To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Nasza Niebieska Sigma

Wojciech Bogacz - 27-03-2019, 10:22

Wczoraj udało się założyć oryginalną kierownicę - niestety ta część z logo jest zamocowana w tym momencie na dwóch śrubkach bo brakuje mi tego plastiku co na zdjęciu...




Ktoś poratuje ?

Bizi78 - 27-03-2019, 10:52

Wojtku, czym ty te zdjęcia robisz, żelazkiem, no chyba że to ten słynny smog :mrgreen: .
Wojciech Bogacz - 27-03-2019, 11:18

Bizi78 napisał/a:
Wojtku, czym ty te zdjęcia robisz, żelazkiem, no chyba że to ten słynny smog :mrgreen: .


To smog :rolleyes: Wiem wiem - to mój telefon - ma wybitą szybkę od aparatu i zabrudzoną soczewkę - ile bym nie czyścił to i tak brud tam teraz wpada. Szkoda mi zmieniać telefon - wolę w Sigmę zainwestować :)

Wojciech Bogacz - 27-03-2019, 19:23

Szybki temat - dzisiaj przestały mi działać kierunkowskazy - znaczy się wczoraj było OK a dziś rano po odpaleniu już nie...

Bezpieczniki sprawdziłem wszystkie miernikiem... Nie mam pomysłów... :evil:

jacek11 - 27-03-2019, 19:46

Awaryjne działają ?
Wojciech Bogacz - 27-03-2019, 20:00

jacek11 napisał/a:
Awaryjne działają ?


Nie. Ale od początku mi nie działały :( A może to przełącznik awaryjnych się "zaciął" w pozycji "włącz awaryjne" ? Wczoraj go raz wcisnąłem wieczorem przez przypadek ...

jacek11 - 27-03-2019, 20:15

Wypnij przełącznik awaryjnych,i wtedy sprawdź.
Wojciech Bogacz - 28-03-2019, 07:25

jacek11 napisał/a:
Wypnij przełącznik awaryjnych,i wtedy sprawdź.


Próbowałem wieczorem wyjąć cały panel sterujący ale jeden kabel nie chciał się wypiąć - spróbuję jeszcze dziś :)


Mała dygresja - poniżej foto karteczki z wynikiem pomiaru ciśnienia na cylindrach - bardzo równo - od 10,5 do 11.


Wojciech Bogacz - 31-03-2019, 19:55

jacek11 napisał/a:
Wypnij przełącznik awaryjnych,i wtedy sprawdź.


Udało się ! Ale to nie byłprzełącznik awaryjnych - ba - nawet nie bezpieczniki i nie przekaźnik :twisted:

Jak już dostałem się do przekaźnika (bo był podejrzany po tym jak wyeliminowałem przycisk awaryjnych) okazało się co ? Ano wypadł kabelek i wisiałsobie luźno heh. Nie byłem pewien gdzie to wpiąć ale moja Agatka wypatrzyła i jej zgrabne rączki usprawniły kierunkowskazy :)

Ten kabelek wyleciał


Pytanie jednak - czemu mam przy przekaźniku 5 pinów ? Trzy są podłączone do tej kostki co jest schowana za tym plastikiem z lewej strony przy kolanie kierowcy, a do pozostałych dwóch ktoś podpiął żarówkę - która nigdy nie świeci... Jakieś teorie ?

Jedynka to kabelek. który się wypiął...
Do pinów oznaczonych strzałką 2 podpięta jest ta żarówka :)

. .

A to jest przekaźnik:



Pełen sukces. Prawie hehe

Już wyjeżdżaliśmy się przejechać a tutaj coś sięz pod spodu leje.... I to nielicho. Z tego co widzę to gdzieś z okolic węża od chłodnicy gdzie jest króciec do bloku silnika. Wystarczy kilometr przejechać i już jest mokro. Spróbuję się dzisiaj zmierzyćz problemem ale nie wiem jak to wyjdzie..

jacek11 - 31-03-2019, 21:47

Wojciech Bogacz napisał/a:
Jak już dostałem się do przekaźnika (bo był podejrzany po tym jak wyeliminowałem przycisk awaryjnych) okazało się co ? Ano wypadł kabelek i wisiałsobie luźno heh. Nie byłem pewien gdzie to wpiąć ale moja Agatka wypatrzyła i jej zgrabne rączki usprawniły kierunkowskazy

Gratulacje dla małżowiny 8)

Po za tym niezła sieczka :shock:

areksz121 - 31-03-2019, 22:33

Wystarczyło wpisać w wyszukiwarce "tb64 relay" i wyskoczyło, że to przekaźnik kierunkowskazów. Widać kiedyś oryginalny zaniemógł i ktoś wspomógł się łatwiej dostępnym patentem. Oryginalny przerywacz ma tylko 3 piny, czyli +,- i wyjście na żarówkę. Włącznik awaryjnych załącza to wyjście na wszystkie żarówki kiedy jest aktywny, a kiedy awaryjne są wyłączone, to manetka przy kierownicy podłącza owe wyjście albo na prawe kierunki albo na lewe, w zależności w którą stronę skręcamy :wink:
Wojciech Bogacz - 01-04-2019, 12:19

jacek11 napisał/a:
Gratulacje dla małżowiny


To ona zobaczyłą, że tam przychodzi trzeci przewód - ja pomimo, że patrzyłem to nie byłem pewien heh..

jacek11 napisał/a:
Po za tym niezła sieczka

W sensie ?? Nie rozumiem 8)

areksz121 napisał/a:

Wystarczyło wpisać w wyszukiwarce "tb64 relay" i wyskoczyło, że to przekaźnik kierunkowskazów.

Tak zrobiłem - no i wyskoczyło :mrgreen:

areksz121 napisał/a:
Oryginalny przerywacz ma tylko 3 piny, czyli +,- i wyjście na żarówkę. Włącznik awaryjnych załącza to wyjście na wszystkie żarówki kiedy jest aktywny, a kiedy awaryjne są wyłączone, to manetka przy kierownicy podłącza owe wyjście albo na prawe kierunki albo na lewe, w zależności w którą stronę skręcamy


Wszystko jasne. Poza tym, do czego tam ktoś wpiął żarówkę :?:

P.S. - przyjechałem Sigmą dziś do pracy - zero problemów ale będę obserwował tego węża - jak nie będzie lał to super - a jak operacja nie pomogła to go zmienię i koniec :?

jacek11 - 01-04-2019, 15:54

Wojciech Bogacz napisał/a:

jacek11 napisał/a:
Po za tym niezła sieczka

W sensie ?? Nie rozumiem

W sensie,że tak jak to napisał Arek, ktoś poszedł na łatwiznę, i podłączył inny przekaźnik, robiąc przy tym dodatkową instalację,która jak widać przysparza problemów.

Krzyzak - 01-04-2019, 21:22

W Mitsubishi nie było przekaźników Hella a na pewno nie w tym roczniku.
Wojciech Bogacz - 02-04-2019, 15:41

jacek11 napisał/a:
ktoś poszedł na łatwiznę, i podłączył inny przekaźnik, robiąc przy tym dodatkową instalację,która jak widać przysparza problemów.


Sam nie wiem czy obwiniać przekaźnik, skoro tylko kabelek wyleciał - raczej tego co go tam włożył, że zrobił to słabo 8)

Z bieżących rzeczy - wczoraj mówię do mojej Agatki, że idę pomalować wycieraczki bo takie zardzewiałe są że hej... A ona na to "Nieeee ! Ja chciałam ! :shock: W końcu zebraliśmy naszą 15to miesięczną córcię do garażu i poszliśmy wszyscy. Chyba ze dwie godziny zeszło zdzieranie starej farby. Dla efektu Agatka pomalowała jest na razie Cortaninem, żeby ewentualną rudą wykurzyć.

Dzisiaj będą malowane na czarno i zakładamy :) Relacja zdjęciowa będzie nieco później :)

Kiedy Agatka bawiła się z wycieraczkami my z córcią odszukaliśmy panel sterowania szybami (taki co jeszcze jest dobrym stanie) i tą część gdzie jest montowane gniazdo zapalniczki i przycisk od tylnej wycieraczki - potem nastąpił montaż. Różnica ? Chyba widać :)



Teraz trzeba tylko podmienić panel klimatyzacji, żeby kolorystycznie pasował i ten plastik gdzie jest lewarek biegów...



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group