To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Wymiana piasta/lożysko przód

Krzyzak - 28-11-2013, 08:16

tomek84 napisał/a:
a jak Ci się piasta pokrzywi to co zrobisz?
ciut można zebrać na tokarce - pamiętając, że zmieni się odległość przylegania tarczy i tarcza "przesunie" się w jarzmie - wtedy warto byłoby ten ułamek mm zebrać na tokarce tarczę od strony wewnętrznej
a potem tylko kupno prostej piasty - np. niedawno kupiłem taką od Hugo

Marcino - 28-11-2013, 08:22

Krzyzak napisał/a:
ciut można zebrać na tokarce - pamiętając, że zmieni się odległość przylegania tarczy i tarcza "przesunie" się w jarzmie - wtedy warto byłoby ten ułamek mm zebrać na tokarce tarczę od strony wewnętrznej

Albo podłozyć podkładkę dystansową. A myślę że zacisk nie odczuje przesunięcia, ustawi się jak trzeba na prowadnicach.

scb - 28-11-2013, 08:28

Cytat:
a jak Ci się piasta pokrzywi to co zrobisz?
wymienisz samo łożysko??

Bede jezdzil na pokrzywionej, co za ulomne pytanie

Tomek - 28-11-2013, 08:31

Marcino napisał/a:

Albo podłozyć podkładkę dystansową.


bicie masz na granicy 0,05 mm
masz takie podkładki?

scb napisał/a:

Bede jezdzil na pokrzywionej,


gratuluje

Hugo - 28-11-2013, 21:52

tomek84 napisał/a:
ale słyszeliście, żeby w innym aucie ktoś wymieniał piasty?
Tak, ale nie z tego powodu, że ma bicie, tylko, że można wymienic samemu (bez prasy, jak w przypadku EA).
I potwierdzam, że lewa strona jest upierdliwa w EA. W Avance kombi również wieloklin był delikatnie zapieczony w piaście, musiałem 2 razy puknąć młotkiem przez śrubokręt :lol: Z prawej strony wypchnąłem palcem. Jeszcze co do zapiekania się przegubów w piastach w Galancie to jest wada, na przykład stara Toyota RAV-4 z 1994 r. ma pomiędzy przegubem zewnętrznym a piastą specjalny uszczelniacz. 2 lata temu wyjmowałem z niej półoś (napewno po raz pierwszy było to robione od nowości). Wieloklin błyszczał jakby auto przed chwilą opuściło fabrykę :shock: A miało przecież 17 lat i było zewnętrznie strasznie styrane...

scb - 29-11-2013, 02:51

tomek84 napisał/a:
gratuluje

Na poczatku mialem Cie olac, potem wysmiac ale jednak zadam Ci pytanie - Czy na prawde uwazasz mnie za idiote?

Krzyzak - 29-11-2013, 07:59

Hugo napisał/a:
ma pomiędzy przegubem zewnętrznym a piastą specjalny uszczelniacz
E3x też tak ma :)
podejrzewam, że ta RAV nie ma wielowahacza i stąd różnice
zresztą - jak sobie obejrzysz zawieszenie innych terenówek to tam w ogóle jest inaczej - pamiętam np. land cruisera, gdzie zwrotnica zamontowana jest na kuli o średnicy jakichś 20 cm :)

polaff - 29-11-2013, 08:01

Krzyzak, większość terenówek ma w ogóle inaczej bo ma "odpinany przód" i dlatego w piaście są dwa rodzaje łozyskowań i uszczelnienia. dodatkowo często zabudowane są zabieraki odłączające przednie półosie od piast.
Hugo - 29-11-2013, 08:05

Krzyzak napisał/a:
podejrzewam, że ta RAV nie ma wielowahacza i stąd różnice
Oczywiście, że nie ma. Ma zwykły trójkątny wahacz na dole i kolumnę McPhersona.
Krzyzak napisał/a:
pamiętam np. land cruisera, gdzie zwrotnica zamontowana jest na kuli o średnicy jakichś 20 cm
W Daihatsu Rocky jest tak samo, tylko kula jest mniejsza. Zresztą to bliźniacze modele.
balcik - 30-11-2013, 12:49

Witam
Panowie mam taki problem iż prz predkosci ~`100km/h jak jade prosto jest w miare cicho ale jak delikatnie kierownica skrece w prawo wtedy cos wyje no i zakladam ze to oczywiscie bedzie lozysko prawdopodobnie lewe gadalem juz z mechanikiem no i potrzebowal bym jakiegos lozyska z piastą takiego w cenie +/- 200zl mozecie cos podeslac jakiegos linka z allegro takiego w miare oki...??
bo jak zapytalem niedaleko mnie w takim sklepie i jak mi gosc powiedzial 500zl to chyba go pogieło:) z gory dziekuje panowie

Fragu - 30-11-2013, 13:22

balcik, nie dostaniesz łożyska z piasta za 200zł :roll: a już na pewno nie jakiegoś sensownego!
robertdg - 30-11-2013, 15:06

balcik napisał/a:
no i potrzebowal bym jakiegos lozyska z piastą takiego w cenie +/- 200zl mozecie cos podeslac jakiegos linka z allegro takiego w miare oki...??
Na nówki raczej nie licz, samo dobre łożysko kosztuje ~250zł, celuj w używki, może Ci się uda coś wybrać.
Pawlacz - 13-01-2014, 21:06

tomek84wspominałeś, że zakładałeś piastę firmy "Tora Bearings". Po przeczytaniu 60 stron tego wątku stwierdzam, że mam jeszcze większy mętlik w głowie. Wiem, że polecacie tylko "Koyo" ale to inna półka cenowa. Możesz opisać jak twoim zdaniem wyglądała część, jak była zapakowana i najważniejsze ile już na niej przejechałeś i czy ją polecasz czy nie? Dzięki
Chodzi o piastę z tej aukcji http://allegro.pl/piasta-...3880067760.html

Hugo - 13-01-2014, 21:14

Pawlacz, ja założyłem to badziewie w poprzednim Galu na przód (kompletne z piastą). Po kilkunastu tysiącach km zaczęło pięknie... wyć :mrgreen: Chiński śmieć. Zapakowane było ładnie, w kartoniku, zafoliowane i zabezpieczone styropianem, ale nie znalazło to odzwierciedlenia w jej jakości :wink:
scb - 13-01-2014, 21:17

koyo, skf z pewnego zrodla i prasa


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group