[97-04]Galant EAxA/W - [FAQ] sonda lambda w Galancie EAxx
Marcino - 09-07-2015, 22:43
Bizi78 napisał/a: | Marcino napisał/a: | Gdzie pod maską znajde wpietą sonde z przed katalizatora? Chciałbym jak podłaczyć pod kompa LPG... |
Ale u ciebie to chyba są dwie i obie pod podwoziem . |
To wiem, ale gdzies muszą być wpiete, dalej:)
chodzi mi o to żeby nie badać Evoscanem i ustawiać LPG tylko miec podglad na zywo:)
Niedawno sprawdzałem i obie działają.
Bizi78 - 09-07-2015, 23:05
Pewnie trzeba zajrzeć pod wykładzinę w kabinie, przynajmniej tak mi się wydaje .
http://www.mitsubishi-mot...sub_group%3D410
Chociaż pierwsza to kto wie może być w komorze gdzieś podpięta.
Hugo - 09-07-2015, 23:18
Marcino, pierwsza wtyczka jest koło ECU silnika i skrzyni, pod małym plastikiem na konsoli, przy pedale gazu, druga wtyczka jest pod wykładziną podłogi, na bocznej ściance tunelu środkowego, za podstawą lewarka zmiany biegów, też po stronie kierowcy.
Marcino - 10-07-2015, 09:24
POdziękował pięknie.
MrDoonal - 20-01-2016, 01:28
Witam, posiadam Galanta 2.5 163KM z 2000r. wraz z instalacją gazową i mam problem. Podczas wymiany rozrządu mechanikowi koło wypadło z klina, przez co przestawił się rozrząd. Fart chciał że trafiłem na "specjalistę" który oddał mi auto które w zupełności nie przypominało pracą tego które oddałem. Chodzi o to że auto się dławi, po rozgrzaniu się szarpie, na postoju i nawet na światłach auto potrafi zgasnąć a z wydechu zapach benzyny unosi się chyba w promieniu 2km. Dodatkowo auto nie jeździ na gazie, do 2-2,5tys obrotów ma muła, potem rakieta ale wywala rurę od dolotu i tak się to kończy. Wymienione zostały już popychacze, zawory, świece, przewody świec, kopułka i palec, ale nic nie zdało egzaminu. Czy może to być wina sondy lambda ? Dodam że auto nie wykazuje żadnych błędów.
Owczar - 20-01-2016, 23:21
Nie, lambda nie powoduje takich problemów. Do sprawdzenia ustawienie rozrządu. Pomiar kompresji też powinien dać jakieś rozeznanie.
asec69 - 28-04-2016, 18:05
Czy sondy lambda w galu z 2 sondami mają te same parametry techniczne, czy to dwie różne sondy, o różnych numerach OEM?
z góry dziękuję.
Bizi78 - 28-04-2016, 20:11
Na pewno mają różne nr. OE.
Owczar - 28-04-2016, 21:17
Różnią się grzałka i wtyczka.
asec69 - 28-04-2016, 23:11
Owczar napisał/a: | Różnią się grzałka i wtyczka. |
czyli mają też różne parametry?
robertdg - 28-04-2016, 23:18
asec69 napisał/a: | Owczar napisał/a: | Różnią się grzałka i wtyczka. |
czyli mają też różne parametry? |
Czyli są inne i nie można ich stosowac zamiennie
asec69 - 29-04-2016, 15:42
robertdg napisał/a: | są inne i nie można ich stosowac zamiennie |
Dzięki Robercie za cierpliwość.
W moim 2 sondowym galu wymrugałem błąd ECU nr 59, czyli strzeliła mi sonda lambda za katem /rear/, czyli OEM MD339640
Jednocześnie sonda front /przed katalizatorem/ to MD1890008, ale szukając po necie na jednej ze stron trafiłem, że oba OEM to jedna i ta sama sonda, czyli zamiennik DENSO DOX-0109 tylko z różnicą długości kabla.
Szczerze mówiąc nie wiem sam co kupić.
Pozdr
Owczar - 29-04-2016, 18:41
Sondy w galancie mają różną rezystancje i nieprawidłowa oporność będzie powodowała błąd.
asec69 - 04-05-2016, 17:21
Owczar napisał/a: | Sondy w galancie mają różną rezystancje i nieprawidłowa oporność |
Okey, ale w manualu na stronie 61A - 191-192 jest wyraźnie napisane, że obie sondy mają w temperaturze 20C tę samą oporność pomiędzy pinem 3/4 wynoszącą od 11-18 Ohm?
Czyli taką samą?
Owczar - 04-05-2016, 22:20
Nie napisałeś nigdzie czy pytasz o przedlifta czy polifta. W polifcie pierwsza sonda ma niższą rezystancje. W przedlifcie taka samą ale wtyczka jest inna. Nie lepiej kupić dedykowaną?
|
|
|