[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Problem ze sprzęgłem, wymiana sprzęgła
artufcb - 18-06-2016, 10:49
Podczas upałów w korkach ciężko chodzi mi sprzęgło. Płyn wymieniony, odpowietrzone. Wysprzeglik w miarę nowy (20-25kkm), tarcza i łożysko oporowe (30kkm). Docisk stary jest. Co może być powodem? Czy łapę sprzęgła powinno się czymś smarować? Jeśli tak to czym i w k którym miejscu dokładnie?
Paput - 23-06-2016, 22:40
Panowie mam silnik 4g63 od kiedy kupiłem auto czasami żabkuje z 1 biegu jak mało gazu dam. Zapewne tarcza krzywa i kwalifikuje sie do wymiany. Jednak bardzo irytuje mnie inna rzecz jak auto postoi trochę to przy przerzucaniu z 1 na 2 czuć takie uderzenie w dłoń jakbym w ogóle nie wysprzęglał. Raz to jest raz nie ma i biegi wchodza jak w masło. Dodam że czasem ciężko jest wysprzęglić. Tak jakby coś haczyło. Jak nawet wciskam sprzęgło na postoju i próbuję wrzucać biegi to wchodza dobrze ale czasem coś je kleszczy przy wyzucaniu. Kurcze ręce opadają. Dodam jeszcze że wydaję mi się dobrze nie wysprzęgla jednak taki sam objaw pyknięcia drążka mam gdy wyjmuje bieg bez wciśniętego sprzęgła. Tylko teraz czemu nie wysprzęgla. Wymieniłem wysprzęglik, zalałem nowy płyn odpowietrzyłem ( zakręcając z wciśniętym pedałem sprzęgła) Regulowałem też luz na pedale sprzęgła nic nie pomaga. Czasem chodzi dobrze i czasem jest to uderzenie i cieżko biegi wychodzą, czasem któryś pzychaczy przy wbijaniu. Macie jakieś pomysły? Kupowac sprzęgło? Nie jest to tania sprawa. Czy może skierować swoej ktoki gdzieś indziej?
Tomasz87 - 23-06-2016, 23:12
Paput napisał/a: | Panowie mam silnik 4g63 od kiedy kupiłem auto czasami żabkuje z 1 biegu jak mało gazu dam. Zapewne tarcza krzywa i kwalifikuje sie do wymiany. Jednak bardzo irytuje mnie inna rzecz jak auto postoi trochę to przy przerzucaniu z 1 na 2 czuć takie uderzenie w dłoń jakbym w ogóle nie wysprzęglał. Raz to jest raz nie ma i biegi wchodza jak w masło. Dodam że czasem ciężko jest wysprzęglić. Tak jakby coś haczyło. Jak nawet wciskam sprzęgło na postoju i próbuję wrzucać biegi to wchodza dobrze ale czasem coś je kleszczy przy wyzucaniu. Kurcze ręce opadają. Dodam jeszcze że wydaję mi się dobrze nie wysprzęgla jednak taki sam objaw pyknięcia drążka mam gdy wyjmuje bieg bez wciśniętego sprzęgła. Tylko teraz czemu nie wysprzęgla. Wymieniłem wysprzęglik, zalałem nowy płyn odpowietrzyłem ( zakręcając z wciśniętym pedałem sprzęgła) Regulowałem też luz na pedale sprzęgła nic nie pomaga. Czasem chodzi dobrze i czasem jest to uderzenie i cieżko biegi wychodzą, czasem któryś pzychaczy przy wbijaniu. Macie jakieś pomysły? Kupowac sprzęgło? Nie jest to tania sprawa. Czy może skierować swoej ktoki gdzieś indziej? |
Paput, to pewnie problem ze skrzyną, a nie sprzęgłem.
Ta skrzynka tak ma, że synchro 1 - 2 się wali... Nasila się zimą.
Są całe tematy na forum... Wymiana oleju w skrzyni na porządny, też może pomóc...
Paput - 24-06-2016, 00:22
Tomasz87 napisał/a: | Paput napisał/a: | Panowie mam silnik 4g63 od kiedy kupiłem auto czasami żabkuje z 1 biegu jak mało gazu dam. Zapewne tarcza krzywa i kwalifikuje sie do wymiany. Jednak bardzo irytuje mnie inna rzecz jak auto postoi trochę to przy przerzucaniu z 1 na 2 czuć takie uderzenie w dłoń jakbym w ogóle nie wysprzęglał. Raz to jest raz nie ma i biegi wchodza jak w masło. Dodam że czasem ciężko jest wysprzęglić. Tak jakby coś haczyło. Jak nawet wciskam sprzęgło na postoju i próbuję wrzucać biegi to wchodza dobrze ale czasem coś je kleszczy przy wyzucaniu. Kurcze ręce opadają. Dodam jeszcze że wydaję mi się dobrze nie wysprzęgla jednak taki sam objaw pyknięcia drążka mam gdy wyjmuje bieg bez wciśniętego sprzęgła. Tylko teraz czemu nie wysprzęgla. Wymieniłem wysprzęglik, zalałem nowy płyn odpowietrzyłem ( zakręcając z wciśniętym pedałem sprzęgła) Regulowałem też luz na pedale sprzęgła nic nie pomaga. Czasem chodzi dobrze i czasem jest to uderzenie i cieżko biegi wychodzą, czasem któryś pzychaczy przy wbijaniu. Macie jakieś pomysły? Kupowac sprzęgło? Nie jest to tania sprawa. Czy może skierować swoej ktoki gdzieś indziej? |
Paput, to pewnie problem ze skrzyną, a nie sprzęgłem.
Ta skrzynka tak ma, że synchro 1 - 2 się wali... Nasila się zimą.
Są całe tematy na forum... Wymiana oleju w skrzyni na porządny, też może pomóc... |
kuffa, toś mnie pocieszył
daj link do jakiegoś tematu, bo ja mam outka ale z 4g63
[ Dodano: 24-06-2016, 14:34 ]
i jezscze jedno, czy olej mogę wlewać przez czujnik biegu wstecznego po uprzednim wykręceniu go? Ktoś tak robił?
milo - 24-06-2016, 15:03
Paput napisał/a: | Regulowałem też luz na pedale sprzęgła nic nie pomaga. |
Trzpień ? jeżeli za dużo wykręcisz tzn wydłużysz to nie będzie pobierany płyn z zbiorniczka i będa problemy
Paput napisał/a: | Czasem chodzi dobrze i czasem jest to uderzenie i cieżko biegi wychodzą, |
Dobrze odpowietrz układ i zmień płyn , na zgaszonym silniku jak wchodza biegi ?
Paput napisał/a: | czy olej mogę wlewać przez czujnik biegu wstecznego po uprzednim wykręceniu go? Ktoś tak robił? |
Oczewiście jak najbardziej można
Paput - 24-06-2016, 15:46
milo napisał/a: | Dobrze odpowietrz układ i zmień płyn , na zgaszonym silniku jak wchodza biegi ? |
Odpowietrzałem i cały płyn jest nowy. Na zgaszonym jest ok jak i na odpalonym też w miarę ok (czasem przyhaczy)
to jest korek spustowy ze skrzyni?
Hugo - 24-06-2016, 17:25
Tak, ta duża śruba na zdjęciu to śruba spustowa do oleju w skrzyni.
Tomasz87 - 25-06-2016, 01:05
Paput napisał/a: | Tomasz87 napisał/a: | Paput napisał/a: | Panowie mam silnik 4g63 od kiedy kupiłem auto czasami żabkuje z 1 biegu jak mało gazu dam. Zapewne tarcza krzywa i kwalifikuje sie do wymiany. Jednak bardzo irytuje mnie inna rzecz jak auto postoi trochę to przy przerzucaniu z 1 na 2 czuć takie uderzenie w dłoń jakbym w ogóle nie wysprzęglał. Raz to jest raz nie ma i biegi wchodza jak w masło. Dodam że czasem ciężko jest wysprzęglić. Tak jakby coś haczyło. Jak nawet wciskam sprzęgło na postoju i próbuję wrzucać biegi to wchodza dobrze ale czasem coś je kleszczy przy wyzucaniu. Kurcze ręce opadają. Dodam jeszcze że wydaję mi się dobrze nie wysprzęgla jednak taki sam objaw pyknięcia drążka mam gdy wyjmuje bieg bez wciśniętego sprzęgła. Tylko teraz czemu nie wysprzęgla. Wymieniłem wysprzęglik, zalałem nowy płyn odpowietrzyłem ( zakręcając z wciśniętym pedałem sprzęgła) Regulowałem też luz na pedale sprzęgła nic nie pomaga. Czasem chodzi dobrze i czasem jest to uderzenie i cieżko biegi wychodzą, czasem któryś pzychaczy przy wbijaniu. Macie jakieś pomysły? Kupowac sprzęgło? Nie jest to tania sprawa. Czy może skierować swoej ktoki gdzieś indziej? |
Paput, to pewnie problem ze skrzyną, a nie sprzęgłem.
Ta skrzynka tak ma, że synchro 1 - 2 się wali... Nasila się zimą.
Są całe tematy na forum... Wymiana oleju w skrzyni na porządny, też może pomóc... |
kuffa, toś mnie pocieszył
daj link do jakiegoś tematu, bo ja mam outka ale z 4g63
|
http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0 Tutaj masz temat, w którym jest trochę o oleju, synchronizatorach, odpowietrzaniu układu, regulacji pedała, pompce itd...
Paput - 25-06-2016, 10:37
Tomasz87 dzięki
Jaki olej polecacie do Outlandera I 2.0 4G63? Chce kupić Motul 300 75w90 lub 75W80? Co wybrac do tej skrzyni?
[ Dodano: 25-06-2016, 11:42 ]
I czy aby pakować sie w wymiane oleju gdy ciagne pierwszy bieg chce wysprzeglic jest ciezko i jak micniej pociagne dopiero wyskakuje dosyc mocno
Tomasz87 - 25-06-2016, 14:17
Paput napisał/a: | Tomasz87 dzięki
Jaki olej polecacie do Outlandera I 2.0 4G63? Chce kupić Motul 300 75w90 lub 75W80? Co wybrac do tej skrzyni?
[ Dodano: 25-06-2016, 11:42 ]
I czy aby pakować sie w wymiane oleju gdy ciagne pierwszy bieg chce wysprzeglic jest ciezko i jak micniej pociagne dopiero wyskakuje dosyc mocno |
Tak na prawde, to trochę jak wróżenie z fusów.
Objawy są rzeczywiście mocniejsze, niż typowe, ale wydaje mi się że warto zacząć od podstaw. Wymieniałeś już w swoim Outku olej w skrzyni?
Tak faktycznie, to powinieneś podnieść machę, rzucić okiem na cięgna od skrzyni...
Moja historia: kiedyś wyciągnąłem bieg, nie udało mi się wrzucić już nic poza wstecznym.
Łolaboga, skrzynie **** strzelił.... A jednak nie. Jest taki uchwyt na cięgna, na skrzyni - wchodzą w niego linki. Uchwyt jest montowany na gumowych tłumikach, guma się rozwulkanizowała. Jeśli dobrze sobie przypominam, przed tą awarią miałem podobne usterki jak Ty - moze nie tak rażące, ale bywało... sprawdź i to.
O ten element sie rozchodzi:
Muszisz przejrzeć wszystko, od najprostszych możliwych usterek, przez takie uchwyty, a dopiero kończąc na zrzuceniu skrzyni, sprawdzenia sprzęgła itd.
Jeśli mówisz, że regulowałeś układ ciśnieniowy sprzęgła i wiesz, że to zrobiłeś dobrze to szukaj gdzie indziej.
A pompka sprzęgła? Gumki, nie przepuszczają? Rozbierałeś?
Paput - 25-06-2016, 21:12
Tomasz87 napisał/a: | Wymieniałeś już w swoim Outku olej w skrzyni? |
Jeszcze nie, waham się jaki kupić 75W80 Motul czy 75W90 Motul 300 pełny syntetyk, co polecasz?
Tomasz87 napisał/a: | Tak faktycznie, to powinieneś podnieść machę, rzucić okiem na cięgna od skrzyni. |
ten element sprawdzałem, kombinowałem, smarowałem, szkoda że nie da się linek przesmarować. Tam wydaje się być wszystko ok, no może poza mocowaniem jednej tulejki od wybieraka które to mocowanie chodzi góra dół jakieś 0,5 cm ale chyba tak powinno być.
Tomasz87 napisał/a: | A pompka sprzęgła? Gumki, nie przepuszczają? Rozbierałeś? |
pompki nie wyciągałem, chyba będzie ciężko ją wcyiągnać spod pedału sprzęgła Nic mokego nie widzę żeby się lało pod pedałem
[ Dodano: 25-06-2016, 21:35 ]
I jeszcze jedno pytanko. Czy na 100% jesteś pewien że oleje mogę wlać przez czujnik wstecznego biegu? Tym sposobem byłoby łatwiej niż kombinowac z boku z wężykiem i lejkiem.
Zastanawiam się także czy to nie jest wina zatrzasku na wodzikach że nie mogę wyjmować biegów lekko tylko czasem się klinują i ciężko wychodzą. A najbardziej objawiałoby się to na 1. W sumie to każdy bieg potrafi ciężko wychodzić a czasem chodzą leciutko. Sam już nie wiem
[ Dodano: 25-06-2016, 21:40 ]
P.S dzięki za zainteresowanie tematem
Krzyzak - 25-06-2016, 21:46
Z tego co wiem to najlepiej skrzynie Mitsu chodzą na oleju pełnym syntetyku 75W90. Chociaż u siebie - w jedynym manualu jaki posiadam - zalałem olej Castrol Transmax Z - pełny syntetyk do skrzyń automatycznych 70W140 (chyba dobrze pamiętam) i skrzynia chodzi super. Ale poprzednio miałem sprowadzony z USA olej BG Synchroshift II, więc też chodziła bajecznie.
Paput - 25-06-2016, 22:01
Krzyzak napisał/a: | Z tego co wiem to najlepiej skrzynie Mitsu chodzą na oleju pełnym syntetyku 75W90. Chociaż u siebie - w jedynym manualu jaki posiadam - zalałem olej Castrol Transmax Z - pełny syntetyk do skrzyń automatycznych 70W140 (chyba dobrze pamiętam) i skrzynia chodzi super. Ale poprzednio miałem sprowadzony z USA olej BG Synchroshift II, więc też chodziła bajecznie. |
kolejna osoba z olejem do automatu w manualu;)
zamawiam chyba motula 300 75W90 pełen syntetyk goscio chce tylko 130 zł za 3 litry z wysyłką, mam nadzieję że to coś pomoże
Krzyzak - 25-06-2016, 22:19
Sprawdź jakie normy API spełnia - bo jeśli tylko GL5 to może powodować korozję synchronizatorów z brązu (inna kwestia, że nie znam skrzyń w outkach - może do nich GL-5 się nadaje).
Paput - 25-06-2016, 22:21
Krzyzak napisał/a: | Sprawdź jakie normy API spełnia - bo jeśli tylko GL5 to może powodować korozję synchronizatorów z brązu (inna kwestia, że nie znam skrzyń w outkach - może do nich GL-5 się nadaje). |
jest napisane GL 4/5
|
|
|