ekranu mam celownik w postaci haka :P ) :


W kolejce czekała elektryczna klamka z Forda i przekaźnik bistabilny 4RSM....Jak już blenda była zdemontowana do puszczenia kabelków od kamery to zabrałem się za zrobienie otworu pod ową klamkę, wszystko fajnie, klamka już w blendzie i podchodzę do klapy....


Przetłoczenie w klapie nie pozwoliło na montaż części z Forda :doubt: Nie odważyłem się wycinać w tym miejscu dziury, żeby potem klapa nie zaczęła znikać w oczach po pewnym czasie. Coś się wymyśli.

W czwartek zasugerowany błędem wymruganym profilaktycznie za pomocą CE wyrzuciło 62 - VIC system, a to nic innego jak klapy w dolocie. Ten błąd kiedyś kilka razy się pokazał, ale nie jest on krytyczny i nawet na chwilę CE nie zaświeci żeby zasygnalizować usterkę. Pogrzebałem w schematach MIVECa i E5, doszedłem do wniosku, że można spróbować zamienić kabelki od czujników w napędzie klap...i tu trafiony zatopiony chyba, bo jakiś taki żywszy się zrobił w zakresie niskich obrotów, elastyczniej przyspiesza i ogólnie na plus :wink:

W zeszłą środę Gal był w garażu, było miejsce, to sobie go podniosłem i zaglądam bo coś tam ostatnio puknęło nieregularnie po prawej, a po lewej skrzypnęło/zgrzytnęło. Lewe koło cisza nic nie ma luzu, idziemy do prawego. Niby nic, ale tknęło mnie unieść koło w górę. Stukanie się znalazło się. Prawy prosty :rolleyes: Ten słynny co o nim kiedyś pisałem, że oznaczony ciekawie, jeśli wierzyć to chyba 2006 rok pamięta. Sam przejechałem na nim według kalkulacji ze 180tys, a Gala mam od 2010 :rolleyes: Dziś wymiana doszła do skutku na Meyle. Stary z oznaczeniami i nowy + montaż:


Gumka ze zużytego sworznia poszła na półkę, bo o ile mnie pamięć nie myli to ma może z 1,5 roku a kupiona wtedy była jako ori w ASO.

Przy tej samej okazji wleciały nowe zestawy naprawcze górnych mocowań amortyzatorów z przodu. Ta bardziej wytłuczona guma na zdjęciu była po lewej i to by się zgadzało, że czasem tak dziwnie skrzypnęło/puknęło przy parkowaniu przeważnie. Do tego pod osłonami gumowymi na górze kielichów było sporo gumowych wiórów.


Po wymianie prostego dodatkowo kierownica poszła w lewo, dla świętego spokoju w poniedziałek sprawdzimy geometrię :wink:

I na koniec wsadziłem na próbę i z czystej ciekawości takie oto ledy H4:


O dziwo nie walą chamsko po drzewach, bez regulacji świecą z odcięciem charakterystycznym dla H4 jak na halogenowych. Białe światło daje całkiem dobrze i raczej nie oślepia, trzeba sprawdzić na mokrym i w zupełnej ciemności.

Na modowych zegarach wybiło równo:

Oznacza to, że w prawie dwa lata stuknęło równo 50tys :wink: :twisted:

Bla bla....
Wycieraczki powoli wołają o pomstę :twisted: :mrgreen:

Troszkę się tego nazbierało od nowego roku :mrgreen: :rolleyes: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Anonymous - 18-02-2018, 01:30

Wspanialy up.
Dobre auto.Dobrze ma u Ciebie:))

se7en - 18-02-2018, 09:41

areksz121 napisał/a:
na koniec wsadziłem na próbę i z czystej ciekawości takie oto ledy H4:


O dziwo nie walą chamsko po drzewach, bez regulacji świecą z odcięciem charakterystycznym dla H4 jak na halogenowych. Białe światło daje całkiem dobrze i raczej nie oślepia, trzeba sprawdzić na mokrym i w zupełnej ciemności.


https://i.ytimg.com/vi/F2czV5jBcZI/maxresdefault.jpg

trzeba było kupic takie, sa sporo lepsze (ledy philipsa) i prawidłowy układ jak w standardowej zarówce mają, mam u siebie takie i narzekam 8)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group