To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

ASX Techniczne - [1.8DI-D] Dioda powiadamiania o wypalaniiu DPF

Nomada 60 - 11-07-2021, 20:51

Witaj. Problem DPF w Miśku coraz ciekawszy. Pytanie - czy przedmuchiwałeś rurki różnicówki, na zakręconych końcówkach czujnika? jakim ciśnieniem?
Klajusz - 13-07-2021, 18:10

Przedmuchaj na sciagnietych obu rurkach w strone dpf.
W innym przypadku uszkodzisz czujnik.
Cisnienie z kompresora ???? Nie wiem...

Fredi1 - 23-08-2021, 20:06

Silnik 1.6 DI-D 173k przebiegu właśnie jestem po zabiegu mycia FAP-a z autem nic się nie działo tylko się skończył kalkulator w sterowniku tak pokazał MAXIECU i zaczął wypalać co 200km . A więc przy okazji wymiany rozrządu umyłem filterek prawdę mówiąc może był brudny w 50%.W celu eksperymentu nie robiłem adaptacji nowego FAP żeby zobaczyć czy coś się zmieni co do przebiegu między wypalaniem i niestety dalej po 200km było wypalanie.Dzisiaj zrobiłem wymianę FAP w sterowniku zobaczymy po jakim przebiegu będzie wypalać

[/code]

misiekr - 03-01-2022, 14:49

misiekr napisał/a:
@Tomalik

a jaki % trasy masz w tych 400-500? Z którego roku masz furę?

U mnie max 300km przebieg 100kkm :/



Zrobiłem czyszczenie filtra w jednym z Warszawskich serwisów.

Efekt - trasa wypalanie co 420-550km.
Jazda po mieście ok 170-180km. Lepiej chyba nie będzie.

tomalik - 03-01-2022, 14:58

Auto jest 2014 , przebieg 205 tys. Ja jeżdżę praktycznie na miejscu (16 km do pracy w obie) Wcześniej auto do jakieś 180 tys byle eksploatowane głównie na autostradzie.
W sumie dla mnie to 400- 500 było za często ,ale jak czytam to widzę ,że jest ok. Bez sensu , Ile ja spalę paliwa by te 15 minut na siłę gdzieś wyjeździć jak zacznie się wypalanie.
Jak jestem w trasie (b.rzadko) to wypalanie włącza się i po 600km .ale później (w zemście chyba ) po 300 :)

Fredi1 - 12-01-2022, 23:44

U mnie po czyszczeniu w trasie wypala teraz po 1000km ,a w mieście między 500km a 600km.
em_es - 28-03-2022, 10:57

Krótkie podsumowanie:

- 2 lata i 2 miesiące od płukania DPFa
- 1,5 roku od wstawienia kontrolki
- zgodnie z radami kolegi pablo - olej Millers XF Longlife C1. Niemal cały przebieg tankowany Dynamic na Lotosie.

Przebieg przed ostatnią wymianą oleju - 15 300km, lekko się zagapiłem. Mimo to poziom oleju bez zmian, sam olej w dobrym stanie. Można więc śmiało ogłosić pełen sukces, praca i obsługa silnika w końcu jest przewidywalna.

Interwały wypalania początkowo mocno spadały, w lato myślałem już, że się znowu DPF zapchał. Rekord to 80km interwału i 18km spalania. Wszystko przy temperaturach ~30C, klimie, boxie na dachu i jeździe w większości S+A na tempomacie zgodnie z ograniczeniami. Wydawać by się mogło, dobre warunki do wypalania. A jednak nie.

Dałem jednak silnikowi trochę czasu, na jesieni wypalenia zaczęły się uspokajać i trend odwrócił. Szczyt - wyjazd na ferie w góry i wypalanie po 780km. Nadal wypala 10-12km.

Jeśli ktoś się spieszy i odpali mu się kontrolka, to podjechać na parkiong, wrzucić luz, zaciągnąć ręczny, wypalanie wyłączy się po ok minucie. Włączy zaraz po rozgraniu silnika po kolejnym uruchomieniu. zauważyłem, że jeśli wyłaczymy na samym początku, to będzie wypalało normalnie, ale jak wyłączymy w połowie, to czasem tylko dopali. Raz miałem dużo jeżdżenia po mieście i mi wypaliło DPFa na 3 czy 4 razy po 5km przebiegu.

Bardzo polecam używać sposobu kolegi biodra i resetować sobie interwały na przebiegu B. Bardzo to ułatwia bieżąca kontrolę trendów wypalania, która czasem odciąża nogę w miescie ;)

pablo diablo - 12-05-2022, 16:27

em_es napisał/a:
eśli ktoś się spieszy i odpali mu się kontrolka, to podjechać na parkiong, wrzucić luz, zaciągnąć ręczny, wypalanie wyłączy się po ok minucie.


Ja odradzam przerywanie wypalania w ten sposób, nadmiar paliwa jednak trafia do miski olejowej mimo że nie wyłaczymy silnika i samo wypalanie sie przerwie, trzeba by proces wypalania sam sie wyłaczył jednak w trasie, fajnie że ogarnołeś cały proces , taką wiedze powinnien mieć każdy kto użytkuje ten motor, wtedy lata bez problemowej jazdy,

em_es - 12-05-2022, 16:53

Ale co za różnica, czy auto wyłączy samo wypalanie w trasie czy na postoju? Zasada działania jest ta sama.
pablo diablo - 17-05-2022, 14:37

Gdy proces wypalania przerwiesz na postoju w sposób taki że zaciągniesz ręczny i nie będziesz ruszał, nadmiar paliwa z wtrysku trafia do miski ( po ponownym odpaleniu zapłonu i ruszeniu proces się wznowi)
nie trafia paliwo do oleju tylko jak skończy się wypalanie w trasie

em_es - 17-05-2022, 14:56

Gdyby tak było, zalewałoby olej w trakcie wypalania w mieście, gdy jedziesz w korku. Znam z autopsji wszystkie objawy zalewania silnika, żaden z nich obecnie u mnie nie występuje. Zero błędów, zero podwyższonego poziomu, olej po zlaniu w stanie dobrym.

Dla jasności - nie pisze o przerywaniu wypalania, piszę o sytuacji, gdy sterownik sam ej wyłączy.

Mcysiokysio - 28-10-2022, 10:41

witam,

zna ktos jakąś apkę na telefon do interface'u ICAR do monitorowania procesu zapełnienia filtra.

Dla Opli i Chevroleta jest darmowa apka OPL DPF monitor Lite gdzie pokazuje % zapełnia, ilość km od ostatniego wypalania oraz temperaturę filtra, znacie coś podobnego do ASX?

Fredi1 - 13-11-2022, 16:19

Mcysiokysio napisał/a:
witam,

zna ktos jakąś apkę na telefon do interface'u ICAR do monitorowania procesu zapełnienia filtra.

Dla Opli i Chevroleta jest darmowa apka OPL DPF monitor Lite gdzie pokazuje % zapełnia, ilość km od ostatniego wypalania oraz temperaturę filtra, znacie coś podobnego do ASX?
Obrazek


Niestety żadną apka raczej się nie łączy ze sterownikiem w Miśku żeby zobaczyć te parametry ,ja osobiście do diagnostyki musiałem kupić Maxiecu właśnie między innymi do sprawdzenia fap/dpf.

oli222 - 18-05-2023, 13:08

U mnie temat ogarnięty dzieki forumowiczowi, wbicie diody w lusterko lewe boczne i przyklejenie do wewnętrznej strony obudowy taśmą, dodatkowo wymiana kiery na nowszą oraz lewej manetki na mniej zjechaną :) czekam teraz na wypalanie...

po kilku dniach jazdy odbyło się wypalanie, trwało ok 16min, przebieg zapisałem czekam na następne. Dioda działa, zapach nafty oraz włączone wentylatory są :)
zapaliła się oczywiscie w najmniej oczekiwanym momencie wiec musiałem chwile pojezdzic az zakonczy cykl... oleju sporo na bagnecie (pewnie poprzedni wlasciciel nie dokonczyl kilku cyklow wypalania) wiec za moment wymieniam na świeżutki...

wert969 - 23-09-2023, 13:25

em_es napisał/a:
mocujemy druciki do środkowego bolca przekaźnika.


Ave,
Pytanie mam, gdzie zamontować + a gdzie minus na przekaźniku R19 ?

Według tego opisu zrozumiałem, że plus i minus mają być podpięte pod:
https://zapodaj.net/plik-lZIeyKsBCD

Z góry dzięki za pomoc.

[ Dodano: 24-09-2023, 21:13 ]
wert969 napisał/a:
em_es napisał/a:
mocujemy druciki do środkowego bolca przekaźnika.


Ave,
Pytanie mam, gdzie zamontować + a gdzie minus na przekaźniku R19 ?

Według tego opisu zrozumiałem, że plus i minus mają być podpięte pod:
https://zapodaj.net/plik-lZIeyKsBCD

Z góry dzięki za pomoc.


Nie było pytania, nie zwróciłem uwagi na drugie zdjęcie w innym poście gdzie jest zaznaczona masa.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group