[97-04]Galant EAxA/W - [FAQ] sonda lambda w Galancie EAxx
asec69 - 04-05-2016, 23:36
Okey, nie wiem jaka sonda jest dedykowana do mojego gala, ale wydaje mi się, że Denso DX-0109 to niezły wybór?
Pozdr, i dzięki owczar za pomoc, gdyż po przestudiowaniu całego wątku na końcu straciłem pewność😉
Faza - 05-05-2016, 13:50
W poliftowym V6 jest:
Denso DOX-0113 (przed katem)
Denso DOX-0109 (za katem)
A tak w ogóle to kupuj bez wtyczek bo tańsze a wtyczkę sobie przełożysz ze starej sondy.
asec69 - 22-05-2016, 09:08
Gdy uporałem się z sondą za katem, nadal mam problem ze sondą lambda tym razem przed katem?
Zauważyłem, że sonda przed katem wysoko trzyma napięcie pracy:
- przy czasie wtrysku ok 2,4 ms, obrotach 640 sonda faluje bardzo leniwie i to w zakresie 0,8-0,95 V, dając około 1 pik na 3-4 sekundy. Czyli jest za bogato.
Jeśli podłączę się softem LPG pod instalację to widzę, że sonda faluje leniwie. Kiedyś falowała szybciej pomiędzy max 0,87 V.
Zaznaczam, że nie mam żadnych błędów wymruganych, ale czuć lekko benzyną.
Zastanawiam się czy to wina padającej sondy, czy może mieszanki paliwa?
Owczar - 22-05-2016, 22:32
Nagraj wykresy sond i korekty ltft/stft.
asec69 - 23-05-2016, 10:52
Owczar, wczoraj sprawdziłem sondę multimetrem i wydaje się, że wszystko okey
- tzn. oporność grzałki sondy wynosi 15 ohm, czyli książkowe, poprzednia nowa Denso miała 14,7 ohm
- po drugie multimetrem podłączyłem się pod kostkę połączeniową sondy i okazało się, że faluje dość dobrze w zakresie od 0,1 - 0,95 V, przy czasie wtrysku benzyny na wolnych 2,5-2,6 ms
- na LPG sonda faluje trochę do ok 0,87 V, co jest normalnym objawem, czas wtrysku LPG 3,8
Jednak podczas jazdy zaświecił się CE i teraz mam dylemat, czy to wina padającej sondy, czy raczej rozjechały się ustawienia LPG /ewentualnie któryś w wtryskiwaczy przelewa/ i podaje za bogatą mieszankę /zapach niedopalonego paliwa/. Stawiam na problem z LPG.
ps. Tak dla ostrzeżenia wszystkie moje problemy z sondami i centralnym zamkiem wzięły się od czasu mycia karcherem wnętrza auta. Czysty jest jak prawie nówka, ale nie miał galanciarz kłopotu, to sobie auto wyczyścił
Owczar - 23-05-2016, 10:54
Pytanie pierwsze jaki błąd wskazuje CE?
plecho1 - 23-05-2016, 11:06
Napisz jaki to był dokładnie numer błędu jak napisał Owczar. Jeśli chcesz sprawdzić czy to wina LPG czy nie, to odepnij akumulator na moment po czym naucz silnik wolnych obrotów i zrób ze 30 - 50km na samej benzynie, jeśli to wina LPG to po takim zabiegu na benzynie sonda powinna falować poprawnie.
Owczar - 23-05-2016, 11:30
Ale wcześniej odczytaj błąd - tak profilaktycznie
asec69 - 23-05-2016, 11:58
Sprawdziłem panowie, kod 11, czyli oxygen sensor.
Jestem przekonany, że to wina LPG.
Owczar - 23-05-2016, 14:46
Nagraj jakiś oscylogram na LPG i PB.
plecho1 - 23-05-2016, 17:24
Cytat: | Jestem przekonany, że to wina LPG. | To dobrze, że jesteś przekonany ale jeżdżąc jakiś czas na benzynie, jeśli sonda jest sprawna, korekty wrócą do właściwych wartości i sonda zacznie znów poprawnie falować. Lepsze to jak wymiana sprawnej sondy na pałę chociaż w 100% nie gwarantuję że tak będzie
slawo218 - 01-06-2016, 17:17
Witam , w swoim galancie 2.0 97R. po przez kod migowy odczytałem błąd 11 ( sonda lambda ) od czasu do czasu zaświeci mi się cheek i sam też gaśnie , natomiast w evoscanie po odczytaniu błędów nie pokazuje tego akurat kodu - dodam że silnik pracuje normalnie bez zatrzeżeń i posiadam w nim też LPG odczytałem prace obu sond na wykresie w Evoscanie ,po niżej zamieszczam linki ze zdjęciami , wykres to praca sond na rozgrzanym silniku , na LPG oraz najpierw na wolnych obrotach a pózniej z przegazowaniami dość dużymi ,pierwsze zdjęcie przedstawia wykres z postoju na wolnych obrotach i jazdy kilka kilometrów
czy ktoś byłby w stanie określić czy te sondy są sprawne i ich działanie jest prawidłowe lub czy nadają się do wymiany ?? z góry dzięki za odpowiedzi
http://images75.fotosik.p...91e712e1a58.jpg
http://images78.fotosik.p...2ed99b1d889.jpg
http://images76.fotosik.p...bc003074303.jpg
http://images77.fotosik.p...6cf8f4c574e.jpg
Owczar - 02-06-2016, 08:14
Już pisałem kilka razy... nie da się ocenić pracy sondy ze statycznego wykresu.
Zwróć uwagę kiedy pojawia się problem, może być związany z LPG - po przełączeniu na LPG jest ubogo zanim korekty wyregulują mieszankę.
slawo218 - 02-06-2016, 10:17
Hmm no moje wykresy nie są statyczne te większe przerwy były chyba spowodowane utratą połączenia przez evoscan ale z tego co zaóważyłem to przy gazowaniu czy podczas jazdy zakres pracy sond jest od ok 0 do 0,8 co widać z wykresów i zastanawia mnie właśnie to schodzenie wartości aż do 0 czy to normalne ??
Natomiast cheek zawsze zaświeca się już w trakcie jazdy ( dodam że nie zawsze ) nigdy nie jest to na początku gdy np. auto się dopiero nagrzewa i przełancza na LPG
Owczar - 02-06-2016, 11:35
Są obrazkiem - więc są statyczne. Wykresy sondy można analizowac w korealcji do obrotów i sygnału TPS
Sprawdź na początek grzałkę sondy lambda. Zobacz jaka jest rezystancja, możliwe, że już umarła i od czasu do czasu sonda przestaje działac podczas jazdy.
|
|
|