To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - MSS Zielona żaba by Bizi78.

Bizi78 - 03-06-2018, 21:55

Dobija 220kkm.
Blackbear - 20-06-2018, 12:17

Zobaczyłem =D> :)
mkm - 22-06-2018, 06:29

Bizi78 napisał/a:

Podczas zmiany kół zapodałem na próbę smar ceramiczny, do tej pory stosowałem miedziany.

Będziesz zadowolony. Mogłeś prysnąć odważniej - kapslowi też nie zaszkodzi :wink:

Bizi78 - 05-07-2018, 13:31

Temat remontu, a raczej gratów Żaby silnika prawie ogarnięty :D .

Części już zebrane:
- uszczelka pod głowicę REINZ 61-53210-00 97zł
- śruby głowicy OE MD355550 ?
- uszczelka pod pokrywę OE MD342281 60zł
- uszczelka pod kolektor dolotowy OE MR420441 44zł
- uszczelka pod kolektor wydechowy REINZ 71-53158-00 24zł
- uszczelka pod obudowę termostatu OE MD324702 5zł
- uszczelka pod smok oleju OE MD183238 18zł
- uszczelniacz pod wałek rozrządu OE MD372536 choć powinien być MD153103 ale podobno się krosują 33zł
- uszczelka pod przepustnicę OE MD184048 25zł
- oring pod krokowiec OE MD628092 17zł
- uszczelka pod EGR OE MD358490 11zł
- płyn do chłodnicy PRESTONE 6l 80zł
- miska olejowa BLIC 61zł
- filtr oleju KNECHT 14zł
- pasek rozrządu MITSUBOSHI 73zł
- napinacz rozrządu NTN 74zł
- uszczelka pod korek spustowy miski MD050317 6zł
- śruby kołnierzowe nierdzewne 6x10 20szt. 13zł
- pierścienie standard OE MD335419 330zł
- uszczelniacz pod wał korbowy OE MD372248 35zł
- olej shell helix 5W40 94zł

Jednym słowem idziemy na bogato, prawie w oryginał :mrgreen: .
Przy okazji zostanie wyczyszczony EGR i przepustnica.
Zanim przesyłka ze wschodu dotrze to i tak muszę czekać na mechanika bo się urlopuje do 31 lipca.
Mam nadzieję, że mnie robocizna za grubo po piterku nie skrobnie ;) .

Bizi78 - 06-07-2018, 19:55

Miska olejowa zamówiona w IC po zniżce MM coś około 60zł marki BLIC, będzie jutro do odbioru.
Dodatkowo zamówiony też filtr oleju KNECHT OC196.

jacek11 - 06-07-2018, 22:33

Bizi78 napisał/a:
Do kupienia jeszcze w PL:
- pasek rozrządu, prawdopodobnie BluePrint choć taki mi przeskoczył o dwa zęby ?
- napinacz rozrządu, prawdopodobnie SNR bo podobno w pudełku NTN ?
- miska olejowa jakiś zamiennik, pewnie BLIC bo jest w IC ?

A nie da się jakoś normalnie kupić? Tak bez znaków zapytania? W końcu to rozrząd jest :roll:
Czyżby nie było paska np. Mitsuboshi ? Ja nigdy nie ryzykuję w takim temacie.
Bizi78 napisał/a:
- olej, zobaczymy po konsultacji z mechanikiem co zalać czy 5W40 czy zostajemy przy 10W40 ?

Na pierwsze 1000 kilometrów zalej 10W40. Potem 5W40.

Bizi78 - 06-07-2018, 23:01

jacek11 napisał/a:
Czyżby nie było paska np. Mitsuboshi ? Ja nigdy nie ryzykuję w takim temacie.

W pudełku BP siedzi pasek SUN Japan, kiedyś często montowany przez MM a przynajmniej w galantach.
Pasek Mitsuboshi jakiś mi leży w szafie ale nie wiem kiedy był wyprodukowany i wolę teoretycznie coś świeższego.
Napinacz myślałem GMB ale już kiepsko z dostępnością na rynku.
Ostatnio kupiłem NTN ale okazało się, że gościu nie zamknął aukcji a wcześniej sprzedał poza allegro w w sklepie stacjonarnym.
Ogólnie znaki zapytania są po to aby po kupnie wpisać ceny :wink: .

jacek11 - 07-07-2018, 09:31

Bizi78 napisał/a:
W pudełku BP siedzi pasek SUN Japan, kiedyś często montowany przez MM a przynajmniej w galantach.

Jeśli jest tam pasek Sun,to wszystko ok. Natomiast BP to tylko pakowacz,i tutaj jest ryzyko,co tam włożą :roll:

Bizi78 - 07-07-2018, 09:38

Ostatnio jak zamieniałem rozrząd to w pudełku BP był pasek SUN Japan.
Jak brałem kiedyś pompę wody BP to w pudełku była GMB ale już chyba nie Japan, przynajmniej nie było wytłoczenia na korpusie :? .
Rolkę napinającą zaryzykuję SNR bo znalazłem info, że w pudełku siedzi rolka NTN Japan.

deejay - 07-07-2018, 11:36

Rafał jesli robisz Juz remont pierscieni , to zalej olej syntetyczny bez obaw i cały czas sie tego trzymaj .
Bizi78 - 07-07-2018, 23:19

jacek11 napisał/a:
Potem 5W40.

deejay napisał/a:
jesli robisz Juz remont pierscieni , to zalej olej syntetyczny bez obaw i cały czas sie tego trzymaj .

Przekonaliście mnie, mam tylko nadzieję, że mechanik nie będzie krzywo patrzył :wink: .
Mam też nadzieję, że obejdzie się bez honowania bo kupiłem pierścienie standardowe :doubt: .

deejay - 07-07-2018, 23:24

Raczej nie . Robilem ostatnio kapitalkę 4G18 na nominale bez problemu. Przebieg 230tyś.
Bizi78 - 07-07-2018, 23:37

deejay napisał/a:
Robilem ostatnio kapitalkę 4G18 na nominale bez problemu. Przebieg 230tyś.

To dobrze bo 0.5 kosztują o 100€ więcej od STD 8) .
A tak z ciekawości ile taki remont (sama robocizna) kosztuje we Wrocku, info może być na PW :?:

Dzisiaj odebrałem miskę olejową w pudełku jak po butach :mrgreen: .
Myślałem, że jest troszkę większa :wink: .
Teraz zastanawiam się czy czasem jej nie prysnąć po zmatowieniu dodatkowo jakimś podkładem epoksydowym i farbą :rolleyes: .
Tak aby przynajmniej jej rudzielec nie zaatakował.

mkm - 07-07-2018, 23:42

Bizi78, szczrze napiszę, że podziwiam Twoje zacięcie...
Ja już bym kupował inny silnik - taniej by wyszło i nadal byłaby 100% fabryka :wink:

Pomalować możesz, ale nie wiem czy to coś pomoże... One rdzewieją bo z reguły nie mają podkładu, więc jakbyś chciał "na wieczność" to piaskowanie i proszek (minimum podkład plus kolor) :wink:

Bizi78 - 07-07-2018, 23:56

mkm napisał/a:
Ja już bym kupował inny silnik - taniej by wyszło i nadal byłaby 100% fabryka :wink:

Przekładka + silnik też swoje kosztuje a nie wiadomo czy za powiedzmy 10kkm też nie będzie potrzebny remont kapitalny :wink: .
Po remoncie mam nadzieję, że chociaż 100kkm przejedzie bezawaryjnie 8) .
Co do miski to nie będę jej piaskował tylko zastosuję farbę zabezpieczającą przed kamyczkami Fertan, bo mi zalega w szafie.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group