To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Wymiana piasta/lożysko przód

Łysy88 - 23-10-2013, 19:21

Szafiq napisał/a:
Łysy88 napisał/a:
Panowie a wymiana tylnej piasty w Ea2w to ciężka robota wymagająca jakiś specjalnych narzędzi? bo że kanał to się domyślam :P



Edit.



Znalazłem zwrotnice całą na tył do Galanta kombi, kiedyś kupowałem bo potrzebowałem mocowanie amortyzatora a sprzedawali tylko całe zwrotnice. Wykręciłem z niej piastę i wyczyściłem kółkiem drucianym. Czy da się sprawdzić sprawność łożyska na takiej piaście w ręku? U mnie prawy tył jak się kręci to tak jakby trzeszczy, jakby kulki przeskakiwały (ale łożysko się kręci płynnie) a w jeździ od 30 do 60 km/h słychać wycie strasznie. Teraz troche pojeździłem i wydaje mi się że to właśnie to łożysko ale sam mogę sobie to podświadomie sugerować:)

Pomyślałem że gdyby ta piasta co mam byłaby ok to mógłbym na próbę wymienić je i sprawdzić czy to jest powodem a później poszukać czegoś porządnego. Łożysko na oko kręci się z lekkim oporem, nie hałasuje, nie wygląda jakby miało jakieś luzy.. Ale to wszystko w ręku sprawdzane.

Mam jeszcze pytanie odnośnie montażu, czy trzeba cały układ hamulca ręcznego demontować? W tej zwrotnicy co ją mam już tego układu nie było. I czy trzeba wykręcać czujnik ABS? Czy może sobie zostać do wymiany?

Będę bardzo wdzięczny za informacje.



Wymiana piasty banalna. Zdejmujesz tarczo-bębęn, odkręcasz 4 śruby mocujące piastę z tyłu,wyciągasz,montujesz nową. Cała operacja kiedyś zajęła mi może 20min/strona ze zdjęciem koła.Nie trzeba nic więcej demontować.


Skoro tak to jutro przerzucę tą piastę. Myślę że to łożysko może być padnięte skoro wydaje dziwne dźwięki przy ruszaniu ręką.

fj_mike - 23-10-2013, 21:34

Szafiq napisał/a:
Zdejmujesz tarczo-bębęn, odkręcasz 4 śruby mocujące piastę z tyłu,wyciągasz,montujesz nową

Przed założeniem nowej dokładnie oczyść powierzchnię styku zwrotnicy z flanszą. Wszelki zadziory do usunięcia pilniczkiem.
Troszkę miedzianki też nie zaszkodzi.

Łysy88 - 24-10-2013, 10:04

Panowie a powie mi ktoś co trzeba odkręcić żeby wymienić przednią piastę? Półoś trzeba wyjąć ze skrzyni? Bo ja rozumiem że napewno koło (:P), zdemontować zacisk z tarczą, z tyłu cztery śruby mocujące, nakrętke półosi coś jeszcze? Naparzać w półoś tak jak będzie czy wyciągnąć ją ze skrzyni?
fj_mike - 24-10-2013, 10:31

Łysy88 napisał/a:
Bo ja rozumiem że napewno koło (:P), zdemontować zacisk z tarczą, z tyłu cztery śruby mocujące, nakrętke półosi coś jeszcze? Naparzać w półoś tak jak będzie czy wyciągnąć ją ze skrzyni?

Wypnij sworzeń wahacza prostego i giętego. Powinno wystarczyć ;)

Krzyzak - 24-10-2013, 10:37

Łysy88 napisał/a:
co trzeba odkręcić żeby wymienić przednią piastę?
najlepiej byłoby całą zwrotnicę - jeśli łożysko nigdy nie było zmieniane, to bez prasy nie wyjmiesz

Łysy88 napisał/a:
Naparzać w półoś
nigdy w życiu! - jeśli już to przez nakrętkę (i to koronką w drugą stronę)
jak półoś nie wyjdzie z piasty to lepiej z nią jechać też na prasę (wcześniej - przed wyjęciem ze skrzyni - spuścić z litr oleju (jak automat to z 2 litry))

Łysy88 - 24-10-2013, 10:54

Krzyzak napisał/a:
Łysy88 napisał/a:
co trzeba odkręcić żeby wymienić przednią piastę?
najlepiej byłoby całą zwrotnicę - jeśli łożysko nigdy nie było zmieniane, to bez prasy nie wyjmiesz

Łysy88 napisał/a:
Naparzać w półoś
nigdy w życiu! - jeśli już to przez nakrętkę (i to koronką w drugą stronę)
jak półoś nie wyjdzie z piasty to lepiej z nią jechać też na prasę (wcześniej - przed wyjęciem ze skrzyni - spuścić z litr oleju (jak automat to z 2 litry))



Miałem na myśli żęby wykręcić trochę nakrętę tak żeby pobijak sięnie zsuwał i przez miedziany pobijak.

Chyba pojade do mechanika, chcą za to 150 zł a widzę że roboty co nie miara. Ostatnio z lewym łożyskiem sobie całkiem sprawnie poradzili.

Krzyzak - 24-10-2013, 11:25

Łysy88 napisał/a:
wykręcić trochę nakrętę
wykręcić całą i odwrócić - to jedyne sensowne rozwiązanie poza prasą
Łysy88 - 24-10-2013, 11:48

Krzyzak napisał/a:
Łysy88 napisał/a:
wykręcić trochę nakrętę
wykręcić całą i odwrócić - to jedyne sensowne rozwiązanie poza prasą



Znalazłem mechanika co to zrobi za 120 zł. Ja chyba mam za małe umiejętności i za słabe nerwy :) :axe:

robertdg - 24-10-2013, 14:29

fj_mike napisał/a:
Łysy88 napisał/a:
Bo ja rozumiem że napewno koło (:P), zdemontować zacisk z tarczą, z tyłu cztery śruby mocujące, nakrętke półosi coś jeszcze? Naparzać w półoś tak jak będzie czy wyciągnąć ją ze skrzyni?

Wypnij sworzeń wahacza prostego i giętego. Powinno wystarczyć ;)

Ale po co, jezeli wieloklin na przegubie ruszy się w piaście to zbędny manewr, wtedy wystarczy zdemontować koło, zacisk, tarcze ;-)
W przeciwnym wypadku jest wiele innych sposobów opisanych tu wczesniej przez innych forumowiczów ;-)

MATTNATTS - 28-10-2013, 06:55

Ktore lozyska trwalsze Koyo czy Skf?
W czwartek wymiana a jeszcze nie kupione :mrgreen:
http://allegro.pl/lozysko...3614711640.html
To z skfa jest ok?
Zna ktos tego sprzedawce?

Krzyzak - 28-10-2013, 08:13

Ja bym brał koyo - zawsze to japońskie. (SKF to Szwecja - ale nie wiem, gdzie robią, może w Chinach - jak większość firm).
Tomek - 28-10-2013, 08:18

MATTNATTS napisał/a:
Ktore lozyska trwalsze Koyo czy Skf?
W czwartek wymiana a jeszcze nie kupione :mrgreen:
http://allegro.pl/lozysko...3614711640.html
To z skfa jest ok?
Zna ktos tego sprzedawce?


koyo masz +/- w tej samej cenie
w takim wypadku szkoda ryzykować, bierz koyo

MATTNATTS - 28-10-2013, 08:37

No i ok,biore Koyo z all parts.
Sprzedawca chyba ok?

mszolc - 28-10-2013, 09:20

MATTNATTS napisał/a:
Ktore lozyska trwalsze Koyo czy Skf?

Kiedyś oglądałem w sklepie - w pudełku SKF'a było łożysko Koyo. :)
Pomyśl nad tym, kupisz najprawdopodobniej to samo co w pudełku SKF'a, a okrągła kwota zostanie w kieszeni.

MATTNATTS - 28-10-2013, 10:14

To jest to samo co w all-parts ????
Jak to mozliwe ze jest 120zl roznicy w stosunku do allparts?
Jakais podrob chinski?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group