To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Avan(s)ce Elegancji Juiceman'a czyli 2.5V6 z 2003

Owczar - 13-12-2015, 20:03

Rzeczywiście może być ciężko. Sporo brakuje.

Ja nie wiem po co tym panom taki sprzęt jeśli nie potrafią go obsłużyć. Na dobrą sprawę na sznurek można to było lepiej ustawić.

Krzyzak - 13-12-2015, 20:22

Hugo napisał/a:
No i co wtedy? Łeb śruby po jednej stronie, a wewnętrzna tuleja po drugiej... Nie zniszczyłeś nigdy fasolki przez takie manewry?

Najpierw robię małe ruchy, żeby zerwać tuleję w wahaczu i żeby się kręciła ze śrubą - wtedy wiem, że będzie luźna od strony nakrętki (oczywiście podkładkę mimośrodową zdejmuję)
następnie tnę przy łbie od wewnętrznej strony sanek - wtedy jak dotnę do końca, to wahacz spokojnie wyjmuję manewrując końcówką śruby w otworze a łeb śruby sam odpada
jeszcze niczego nie zepsułem, ale uczciwie mówię - tylko raz to robiłem w kombi, strona prawa; reszta mimośrodów jest OK

Krzyzak - 13-12-2015, 20:23

Matejko napisał/a:
żadnej zapieczonej śruby w żadnej tulejce, nic, wszystko puszczalo jakby nie dawno bylo poskladane
tu problemem są śruby mimośrodowe, które nie mogą być okrągłe, bo inaczej by podkładki nie przesuwały - do środka dostaje się woda, śruba i tuleja koroduje i po 20 latach stanowią jedność
sveno - 13-12-2015, 20:48

Szczerze to ilekroć patrzę na tę konstrukcje to mnie zastanawia po kiego grzyba konstruktorzy tak sobie utrudnili sprawę? Na bank było jakieś prostsze i tańsze rozwiązanie. Chociażby dać ten wahacz z pręta i śrubę rzymską.
Owczar - 13-12-2015, 20:53

Tez by się zapiekla. W lexie nie mogłem odkręcić oryginalnych końcówek. Po nagrzaniu palnikiem dało się jedynie ustawić zbieżność.
Hugo - 13-12-2015, 21:38

sveno napisał/a:
Chociażby dać ten wahacz z pręta i śrubę rzymską.
Dokładnie, tak jak np. w wielowahaczu Hyundai'a, chociaż tak jak Owczar, pisze, gwint też może stanąć.

Krzyzak napisał/a:
śruba i tuleja koroduje i po 20 latach stanowią jedność
Optymista :D Dużo szybciej stanowią jedność, chociaż jako ciekawostkę dodam, że kupiłem ostatnio wózek tylnego zawieszenia od Galanta ES z 2002 r., bo na zdjęciach wyglądał jak z fabryki... Sprzedawca z uśmiechem na ustach twierdził, że dziadek jeździł tym autem tylko w niedzielę do kościoła i miało przebieg 120 000 km :mrgreen: Prosiłem go żeby nie ruszał śrub mimośrodowych (bałem się, że uszkodzi fasolki) i kupiłem z wahaczami mimośrodowymi. Wózek dotarł i okazało się, że jest w stanie fabrycznym, delikatny nalot korozji jedynie na spawach i zgrzewach, a na śrubach mimośrodowych widoczna jest oryginalna galwanizacja. Odkręciłem nakrętki i po obróceniu wózka śruby same wypadły z tulei :shock:

Owczar napisał/a:
W lexie nie mogłem odkręcić oryginalnych końcówek. Po nagrzaniu palnikiem dało się jedynie ustawić zbieżność.
Znam podobny przypadek z Vectry C, a było to dobre 6 lat temu, to auto miało wtedy 4 lata. Wybił się drążek kierowniczy i za żadne skarby nie dało się odkręcić od niego końcówki kierowniczej (zapieczona na amen). Palnik nic nie dawał. Właściciel upierał się, że chce aby końcówka była założona z powrotem na nowy drążek. W końcu musiał kupić nową końcówkę, a na kombinacje ze zbieżnością i mechaników wydał kilkakrotnie więcej :wink:
Marcino - 14-12-2015, 08:10

Owczar napisał/a:
Ewcia80 napisał/a:
Ciekawe zdjęcia.Juiceman a skąd wiedziałeś że sie zbiezność przestawiła?Jakieś objawy typowe?Mam nadzieje że u mnie jeszce z rok wytrzymaja te wahacze?Słyszałam że i 200tys.km potrafią oryginały zrobić.Prawda to?


Po tylu latach siadają tuleje i zbieżność warto sprawdzić profilaktycznie.

U mnie 227kkm i z tyłu jest oryginał, od 9 lat połowę tego przebiegu zrobione w Polsce.
Jak wywale wózek na wiosnę to pewnie zrobie, puki co nie ruszam, wiem ze zbieżność jest NOK, ale puki nie sciagą i nie nosi zostawiłem.

Owczar - 14-12-2015, 08:26

U mnie os pojazdu była przestawiona o 7 minut. Niby niewiele ale żeby poprawić trzeba było pruc. Przy okazji zmiany tulei widać było na nich widoczny ząb czasu. Choć nic nie stukalo i nie pukalo to po wymianie tulei auto o niebo lepiej się prowadziło. Nawet na nieustawionej zbieżności było lepiej. To są jednak lata, które guma słabo znosi.
Marcino - 14-12-2015, 08:55

Owczar napisał/a:
Choć nic nie stukalo i nie pukalo to po wymianie tulei auto o niebo lepiej się prowadziło. Nawet na nieustawionej zbieżności było lepiej. To są jednak lata, które guma słabo znosi.

Zgadzam się z tym. Ząb czasu gryzie wszytko:)

Ewcia80 - 14-12-2015, 10:23

U mnie to wyglada tak.Tył chyba jest ok.Ciekawe ile wytzyma jeszcze.
http://www.fotosik.pl/zdjecie/b6e938ce845b0985

Owczar - 14-12-2015, 11:58

Jest ok.
Juiceman - 16-01-2016, 10:29

Hej mała aktualizacja, z braku dostępu do neta jest to trochę utrudnione xD aby robić wpisy na bieżąco xd

Gal jeździ nic się nie dzieje po za kosmicznym spalaniem muszę w końcu oddać go do gazownika xD

Zbieżność została zrobiona 15 grudnia - nie jest źle :


MKV - 24-02-2016, 05:41

Juiceman napisał/a:
W przyszłym tygodniu przyjdzie kolejny gift do Gala, a w sumie 4 takie same 17calowe gifty :mrgreen:
Wyczynowe felgi Team Dynamics Pro Race 1.2 - Często spotykany model w starych Evkach ;-)


Jak Wam się podoba ;> Teraz trzeba zacząć odkładać na opony, a to na pewno przewyższy koszt felg heh :?


Z perspektywy czasu zadowolony jesteś z tych felg??

Ich lekkość coś daje??

Juiceman - 08-03-2016, 15:26

Jestem bardzo z nich zadowolony - to że są lżejsze od innych '17tek, a to na pewno pomaga choćby przy ich przenoszeniu :wink:
Gdzieś czytałem, że 1 kg na feldze (masa rotacyjna) to redukcja 3kg ogółu (masa statyczna).

Czy daje to jakieś wymierne efekty przy spalaniu czy odczuwalnie lepsze przyśpieszenie ? Nie wiem nie testestowałem. Niby cięższe koło ma większy pęd i trudniej jest je wyhamować.

mjsystem - 09-03-2016, 10:31

Juiceman napisał/a:
Czy daje to jakieś wymierne efekty przy spalaniu czy odczuwalnie lepsze przyśpieszenie ? Nie wiem nie testestowałem. Niby cięższe koło ma większy pęd i trudniej jest je wyhamować.
Przede wszystkim zmniejszyła się masa nieresorowana. :wink:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group