To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] LPG W 2.5 V6 / 2.0 16V

Owczar - 12-07-2011, 18:39

To jest chyba zwykły stag 300, bez plus.
wilukce - 12-07-2011, 22:09

Owczar napisał/a:
To jest chyba zwykły stag 300, bez plus.

Chyba tak. Instalka była zakładana w 2008 więc trochę czasu upłynęło. GasSynchro 7 nie działał mi. Wyświetlał się komunikat, że sterownik wymaga starszego oprogramowania. Zainstalowałem wersję 1.14 i działa.
brodzky napisał/a:
Na mapach masz dużo punkcików i ładnie się to pokrywa ale ciekawe dlaczego nie ma aproksymacji do funkcji.

Właśnie dziwi mnie to, że nie aproksymuje. Może niech się wypowie ktoś kto ma wersję 1.14.
Poza tym jeździłem tylko na LPG więc mapka dla gazu sie stworzyła. Dziwi mnie trochę to, że jest kilka kropek od benzyny w pełnym zakresie, a na PB nie jechałem.

KaWu - 13-07-2011, 07:38

wilukce napisał/a:
GasSynchro 7 nie działał mi. Wyświetlał się komunikat, że sterownik wymaga starszego oprogramowania. Zainstalowałem wersję 1.14 i działa.


Bo masz 300kę - tak jak ja :)

wilukce napisał/a:
Dziwi mnie trochę to, że jest kilka kropek od benzyny w pełnym zakresie, a na PB nie jechałem.


Bo pewnie w tych momentach musiales miec przelaczane na Pb albo jakis wtrysk lpg odlaczany i Pb zalaczany.
Osc prawde powie.

Owczar - 15-07-2011, 19:24

Po testach z ISA, krótkie podsumowanie. ISA to badziew, który mieszał tak, że zapalało się CE. Przy maks bucie, w pętli otwartej powodował chwilowy spadek mieszanki na ubogą, po czym powracał na bogato. ISA wyłączona, CE od 400km się nie zapala. Spalanie w trasie najniższe zanotowane 10,5l. Na autostradzie przy prędkościach 150-170km/h, a potem trochę w korkach i po drogach lokalnych 13,7l. A więc wszystko jest już jak należy.

KaWu, dzięki za pomoc.

brodzky - 19-07-2011, 21:51

przy okazji wycieczki do Wrocławia zanotowałem sobie mapy, którymi chciałbym poprzeć moją tezę, że nie moą się mapy w 100% pokrywać i jakaś odchyłka musi być. Specjalnie przejechałem też spory kawałek na Pb aby charakterystyka była zebrana na ciepłym silniku. Oto stan po trasie Sosnowiec-Wrocław-Sosnowiec:

i odchyłka:

a to jakiś czas później w Tychach (S1 częściowo na Pb częściowo na LPG)

i pół godziny później (zdaje się w BB więc kolejne 40km):


Jak widać gaz zbliżył się do Pb chociaż wciąż idealnie się nie pokrywa. To co mi się podoba to większość czasu mam za bogatą mieszankę (zubożona tylko na samej górze a tam nie często się silnik znajduje).

Jak widać wykres LPG się zmieniał w czasie. Dziwne troszkę, że benzyna jest praktycznie non stop tak samo bo wcześniej ona też podlegała zmianom. Czy u was te wykresy się ani ani nie zmieniają?

PS a po włączeniu ISA takie coś wylazło:

WreX - 20-07-2011, 00:06

Witam, pozwolę się włączyć do rozmowy, planuje po wakacjach kupić galanta VIII 2.5 w lpg, czy możecie powiedzieć na co zwrócić uwagę przy kupnie samochodu, czego unikać i czego szukać ?
Będę bardzo wdzięczny za wszelkie rady, i tak czytałem i szukałem na forum wcześniej.

Owczar - 20-07-2011, 00:09

Jeśli chodzi o LPG to zwróć uwagę na wszystko.

Jaki sterownik, jaki reduktor, jakie wtryskiwacze, jak założona instalacja..

Najlepiej gdy przed kupnem zapytasz po prostu na forum w dziale Chcę kupić galanta.

WreX - 20-07-2011, 00:14

Powiem tak, na instalacjach gazowych nie znam się na razie w ogóle, bardziej mi chodziło o usterki, które sprzedający mógł by ukryć wynikające z rozsądnego wieku auta bądź długiego użytkowania instalacji gazowej. Poza tym muszę przed kupnem go obejrzeć, więc to że postawie na forum linka nie rozwiąże problemu. Raczej będę mieć ze sobą mechanika przy zakupie, ale wiadomo sam też chce mieć wiedzę na temat mojego samochodu, przecież ja o niego mam dbać.
Jakiej instalacji szukać, sekwencji czy jednopunktowego, co może być uszkodzone, jaki przebieg bez i z LPG?

Owczar - 20-07-2011, 00:18

Od takich pytań jest odpowiedni dział. Ja bym kupował bez LPG i zakładał potem, bo 80% instalacji to wersja budżet.
KaWu - 20-07-2011, 13:29

brodzky napisał/a:
przy okazji wycieczki do Wrocławia zanotowałem sobie mapy,


Twoj Galant nie ma dotryskow, wiec po co ich wycinanie :?: Co to ma na celu :?:
Jakie masz wtryskiwacze :?: Mnoznik na MJ :?:

Jak stroisz mapy :?: lambda nie podpieta.

wilukce napisał/a:
Co o tym sądzicie ?


J tam widze tylko zdjęcia lady sklepowej z mięsem ... :P

brodzky napisał/a:
i pół godziny później


Jaki reduktor i ile spada ciśninie :?:

Czy te wyzsze czasy wtrysku i niskie obroty sa na klimatyzacji :?:

brodzky - 20-07-2011, 15:07

Toś mnie zabił tymi pytaniami. Ogólnie charakterystyka jest jak z zakładu tylko troszkę przeze mnie skorygowana. Dotryski? Nie mam pojęcia co to ale po nazwie wnoszę, że to coś na leczenie problemów więc nie mam i dobrze. Po co wycinanie (rozumiem, że wycinanie to mnożnik na zero)? Jak wyżej tak już było - przy którejś regularnej wizycie mi to ustawiono.
Wtryskiwacze Magic Jet bez listwy; reduktor Scorpion cośtam (Silver?).
Nie wiem co to mniżnik na MJ a lambda nie podpięta bo tak ma być (podobno). Lambde mam podpiętą do UKP.

Reszty trochę nie rozumiem a z tą ladą to w ogóle :P

A jak stroję? Jak mi w lewo wykres ucieka to zmniejszam mnożnik a jak w prawo to zwiększam. Tylko, tak jak mówię, moich poprawek to tutaj jest ciuciut na zapas mam konfigurację z zakładu gdyby mi coś nie wyszło. Wydaje mi się to sensowne bo LPG ma działać tak, by ECU nie widziało różnicy Pb/LPG chociaż teraz się zastanawiam czy faktycznie nie powinno być strojone na podst. składu spalin :? hmmm... tylko jaka jest zasada wtedy? BTW mam przedlift a mam dwie sondy a wydawało mi się, że powinna być jedna.

Tomek - 20-07-2011, 15:11

KaWu napisał/a:
J tam widze tylko zdjęcia lady sklepowej z mięsem ... :P


brodzky napisał/a:
Reszty trochę nie rozumiem a z tą ladą to w ogóle :P


no lada rules

KaWu - 20-07-2011, 15:16

brodzky napisał/a:
A jak stroje? Jak mi w lewo wykres ucieka to zmniejszam mnożnik a jak w prawo to zwiększam. Tylko, tak jak mówię, moich poprawek to tutaj jest ciuciut na zapas mam konfigurację z zakładu gdyby mi coś nie wyszło.


W taki sposób, bez podpiętej lambdy możesz tak robić i nie ustawisz tego dobrze.

brodzky napisał/a:
Wtryskiwacze Magic Jet bez listwy


Wlasnie tak mnoznik mi pod nie troche pasowal.

brodzky napisał/a:
reduktor Scorpion cośtam.


cos tam ...:) masz za duze cisnienie dla MJ.
Dysze pewnie nie wiesz jakie sa w nich :?: Wiec pewnie rozwiercanie i / lub spadek ciśnienia .

Spadki cisnienia sa spore :?:

brodzky napisał/a:
Po co wycinanie (rozumiem, że wycinanie to mnożnik na zero)?


tak

brodzky napisał/a:
Jak wyżej tak już było - przy którejś regularnej wizycie mi to ustawiono.


I na wolnych lub cutofie przechodzi na Pb teraz :?: :shock:
Nie widze potrzeby tego ustawiac u Ciebie.

brodzky - 20-07-2011, 15:28

KaWu napisał/a:
brodzky napisał/a:
A jak stroje? Jak mi w lewo wykres ucieka to zmniejszam mnożnik a jak w prawo to zwiększam. Tylko, tak jak mówię, moich poprawek to tutaj jest ciuciut na zapas mam konfigurację z zakładu gdyby mi coś nie wyszło.


W taki sposób, bez podpiętej lambdy możesz tak robić i nie ustawisz tego dobrze.

Ale generalnie mam źle? Nie bardzo czuję różnicę LPG/Pb; CE się nigdy nie zaświeciło a grzebię bo lubię.
KaWu napisał/a:


brodzky napisał/a:
reduktor Scorpion cośtam.


cos tam ...:) masz za duze cisnienie dla MJ.

A jakie powinno być i jak to poprawić. Czym to grozi?
KaWu napisał/a:

Dysze pewnie nie wiesz jakie sa w nich :?: Wiec pewnie rozwiercanie i / lub spadek ciśnienia .

Spadki cisnienia sa spore :?:

Dysze nie wiem jakie mam. Nigdy nie zwracałem na to uwagi; wydaje mi się, że ono się nie zmienia a jeśli już to może o 10% max.
KaWu napisał/a:

brodzky napisał/a:
Jak wyżej tak już było - przy którejś regularnej wizycie mi to ustawiono.


I na wolnych lub cutofie przechodzi na Pb teraz :?: :shock:
Nie widze potrzeby tego ustawiac u Ciebie.

Na wolnych nic się nie dzieje nie wiem co to cutoff ale na Pb się nie przełącza (chyba, że z guzika albo LPG braknie).
Intuicyjnie to rozumiem że cutoff to jak hamuję silnikiem albo jak na N leci z 5krpm na wolne? Nic się nie przełącza wtedy. Przy odpuszczeniu na 5krpm wtryskiwacze idą na 0ms i koło 1krpm na 3ms czy jakoś tak po czym ląduję na 2,7ms i 650 rpm.

wicek - 20-07-2011, 17:42

Zakładał ktoś całkiem nie dawno (chodzi o to ze nie z 3 lata temu) instalacje LPG bo interesują mnie ceny oraz najlepsze firmy instalacji.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group