To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [FAQ] sonda lambda w Galancie EAxx

slawo218 - 02-06-2016, 12:19

Ok :) dzięki za odpowiedź i sugestie postaram się to sprawdzić i pomierzyć :)
asec69 - 06-06-2016, 09:30

Jestem winny koledze Owczarowi odpowiedź w tym temacie.
Prawdopodobnie przyczyną moich LPG i sondowych problemów były dwa felerne wtryskiwacze HANA. Przepuszczały gaz, czyli były nieszczelne. Wnioskuję, że dostały "popalić" jak mi w zeszłym roku źle podłączyli pod cylindry, nie mogłem dość doładu z podłączeniem wtrysków z powodu pomieszania kolorów kabli wtyczek jeszcze przez poprzedniego właściciela. Nie chce mi się wierzyć, żeby po przejechaniu 20 tysięcy hany padły od tak bez powodu. Czekam za wtryskami, wymienię i powinno być dobrze.

Owczar - 06-06-2016, 09:40

Hany psują się od słabego filtra LPG FL. Wartoinwestować w filtry z odstojnikiem. Ostatnio zmeiniałem u siebie wkłady w alex 360 i na dnie było sporo frakcji stałych i ciekłych.
kato0007 - 09-06-2016, 10:44

Witam,
Czy są jakieś czary mary przy wykręcaniu sondy zza katalizatora (wymieniam cały wydech od kata w tył) tzn. jak to zrobić żeby czegoś nie urwać.
Pozdrawiam.

Bizi78 - 09-06-2016, 12:52

Może się przydać palnik 8) .
kato0007 - 09-06-2016, 12:57

No właśnie wiem, siedzi tam sobie spokojnie od 16 lat (rocznik 2000) i co teraz? jak to wytargać, żeby nie potargać :)
Bizi78 - 09-06-2016, 13:01

Moja była pierwszy raz ruszana po 15 latach i bez palnika się nie obyło :wink: .
kato0007 - 09-06-2016, 13:07

Ale co jak i gdzie to ciąć, wytargałeś ją i była cała czy też cała była do wymiany :) przy wkręcaniu trzeba zachować jakieś ilości pociągnięcia kluczem czy wkręcać do oporu.
Bizi78 - 09-06-2016, 13:16

Sam tego nie robiłem, ale nic nie było cięte, tylko podgrzany wydech aby materiał się rozszerzył i łatwiej było odkręcić.
Co do momentu dokręcenia to powinien być podany w manualu, tylko potrzeba odpowiedniej nasadki do sond.

Krzyzak - 09-06-2016, 13:42

Jak kiedyś wykręcałem w E32 to na zimno szło lepiej. Miałem 2 kolektory wydechowe, więc mogłem potrenować.
Z EA jeszcze nie wykręcałem.

Hugo - 09-06-2016, 21:29

Wykręcałem kilkanaście sond z Gali EA i Space Starów. Każda poszła bez żadnych problemów, nawet z rocznika 1996. Klucz 22 i już. Nawet płaskim, nie oczkowym, można było odkręcić. Nic nie trzeba było grzać.
ma_ko - 08-07-2016, 13:01

Podłączyłem dziś czytnik OBD do gala i pokazało mi błąd P0155 oxygen sensor 2 (front) heater skasowałem go ale pojawia sie ponownie wiec zamierzam wymienić tą sonde i tu pytanie czy jest to sonda przed czy za katem? To chyba ta w przednim kolektorze. Najwyżej będe po prostu odpinał każda po kolei i sprawdzał.

Czy taka będzie pasować:

http://www.e-denso.pl/den...mazd-p-199.html

czy lepiej:

http://www.e-denso.pl/dox...ishi-p-296.html

Faza - 16-07-2016, 21:44

Weź tą pierwszą bo tańsza gdyż nie ma wtyczki, którą sobie weźmiesz ze starej sondy.
Sonda to ta przed katalizatorem, bank drugi czyli ta co ją widzisz jak podniesiesz maskę.
Gdybyś brał jednak tą z wtyczką to chętnie przygarnę za jakieś piwo wtyczkę ze starej:)

ma_ko - 17-07-2016, 00:07

No narazie jeszcze jeżdże bez wymieniania ale jak sie zdecyduje to pewnie na tą z wtyczką, także odezwe się jak nie będe miał co zrobić ze starą.
Owczar - 17-07-2016, 00:35

A jaki jest sens płacić 140pln za wtyczkę?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group