Nasze Miśki - The Fart - Mała angielska historia motoryzacji by Swinks
Maretzky85 - 12-02-2013, 16:25
Potrzebuje tylko danych co to za wtryski i z czego są
swinks_UK - 14-02-2013, 20:22
Wtryskiwacze już wyczyszczone, były gotowe jakiś czas temu, ale dopiero do mnie dotarły.
1. Komplet "starych" (ze starego silnika), czyszczone zimą 2011 roku. Jedna sztuka kompletnie padnieta (elektrozawór uszkodzony - wtryskiwacz cały czas w pozycji "open"), 1 sztuka tendencje do zacinania się na zimnym silniku przy niskim ciśnieniu na szynie paliwowej (wolne obroty), 4 pozostałe zasyfione woskiem, wydajność od 351 do 359cc. Słabo. Po czyszczeniu mam tylko 4 sprawne z wydajnością 388cc
2. Komplet z "nowego" silnika. Przebieg 43k km. Hm... wszystko powie tabelka:
deejay - 14-02-2013, 20:27
swinks_UK napisał/a: | 1. Komplet "starych" (ze starego silnika), czyszczone zimą 2011 roku. Jedna sztuka kompletnie padnieta (elektrozawór uszkodzony - wtryskiwacz cały czas w pozycji "open"), 1 sztuka tendencje do zacinania się na zimnym silniku przy niskim ciśnieniu na szynie paliwowej (wolne obroty), 4 pozostałe zasyfione woskiem, wydajność od 351 do 359cc. Słabo. Po czyszczeniu mam tylko 4 sprawne z wydajnością 388cc |
To juz wiesz dlaczego swieczka oberwała
swinks_UK - 14-02-2013, 21:13
deejay napisał/a: |
To juz wiesz dlaczego swieczka oberwała |
Niby tak.
Przy okazji dostałem jeszcze kartkę A4 z opisem dlaczego, co i jak. No więc, wtryskiwacze uległy szybkiemyu zużyciu, bo pracowały na swej granicy wydajności (na co wskazują problemy elektrozaworów w 2 sztukach), na max. duty cycle, a powinno się dobierać wtryskiwacze, które mają zapas jeszcze z 15-20% do maxa.
Dołączona tabelka z "nowego" kompletu jest po to by uświadomić ludziom, że nawet niewielki przebieg ma wpływ na wydajność wtryskiwaczy, w tym wypadku 43k km i juz zauważalne pogorszenie.
Maretzky85 - 14-02-2013, 21:23
A gdzie to można w Polsce zrobić ?
swinks_UK - 14-02-2013, 21:28
Maretzky85 napisał/a: | A gdzie to można w Polsce zrobić ? |
Założę się, że wiesz Marku
A jakby były wątpliwości to znalazłem taki namiar w PL po szybkim googlowaniu:
http://regeneracja.wtryskiwaczy.pl/
deejay - 14-02-2013, 21:32
swinks_UK napisał/a: | Maretzky85 napisał/a: A gdzie to można w Polsce zrobić ?
Założę się, że wiesz Marku |
Torp12 - 15-02-2013, 20:49
Chyba bedzie trzeba pomyslec na wiosne o takim czyszczeniu:) Tylko zastanawiam sie czy po takim zabiegu trzeba ponownie stroic silnik czy tez nie?
Jogurt - 15-02-2013, 20:53
Tomek to poproszę o jeszcze jedną przejażdżkę tym razem na 6 garkach które żyją
swinks_UK - 18-02-2013, 11:26
Silnik poskładany, wałki poustawiane na 0/0, może przed sezonem letnim znajdę czas by ustawić kąty na kołach w Eurospec. Dyno jest niezbędne.
Teraz czas na zamontowanie. Potem przyjdzie czas na podmianę dyfra na S-AYC.
swinks_UK - 02-03-2013, 11:59
Dziś stary silnik wraca do "full glory".
Przyczyną złego osadzenia (jak to po polsku? "bad valve seating") 2 zaworów było po prostu zle ułożenie się zamków na trzonkach w talerzykach. Na pierwszy rzut oka nie do wychwycenia. Wychodzi bokiem nasz partyzancki pośpiech z kochajjem by zdarzyć na Wawrzke.
Gwoli wyjaśnienia dla kilku ignorantow z forum, "bad valve seating" to coś zupełnie innego niż przepalone zawory.
Silnik właśnie sprawdzony na kompresje, po południu ląduje w... gołej budzie Imprezy II gen. Nowy projekt Garretha i Dana
Jutro koniec robót z moim Fartem
kochajj - 02-03-2013, 19:40
w której głowie to było?
swinks_UK - 02-03-2013, 20:37
Przód, środkowy cylinder.
swinks_UK - 07-03-2013, 22:38
Wczoraj obiecałem Fartowi, ze idzie na sprzedaż. 4 dni walki, ofiary w ludziach, jestem wykończony. Jutro moze wiecej szczegółów...
Krzyzak - 08-03-2013, 07:41
eeee tam - nie sprzedasz
miałem ostatnio podobne myśli co do bordka - bo chciałem kupić drugi motor i miejsce w garażu mi potrzebne
ale Baśka mi wybiła z głowy - powiedziała, żebym lepiej sprzedał pierwsze moto
|
|
|