To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - The Fart - Mała angielska historia motoryzacji by Swinks

swinks_UK - 02-02-2013, 22:58

Torp12 napisał/a:

No wlasnie i w sumie czym spowodowany motyw z wymiana silnika? Tamten niedomagal?

Jak pojawiają się okazje to trzeba je chwytać, a cena za nowe serducho była naprawdę dobra.
Stare serce puszczało bąki, i mogło to być zarówno po stronie turbinek, jak i zaworów (uszczelniaczy). Poza tym popychacze były do wymiany.
Robocizna za remont starocia, plus koszt 12 nowych popychaczy wynosiły mnie drożej niż zakup małoprzebiegowego silnika. Decyzja o "zaklepaniu" silnika podjęta jeszcze w czasie zlotu w Wawrzce :wink:

Jutro się okaże w jakim stanie naprawdę będzie stary silnik. Obejrzy się kamerką zawory, cylindry, pomierzy kompresję itd.

swinks_UK - 04-02-2013, 10:49

Nic nie zrobione na razie. Wczoraj musiałem dygać do pracy. Tak to jest jak sie jest on-callem z przez weekend. :mrgreen:
Paul stwierdził, ze w tygodniu zajmie się starym silnikiem.

Tomek - 04-02-2013, 10:50

swinks_UK napisał/a:
Nic nie zrobione na razie. Wczoraj musiałem dygać do pracy. Tak to jest jak sie jest on-callem z przez weekend. :mrgreen:


a w Polsce "on-call" jest nielegalny :(

swinks_UK - 04-02-2013, 10:53

tomek84 napisał/a:

a w Polsce "on-call" jest nielegalny :(

Jak i kilka innych rozwiązań z rynku pracy... :mrgreen:
Niestety.

tomasek - 04-02-2013, 17:38

To trzymam kciuki za przeszczep nowego serducha dla Farta :thumbright:
m6riano - 04-02-2013, 21:54

tomek84 napisał/a:
a w Polsce "on-call" jest nielegalny :(

taaa...a ja tylko tak pracuje...;-)

swinks_UK - 10-02-2013, 13:51

Tzw. valvetrain ściagnięty ze starych głowic, już załozony do nowego silnika.
Nowy silnik teraz czeka dokładny "dialling" by ustawić idealnie wałki 262 do ich profilu. "Camshaft dialling" wyglada tak (na przykładzie V8 z holdena Commodore):
http://www.youtube.com/watch?v=azLX1pi2oVE

Przy okazji otzrymałem od Paula następujace info sms'em:
I have found an issue on your old engine. One of the exhaust valves isn't seated properly and was leaking like a good'un
Zagadka niebieskich bąków rozwiązana. Problem był z cylindem nr 4 (przedni bank). Zero kompresji. To wychodzi na to, że obok "cieknacego" cylindra nr 3 (bardzo słaba kompresja - podejrzane pierścienie) silnik dawał radę tak naprawdę na 4 gary.

fj_mike - 10-02-2013, 15:51

swinks_UK napisał/a:
valvetrain

Czyli cały układ rozrządu (wałki, dźiwgienki, zawory, koła zębate) :?:

swinks_UK napisał/a:
I have found an issue on your old engine. One of the exhaust valves isn't seated properly and was leaking like a good'un

Ten zawór w nowym silniku da radę?

tomasek - 10-02-2013, 19:53

swinks_UK napisał/a:
silnik dawał radę tak naprawdę na 4 gary.
To teraz musisz zaktualizować podpis :mrgreen:
swinks_UK - 10-02-2013, 23:00

fj_mike napisał/a:

Czyli cały układ rozrządu (wałki, dźiwgienki, zawory, koła zębate) :?:

Oj tam, oj tam... nie cały. :mrgreen:
Tylko wałki, koła, sprężynki i 12 popychaczy (bo oryginalne nówki nieśmigane). Reszta zostaje w starociu.

Jutro wyśle oba komplety wtryskiwaczy do "remontu". Robić będzie profi zakład, więc zobaczymy jak z nimi.

swinks_UK - 10-02-2013, 23:02

tomasek napisał/a:
swinks_UK napisał/a:
silnik dawał radę tak naprawdę na 4 gary.
To teraz musisz zaktualizować podpis :mrgreen:

To przestało być nawet śmieszne... :wink:
W każdym razie już wiem czemu mi czasem gubił obroty po dłuższym wysiłku na maxa jak trzeba było nagle wyhamować do zera. A ja obwiniałem źle wyregulowany tps...

Torp12 - 10-02-2013, 23:04

Jest jakis plan/oczekiwania co do mocy na nowym silniku ?:)
swinks_UK - 10-02-2013, 23:17

Torp12 napisał/a:
Jest jakis plan/oczekiwania co do mocy na nowym silniku ?:)


Na początek to co było. :wink:
Docelowo już wiele nie mozna wyciagnąć, tak pod 280 HP ATW liczę na absolutnego maxa.
Wszystko rozbija się o wydolność wtryskiwaczy (w tej chwili już są na granicy wydajności) i wydajność turbin (są już na maxa).
Na półce leżą gotowe wtryskiwacze 560cc, ale nie bardzo umiem ogarnąć skalowania w ecu pod nie, a kontakt z kochajj'em jakiś taki utrudniony ostatnio. :doubt:

W tej chwili gra idzie o dobranie charakterystki silnika tak by przy tej samej mocy samochód był szybszy (przebieg mocy i momentu). Dlatego robimy dokładny "dialling" wałków. Póki co na papierze po kalkulacjach wychodzi, że przy -1/+1 będzie zajefanie w środkowym zakresie jednak kosztem mocno kulejących wolnych obrotów, albo 0/+2 i cywilizowane wolne i środkowy zakres gdzie vr4 będzie budził się do życia powyżej 5k obrotów (trochę późno).

Maretzky85 - 11-02-2013, 22:13

swinks_UK napisał/a:
ale nie bardzo umiem ogarnąć skalowania w ecu pod nie

:gib:

To czemu nic nie mówisz ? :P Toć to chwila nieuwagi i gotowe :P

swinks_UK - 12-02-2013, 11:15

Maretzky85 napisał/a:
swinks_UK napisał/a:
ale nie bardzo umiem ogarnąć skalowania w ecu pod nie

:gib:

To czemu nic nie mówisz ? :P Toć to chwila nieuwagi i gotowe :P

Jak będę gotowy, to podeślę ci ecu do flashu skalowania :wink:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group